رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

نگاهی به افزایش محبوبیت بیت کوین و اتریوم در ترکیه

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

 

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که نام بیت کوین و یا اتریوم را نشنیده باشد. این دو رمزارز که طی ده سال اخیر تغییرات بزرگی را در چرخه اقتصاد جهانی حاصل کرده‌اند، با افزایش قیمت چشم‌گیر خود در ماه اخیر، حتی بیش از پیش، نظر بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران بلند مدت را به خود جلب کرده‌اند. از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون بیت کوین روند رشد غیر قابل باوری را طی کرده‌است؛ همچنین اتریوم نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴ رقمی شده‌است. با توجه به شرایط کنونی و این افزایش چشم‌گیر، مخاطبان و علاقه‌مندان زیادی به مبادلات و سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین و رمزارزها روی آورده‌اند.

بیت کوین با لقب پادشاه رمزارزها، هم اکنون در حدود ۶۰% کل سرمایه رمزارزها را در اختیار دارد و پس از آن اتریوم معرف نسل جدید رمزارزها، عمده خرید و فروش‌های بازار را بر دوش دارد. در این میان محبوبیت بیت کوین و اتریوم در ترکیه نیز به شدت افزایش یافته‌است و این کشور در حال حاضر بالاترین میزان جستجوی گوگل را دارد. داده‌های گوگل ترند (Google Trends) بیانگر آن است که جستجوهای مربوط به بیت کوین و اتریوم در ترکیه در ۵ سال گذشته به اوج خود رسیده‌است. رکورد قبلی جستجو در ترکیه برای هر دو مرزارز  مربوط به سال ۲۰۱۷ است.

محبوبیت بیت کوین و اتریوم در ترکیه

دلایل محبوبیت بیت کوین و اتریوم در ترکیه

جستجوی بیت کوین از طریق گوگل در ترکیه در ۵ سال گذشته به اوج خود رسیده‌است. شرکت تجزیه و تحلیل ICO Analytics داده‌هایی را در مورد کشورهایی که بیشترین جستجوهای بیت کوین از طریق Google را جستجو کرده‌اند به اشتراک گذاشت. نمودار مشترک این شرکت نشان می‌دهد جستجوهای جهانی بیت کوین به ۷۹ از ۱۰۰ رسیده‌است. یکی از دلایل محبوبیت بیت کوین و اتریوم در ترکیه، وجود بخش اروپایی آن و همگام بودن با قوانین مالی اتحادیه است که توانایی استفاده از رمزارزهای بسیاری را در اختیار این کشور می‌گذارد. این درحالی است که برخی کشورهای آسیایی و آمریکا به دلیل قوانین مالی خود هنوز از بخش عمده رمزارزها پشتیبانی نمی‌کنند. کشورهایی که جستجوهای بیت کوین در آن‌ها به بالاترین حد خود رسیده‌است، عبارتند از: اتریش، آرژانتین، بلژیک، شیلی، کلمبیا، اکوادور، آلمان، یونان، فرانسه، مکزیک، نیجریه، اسپانیا، سوئیس، تایلند، تونس، ترکیه، اروگوئه و مالت. غالبا کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته به دلیل داشتن بستر مناسب برای استفاده از رمزارزها علاقه‌مندی بیشتری به سرمایه‌گذاری و یا استفاده از این تکنولوژی را نشان می‌دهند. ترکیه نیز با توجه به پیشرفت روزافزون ارزی که طی چند سال گذشته بدست آورده و همچنین شرایط رو به پیشرفت کشور، سرمایه‌گذاران خرد زیادی را در خود جای داده‌است. مطالب مرتبط را بخوانید.

 بازارهای ترید در ترکیه

محبوبیت بیت کوین و اتریوم در ترکیه و بطور کلی ترید رمزارزها، در چند سال اخیر به قدری در این کشور رونق گرفته که بایننس، یکی از معتبرترین صرافی‌های رمزارز که عمده فعالیت آن در اروپاست، نیز شعبه‌ای مخصوص این کشور احداث کرده‌است.

در ادامه به معرفی برخی از این صرافی‌ها می‌پردازیم.

محبوبیت بیت کوین و اتریوم در ترکیه
  • Coinmama: این پلتفرم تقریباً در هر کشور به مشتریان امکان خرید بیت کوین را می‌دهد. آن‌‌ها از هر خرید بین ۴.۹٪ تا ۵.۹٪ (بستگی به حجم آن) هزینه می‌گیرند. مشتریان در اروپا همچنین می‌توانند بیت کوین را با انتقال SEPA با هزینه کمتری خریداری کنند.
  • CEX.io به شما این امکان را می‌دهد که بیت کوین را با کارت اعتباری، انتقال بانکی ACH، انتقال SEPA، پول نقد و یا AstroPay خریداری کنید. خریدهای انجام‌شده با کارت اعتباری، رمزارز خریداری ‌شده را در لحظه برای شما منتقل می‌کند. CEX.io در ایالات متحده، اروپا و برخی از کشورهای آمریکای جنوبی، فعال است.
  • Bitpanda یک واسطه رمزارز است که در اروپا مستقر است. آن‌ها در طیف گسترده‌ای از روش‌های پرداختی، محدودیت‌های حجم تراکنش بالا و هزینه‌های کم دارند. Bitpanda گزینه خرید رمزارزر با کارت اعتباری، کارت نقدی و از طریق درگاه‌های SOFORT ، Skrill ، NETELLER ، giropay ، eps ، SEPA و انتقال بانکی به مشتریان ارائه می‌دهد.
  • LocalBitcoins شرکت خدماتی است که از طریق دسترسی خریداران و فروشندگان رمزارز به یکدیگر، می‌تواند به شما کمک کند. کاربران می‌توانند معاملات را برای هر روش پرداختی که ترجیح می‌دهند، تبلیغ کنند. خرید بیت کوین از طریق یک جلسه حضوری، که توسط LocalBitcoins تضمین شده و تسهیل می‌شود و ممکن‌است یکی از سریع‌ترین و خصوصی‌ترین راه‌های خرید بیت کوین در هر کشوری باشد. بیشتر بدانید.

نتیجه‌گیری:

مجموعا تمامی نکات یاد شده و قابلیت بیت کوین و به طور کلی رمزارزها، دست به دست هم می‌دهند تا محبوبیت بیت کوین و اتریوم در ترکیه بیش از این نیز ادامه پیدا کند و مورد توجه قرار گیرد. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که طی چند سال آینده ارزهای بانک‌های مرکزی مانند یورو، ین و دلار به کلی غیر قابل استفاده شوند و تمامی نقل و انتقالات مالی، توسط رمزارزها انجام شود. در این صورت سیستم مالی و اقتصادی و جهانی به طور کلی دستخوش تغییر می‌شود و جایگاه رمزارزها، از یک وسیله برای سرمایه‌گذاری، به زندگی افراد راه پیدا می‌کند. در عین حال هیچ‌کس به طور قطع نمی‌تواند در مورد این موضوع اظهار نظر داشته باشد و یا آینده را به درستی پیش‌بینی کند، اما در صورتی که شاهد ورود رمزارزها به زندگی روزمره باشیم، قطعا تغییرات بسیار بزرگی را مشاهده خواهیم کرد و همه‌ این عوامل باعث افزایش بیش از پیش  محبوبیت بیت کوین و اتریوم در ترکیه و به طور کلی در جهان خواهد شد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.