رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

سرقت ارزهای دیجیتال به ارزش ۶۲۰ هزار دلار توسط یک آرایشگر رومانیایی

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

سرقت ارزهای دیجیتال توسط یک آرایشگر رومانیایی و اتفاقات پس از آن از اخباری است که در سه تا چهار روز گذشته سر و صدای بسیار زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال به پا کرد. ظاهرا این اقدام با برنامه ریزی از قبل مشخص شده‌ای در حال انجام بوده و از این طریق نیز نتیجه مناسبی برای این فرد به بار داشته است. بسیاری حیطه ارزهای دیجیتال را نوعی سیستم نوین با امنیت بسیار بالا تصور می‌کنند اما با بروز این قبیل مشکلات ممکن است این سوال پیش بیایید که آیا حوزه کریپتوکارنسی نمونه مناسبی برای سرمایه گذاری در با امنیت بالا به حساب می‌آید؟ به همین دلیل در مقاله امروز خود تصمیم گرفتیم اطلاعات کلی درباره سرقت ارزهای دیجیتال به ارزش ۶۲۰ هزار دلار توسط یک آرایشگر رومانیایی را مورد بررسی قرار دهیم. با رمز ارز مارکت همراه باشید.

سرقت ارزهای دیجیتال توسط یک آرایشگر ۳۸ ساله رومانیایی

در روز پنجم ماه مارس سال ۲۰۲۱ درست ۱۰ روز پیش بود که یک آرایشگر ۳۸ ساله رومانیایی اقدام به سرقت در حیطه ارزهای دیجیتال کرده بود و در این روز دستگیر شد. ارزش سرقت صورت گرفته توسط این آرایشگر معادل ۶۲۰ هزار دلار بود. این میزان سرقت در مدت زمان بسیار کوتاه را می‌توان به چندین شکل تفسیر کرد. یک مشخصه از آن را می‌توان آسان بودن و همچنین عدم امنیت کافی در برخی از سیستم‌های امنیتی اپراتورهای فعال در حیطه ارزهای دیجیتال دانست.

آرایشگر ۳۸ ساله رومانیایی داستان ما که نامش «یونل رومن» است، به دلیل جرم‌های مختلفی مانند کلاه برداری، پول شویی، هک اطلاعات مالی و مواردی از این قبیل دستگیر شده است. همچنین وی مشکوک به سرقت و هک اطلاعات مالی کمپانی Cayman Island است. این کمپانی یکی از بزرگترین و در عین حال فعال‌ترین اپراتور حال حاضر در زمینه ارزهای دیجیتال در سرتاسر دنیا به حساب می‌آید. سرقت ارزهای دیجیتال از این سیستم به وسیله «یونل رومان» می‌تواند شوک بسیار بزرگی به شهرت و اعتبار هفتمین اپراتور رمز ارزهای دیجیتال در جهان باشد. بیشتر بخوانید.

سرقت ارزهای دیجیتال

سرقت رمز ارزها توسط این آرایشگر به چه شکل صورت گرفت؟

سازمان DIICOT در کشور رومانی که وظیفه بررسی و جلوگیری از اقداماتی نظیر سرقت، کلاه برداری، ترور و یا مواردی از این قبیل را دارد، در بازه‌های ۲۸ و ۳۱ ژانویه اعلام کرد که مضنون در این قضیه، از API قانونی استفاده کرده است. این عامل را می‌توان نکته کلیدی در ایجاد اتهام به «رومان» دانست. وی توانسته به وسیله این API دسترسی کافی به اطلاعات کلیدی حساب و موارد مربوط به آن را داشته باشد. این سازمان در ادامه توضیحات خود اظهار کرد که این شخص حدود ۶۲۰ هزار دلار را از حساب‌های مختلف به دست آورده است. این مبلغ از حساب‌های مختلف به دست آمده و از طریق پول حقیقی برای خرید ارزهای دیجیتال پرداخت شده است. این اقدام نوعی سرقت ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

این عامل حجمه زیادی از انتقادها را به اپراتور سرمایه گذاری Cayman Island در حیطه ارزهای دیجیتال وارد کرد. انتقادی که تا حدود بسیار زیادی نیز منطقی به نظر می‌رسد. عوامل اجرایی و ساختاری این اپراتور در حال تقویت سیستم امنیتی به منظور جلوگیری از چنین رخدادهایی هستند. «یونل رومان» این حجم از پول را به منظور ناشناس ماندن هویت خود، به چند قسمت تقسیم کرد که هر قسمت حدود ۲۵ هزار دلار ارزش آن بود. این میزان از پول به آدرس‌های مختلفی از ارزهای دیجیتال و یا پلتفرم‌ها ارسال شد. این عامل امنیت و همچنین سرعت انجام کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد و تا حدود بسیار زیادی او را ناشناس نگه داشت؛ اما این پایان کار نبود و در نهایت وی توسط پلیس امنیتی کشور رومانی دستگیر شد.

به خانه سارق حمله شد

در نهایت پلیس رومانی دو بار به خانه این آرایشگر رومانی وارد شد. از این منزل وسایل مختلفی ضبط و به اداره پلیس رومانی برده شد. از این وسایل می‌توان به هفت گوشی هوشمند، سه لپ تاپ قوی، ۵ کارت حافظه با ظرفیت بسیار بالا، ۲ کیف پول الکترونیکی و حدود ۲۵ هزار دلار پول جاساز شده در این منزل کشف و ضبط شد.

سرقت ارزهای دیجیتال

جمع بندی

سرقت ارزهای دیجیتال توسط آرایشگر رومانیایی و اطلاعات مربوط به آن از مواردی بود که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. نظر شما چیست؟ آیا این اقدام امنیت و قدرت ارزهای دیجیتال را زیر سوال برد؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید. با رمز ارز مارکت همراه باشید.

Comments are closed.