رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

دادگاه ریپل، پاسخ مدیر عامل این شرکت به برخی از سوالات

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

حتی کسانی که اندکی با دنیای رمزارزها آشنایی دارند، نام ریپل را شنیده‌اند. این رمزارز که در حال حاضر در رتبه ۵ قرار دارد، پیش از این در بین ۳ رمزارز اول از نظر حجم و تعداد معاملات جا گرفته بود. اما اخیرا طی شکایت سیستم‌های مالی بانکی ایالات متحده، به جایگاه ۵ تنزل پیدا کرده‌است. شکایت و دادگاه ریپل، ضرر قابل توجهی به این رمزارز وارد کرد و تاریخ دادگاه این رمزارز نیز ۲۲ ماه فوریه ۲۰۲۱ اعلام شده‌است.

اکنون بیشتر سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران در انتظار پاسخ نهایی این دادگاه هستند و در صورتی که این شرکت بتواند از اتهامات وارده رهایی یابد، شاهد رشد چشم‌گیر و روزافزون این رمزارز و بازگشت آن به جایگاه قبل خواهیم بود. چندی پیش ریاست این پروژه برد گارلینهوس (Brad Garlinghouse) در اکانت توئیتر خود به برخی از سوالات در رابطه با دادگاه ریپل و دلایل این شکایت پاسخ داد که در ادامه به برخی از این سوالات و پاسخ‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱۰ سوال مهم از نظر برد گارلینهوس در رابطه با دادگاه ریپل

پس از مدت‌ها سکوت، مدیریت این پروژه تصمیم گرفت در اکانت توئیتر خود به برخی از پر تکرارترین و مهم‌ترین سوالات پاسخ دهد و به کابران خود اطمینان دهد که این پروژه کاملا قانونی است و ادامه پیدا خواهد کرد. در ادامه گوشه‌ای از این پرسش و پاسخ‌ها را خواهید دید.

 چرا ریپل با سیستم‌های مالی بانکی ایالات متحده (SEC) توافق نکرد؟

نمی‌توان وارد جزئیات شد، اما بدانید که ما سعی کردیم برای حل این مشکل با استفاده از روش‌هایی که جامعه ریپل نیز بتواند به نوآوری‌های خود ادامه دهد، از مصرف کنندگان محافظت شود و بازارهای منظم مبادلات نیز حفظ شود، با SEC به توافق برسیم و البته این سعی (با دولت جدید نیز) ادامه خواهد داشت.

گارلینگهاوس در پاسخ به این سوال که آیا ریپل در مبادلات خود، مالیاتی پرداخت کرده‌است؟ اظهار داشت که ۹۵٪ از رمزارزها در خارج از ایالات متحده معامله می‌شوند و این شرکت هیچ تاثیری در لیست یا صاحبان مبادلات ندارد.

آیا شما به صرافی‌ها برای پشتیبانی از ریپل هزینه‌ داده‌اید؟ کی این رمزارز دوباره وارد لیست می‌شود؟

دادگاه ریپل

(توجه داشته باشید که این رمزارز در سراسر دنیا قابل مبادله است و در حال حاضر تنها آمریکا به دلایل شرایط فعلی از آن پشتیبانی نمی‌کند.)

ریپل یکی از بزرگترین دارایی‌های دیجیتال در سطح جهانی است (۳-۵ مورد برتر) و ۹۵٪ آن در خارج از ایالات متحده معامله می‌شود. ریپل هیچ کنترلی بر مکان و مالک آن، ندارد. این رمزارز یک منبع باز و غیرمتمرکز است؛ همین مورد یکی از مشکلات اعلام‌شده این رمزارز طی دادگاه ریپل است.

وی همچنین اشاره داشت تا پایان دادگاه ریپل، صرافی‌های آمریکایی این رمزارز را معلق کرده‌اند و در حال حاضر این رمزارز از هیچ صرافی حذف نشده‌است. مطالب مرتبط را بخوانید.

مشکل عدم شفافیت به چه دلیل به وجود آمد و راه حل آن چیست؟

در حال حاضر در ایالات متحده ما از عدم وضوح نظارتی، به هرج و مرج نظارتی تبدیل شده‌ایم. به همین دلیل است که تنظیم مقررات توسط قانون اجرایی، سیاست عمومی بدی است. با روی کار آمدن دولت جدید، ما انتظار داریم #DCEA مجدداً معرفی شود.

این شرکت به زودی پاسخ رسمی به این دادخواست به تصمیم‌گیرندگان دادگاه ریپل را ارائه می‌دهد. به گفته وی، دارندگان ریپل از موقعیت ریپل اطمینان کامل دارند و تتراگون که خواستار بازپرداخت فوری دارایی ریپل خود شد، از موقعیت ناعادلانه‌ای استفاده کرده‌است.

شما چه زمانی نسبت به این دادگاه واکنش نشان خواهید داد؟ چرا تا به حال سکوت کرده‌اید؟

روند قانونی گاها می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. ممکن‌است همه چیز آرام به نظر برسد، اما در پشت صحنه اتفاقات زیادی در حال وقوع است. ظرف چند هفته پاسخ اولیه خود را ارائه خواهیم داد. برای همه درخواست‌کنندگان به‌روزرسانی در مورد دادگاه ریپل، پاسخ من این است. روند قانونی طول می‌کشد و ممکن‌است در حال حاضر سکوت کنیم اما بی‌تفاوت نخواهیم بود. تیم حقوقی ما به زودی تصمیم خود را اعلام می‌کند و ما ظرف چند هفته، پاسخ اولیه خود را به ادعاهای اثبات نشده SEC ارائه خواهیم داد.

دادگاه ریپل

آیا سرمایه‌گذاران شما  به ریپل ایمان دارند؟

بله ما سهامداران بسیاری داریم. از همین روست که شما صاحب سهام ریپل هستید. خرید ریپل، خرید سهام ماست و نه خرید رمزارز. ما ناامید شده‌ایم که Tetragon (که ۱.۵٪ از سهام را در اختیار دارد) به دنبال استفاده ناعادلانه از فرصت است. گارلینگهاوس اذعان داشت که ریپل به مشتریان اولیه شبکه، پرداخت مبتنی بر XRP (On-Demand Liquidity ، ODL) یارانه پرداخت می‌کند. بیشتر بدانید.

آیا برای استفاده از XRP به مشتریان پول پرداخت کرده‌اید؟

ما برای برخی از مشتریان، به‌ویژه کاربران اولیه، مشوق‌هایی بر مبنای ODL فراهم کرده‌ایم. این یک فرایند اولیه جذب مشتری و کاملا قانونی است. هر شبکه پرداخت (PayPal ، Visa ، MC و غیره) مشوق‌هایی دارد و برخی هنوز هم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نتیجه‌گیری

همچنان چیزی در حدود یک ماه به تاریخ دادگاه ریپل مانده‌است و هنوز جوابی از سوی این تیم به عموم ارائه نشده‌است. هرچند کاربران و طرفداران این پلتفرم و رمزارز با پشتیبانی فراوان از این رمزارز دفاع می‌کنند. در همین حین سرمایه‌گذاران و مبادله‌گران این رمزارز نیز بی‌صبرانه منتظر نتیجه نهایی این دادگاه هستند تا از این رمزارز استفاده کنند. باید دید که جواب نهایی دادگاه ریپل چه خواهد بود و در صورت موفقیت در این دادگاه، ریپل رشد چشم‌گیری خواهد داشت و موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاران رمزارز خواهد بود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.