رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

ارزش بیت کوین در میان ۱۰ دارایی برتر جهانی، سرمایه رمزارزها بیش از ۱ تریلیون دلار

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

بیت کوین، پادشاه رمزارزها و همچنین اولین و شناخته‌شده‌ترین رمزارز بازار است که دیگر کمتر کسی در جهان است که اسم و آوازه‌ آن را نشنیده باشد! در میان سال‌های اخیر، سال ۲۰۲۰ سالی پر از فراز و نشیب برای بیت کوین و به طور کل دنیای رمزارزها بود. ارزش بیت کوین در این سال با روند صعودی بسیار بالایی همراه بود و همگان را شگفت‌زده کرد. در این میان افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری روی رمزارزها و به‌ویژه بیت کوین اقدام کردند و همین موضوع هم به افزایش ارزش و محبوبیت بیت کوین افزود. با وجود بیش از ۲۰۰۰ رمزارز، بیت کوین همچنان در صدر جدول محبوبیت و خرید و فروش رمزارزها قرار دارد و ارائه تکنولوژی‌های بهتر و بالاتر هم نتوانسته لطمه‌ای به جایگاه این رمزارز وارد کند.‌ در ادامه مقاله به بررسی روند افزایش ارزش بیت کوین و عوامل تاثیرگذار بر آن می‌پردازیم.

عوامل موثر بر افزایش ارزش بیت کوین در کوتاه مدت

قیمت بیت کوین در ماه گذشته بیش از ۸۵ درصد و در هفته گذشته بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته‌است و در حال حاضر قیمت این رمزارز به مرز ۴۰ هزار دلار رسیده‌است. این در حالی‌است که این روند صعودی برای بسیاری از رمزارزهای دیگر از جمله اتریوم اتفاق نیفتاد که دلیل آن را می‌توان تعداد محدود بیت کوین و تعداد نامحدود اتریوم دانست. بنا به گفته Asset Dash که سهام، صندوق‌های قابل معامله در بورس و رمزارزهای پایه را ردیابی می‌کند، این افزایش ارزش بیت کوین به قدری خوب است که بیت کوین را به نهمین دارایی با ارزش در جهان تبدیل کرده‌است!

کمتر از دو هفته پیش، بیت کوین در لیست برترین دارایی‌های جهان‌،  visaرا پشت سر گذاشت؛ سپس در حالی‌که فقط ۵ روز گذشته بود، بیت کوین با غلبه بر کسری ۷۰ میلیارد دلاری، از Berkshire Hathaway، شرکتی که توسط وارن بافت اداره می‌شود، پیشی گرفت. از آن زمان بیت کوین از ارزش سهام شرکت Taiwan Semiconductor هم عبور کرده و همانطور که مشاهده می‌شود رقبای سرسخت خود در این زمینه را شکست داده‌است. جالب است بدانید که ارزش بیت کوین در این مدت کوتاه به سهام شرکت  Blue-Chip نیز غلبه کرده و با قدرت هرچه تمام‌تر راه خود را در زمینه رسیدن به ۱۰ دارایی برتر جهانی باز کرده‌است.

ارزش بیت کوین

کدام کمپانی‌ها در این لیست بالاتر از بیت کوین قرار دارند؟

در لیست ۱۰ دارایی برتر جهان، نام شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی به چشم می‌خورد و این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا ممکن است روزی ارزش بیت کوین از این غول‌های عرصه صنعت و اقتصاد پیشی گرفته و جهان را در بهت فرو برد؟ با توجه به پیشرفت و روند صعودی ارزش این رمزارز، این موضوع اصلا دور از ذهن نمی‌باشد و ممکن‌است در آینده‌ای نزدیک شاهد صعود بیت کوین به رده‌های بالاتر و چه بسا در صدر این جدول باشیم. در ادامه به ذکر اسم کمپانی‌ها و ارزش آن‌ها در مقایسه با بیت کوین می‌پردازیم:

  • در صدر جدول شاهد اسم شرکت شناخته شده اپل با سرمایه ۲.۲۳ تریلیون دلار هستیم.
  • رتبه دوم باارزش‌ترین دارایی‌های جهان متعلق به شرکت مایکرسافت با ارزش ۱.۶۵ تریلیون دلار است.
  • در رتبه سوم این لیست، شاهد اسم کمپانی آمازون با سرمایه ۱.۶۲ تریلیون دلار و بنیان‌گذاری جف بزوس هستیم.
  • رتبه چهارم این لیست، به شرکت Alphabet که وابسته به کمپانی اصلی گوگل با سرمایه ۱.۱۸ تریلیون دلار است، تعلق دارد.
  • در جایگاه پنجم، شاهد نام کمپانی شناخته‌شده فیسبوک با سرمایه ۷۷۳ میلیارد دلار هستیم.
  • رتبه ششم متعلق به سهام گروه چینی Tencent با ارزش ۶۹۸ میلیارد دلار است.
  • در رتبه هفتم لیست نام شرکت تسلا با بنیان‌گذاری ایلان ماسک که پایه‌گذار شرکت فضایی اسپیس ایکس نیز هست، به چشم می‌خورد.
  • و در رتبه هشتم و یک رتبه بالاتر از بیت کوین شرکت فناوری چینی Alibaba با ۶۵۰ میلیارد دلار که فقط ۱۲ میلیارد دلار از سرمایه بیت کوین بیشتر است، قرار دارد.

آیا ارزش بیت کوین همچنان صعود می‌کند؟

با بررسی دقیق ۱۰ دارایی برتر جهان، دیدیم که در کمال ناباوری، اکنون نام بیت کوین در کنار بزرگترین کمپانی‌ها و شرکت‌هایی قرار دارد که سالیان بسیاری است، بازار را تحت تسلط خود دارند. افزایش ارزش بیت کوین تا این اندازه و رسیدن به این جایگاه بحث برانگیز و قابل تامل است و باید دید که بیت کوین تا چه اندازه‌ای می‌تواند این روند صعودی را حفظ کند؟ و آیا اگر ارزش آن همچنان افزایش یابد و به رتبه‌های بالاتر انتقال پیدا کند، چه تغییری در سیستم اقتصادی جهان به وجود می‌آید؟ اکنون برای اولین بار، سرمایه بازار رمزارزها به ۱ تریلیون دلار دست یافته‌است که این رویداد و رشد نجومی، یک اتفاق مهم و قابل توجه برای صنعت است. مطالب مرتبط را بخوانید.

ارزش بیت کوین

تحلیل‌گران بازار رمزارز پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که بیت کوین بتواند روند صعودی خود را حفظ کرده و ادامه دهد، رسیدن به رتبه‌های ۶ تا ۸ دارایی‌های با ارزش جهان، برای آن، اصلا دور از انتظار و غیرمنطقی نیست. رشد رمزارز در سال‌های اخیر ۴۲۰ درصد افزایش یافته و این در حالی‌است که بخش عمده سرمایه بازار رمزارزها از ارزش بیت کوین تامین می‌شود و این رقم چیزی در حدود ۶۸ درصد کل سرمایه بازار رمزارزهاست.

مقام دوم محبوبیت و خرید و فروش بازار رمزارزها در دست اتریوم است اما با این حال هنوز شاهد اختلاف قیمت فاحشی میان بیت کوین و اتریوم هستیم که این موضوع، همانطور که اشاره‌شد می‌تواند مربوط به تفاوت محدود و نامحدود بودن این رمزارزها باشد.

نتیجه‌گیری

با توجه به افزایش کشش و علاقه مردم به سرمایه‌گذاری روی رمزارزها، هر روزه شاهد افزایش و تلاطم در این بازار هستیم. بیت کوین به عنوان اولین و محبوب‌ترین رمزارز، همواره در صدر خرید و فروش قرار دارد و بخش عمده بازار رمزارزها را در دست دارد. طی سال‌های گذشته، ۱۰ رمزارز برتر از نظر محبوبیت همواره در

حال تغییر بوده‌اند اما در حال حاضر بیت کوین و اتریوم در جایگاه اول و دوم بازار رمزارها قرار دارند. در رتبه سوم خرید و فروش و محبوبیت، شاهد نام stablecoin USDT یا همان تتر هستیم. بیت کوین همچنان در حال تاخت و تاز در بازار رمزارزها و پیشروی و رقابت در بازار صنایع بزرگ است و این امر همان‌قدر که می‌تواند امیدوار کننده باشد، بحث برانگیز و سرشار از چالش است!

اینکه در آینده بیت کوین به چه ارزشی می‌رسد و آیا می‌تواند سیستم اقتصادی و مبادلات مالی را متحول کند، امری است که همواره فکر بسیاری از بزرگان این عرصه را درگیر کرده‌است، اما با توجه به روند صعودی و پیشرفتی که در طی سال‌ها کسب کرده‌است، بعید به نظر نمی‌رسد که به زودی شاهد تغییر سیستم مبادلات مالی و جایگزینی ارزهای فیات با رمزارزها باشیم. بیشتر بدانید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.