رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

تحلیل قیمت بازار رمزارزهای برتر

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین به صورت ناگهانی آلت کوین های بزرگ بازار نیز با قدرت تمام بروند صعودی ادامه دادند. به نظر می رسد هیچ عامل روی ادامه روند صعودی بازار رمز ارز تاثیر گذار نیست. همین موضوع تحلیل قیمت بازار رمزارزها را ضروری می کند.

تقاضای خرید از سوی موسسات مالی یکی از مهم ترین عواملی بوده است که به ادامه روند صعودی کمک کرده است.اما به نظر می رسد این اولین باری که موسسات مالی دست از خرید بیت کوین برداشتن. گزارش ها حاکی از آن است که شاخص تفاوت قیمت میان بازار کوین بیس و بایننس منفی شده است. این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران حرفه ای به دنبال تثبیت سود هستند. به همین دلیل آنها در حال فروش دارایی های خود هستند.

برای پی بردن به ادامه روند صعودی باید رفتار این موسسات مالی را به خوبی زیر نظر داشته باشیم. هر چه باشد بیش از ۳ درصد از بیت کوین های در گردش در اختیار این سرمایه گذاران است. اگر آنها تمام دارایی خود در بازار بیت کوین را به فروش برسانند، دیگر سرمایه گذاران نیز از بازار رمز ارز خارج می شوند. در این صورت بیت کوین به زودی با کاهش شدید قیمت ها روبه رو می شود. 

بازار بیت کوین 

در ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین هایی به ارزش ۱.۸۹ میلیارد دلار به وسیله قراردادهای آتی نقد شده اند. به نظر می رسد که بیشتر این قراردادها در بازار بایننس انجام شده اند. بازار بایننس بر خلاف بازار کوین بیس شاهد حضور معامله گران خرد است. در همین حال بازار Bitfinex کمترین میزان فروش بیت کوین را تجربه کرده است. به نظر می رسد که مشتریان این بازار محتاطانه تر از اهرم فشار استفاده می کنند. به همین دلیل کمتر دست به فروش دارایی های خود زده اند.

 اصلی ترین دلیل کاهش قیمت الت کوین ها، افزایش شدید نرخ سرمایه گذاری در بازار قراردادهای آتی بایننس بوده است. نرخ سرمایه گذاری در قراردادهای آتی این بازار تا ۰.۳ و ۰.۷ درصد افزایش داشته است. به این ترتیب گمانه زنی های بسیاری در بازار ایجاد شده است. همه نگران ادامه روند صعودی هستند. 

 با این حال آلت کوین ها مسیر خود را تغییر نداده اند. بهتر است برای درک بهتر وضعیت بازار به تحلیل قیمت بازار رمزارزهای برتر و ده رمزارز برتر بپردازیم. 

 جفت ارز دلار و بیت کوین 

 قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۴ فوریه با رسیده به ۴۹۶۸۹ دلار در یک قدمی قیمت ۵۰ هزار دلار ایستاد. این سطح از نظر روانی برای تمام بازار بیت کوین حیاتی به شمار می رود. 

اما خرس ها امروز برای پایین آوردن قیمت ها وارد عمل شده اند. نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها چندان علاقه ای به مقاومت ندارند. 

ر

اندکی اصلاح در قیمت ها می تواند قیمت را تا ۴۱۹۵۹.۶۳ دلار کاهش دهد. در این صورت اصلاحات با قدرت بیشتری وارد عمل شده اند. میانگین متحرک در شرایط فعلی مثبت است. شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده مثبت قرار دارد. بنابراین از نظر تئوری این گاوها هستند که کنترل بازار را به دست گرفته اند. اگر گاوها بتوانند زیر بار فشار فروش دوام بیاورند و قیمت را از ۵۰ هزار دلار افزایش دهند، این جفت ارز با کاهش اندکی روبه رو می شود و در نهایت به ۶۰۹۴۷.۴۳ دلار می رسد. 

اما از طرف دیگر اگر قیمت دوباره با نزدیک شدن به قیمت ۵۰ هزار دلار با کاهش روبه رو شود. خرس ها وارد عمل شده اند و از این قیمت دفاع می کنند. در این صورت ادامه روند صعودی با مشکل روبه رو می شود. 

همین مسئله می تواند توجه سرمایه گذاران بسیاری را به این بازار جلب کند. این سرمایه گذاران به دنبال تثبیت سود خود هستند و دارایی های خود را به فروش می رسانند. به این ترتیب قیمت این ارز از ۴۴ هزار دلار کاهش پیدا می کند. در نهایت قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۴۱۹۷۵ دلار نیز پایین تر می آید. اگر قیمت دراین بازه بماند به این معناست که سرمایه گذاران به ادامه روند صعودی خوشبین هستند.

 خرس ها بیکار نمی نشینند

 اما اگر خرس ها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند، احتمال کاهش قیمت تا میانگین ۵۰ روزه یعنی ۳۶۵۰۲ دلار نیز وجود دارد. این سطح از نظر حمایتی اهمیت ویژه ای دارد. ادامه روند نزولی روند فعلی بازار را به کلی تغییر می دهد. 

جفت ارز دلار و اتریوم 

 اتریوم بین ۱۶۸۰.۷۳ و ۱۸۳۵.۵۴ دلار در نوسان است. این روند در روزهای گذشته نیز ادامه داشته است. گاوها قیمت را از ۱۸۳۵.۵۵۴ دلار افزایش داده اند اما نتوانسته اند قیمت را در این بازه نگه دارند. به این ترتیب مشخص است که این ارز در قیمت های بالاتر با کاهش تقاضا برای خرید مواجه می شود. 

جفت ارز دلار و اتریوم

گاوها موفق نشده اند که به روند صعودی ادامه روند. به این ترتیب خرس ها وارد عمل شده اند و امروز اندکی از قیمت این ارز کاسته اند. جفت ارز اتریوم و دلار در تحلیل قیمت بازار رمزارزهای برتر قیمتی کمتر از ۱۶۸۰.۱۷۳ دلار را به ثبت رساند. اما در ادامه گاوها به خرید بیشتر این دارایی در قیمت های پایین تر ادامه داده اند. همین امر منجر به افزایش قیمت این ارز شده است. 

اگر گاوها بتوانند به قیمت بالاتر اعتماد کنند و از این بازه خارج شوند، این جفت ارز به روند صعودی ادامه می دهد و با عبور از سطح مقاومت وارد کانال ۲۰۰۰ دلار می شود. این سطح از نظر روانی برای سرمایه گذاران اتریوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با رسیدن قیمت به این سطح باید شاهد مقاومت خرس ها برای ادامه روند صعودی باشیم. 

 میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده مثبت است. این ارز اکنون به قیمتی بیش از قیمت واقعی آن خرید و فروش می شود. به این ترتیب این گاوها هستند که کنترل بازار را به دست گرفته اند. اما اگر قیمت در ادامه مسیر ناموفق باشد، تا میانگین متحرک بیست روزه یعنی ۱۶۳۱ دلار کاهش پیدا می کند. 

جفت ارز آدا و دلار 

در تحلیل قیمت بازار رمزارزها  باید آدا را نیز بررسی کنیم. کاردانو یا آدا از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرده است. اما گاوها به خرید بیشتر در کف قیمت ها ادامه داده اند. این امر نشان می دهد که آنها به ادامه روند صعودی خوشبینی هستند. خریداران اکنون سعی می کنند که قیمت را از ۰.۹۸۱۷۷۱۲ دلار بالاتر ببرند. 

جفت ارز آدا و دلار

اگر گاوها موفق به انجام این کار شوند، ادامه روند صعودی نیز امکان پذیر می شود. در این حالت هدف بعدی در روند صعودی قیمت ۱.۲۵ و در نهایت قیمت ۱.۵۰ دلار خواهد بود. 

 اما از سوی دیگر ارگ خرس ها بتوانند قیمت را از سطح مقاومت پایین تر بیاورند. این جفت ارز با اصلاح قیمت مواجه می شود. در این صورت قیمت این ارز برای روزهای متمادی میان ۰.۹۸۱ و ۰.۶۸۷ دلار متغیر خواهد بود. 

این رویکرد مثبت نقض می شود، در حالی که قیمت اندکی پایین تر از میانگین ۲۰ روزه باشد. در این حالت میزان عرضه از تقاضا بیشتر شده است. همین امر می تواند روند بازار را تغییر دهد. 

جفت ارز دلار و ریپل 

ریپل در روزهای گذشته از قیمت ۰.۶۵ دلار کاهش پیدا کرده است و به ۰.۵۰ دلار رسیده است. این ارز از امتحان سربلند بیرون آمد. این آلت کوین به سرعت به ادامه روند صعودی ادامه داد. و امروز نمودار شمعی با دنباله بلند را شکل داده است. 

جفت ارز دلار و ریپل

اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۰.۶۵ دلار بالاتر ببرند، ادامه روند صعودی تا قیمت ۰.۷۸۰۶۸ دلار امکان پذیر می شود. خرس ها از این سطح حمایت می کنند. اما اگر گاوها بتوانند قیمت را افزایش دهند، ادامه روند صعودی تا ۱ دلار نیز ممکن می شود. 

از سوی دیگر اگر قیمت از ۰.۶۵ دلار کاهش پیدا کند. این جفت ارز تا ۰.۵۰ دلار کاهش پیدا می کند. در این صورت این جفت ارز برای روزهای متوالی در این بازه ثابت می ماند. در نهایت کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به این معناست که اصلاحات برای این جفت ارز آغاز شده است و قیمت تا ۰.۳۸۵۵ دلار کاهش پیدا می کند. 

 جفت ارز دلار و دات 

 در تحلیل قیمت بازار رمزارزهای برتر به سراغ دات می رویم. این ارز در تاریخ ۱۳ فوریه از سطح مقاومت دست کشید و امروز تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۲.۳۷ دلار کاهش پیدا کرد. با این حال قیمت در این محدوده ثابت مانده است. این امر نشان می دهد که میزان تقاضا برای خرید این دارایی در قیمت های پایین تر بیشتر است. 

جفت ارز دلار و دات

جفت ارز دات و دلار در حال حاضر به دشت افزایش پیدا کرده است. قیمت این ارز از سطح مقاومت بالاتر رفته است و وارد کانال صعودی شده است. اگر قیمت از این کانال به سلامت خارج شود، ادامه روند صعودی تا ۴۱ دلار نیز ادامه خواهد داشت. 

اما اگر خرس ها از سطح مقاومتی پیش روی این ارز دفاع کنند، احتمال کاهش ریتم افزایشی وجود دارد. اگر خرس ها بتوانند قیمت را از سطح حمایت پایین تر بیاورند، اوضاع به نفع خرس ها تغییر می کند. 

 جفت ارز بایننس کوین و دلار 

 بایننس کوین در دامنه میان ۱۱۷.۷۸۹ و ۱۴۱.۳۲ دلار به فروش می رسد. این روند در روزهای گذشته نیز ادامه داشته است. به نظر می رسد که ثبات پس از افزایش قیمت ها نشانه مثبتی از ادامه روند صعودی است، در این صورت این امر نشان می دهد که معامله گران عجله ای برای خروج از بازار و فروش دارایی های خود ندارند. 

جفت ارز بایننس کوین و دلار

اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۱۴۱.۳۲ دلار افزایش بدهند، ادامه روند صعودی تا ۱۴۸.۴۰ دلار ادامه خواهد داشت. جفت ارز بایننس کوین و دلار در روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. در نهایت این جفت ارز به قیمت ۲۰۰ دلار نیز می رسد. 

اما از سوی دیگر اگر خرس ها بتوانند قیمت را از ۱۱۷.۷۲۸۹ دلار پایین تر بیاورند، این جفت ارز تا دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی کاهش پیدا می کند. در این صورت قیمت به ۱۰۵.۷۸۸۶ دلار می رسد. با شکسته شده سطح حمایت ادامه روند نزولی تا قیمت ۹۲ دلار یعنی میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز ادامه خواهد داشت. 

 جفت ارز لایت کوین و دلار 

لایت کوین از سطح مقاومت ۱۸۵.۵۸۳۱ دلار افزایش پیدا کرده است. این ارز در ادامه روند صعودی موفق بوده است. گاوها در تلاش هستند که قیمت را از سطح ۲۰۰ دلار افزایش د هند. این سطح از نظر روانی از اهمیت ویژه ای در این بازار برخوردار است. 

جفت ارز لایت کوین و دلار

جفت ارز دلار و لایت کوین از ۲۳۰.۵۳۰۵ دلار کاهش پیدا کرده است. امروز قیمت این ارز به ۱۸۵.۵۸۲۱ دلار رسیده است. دنباله نمودار شمعی امروز نشان می دهد که این ارز می خواهد بار دیگر برای ادامه روند صعودی تلاش کند. 

 اگر خرس ها بتوانند به افزایش قیمت از ۲۳۳۰.۵۳۰۵ دلار اعتماد کنند، ادامه روند صعودی امکان پذیر می شود. در این صورت قیمت بعدی برای این ارز ۲۵۶ و ۲۷۲ دلار خواهد بود. 

 اما از سوی دیگر اگر قیمت از ادامه روند صعودی دست بردارد و موفق نشود که از سطح مقاومت افزایش پیدا کند، احتمال کاهش قیمت تا ۱۸۵.۸۵۲۱ دلار نیز وجود دارد. در این صورت قیمت برای چند روز به ثبات می رسد . با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه نشانه های ضعف در بازار مشاهده می شود و قیمت این ارز کاهش پیدا می کند. 

جفت ارز دلار و بیت کوین کش 

قیمت بیت کوین کش از ۶۳۱.۷۱ دلار افزایش پیدا کرده است. این سطح نقش مقاومت را برای این ارز ایفا می کرده است. اکنون قیمت این ارز به ۷۵۰ دلار رسیده است. خرس ها در تلاش برای کاهش قیمت ها، قیمت این ارز را به ۶۳۱.۷۱ دلار رساندند. اما گاوها همچنان به خرید بیشتر این دارایی ادامه می دهند. 

جفت ارز دلار و بیت کوین کش

خریداران با قدرت به خرید بیشتر این دارایی ادامه داده اند، قیمت این ارز اکنون به بالاترین سطح خود در هفته های گذشته رسیده است. اکنون قیمت این ارز برابر با ۷۷۳.۳۲ دلار است. در ادامه روند صعودی باید در انتظار رسیدن قیمت این ارز به ۹۰۰ دلار باشیم. 

 با این حال اگر گاوها نتوانند قیمت را از ۷۵۰ دلار افزایش دهند، ادامه روند صعودی ممکن نخواهد بود. در این حالت قیمت این ارز تا ۶۳۱.۷۱ دلار کاهش پیدا می کند. در این حالت قیمت برای روزها در این بازه ثابت می ماند. 

کاهش قیمت از ۶۳۱.۷۱ دلار نشانه ضعف بازار است. این امر می تواند قیمت را تا ۵۳۹ دلار کاهش دهد. این حرکت ادامه روند صعودی را به تعویق می اندازد. 

 جفت ارز دلار و لینک 

 لینک از سطح مقاومت پیشی گرفته است. این امر نشانه مثبتی برای ادامه روند صعودی است. گاوها قیمت را افزایش داده اند و امروز نمودارهای نشان می دهد که خریداران بیشتری برای خرید این دارایی روی میانگین متحرک ۲۰ روزه وارد عمل شده اند. 

جفت ارز دلار و لینک

اگر گاوها بتواند قیمت را از این بازه بالاتر نگه دارند، ادامه روند صعودی امکان پذیر خواهد بود. در این صورت این ارز از قدرت کافی برای ادامه مسیر برخوردار است. با تحلیل قیمت بازار رمزارزهای برتر متوجه می شویم که افزایش قیمت از ۳۵.۶۹۴۵ دلار به معنای ادامه روند صعودی است. در این حالت قیمت بعدی در ادامه مسیر صعودی قیمت ۴۱ دلار خواهد بود. 

اما از سوی دیگر از خرس ها بتوانند قیمت را کاهش دهند، گاوها شکه می شوند. در این حالت قیمت می توانند تا سطح حمایت کاهش پیدا کند. عبور از سطح حمایت به معنای ادامه روند نزولی و تغییر روند کلی بازار است. 

جفت ارز استلار لومنس و دلار 

در تحلیل قیمت بازار رمزارزها در می یابیم که این ارز امروز به شدت کاهش داشته است. اما دنباله بلند نمودار شمعی نشان می دهد که گاوها به شدت در حال خرید دارایی هستند. آنها با خرید دارایی در میانگین متحرک ۲۰ روزه به ادامه روند صعودی کمک می کنند. در یک روند صعودی قدرتمند، گاوها همواره از کاهش قیمت ها به نفع خود استفاده می کنند و دارایی های بیشتری را خریداری می کنند. 

جفت ارز استلار لومنس و دلار

اگر خریداران بتوانند قیمت را از سطح مقاومت ۰.۶۰۰۶۸۱ دلار افزایش دهند، ادامه روند صعودی برای این جفت ارز امکان پذیر می شود. در این صورت قدم بعدی در ادامه مسیر رسیدن به قیمت ۰.۷۹ دلار خواهد بود. 

اما از سوی دیگر اگر گاوها نتوانند قیمت را از ۰.۵۰ دلار افزایش دهند، این جفت ارز تا سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا می کند. به این ترتیب اگر قیمت در ادامه روند نزولی به مسیر خود ادامه دهد باید تا ۰.۳۵ دلار کاهش پیدا کند. 

 کاهش شدید قیمت ها به این معناست که روند صعودی ریتم خود را از دست داده است. در این صورت احتمال کاهش قیمت برای روزها وجود خواهد داشت. این روند روزها ادامه خواهد داشت تا زمانی که بازار روند دیگری را در پیش بگیرد. 

 خرید رمزارز 

 این روزها نباید بدون تحلیل قیمت بازار رمزارزهای برتر وارد معامله شوید. بیت کوین در ادامه روند صعودی دیگر آلت کوین های را به دنبال خود کشانده است. اگرچه همه ما می دانیم که بیت کوین یک دارایی ارزشمند برای سرمایه گذاری های بلند مدت است. اما بهتر است بدانید که این ارز در حال حاضر با کاهش استقبال موسسات مالی برای خرید بیت کوین روبه رو شده است. 

تقاضای خرید موسسات مالی یکی از اصلی ترین عواملی است که منجر به افزایش قیمت این ارز شده است. با فروش دارایی از سوی این موسسات دیگر سرمایه گذاران نیز برای فروش وارد عمل می شوند و قیمت کاهش پیدا می کند. اما هرگز نمی توان روند آینده بازار رمز ارز را پیشبینی کرد. بنابراین بهتر است روند بازار را زیر نظر داشته باشید و برای سرمایه گذاری با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-2-15-btc-eth-ada-xrp-dot-bnb-ltc-bch-link-xlm

Comments are closed.