رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

پیش بینی پذیرش بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به وقوع پیوسته است

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

با وجود نظرات و ایده های متفاوتی که در خصوص بیت کوین وجود دارد، پیش بینی پذیرش بیت کوین به اشکال متفاوتی ابزار شده است. در ادامه با برخی از این پیش بینی ها آشنا می شوید.

در دهه گذشته تعداد زیادی در خصوص بیت کوین و آینده آن ابراز عقیده کرده اند. امسال، سال درخشانی برای بیت کوین بوده است. دنیای رمزارز به فضای تلگرام وتوییتر محدود می شد، حتی زمانی که رسانه ها به این ارز علاقه نشان دادند نیز بحث بیت کوین در تلگرام و توییتر داغ بود. برخی اظهار کرده اند که بیت کوین یک کلاه برداری است که به زودی منفجر می شود.

 اما رابطه میان رمزارز و موسسات مالی سنتی تغییر کرده است. در سال ۲۰۲۰ منتقدان قبلی رمزارز از قبیل JP Morgan به بازار بیت کوین روی آورده اند. چرا که عملکرد این ارز به اندازه درخشان بوده است که هیج کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

در ادامه با بخشی از پیش بینی های بیت کوین روبه رو می شوید. برخی از آن روند فعلی را پیش بینی کرده اند. در ادامه با برخی از رویه هایی آشنا می شوید که روند سال جاری را مشخص کرده اند.

 رمزارز از پول نقد بهتر است

بیل گیتس در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ پیش بینی پذیرش بیت کوین را اعلام کرد که بیت کوین از هر ارز دیگری بهتر است. چرا که برای استفاده از این ارز نیازی به نگهداری آن در محلی خاص ندارید. ارزهای سنتی برای انجام نقل و انتقالات بزرگ مناسب نیستند.

 با فرارسیدن سال ۲۰۲۰ شاهد تحقق پیش بینی او هستیم. بیت کوین برای دنیای که نیاز به ارز ندارد مناسب است. بر اساس گزارش های به دست آمده نقل و انتقال وجه نقد در بسیاری از کشور ها کاهش پیدا کرده است. پردخت نقدی تنها ۲۰ درصد از پرداخت های سوئد و ۱۴ درصد از پرداخت های کره جنوبی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این نگرانی از بایت شیوع بیماری کرونا باعث شده است که جهان با سرعت بیشتری به سمت جامعه ای بی نیاز از وجه نقد روی بیاورد.

 با اینکه وجه نقد راهکار مناسبی نیست، اما به نظر می رسد که این ارز ساده ترین راه برای انجام تراکنش ها به صورت ناشناس است. در حالی که پرداخت آنلاین بدون استفاده از افراد واسطه امکان پذیر نیست و هویت فرد نیز ناشناس نمی ماند. این درحالی است که رمزارزهایی مانند بیت کوین به شکل بی سابقه ای  هویت کاربران را مخفی نگه داشته اند.

روی هم رفته اتفاقاتی که در سال جاری روی داده است نشان می دهد که بیت کوین و تکنولوژی بلاک چین در بهترین حالت گزینه مناسبی برای جایگرینی پول هستند. چرا که استفاده از این ارزها بر سرعت انجام تراکنش ها افزوده و از طرفی هزینه انجام تراکنش ها را نیز کاهش داده است. بیت کوین آغازی برای ارزی است که نیازی به مدیر و حاکم ندارد.

اتریوم از بیت کوین پیشی می گیرد

باوجود افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به نظر می رسد که اتریوم عملکرد به مراتب بهتری را از خود برجای گذاشته است. هیجانات ناشی از نزدیک شدن هاوینگ توجه بسیاری را به بازار بیت کوین جلب کرد.

 ظهور DeFi توجه همه را به خود جلب کرده است. توسعه دهندگان بیت کوین ابزارها و موسسات تازه ای را برای اهداف خود در نظر گرفته اند. دیفای ابزاری است که به سادگی در اختیار کاربر گذاشته شده است. کاربران از گوشی های تلفن همراه و رایانه های شخصی خود به این سیستم دسترسی دارند.

تکنولوژی دیفای به افراد اجازه می دهد که در کمتر از ۳۰ دقیقه سود ۷ درصدی را کسب کنند. کاربران این سامانه می توانند با استفاده از استبیل کوین ها ارز را قرض دهند یا بگیرند. اکنون ارزش کل دارایی هایی که از این طریق در سال ۲۰۲۰ رد و بدل شد به ۱ میلیارد دلار رسید. امروز ارزش کل دارایی هایی که در بازار دیفای است از ۱۴ میلیارد دلار عبور کرده است.

با وجود افزایش کارمزد تراکنش های اتریوم این ارز افزایش بی سابقه ای را تجربه کرده است. بسیاری از تحلیل گران باور دارند که اترویم تسلط بر بازار رمزارز را از آن خود می کند.

 کسب و کارهای برپایه بلاک چین

 دنیای رمزارز این امکان را به شما می دهد که چیزی را به وجود بیاورید که امکان کپی برداری از آن وجود ندارد. این قابلیت بسیار ارزشمند است. همین عامل سبب می شود که هر روز بر تعداد تجارت هایی که به این بخش روی می آورند نیز افزوده شود.پیش بینی پذیرش بیت کوین از ورود کسب و کارها به این حوزه خبر داده است.

 شیوع بیماری کرونا باعث شده است که موسسات و سازمان های بیشتری به این بازار روی بیاورند. گزارش های رسیده از سازمان تجارت جهانی نشان می دهند که تعداد پروژه هایی که بر پایه تکنولوژی بلاک چین عمل می کنند به شدت افزایش پیدا کرده است. بر اسسا این گزارش ها این تکنولوژی کیفیت کار را بهبود بخشیده است. واقعه ناخشویاند شیوع بیماری کرونا تکنلوژی بلاک چین را پیش از هر زمان دیگری مطرح کرده است.

کلاه برداری ها ارزش بیت کوین را کم می کند

عده زیادی به بازار بیت کوین روی آورده اند و عده زیادی نیز دارایی خود را در این بازار از دست داده اند. سال جاری به عنوان سال هجوم دزدها و کلاهبردارها شناخته می شود. در ده ماه نخست سال جازی چیزی درحدود ۱.۸ میلیارد دلار بیت کوین به سرقت رفته است.

 در اغلب موارد کلاهبردارها از بخش DeFi  برای مقصود خود استفاده کرده اند. با وجود فقدان آگاهی از عملکرد بیت کوین در میان عموم، دزدها به سادگی بیت کوین را به جیب زده اند.

رمزارز از بازار طلا پیشی می گیرد

مایک نواگراتز (Mike Novogratz) موسس Galaxy Digital  در سال ۲۰۱۸ باور داشته است که بیت کوین طلای دیجیتال است. بیت کوین در سال جاری عملکرد بهتری در مقایسه با طلا داشته است. سود ناشی از سرمایه گذاری در بازار طلا، سهام و اوراق بهادار برابر با ۲۰ درصد بوده است. این در حالی است که سود ناشی از سرمایه گذاری در بازار بیت کوین برابر با ۶۵ درصد بوده است.

روی هم رفته باور کلی تحلیل گران در خصوص بازار بیت کوین این است که ارز عملکرد بهتری از طلا خواهد داشت. با وجود این که بیت کوین شباهت زیادی به طلا دارد و همین موضوع سبب ارزشمندی آن شده است.

ارجحیت دنیای بدون مرکزیت

همانطور که به نظر می رسد سال ۲۰۲۰ به عنوان سال شکوفایی بیت کوین بلاک چین شناخته می شود. امسال پی پل و Microstrategy  به بازار رمزارز پیوسته اند. امسال با ناتوانی در تامین منابع روبه رو بودیم و بلاک چین راهکار مناسبی را پیش روی ما گذاشت. حتی پیش از شیوع بیماری کرونانیز جهان به سمت بدون مرکزیت شدن پیش می رفت. ساتوشی ناکاماتو خالق بیت کوین گفته بود که بدون مرکزیت بودن بیت کوین ارزشمندترین ویژگی این ارز است.

 بازار بیت کوین با قدرت تمام به جلو پیش می رود. تحولات این بازار توجه همه رابه خود جلب کرده است. این طور به نظر می رسد که خرید بیت کوین عاقلانه ترین سرمایه گذاری در دنیای امروز است. با ما در رمزارز مارکت بازار رمزارز را زیر نظر داشته باشید. اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید. سرمایه گذاری در بیت کوین شما را در برابر تحولات آتی اقتصاد جهانی ایمن می کند.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-crypto-adoption-predictions-that-came-true-in-2020

Leave A Reply

Your email address will not be published.