رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

این هفته مراقب این ۵ ارز دیجیتال باشید

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

بیت کوین خود را برای عبور از ۶۰ هزار دلار آماده می کند. این در حالی است که KLAY، VET،SOL و KSM نیز برای ادامه روند صعودی وارد عمل شده اند. در معامله فروش دارایی در زمان درست به اندازه خرید در زمان درست اهمیت دارد. بنابراین مهمترین سوالی که باید از خود بپرسیم این است که آیا بیت کوین پس از کاهش قیمتی که در هفته جاری تجربه کرده است وارد روند نزولی می شود یا به مسیر صعودی ادامه می دهد؟ PlanB سرمایه گذار ناشناس بازار است که به شدت به ادامه روند صعودی خوش بین است. مایک مک گلون (Mike MacGlone) استراتژیست ارشد کالا در بلوبمرگ است. او با در نظر گرفتن رفتارهایی که در گذشته از بیت کوین شاهد بودیم، باور دارد که قیمت این ارز در سال ۲۰۲۱ پتانسیل رسیده به ۴۰۰ هزار دلار را دارد. اما این ۵ ارز دیجیتال چه مسیری را انتخاب می کنند؟

یکی از اصلی ترین دلایل برای ادامه روند صعودی افزایش علاقه موسسات سرمایه گذاری به بازار رمز ارز است. آنها به دنبال کاهش ارزش دلار به این بازار روی می آورند. مدیر موسسه مالی Soros در مصاحبه ای با بلومبرگ به این نکته اشاره کرده است که افزایش ۲۵ درصدی موجودی دلار در ۱۲ ماه گذشته منجر به ارزشمند تر شدن بیت کوین شده است. بیت کوین دیگر یک دارایی تخیلی نیست.

 این شرکت به تازگی ۲۰۰ میلیون دلار را در پروژه رمز ارز NYDIG و Lukka سرمایه گذاری کرده است. این امر نشان می دهد که موسسات مالی با رویکرد بازتری به بازار رمز از نگاه می کنند و به جز بیت کوین به دنبال سرمایه گذاری در دیگر فرصت های موجود در این بازار نیز هستند. اکنون زمان آن رسیده است که به بررسی ۵ بند ارز برتر در هفته جاری بپردازیم.

جفت ارز بیت کوین و دلار اولین ۵ ارز دیجیتال هفته

 بیت کوین در حال حاضر در مرحله اصلاحات قرار دارد. افزایش قیمت این ارز در تاریخ ۲۶ مارس از میانگین متحرک ۵۰ روزه نشان می دهد که گاوها به خرید بیشترین دارایی ادامه می دهند.

جفت ارز بیت کوین و دلار

خرس ها در سطح مقاومت از ادامه روند صعودی ممانعت خواهد کرد. اما اگر گاو ها قیمت را از این سطح بالاتر ببرند جفت ارز بیت کوین و دلار بار دیگر با عبور از ۶۰ هزار دلار به ۶۱۸۲۵.۸۴ دلار می رسد. عبور از این سطح به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود. در این صورت قیمت بعدی برای بیت کوین ۷۱۱۱۲ دلار خواهد بود. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را به دست دارند. 

اما از سوی دیگر اگر قیمت از سطح مقاومت کاهش پیدا کند، خرس ها با تلاش بیشتر قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش می دهند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند این جفت ارز از سطح حمایت کاهش پیدا می کند و وارد روند اصلاحات تا ۴۳۰۰۶ دلار خواهد شد. 

جفت ارز بیت کوین و دلار

نمودار چهار ساعته

 با مشاهده نمودار چهار ساعته و تحلیل ۵ ارز دیجیتال متوجه می شویم که روند صعودی در بازه ۵۶۵۰۰ دلار با مقاومت زیادی روبرو است. اگر قیمت استنت فعلی کاهش پیدا کند، احتمال کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۲۰ روزه و در نهایت تا ۵۴ هزار دلار وجود دارد. 

افزایش قیمت از این سطح حمایت در نهایت منجر به ایجاد الگوی سر و شانه معکوس در نمودار ها می شود. این الگو در سطحی بالاتر از ۵۶۶۱۸ دلار بسته می شود. نقطه هدف در این الگو ۶۳۳۳۹.۹۸ دلار است. کاهش قیمت از ۵۴ هزار دلار به معنای ضعف روند صعودی و کاهش میزان خریدار آن در بازار است. به این ترتیب باید در انتظار کاهش بیشتر قیمت باشیم.

 تحلیل ۵ ارز دیجیتال با KLAY 

KLAY از اواسط فوریه روند صعودی را آغاز کرده است. این آلت کوین به تازگی از اصلاحات خارج شده است. این امر به دنبال خرید بیشتر درسته میانگین متحرک ۲۰ روزه در تاریخ ۲۶ مارس روی داده است. به این ترتیب متوجه می شویم که احساس سرمایه گذاران و معامله گران به این ارز مثبت است.

KLAY

گاوها در حال حاضر سعی دارند روند صعودی را با افزایش قیمت از ۳.۵۰ دلار ادامه دهد. در صورت موفقیت آنها این جفت ارز روند صعودی را تا ۴.۸۶ ادامه می دهد. میانگین متحرک در حال افزایش است. قدرت نسبی نشان می دهد که این ارز به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود. به این ترتیب شرایط برای ادامه روند صعودی مهیاست.

این رویکرد زمانی اعتبار خود را از دست می دهد که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند. چنین حرکتی به معنای تغییر احساس بازار به این عرضه خواهد بود. در ادامه روند نزولی اولین سطح حمایت برای این ارز ۲.۵۸ دلار است. شکسته شدن این سطح به معنای ادامه اصلاحات خواهد بود.

ارز دیجیتال KLAY

نمودار چهار ساعته

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که میانگین متحرک تقاطع گاوی را کامل کرده است و شاخص قدرت نسبی وارد محدوده اشباع خرید شده است. در این حالت ارز مورد نظر با قیمتی بیش از قیمت واقعی خود خریداری می شود. و گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

 اگر آنها بتوانند قیمت را از سطح مقاومت ۳.۵۰ دلار افزایش دهند ریتم صعودی سرعت می گیرد. حتی در صورتی که قیمت از این بازه کاهش پیدا کند اما در میانگین متحرک بیست روز با حمایت بازار روبرو شود، همچنان در یک بازار سعودی به سر می بریم. افزایش قیمت از این سطح حمایت به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود. اما از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک به معنای آغاز روند نزولی و کاهش قیمت تا ۲.۶۰ دلار است.

 تحلیل ۵ ارز دیجیتال با جفت ارز VET و دلار

VeChain در روند صعودی به سر می برد. در آلت کوین در تاریخ ۱۵ مارس از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که احساس سرمایه گذاران به بازار مثبت است. گاوها از کاهش قیمت به عنوان فرصت مناسبی برای خرید بیشتر داروهایی استفاده کرده اند.

جفت ارز VET و دلار

 میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب ادامه روند صعودی امکان پذیر است. دنباله بلند ترین نمودار شمعی در تاریخ ۲۷ مارس نشان داد که خرس ها در تلاش برای دفاع از سطح مقاومت ۰.۰۹۸ دلار هستند.

با این وجود گاو ها اجازه کاهش قیمت را به خرس ها ندادند. اگر خریداران قیمت را از ۰.۰۹۸ دلار افزایش دهند، این جفت ارز به روند صعودی ادامه می دهد. در این حالت قیمت بعدی برای این است ۰.۱۳۶ ارز دلار خواهد بود.

این رویکرد خوشبینانه زمانی اعتبار خود را از دست می دهد که قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و از میانگین متحرک ۲۰ روز پایین تر برود. در این حالت احتمال کاهش قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۰.۰۵۹ دلار وجود دارد.

جفت ارز VET و دلار

 نمودار ۴ ساعته 

در تحلیل ۵ ارزهای دیجیتال و با بررسی نمودار چهار ساعته متوجه می شویم که خرس ها از سطح ۰.۰۹۶۵ دفاع می کنند. این در حالی است که گاوها به خرید بیشترین دارایی در میانگین متحرک ادامه می دهند. اگر گاو ها به قیمت های بالاتر اعتماد داشته باشند الگوی سر و شانه معکوس تکمیل شده و قیمت ۰.۱۱۴ دلار در انتظار این جفت از خواهد بود. اما از سوی دیگر با کاهش قیمت از میانگین متحرک خرس ها قیمت این جفت ارز را تا ۰.۰۷۶ دلار کاهش می دهند. کاهش قیمت از این سطح به معنای آغاز روندی نزولی است.

 تحلیل ۵ ارز دیجیتال با جفت ارز SOL و دلار 

Solana الگوی مثلث پایین رونده را به تصویر می کشد. این الگو کاهش قیمت از ۱۱.۹۰ دلار را نشان می دهد. اما چنین اتفاقی روی نداده است. خرید بیشتر دارایی به قیمت ۱۱.۹۰ دلار ادامه داده و قیمت را از روند نزولی خارج کردند.

جفت ارز SOL و دلار

شکست خوردن الگوی خرسی به معنی ادامه روند صعودی است. چرا که در این حالت خرس هایی که در انتظار تکمیل شدن الگو بودند به دام می افتد. زمانی که الگوی اعتبار خود را از دست می دهد خرس ها به سرعت برای جبران ضرر وارد عمل می شود.

گاو و خرید بیشتر ادامه دادند و قیمت را در مسیر صعودی همراهی می کنند. اگر آنها قیمت را از ۱۸.۲۰ دلار افزایش دهند ادامه روند صعودی تا ۲۴.۸۴ دلار امکان پذیر است.

 از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، احتمال کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز وجود خواهد داشت. افزایش قیمت از این سد به معنای افزایش تعداد خریداران در سطح های پایین تر است. در این حالت ادامه روند صعودی امکان پذیر است.

جفت ارز SOL و دلار

نمودار چهار ساعته

 با تحلیل ۵ ارز دیجیتال و نمودار ۴ ساعته این ارز در می یابیم که قیمت این ارز به ۱۹.۲۶ دلار رسیده است. افزایش قیمت شاخص قدرت نسبی را وارد محدوده خرید و ارزشی بیش از ارزش واقعی کرده است. به این ترتیب در بازه زمانی کوتاه مدت احتمال بروز اصلاحات در قیمت وجود دارد.

 اگر گاوها قیمت را بالاتر از ۱۸.۲۰ دلار نگه دارند، متوجه می شویم که این سطح مقاومت به سطح حمایت تبدیل شده است. و امکان ادامه روند صعودی وجود دارد.

 اما اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند، این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود.

جفت ارز KSM و دلار

Kusamaدر عوض سودی به سر می برد. این ارز در تاریخ ۲۵ مارس تا سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۸۱ دلار کاهش پیدا کرد اما با افزایش حجم خرید روبرو شد. به این ترتیب متوجه می شویم که میزان تقاضا برای خرید ارز در قیمت های پایین تر بسیار بالاست. چرا که معامله گران انتظار دارند در ادامه شاهد افزایش هرچه بیشتر قیمت این ارز باشند.

جفت ارز KSM و دلار

این جفت ارز در تاریخ ۲۷ مارس به بالاترین سطح خود رسید. گاو در رسیدن به قیمت های بالاتر ناکام بوده و با مقاومت بسیاری روبرو شدند. اکنون شاهد تشکیل الگوی نمودار شمعی روزانه هستیم. این امر نشان می دهد که معامله گران بر سر انتخاب مسیر تصمیم گیری نکردند. 

 اگر گاو ها قیمت را از ۵۰۵.۳۳ دلار افزایش دهند احتمال ادامه روند صعودی تا ۵۸۳ دلار نیز وجود دارد. این جفت ارز از تاریخ ۱۴ ژانویه قیمت های پایین تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه را تجربه نکرده است. به همین دلیل معامله گران باید به شدت مراقب این سطح باشند. چرا که شکسته شدن این سطح به معنای ضعیف شدن روند صعودی است.

 نمودار ۴ ساعته 

این نمودار نشان می دهد که خرس ها به شدت از بازه قیمتی ۴۹۰ تا ۵۰۵.۳۳ دلار محافظت می کنند. اما خبر خوب اینکه گاوها تسلیم نشدند. عبور از این سطح مقاومت به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود.

 از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک پایین تر بیاورند معامله گران بیشتری برای تثبیت سود و فروش دارایی وارد عمل خواهد شد. این امر منجر به کاهش قیمت تا ۳۷۰ دلار می شود. در این بازه بار دیگر شاهد حضور خریداران در بازار خواهیم بود.

در آخر

 با تحلیل ۵ ارز دیجیتال در هفته جاری بهترین زمان را برای خرید دارایی مورد نظر انتخاب کنید. روز به روز بر تعداد رمز ارزهای موجود در بازار افزوده می شود. این امر می تواند انتخاب بهترین دارایی را برای شما دشوار کند. زمانی که تحلیل ارزهای دیجیتال را در نظر می گیرید با بهترین و قابل اعتماد ترین آلت کوین ها آشنا می شوید. با انتخاب درست از موفقیت سرمایه گذاری خود اطمینان حاصل کنید. برای خرید رمز ارز با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. شما کدام رمزارز را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید؟ پیشنهاد خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و دلیل انتخاب خود را شرح دهید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-klay-vet-sol-ksm

Comments are closed.