رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

رمزارزهای مهم هفته جاری

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

بیت کوین همچنان برای ادامه روند صعودی زیر فشار است. اما ریپل، دات، استلار و SOL به روند صعودی ادامه می دهند. بیت کوین در روزهای گذشته برای عبور از ۳۵۰ هزار دلار با مشکلاتی روبرو بوده است. بنابراین ممکن است بسیاری از معامله گران از این بازار خارج شوند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازار تعداد آدرس های نهنگ هایی که بیش از هزار بیت کوین را در اختیار دارند از ۲۵۰۰ به ۲۱۰۰ کاهش پیدا کرده است. اگر سرمایه گذاران بزرگ به فروش بیت کوین ادامه دهند شاهد کاهش شدید قیمت خواهیم بود. روند نزولی تا زمانی که موسسات سرمایه گذاری بار دیگر برای خرید وارد بازار شوند ادامه خواهد داشت. در این خبر به بررسی رمزارزهای مهم هفته جاری می پردازیم. اما پیش از آن بهتر است نگاهی به وضعیت بازار داشته باشیم.

 موسسات مالی و رمزارزهای مهم هفته جاری

 شرکت میکرو استراتژی در تاریخ ۱۳ می ۲۷۱ بیت کوین را خریداری کرد. اما دیگر موسسات سرمایه گذاری ترجیح می دهند منتظر باشند و روند بازار را مشاهده کنند.

در مصاحبه ای که با شرکت Square انجام شد به نظر می رسد این شرکت برنامه برای خرید بیشتر بیت کوین ندارد. در حال حاضر ۸۵۲۷ بیت کوین در ماه های اکتبر سال ۲۰۲۵ گریه سال جاری از سوی این شرکت خریداری شده است.

اگر دیگر موسسات مالی نیز از خرید بیت کوین اجتناب کنند، شاهد کاهش هرچه بیشتر قیمت این دارایی خواهیم بود. با این حال بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که بیت کوین همچنان قادر به ادامه روند صعودی است. تام لی Tom Lee پیش بینی می کند که بیت کوین سال جاری نه با قیمت ۱۰۰ هزار دلار بر که با قیمت ۱۲۵ هزار دلار به پایان می رساند. برای درک بهتر وضعیت بازار بهتر است نگاهی به رمزارزهای مهم هفته جاری بیندازیم.

بررسی رمزارزهای مهم هفته جاری با جفت ارز بیت کوین و دلار 

گاو ها بار دیگر با کاهش قیمت از الگوی سر و شانه برای خرید بیشتر دارایی وارد عمل شدند. اما نمودار ها نشان می دهند که امروز معامله گران به دنبال تثبیت سود بوده اند. به نظر می رسد رویکرد فعلی در بازار به جای خرید در کف قیمت ها فروش در سقف قیمت هاست.

بیت کوین و دلار

اگر خرس ها قیمت را کاهش دهند، احتمال کاهش قیمت تا ۳۱ هزار دلار نیز وجود خواهد داشت. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۳۶ را نشان می دهد. بنابراین در شرایط فعلی خرس ها کنترل بازار را در دست دارند.

گاو ها به سادگی تسلیم نخواهد شد و بار دیگر درسته ۴۳ و ۴۰ هزار دلار از کاهش قیمت جلوگیری می کنند. اما در صورت عدم موفقیت آنها روند نزولی شدیدی آغاز می شود.

 از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و به بیش از ۵۱ هزار دلار برسد جفت ارز بیت کوین و دلار روند صعودی تازه ای را برای رسیدن به میانگین متحرک ۲۰ روز آغاز می کند. افزایش از این سطح به معنای عبور از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلار خواهد بود. در این حالت گاوها بار دیگر کنترل بازار را به دست می گیرند.

 نمودار چهار ساعته رمزارزهای مهم هفته جاری

بیت کوین و دلار

با توجه به اینکه افزایش قیمت از ۴۶ هزار دلار با ناکامی همراه بوده است احساس معامله گران به ادامه روند صعودی منفی است. آنها از هر فرصتی که پیش می آید برای فروش و تثبیت سود استفاده می کنند.

با این حال اگر گاوها بار دیگر قادر به دفاع از روند صعودی بیت کوین باشند این جفت ارز تا میانگین متحرک ۲۰ روز افزایش پیدا می کند. گاوها در ادامه قیمت را ۵۱ هزار دلار می رساند و بار دیگر شاهد مقاومت خرس ها خواهد بود.

 با کاهش قیمت از این سطح مقاومت این جفت ارز بین ۴۶ هزار دلار و ۵۱ هزار دلار معامله خواهد شد.

جفت ارز ریپل و دلار

 ریپل در حال حاضر در الگوی مثلث متساوی الاضلاع معامله می شود. این الگو نشان دهنده دوام وضعیت فعلی است. اگر گاوها قیمت را از سطح مقاومت پیش رو افزایش دهند این جفت ارز بالاترین رکورد خود در ۵۲ هفته گذشته یعنی ۱.۹۶ دلار را ثبت می کند.

ریپل و دلار

افزایش قیمت از ۱.۹۶ دوباره روند صعودی را برای رسیدن به قیمت ۲.۶۸ دلار آغاز می کند. شاخص نسبی در هنوز افزایش پیدا نکرده است. بنابراین به احتمال زیاد خرس ها از ادامه روند صعودی از سطح مقاومت دفاع می کنند.

اگر قیمت از سطح مقاومت کاهش پیدا کند جفت ارز ریپل و دلار چند روز دیگر در یک بازه محدود معامله می شود. با کاهش قیمت از الگوی مثلثی روند بازار معکوس خواهد شد. در این حالت قیمت تا ۰.۸۸ دلار کاهش پیدا می کند.

ریپل و دلار

نمودار ۴ ساعته

با مشاهده نمودار ۴ ساعت در می یابیم که قیمت ها میانگین متحرک کاهش پیدا کرده است. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند متوجه می شویم که معامله گران بخرید بیشتر دارای در کف قیمت ادامه دادند. گاوها در ادامه برای افزایش قیمت از الگوی مثلثی وارد عمل می شوند.

از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک افزایش دهند این جفت ارز تا ۱.۳۵ دلار کاهش پیدا می کند. کاهش قیمت از این سطح حمایت به معنای ادامه روند نزولی است.

 جفت ارز دات و دلار 

دات به عنوان یکی از رمزارزهای مهم هفته جاری از حد مقاومت ۴۴ دلار افزایش پیدا کرد. گاو در تاریخ ۱۵ می به روند صعودی ادامه داده و قیمت ۴۹ دلار را به ثبت رساندند. 

اما قادر به ادامه روند صعودی نبودند. معامله گران که به دنبال تثبیت سود هستند قیمت را به ۴۴ دلار رساندند.

جفت ارز دات و دلار

اگر گاوها تسلیم نشوند، خرید در کف قیمت ها ادامه خواهد داشت. جفت ارز دات و دلار با تلاشی دیگر خود را به ۵۰ دلار می رساند. در این حالت این جفت از روند صعودی را به سمت ۶۲ را آغاز می کند. شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت است و به نظر می رسد شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا باشد.

اما از سوی دیگر اگر قیمت از ۴۴ دلار کاهش پیدا کند، این جفت ارز تا میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا می کند. کاهش قیمت از این سطح حمایت قیمت را تا ۳۲.۵۰ دلار کاهش می دهد.

جفت ارز دات و دلار

نمودار ۴ ساعته

با بررسی یکی دیگر از مرزهای ما هم هفته جاری متوجه می شویم که خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش داده اند. اما گاوها همچنان در تلاش برای ادامه روند صعودی هستند. به این ترتیب خریداران با خرید بیشتر این دارایی در کف قیمت ها شرایط را برای ادامه روند صعودی مهیا می کنند. برای این منظور باید در انتظار افزایش قیمت از ۴۷ دلار باشیم. در صورت موفقیت آنها رسیدن به ۵۰ دلار نیز امکان پذیر است. 

از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا کند، متوجه می شویم که علاقه سرمایه گذاران به خرید این رمزارز در قیمت های پایین تر کاهش پیدا کرده است. در این حالت امکان کاهش قیمت تا میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز وجود خواهد داشت. میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی ۵۰ را نشان می دهد. بنابراین میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است. 

جفت ارز استلار لومنس و دلار 

 استلار لومنس در تلاش برای ادامه روند صعودی است. گاوها در تاریخ ۱۳ می به خرید به خرید بیشتر در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه ادامه دادند و قیمت را به ۰.۷۹ دلار رساندند. با این حال نمودار شمعی روزانه نشان می دهد که معامله گران در سطح های بالاتر در حال تثبیت سود هستند.

جفت ارز استلار لومنس و دلار

اگر خریداران قیمت را بالاتر از دلار نگه دارند، این جفت ارز تا میانگین متحرک ۲۰ روز کاهش پیدا می کند. افزایش قیمت از میانگین متحرک به معنای خوشبینی معامله گران بازار است. در این حالت گاوها بار دیگر با تلاشی مضاعف قیمت را به روند صعودی باز می گردانند. 

با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه رویکرد خوشبینانه در بازار نقض می شود. در این حرکت معامله گران با عجله از بازار خارج می شود و دیگر به خرید این دارایی ادامه نمی دهند. در این صورت قیمت و میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند.

جفت ارز استلار لومنس و دلار

نمودار چهار ساعته

با بررسی رمزارزهای مهم هفته در میابیم که نمودار ۴ ساعته این جفت ارز خبر از تشکیل نمودار سر و شانه معکوس می دهد.شرایط برای ادامه روند صعودی تا ۰.۹۰ دلار فراهم است. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت است. بنابراین همه چیز برای ادامه روند صعودی مهیاست.

در روندهای صعودی قدرتمند اصلاحات ناچیز خواهد بود. بنابراین با کاهش قیمت احتمالاً در سطح حمایت ۰.۷۲ شاهد عملکرد گاوها خواهیم بود. با افزایش قیمت از این سطح احتمال ادامه روند صعودی افزایش پیدا می کند.

 در حالتی که قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند، رویکرد خوشبینانه در بازار نقض می شود. در این حالت گاوها به دام می افتند. و قیمت این جفت ارز تا ۰.۵۵ دلار کاهش پیدا می کند. 

جفت ارز SOL و دلار 

SOL در چند روز گذشته در بازی میان چهل و چهل و نه دلار معامله شده است. زمانی که اندکی پایین تر از بالاترین رکورد شاهد ثبات قیمت یک رمز ارز هستیم باید در انتظار ادامه روند صعودی باشیم. چرا که معامله گران علاقه به خروج و تثبیت سود ندارند.

جفت ارز SOL و دلار

میانگین متحرک ۲۰ روزه به تدریج در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی به ۶۵ رسیده است. بنابراین شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا است. اگر گاوها قادر به حفظ قیمت های بالاتر از ۵۰ دلار باشند این جفت ارز به روند صعودی ادامه خواهد داد. و هدف بعدی برای این جفت ارز قیمت ۶۰ دلار و در نهایت ۶۹ دلار خواهد بود.

از سوی دیگر اگر قیمت از ۵۰ دلار کاهش پیدا کند این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود. این رویکرد خوشبینانه با کاهش قیمت از ۴۰ دلار نقض می شود.

جفت ارز SOL و دلار

نمودار چهار ساعته

 بررسی نمودار ۴ ساعته این رمز از به عنوان یکی از مهمترین رمز ارز های هفته جاری در می یابیم که گاوها قیمت را به بالاترین رکورد خود یعنی ۵۲.۶۰ رساندند. اما معامله گران در قیمت های بالاتر به فکر تثبیت سود افتاده و دارایی خود را فروختند. این امر قیمت را تا ۴۶ دلار کاهش داد.

افزایش قدرتمند قیمت از این سطح به معنای خرید بیشتر دارایی در قیمت های کمتر است. در این صورت گاوها بار دیگر برای ادامه روند صعودی وارد عمل می شوند. میانگین متحرک ۲۰ روزه رو به افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید و ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد. 

از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از ۴۶ دلار کاهش دهند این جفت ارز را میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش قیمت خواهد داشت. در چنین شرایطی معامله گران در قیمت های بالاتر از ۵۰ دلار برای تثبیت سود وارد عمل شده اند و این امر قیمت را برای چند روز در یک بازه محدود حفظ می کند.

در آخر

 همچنان به ادامه روند صعودی امیدوار است، اما موفق به عبور از ۵۰ هزار دلار نشده است. در حالی که بسیاری از تحلیلگران به ادامه روند صعودی بیت کوین خوش بین هستند، بسیاری از معامله گران به فکر فروش دارایی و خروج از بازار هستند. در این بین دیگر آلت کوین ها عملکرد خوبی را از خود نشان دادند.

 در این خبر به بررسی رمزارزهای مهم هفته جاری پرداختیم. کدامیک را انتخاب می کنید؟ آیا به آینده بیت کوین امیدوار هستید؟

 از نظر شما بازار رمز ارز به کدام سمت در حرکت است؟ صعود یا افول؟ در نظر در رمزار مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-xrp-dot-xlm-sol

Leave A Reply

Your email address will not be published.