رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

رشد سالانه بیت کوین به ۲۰۰ درصد رسیده است

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

میزان رشد سالانه بیت کوین در تاریخ بازارهای مالی بی سابقه بوده است. اطلاعات به دست آمده نشان می ده که شرکت میکرواستراتژی برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین طلا می فروشد. طلایی که باید ۱۰ سال پیش از موعد توسط بازار رمزارز بلعیده می شود. 

بیت کوین در طول تاریخ خود سودی را در اختیار سرمایه گذاران گذاشته است که تا پیش از این در بازارهای مالی مشاهده نشده است. بیت کوین به معنای واقعی کلمه سهام شرکت تسلا را به خاک کشانده است. 

بر اساس تازه ترین اطلاعات به دست آمده از بازار و با زیر نظر گرفتن CaseBitcoin متوجه نرخ افزایش سود سالانه بیت کوین یا CAGR می شویم. 

نگهداری ۱۰ ساله بیت کوین بیش از ۵ میلیون دلار سود دارد

یک مثل قدیمی بین سرمایه گذاران بازار بیت کوین و بازارهای سنتی وجود دارد که می گوید غالبا نرخ سود افزایش سالانه بیت کوین نادیده گرفته می شود. اما در واقع این معیار نشان دهنده عملکرد بیت کوین در مقایسه با دیگر ارزهای موجود در بازار است. 

بیت کوین در تاریخ ۱۲ ساله خود بیش از آنچه که تصور می کنید، دستاورد داشته است. این ارز در طول زندگی کوتاه خود تقریبا از تمام دارایی های موجود پیشی گرفته است. پیشرفت این ارز در مقایسه با دیگر دارایی های چندین برابر است. در واقع در بسیاری از موارد اندازه گیری این افزایش قابل اندازه گیری نیست. 

 CaseBitcoin در این باره به صورت خلاصه اطلاعاتی را در اختیار ما گذاشته است. به نظر می رسد که نرخ افزاش سود بیت کوین در مقیاس سالانه برابر با ۱۹۶.۷ درصد بوده است. چنین نرخی تا کنون در تاریخ مالی دیده نشده است. 

این رقم تاکنون در بازار مالی شنیده نشده است. این ارقام نشان می دهد که سرمایه گذاری در بیت کوین چیزی در حدود ۲۰۰ درصد سود به سرمایه گذاران رسانده است. این بدان معناست که تقریبا دارایی که در این ارز سرمایه گذاری شده است، سه برابر شده است. این اتفاق هر سال در بازار بیت کوین و به مدت ده سال روی داده است. شرکت CoinBitcoin با انتشار چندین توییت این آمار را همراهی کرده است. 

 نرخ افزاش سود بیت کوین

 محاسبه رشد سالانه دارایی

CAGR با استفاده از میزان بازگشت سرمایه بین دو تاریخ محاسبه می شود. به این ترتیب نرخی میانگین سود عایدی از سرمایه گذاری در بیت کوین برای سال به دست می آید. 

CaseBitcoin با مقایسه طلا، بیت کوین، شاخص S&P500، نزدک، بلند مدت ترین اوراق منتشر شده از سوی خزانه آمریکا، شرکت تسلا و آمازون به این نتیجه رسیده است که بیت کوین تا چه اندازه با دیگر دارایی های موجود در این مقایسه متفاوت است. جالب اینجاست که این ارز از زمان پیدایش خود با دیگر دارایی ها متفاوت بوده است. 

 دارایی که پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار می گیرد، شرکت تسلاست. نرخ رشد سود سالانه این شرکت ۶۳.۸ درصد است. آمازون نیز پس از بیت کوین و تسلا با ۳۳.۵ درصد رشد سود سالانه در رتبه سوم جای گرفته است. 

این شرکت برای دفاع از محاسبات انجام شده به این موضوع اشاره کرد که بیت کوینده سال پیش ارزشی نداشت و این ده سال از قضا بهترین سال های زندگی بیت کوین بوده است. جالب اینجاست که بیت کوین نه تنها در بازه زمانی ده ساله بلکه در بازه های زمانی دو، سه و چهارساله نیز عملکرد بهتری را در مقایسه با دیگر دارایی ها به نمایش گذاشته است. با مشاهده نمودار زیر متوجه می شوید که بیت کوین در تمام طول زندگی خود عملکرد بهتری داشته است.

 نرخ رشد سود بیت کوین

مدیر عامل میکرواستراتژی از کاهش ارزش طلا می گوید

 در بازار بیت کوین چهره های سرشناسی را مشاهده می کنید که بیش از دیگران در مسیر پیشرفت بیت کوین را یاری کرده اند. یکی از این چهره های مدیر عامل شرکت میکرواستراتژی است که هفته گذشته اعلام کرد بیت کوین های دیگری را خریداری کرده است. این شرکت بیش از ۹۰ هزار بیت کوین در اختیار دارد. 

زمانی که نخستین با در آگوست سال ۲۰۲۰ این شرکت اعلام کرد که به جای دلار بیت کوین را برای ذخیره دارایی انتخاب می کند، مدیر عامل این شرکت گفت:

هیچ دارایی دیگری وجود ندارد که به اندازه بیت کوین سود در پی داشته و بتواند از ثروت شرکت در برابر کاهش ارزش دلار محافظت کند. مایکل سیلور (Michael Saylor) امروز نیز همینطور فکر می کند. 

او با انتشار توییتی به این نکته اشاره کرده است که بیت کوین در طول ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ برابر در مقایسه با طلا رشد داشته است.

 او در ادامه گفته است:

در دهه آینده به طور کامل شاهد تغییر موجودی طلا به بیت کوین خواهیم بود. در آن زمان شاهد کاهش ارزش طلا خواهیم بود. 

میکرواستراتژی اولین سرمایه گذاری نیست که متوجه پتانسیل بالای این ارز در دراز مدت شده است. کوین تلگراف از مدت ها پیش از آغاز روند صعودی سال ۲۰۱۷ و رسیدن قیمت این ارز به ۲۰ هزار دلار، گزارش هایی مبنی بر رشد سود سالانه بیت کوین را منتشر کرده بود. 

 در آخر 

 سرمایه گذاری در بازار بیت کوین آینده شما را تضمین می کند. اما این تمام ماجرا نیست. اگر ده سال پیش وارد این بازار شده بودید، گذشته شما نیز تضمین می شد. بیت کوین در طول زندگی کوتاه خود سود ۲۰۰ درصدی را برای سرمایه گذاران در پی داشته است. اکنون هیچ دارایی دیگری توانایی رقابت با بیت کوین را ندارد. اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارند بیت کوین را با رویکرد طولانی مدت خریداری کنند، بهتر است بدانید که نرخ سود این ارز در آینده شما را متحیر می کند. برای پیوستن به آینده ای که از ده سال پیش آغاز شده است با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. 

منبع 

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-s-compound-annual-growth-is-an-unheard-of-200-cagr

Comments are closed.