رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

افزایش بی سابقه بیت کوین اما هنوز ادامه مسیر مشخص نیست

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

افزایش بی سابقه بیت کوین توجه همه را به خود جلب کرده است. قیمت این ارز از بالاترین رکورد خود افزایش پیدا کرده است و از ۲۴ هزار دلار پیشی گرفته است. اکنون قیمت بیت کوین به بیش از ۲۴۶۰۰ دلار رسیده است. تحلیل گران در حال بررسی روند احتمالی قیمت بیت کوین هستند.

قیمت بیت کوین از بالاترین حد خود گذشته است. اکنون و در آستانه کریسمس قیمت این ارز به ۲۴۶۸۱ دلار رسیده است. به دنبال ادامه روند صعودی قدرتمند بیت کوین تحلیل گران و معامله گران بیت کوین در حال بررسی احتمال ادامه روند صعودی یا تغییر مسیر به سمت بازار خرسی هستند.

احساس کلی بازار نسبت به بیت کوین همچنان مثبت است. اما نگرانی هایی نیز درباره ادامه روند قیمت ها در آینده وجود دارد. حرکت بعدی برای بازار مشخص نیست. همین مسئله نگرانی هایی را برای معامله گران ایجاد کرده است.

نرخ قراردادهای آتی بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۲۴۶۰۰ دلار اتفاق بی سابقه ای در بازار بیت کوین است. در چهار ساعت گذشته تنها ۹۵ میلیون دلار قرارداد فروش در بازار نقد شده اند. این امر نشان می دهد که روند صعودی فعلی در نتیجه فشار ناشی از فروش ایجاد نشده است. در واقع به نظر می رسد که افزایش قیمت بیت کوین به دلیل نکات تکنیکی در بازار ایجاد نشده است. بلکه پایه و اساس محکم تری برای تغییر قیمت ها وجود دارد. زمانی که قراردادهای فروش یا خرید در بازار آتی افزایش پیدا کند بازار از نظر تکنیکی در شرایطی است که می تواند ادامه روند صعودی را امکان پذیر کند. این اتفاق زمانی روی می دهد که فروشنده سود بیشتری از فروش را به دست آورد. این بدان معناست که معالمه گران به شدت در حال فروش بیت کوین هستند.

از آنجایی که روند صعودی فعلی در نتیجه اصول تکنیکی در بازار روی نداده است، به نظر می رسد که قراردادهای آتی تسلط بیشتری بر بازار دارند. به نظر می سد که قراردادهای خرید و کسانی که این قراردادها را در اختیار دارند کنترل بازار را به دست گرفته اند. این روند می تواند نرخ سرمایه گذاری در بازارهای سمرایه گذاری بیت کوین را به شدت افزایش دهد. به این ترتیب اگر تعداد قراردادهای خرید در بازار بیشتر شود، احساس کلی بازار نیز به ادامه روند صعودی مثبت خواهد بود. در این حالت نرخ سرمایه گذاری نیز مثبت می شود. برای رسیدن به چنین شرایطی خریداران باید انگیزه کافی را در فروشندگان ایجاد کنند.

 میانگین نرخ سرمایه گذاری

 در شرایط فعلی نرخ سرمایه گذاری در قراردادهای آتی در بیشتر بازارهای معاملاتی به ۰.۰۱ درصد رسیده است. زمانی که نرخ سرمایه گذاری به این میزان برسد، معامله گران باید ۰.۰۱ درصد از معاملات خود را برای ایجاد انگیزه در فروشنده صرف کنند. فروشندگان کمترین تعداد سرمایه گذاران بازار را به خود اختصاص می دهند. زمانی که نرخ سرمایه گذاری افزایش پیدا می کند، معامله گرانی که بیت کوین می خرند، باید کارمزد بیشتری برای خرید بیت کوین بپردازند. همین امر باعث می شود که انگیزه خریداران برای خرید بیت کوین نیز کاهش پیدا کند.

از طرف دیگر در تاریخ ۲۵ دسامبر نرخ سرمایه گذاری بیت کوین روی ۰.۱ درصد بود. در آن زمان معامله گران و استراتژیست ها اعلام کردند که بیت کوین در معرض خطر کاهش قیمت است. چرا که این در باز زمانی کوتاه مدت ایجاد جایگاه خرید چندان جذاب به نظر نمی رسد. همه بسیاری از تحلیل گران در انتظار وقوع اصلاحی در قیمت این ارز هستند. همین امر خریداران را از ورود به بازار ناامید کرده است.

 نظرات متفاوت بازار

 به نظر می رسد که برخی از معامله گران توجه چندانی به نرخ سرمایه گذاری در بازار بیت کوین ندارند. آنها بر این باور اند که این نرخ تاثیر چندانی روی ادامه روند صعودی ندارد. یک معامله گر ناشناس با اشاره به نرخ سرمایه گذاری گفت نرخ سرمایه گذاری بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به ۰.۳۷۵ درصد رسید. بنابراین می توان گفت که نرخ سرمایه گذاری مرجع مناسبی برای تشخصی قیمت بیت کوین نیست. با در نظر گرفتن چرخه تاریخی قیمت بیت کوین به نظر می رسد که قیمت بیت کوین به روند صعودی ادامه می دهد.

احتمال ادامه بازارگاوی برای بیت کوین

 افزایش بی سابقه بیت کوین نگرانی از اصلاح قیمت ها را افزایش داده است. اما به نظر می رسد که ادامه روند گاوی برای این رمزارز در گرو دو عامل است. نخست خرید بیت کوین از سوی موسسات سرمایه گذاری و دیگری ورود سود ناشی از بازار آلت کوین ها به بازار بیت کوین. این دو روند هردو همچنان ادامه می دهند. موسسه Grayscale به خرید بیت کوین ادامه می دهد، این درحالی است که آلت کوین به دنبال بیت کوین به روند خود ادامه می دهند.

کی یانگ جو (Ki Young Ju) در این باره گفته است، که انتظار دارد قیمت بیت کوین زمانی که اندکی از حجم خرید بیت کوین از سوی موسسات مالی کم شد، شاهد اصلاح قیمت ها باشد. اما تا آن زمان، بیت کوین به روند خود ادامه خواهد داد. زمانی که خرید موسسات متوقف شود، قیمت به شدت کاهش پیدا می کند. اکنون شرکت Grayscale چیزی در حدود۱۶.۳ میلیارد دلار بیت کوین را در اختیار دارد. حرکت های این شرکت به عنوان معیاری برای سنجش احساس بازار به بیت کوین در نظر گرفته می شود. چرا که این شرکت نخستین نقطه برای ورود موسسات سرمایه گذار به بازار بیت کوین در آمریکاست.

در آخر

براساس اطلاعات به دست آمده به نظر می شد که قیمت بیت کوین در آینده شاهد سطح مقاومتی تازه ای روی ۲۵ و ۳۰ هزار دلار باشد. سفارش های فروش بسیاری روی این بازه های قیمتی ایجاد شده است. تا آن زمان با وجود افزایش تقاضای موسسات برای سرمایه گذاری در بیت کوین و ادامه روند صعودی در بازار آلت کوین ها به نظر می رسد که بیت کوین با قدرت به روند صعودی خود ادامه دهد.

 اگر به دنبال فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین هستید، بهتر است بدانید که بسیار از افراد در وضعیت شما به سر می برند. با ادامه روند صعودی تعداد فروشندگان بازار بیت کوین افزایش پیدا کرده است، اما خریداران کمتری در بازار وجود دارند. چرا که آنها برای خرید بیت کوین باید کارمزد بیشتری بپردازند. اما با توجه به احتمال ادامه روند صعودی چنین کارمزد هایی در مقایسه با سودی که این سرمایه گذاری برای شما در پی دارد، بسیار ناچیز است. با در نظر گرفتن این حقیقت بهتر است با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. بیت کوین را به دارایی های خود اضافه کنید. این ارز آینده درخشانی را در پیش رو دارد. حرکت امروز شما، آینده شما را می سازد.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-surged-to-24-6k-but-direction-of-next-rally-is-unclear

Leave A Reply

Your email address will not be published.