رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

افزایش تعداد رمزارزهای تحت پوشش موسسه مالی Grayscale

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

 

امروزه عده بسیار زیادی به سمت مبادلات و بخش‌های مختلف آن روی آورده‌اند که البته با توجه به وضعیت جهانی رشد بیکاری، شیوع بیماری کرونا و همچنین عوامل دیگر آن، خارج از تصور نیست. یکی از پر سودترین بازارهای مالی جهان بحث داغ رمزارزهاست. این ارزهای دیجیتال که بر پایه بلاکچین، یک فناوری کاملا نو پا، به وجود آمده‌اند، پتانسیل بسیاری برای رشد دارند. رمزارزها بسیاری از موانع و مشکلات ارزهای فیات (ارزهایی مانند یورو، دلار، ریال و…) را حل کرده‌اند. هرچند حتی این رمزارزها نیز، دارای محدودیت‌هایی هستند. در این مقاله به این مشکلات، تفاوت رمزارزها با ارزهای فیات و همچنین موسسه مالی Grayscale یکی از بزرگترین موسسات در این زمینه که قصد رفع این مشکلات را دارد می‌پردازیم.

نحوه کار موسسه مالی Grayscale

برای درک بهتر زمینه فعالیت این موسسه و همچنین روش کار آن، ابتدا توضیح مختصری در رابطه با ارزهای دیجیتال خواهیم داد. ارزهای دیجیتال یا همان رمزارزها، واحدهای مالی هستند که بجای پول چاپی، از سیستم دیجیتال استفاده می‌کنند.

ساختار ارزهای دیجیتال

ساختار این رمزارزها بخاطر پیچیدگی و همچنین آنلاین بودن آن، تقریبا غیر قابل هک هستند. درواقع این ارزها برنامه‌هایی هستند که رفتار این بلاکچین را مشخص می‌کنند و تقریبا در ساختاری شبیه به DNA این اطلاعات را درون خود حفظ می‌کنند. این رمزارزها پشتوانه مالی خصوصی ندارند و تنها عرضه و تقاضای بازار است که قیمت این رمزارزها را مشخص می‌کند. از نکات مفیدی که این رمزارزها دارند، عدم چاپ مجدد و وابستگی آن‌ها به سیستم‌های قدرت مانند دولت‌هاست که باعث عدم تورم، توانایی چاپ پول تقلبی و پیروی آن از یک سیستم متمرکز است. درواقع یکی از خصوصیات مهم این رمزارزها Defi بودن آن یا غیر متمرکز بودن آن است.موسسه مالی Grayscale

ایرادات بازار رمزارزها

از جمله ایرادات این رمزارزها این است که بسیاری از بازارهای پیشین، توانایی مبادلات این رمزارزها را به شما نمی‌دهند. به عنوان مثال شما نمی‌توانید بیت کوین را با نفت خام مبادله کنید. از طرف دیگر به دلیل امنیت اطلاعات و محدودیت پیگیری این رمزارزها، تمام مسئولیت حفاظت از این اطلاعات دیجیتال را به عهده شما می‌گذارد. به عنوان مثال اگر دسترسی شما به کد دیجیتال کیف پول شما قطع شود، دستیابی به آن تقریبا غیرممکن است. اینجاست که نقش موسسه مالی Grayscale و دیگر موسسات از این دست مشخص می‌شود.

نقش موسسه Grayscale

در این موسسات شما می‌توانید رمزارزهای مشخصی را خریداری کنید و با خرید آن‌ها، سهام دریافت کنید. ارزش این سهام تقریبا با ارزش روز این رمزارزها برابر است و در این حالت، شما می‌توانید سهام خود را تقریبا با تمامی بازارهای سهام، مبادله کنید، از امنیت آن اطمینان حاصل کنید و دیگر نگران نحوه خرید رمزارز یا از دست رفتن سرمایه خود نباشید.

سیستم کارکرد و نحوه فعالیت Grayscale

این موسسه مالی ابتدا از مجموعه‌ای خصوصی از سرمایه‌گذاران ثروتمند دعوت می‌کند تا پول را به صندوق بدهند تا از آن برای خرید مقدار زیادی بیت کوین استفاده ‌کند. سپس، Grayscale آن صندوق را در بورس‌های سهام عمومی لیست می‌کند، به این معنی که هر کسی می‌تواند سهام آن را معامله کند.

سهام در صندوق به طور نسبی و تقریبی، قیمت بیت کوین را ردیابی می کند.

سهام این صندوق حتی می‌تواند با حق بیمه یا تخفیف نسبت به قیمت واقعی بیت کوین معامله شود.

موسسه مالی Grayscale ، تا مدتی پیش تنها از رمزارز بیت کوین پشتیبانی می‌کرد، اما در پی بیانیه‌ای، این موسسه ۴ رمزارز اصلی دیگر را به شرکت خود اضافه کرد و لیست خود را به بیت کوین با نماد (GBTC)، بیت کوین کش با نماد (BCHG)، اتریوم کلاسیک (ETCG)،  لیت کوین (LTCN) و سهام اصلی خود (GDLC) تغییر داد. این موسسه هم‌اکنون بزرگترین موسسه خصوصی دارنده بیت کوین است.

این تغییر هیجان جدیدی به بازار رمزارزها داد و منجربه افزایش قیمت این رمزارزها و سهام خود شرکت شد. لازم به ذکر است که ریپل نیز قرار بود در این لیست قرار گیرد اما با توجه به اینکه دفتر اصلی این موسسه در ایالات متحده است و نتیجه دادگاه تا تاریخ ۲۲ فوریه نامعلوم باقی مانده است، ریپل حداقل به صورت موقت از این لیست حذف شد. مطالب مرتبط را بخوانید.

لیست و حجم دارایی‌های موسسه مالی Grayscale

از دسامبر سال ۲۰۲۰، دارایی بیت کوین Grayscale، ۱۱.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بیت کوین در سرمایه‌گذاری‌های خصوصی را نشان می‌دهد. Grayscale، این شرکت سرمایه‌گذاری رمزارزها در ایالات متحده یکی از بزرگترین خریداران بیت کوین در جهان است.

طبق اطلاعات Bitcointreasunities.org ، Grayscale دارای ۵۴۶،۵۴۴ بیت کوین یا ۷۰٪ از ۷۷۵،۱۳۷ بیت کوین در بخش‌های خصوصی است که توسط شرکتهای تجاری عمومی نگهداری می‌شود. از ۱۷ دسامبر، GBTC در حال حاضر با ۳۰.۱۶ دلار معامله می شود و به ازای هر سند رسمی، ۰.۰۰۰۹۵ بیت کوین (به ارزش ۲۲.۵۲ دلار) برای هر سهم دارد.موسسه مالی Grayscale

سهام این موسسه، به دلیل رشد سریع خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در ۹ ژوئن سال ۲۰۲۰، این موسسه دارایی خود را ۳۸۴۹۵۳ بیت کوین گزارش کرده است. این رقم افزایش بیش از ۱۶۱،۰۰۰ بیت کوین را در کمتر از شش ماه نشان می دهد.

آینده موسسه مالی Grayscale

شرکت مدیریت دارایی Grayscale Investments اسنادی را برای ایجاد تعدادی از رمزارزهای جدید ثبت کرده است. در حال حاضر، Grayscale یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بخش رمزارزها محسوب می‌شود. چندی پیش یکی از کارکنان این موسسه سندی را مبنی اضافه شدن برخی دیگر از رمزارزها در آینده‌ای نزدیک در اکانت توئیتر خود منتشر کرد. هرچند این خبر از سوی موسسه Grayscale تایید نشده است. این لیست شامل رمزارزهای زیر است.

  • Filecoin trust (FIL)
  • Tezos trust (XTZ)
  • Decentralized trust (MANA)
  • Livepeer trust (Lpt)

نتیجه‌گیری

در حال حاضر Grayscale، بی شک قوی‌ترین موسسه مالی در این زمینه است و همچنان یکی از ساده‌ترین روش‌های خرید فروش‌ رمزارزها و یا تبادل آنها با دیگر دارایی‌های قابل خرید و فروش بازار است. اعتماد و اعتبار این شرکت هم‌اکنون در مرحله بسیار خوبی قرار دارد و طی چند ماه گذشته ارزش سهام این شرکت، تعداد مشتریان و همچنین سرمایه‌گذاران آن به شدت رشد داشته است. با افزایش محبوبیت رمزارزها و افزایش حجم مبادلات، این رقم افزایش خواهد یافت. در حال حاضر این موسسه با سرعت بالایی در حال رشد است و به نظر نمی‌رسد که این رشد در آینده‌ای نزدیک رو به توقف باشد. چنانچه شما به مبادلات رمزارزها علاقه‌مند هستید حتما این پلتفرم را مد نظر داشته باشید. بیشتر بدانید.

Comments are closed.