رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

افزایش میزان فروش بیت کوین طبق گفته CryptoQuant

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

با توجه به رکود بازار و افزایش قابل توجه قیمت رمزارزها نسبت به دیگر دارایی‌های موجود، هر روزه میزان خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها رو به افزایش است، اما با توجه به سکون و گاها کاهش قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته، حجم فروش بیت کوین نسبت به خرید آن بیشتر شده‌است که خود این امر موجب کاهش قیمت این رمزارز می‌شود؛ هرچند این حجم از سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز به دیگر رمزارزها منتقل شده‌است. این تغییرات و نوسانات برای افراد تازه وارد نگران‌کننده است، اما باید در نظر داشته باشید که بازار رمزارزها همیشه پر از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است و صبور بودن همیشه بهترین راه است.

روند صعودی و نزولی ارزها و همچنین رمزارزها علاوه‌بر میزان عرضه و تقاضا، به تحولات جهانی و اخبار و اتفاقات نیز وابسته است و هیچ‌گاه نمی‌توان در این بازار، پیش‌بینی قطعی داشت. حتی بهترین تحلیل‌گران و افراد خبره و با تجربه نیز نمی‌توانند تحولات بازار را ۱۰۰% به درستی پیشگویی کنند و میزان درست بودن این پیش‌بینی‌ها در بهترین حالت و برای افراد حرفه‌ای چیزی در حدود ۵۰ الی ۶۰% است. با دانستن این نکته باید در نظر داشته باشید که تحولات بازار همواره وجود دارد و این شمایید که باید در برابر این تغییرات به خود مسلط بوده و بهترین راه انتخاب کنید. در ادامه مطلب به دلایل و اثرات افزایش میزان فروش بیت کوین خواهیم پرداخت.

فروش بیت کوین، عامل یا اثر کاهش قیمت؟

پادشاه رمزارزها اخیرا به دلیل کاهش چشم‌گیر قیمت، از شکستن مرز ۲۰ هزار دلار باز ماند و با توجه فروش بی‌سابقه این رمزارز و افزایش میزان نقدینگی آن در بازار، قیمت آن روند نزولی را آغاز کرده‌است. برای درک بهتر این موضوع ابتدا به بررسی کلی مکانیزم بازار خواهیم پرداخت.

فروش بیت کوین

عرضه و تقاضا مشخص کننده قیمت هر دارایی

تصور کنید شما یک فروشنده طلا هستید و در سرزمینی پا می‌گذارید که در آن طلا هیچ ارزشی ندارد و بجای آن مس فلزی بسیار نایاب و گران‌بهاست. به ناچار شما برای گذران زندگی، به خرید و فروش مس روی می‌آورید و طلای شما ارزشی نخواهد داشت، یا به دلیل تغییرات بازار، کسی طلای شما را خریداری نمی‌کند و شما مجبورید برای سوددهی کسب و کارتان حجم طلای بیشتری را در قبال میزان کمتری نقدینگی بفروش برسانید؛ زیرا عرضه آن نسبت به تقاضا بسیار بیشتر است. در این حالت دیگر طلا ارزشی نخواهد داشت و آنچه که خواستار بیشتری داشته باشد، ارزشمند خواهد شد.

در مثال عکس آن، اگر که عده زیادی حجم بالای طلا از کل بازار خریداری کنند و طلا در بازار بسیار نایاب شود، در این حالت چنانچه شما جز معدود فروشندگان باشید که هنوز طلایی برای فروش دارید، با قیمت بسیار بیشتری نسبت به قبل به فروش آن خواهید پرداخت، زیرا خودتان نیز برای بدست آوردن یا خریدن طلای بیشتر، باید هزینه بیشتری کنید و نتیجتا قیمت طلا بالا خواهد رفت زیرا تقاضا برای آن زیاد است. پس همیشه در بازار، میزان قیمت هر کالا و یا دارایی را عرضه و تقاضای آن ایجاد می‌کند. خرید و فروش بیت کوین نیز از این قانون مستثنا نیست.

عرضه و تقاضا، خرید و فروش بیت کوین

حال می‌دانید که حجم فروش بالا و تقاضای خرید کمتر بیت کوین با توجه به رکود قیمتی آن، موجب افت بیشتر قیمت بیت کوین و فروش آن خواهد شد و بدین منوال کار را برای این رمزارز دشوارتر خواهد کرد. از طرفی گذشته درخشان این رمزارز و موجودی کلی محدود آن (۲۱ میلیون سکه)، همیشه انگیزه خرید را ایجاد کرده، به همین دلیل بیت کوین در حال حاضر در رقابتی برای شکستن مرز ۲۰ هزار دلار میان خریداران و فروشندگان این طلای دیجیتال گیر افتاده‌است. مطالب مرتبط را بخوانید.

فروش بیت کوین

از سوی دیگر با توجه به کاهش سود ماینینگ، این رمزارز به دلیل افزایش قیمت این فرایند، علاقه‌مندان کمی به ماین کردن این رمزارز وجود دارد. مدیر عامل CryptoQuant، کی یانگ جو گفت که چندین گروه بزرگ استخراج معاملات بزرگ بیت کوین را آغاز کرده‌اند. کی یانگ جو گفت که وی از دارندگان بیت کوین است اما آن‌ها را در برابر اهرم معامله نمی‌کند. وی همچنین تأکید کرد که وقتی زمان آن فرا رسد از اهرم تا ۵ برابر استفاده خواهد کرد. چندی پیش مدیر عامل CryptoQuant گفته بود که فروش دارندگان کیف‌های بزرگ BTC نیز فشار نرخ ارز بیت کوین را اعمال می‌کنند. پیش از این کاهش قیمت، انتقال حجم زیادی از BTC به صرافی‌های رمزارز شده بود.

نتیجه گیری:

موارد ذکر شده فقط برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین هستند و همانطور که پیش‌تر نیز اشاره‌شد، همواره عوامل زیادی در تغییر قیمت‌ها و نوسانات بازار نقش دارند، به عنوان مثال ممکن‌است فقط یک توییت از رییس جمهور آمریکا درباره بیت کوین، باعث رشد یا افت آنی و وحشتناک این رمزارز شود.

گرچه برخی از تحلیل‌گران این بازار بر این باورند که این نقطه پایانی برای رشد این مرزارز خواهد بود، عده کثیری از تحلیل‌گران و برنامه‌گذاران اقتصادی بر این باورند که فروش بیت کوین یک انتخاب اشتباه است و این رمزارز با سرعتی بیش از پیش به رشد خود ادامه خواهد داد. بیشتر بدانید.

یکی از خصوصیات‌هایی که باعث می‌شود عده زیادی همچنان به افزایش قیمت این رمزارز اعتماد کنند، محدود بودن سکه‌های آن است. بیت کوین تاکنون در شرایط متفاوتی به رشد خود ادامه داده است، با این حال اینکه این رمزارز به طور قطع رشد چشم‌گیری خواهد داشت و یا خیر، امری است که تنها با گذر زمان مشخص خواهد شد. چنانچه شما از طرفداران این رمزارز هستید، بدانید که عده کثیری از تحلیل‌گران به رشد عظیم این رمزارز در آینده‌ای نزدیک اشاره دارند. هرچند باید بدانید که هرگونه ریسک در خرید و فروش و ضررهای مالی مبتنی بر خرید و فروش بیت کوین بر عهده شما خواهد بود و طبیعتا این وظیفه شماست که قبل از اتخاذ هر تصمیمی تحقیقات لازم را به طور کامل انجام دهید و صرفا بر طبق اطلاعات مختلف و گاها هیجان بازار و کاربران قرار نگیرید. در نهایت این را بدانید که در بازار رمزارزها هر اتفاقی ممکن‌است بیفتد و همیشه برد با کسانی است که از گرفتن تصمیمات احساسی اجتناب کرده و مطابق با دانش، استراتژی، تحلیل و با صبر و حوصله و قدم به قدم جلو می‌روند و نوسات بازار باعث ایجاد یک بازی روانی با آن‌ها نمی‌شود.

Comments are closed.