رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

۵ رمز ارز شاخص در هفته جاری

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

احتمال افزایش قیمت MATIC، EOS، XMR و AAVE وجود دارد.البته اگر قیمت بیت کوین در بازه میان ۳۰ تا ۳۳ هزار دلار باقی بماند. بیت کوین برای حفظ قیمت های فعلی با مشکلاتی روبه روز به نظر می رسد با افزایش قیمت تقاضا برای خرید این رمز ارز کاهش پیدا می کند. اما آیا این بدان معناست که روند صعودی برای بیت کوین به پایان رسیده است و موسسات مالی دیگر علاقه ای به خرید رمز ارز ندارند؟ اطلاعات موجود در بازار خبرهای دیگری را در بر دارند به نظر می رسد موسسات مالی با کاهش قیمت خرید بیشتر این دارایی ادامه داده اند. در شرایط فعلی بهتر از ۵ رمز ارز شاخص را زیر نظر داشته باشیم.

شرکت GBTC یکی از موسساتی که با کاهش قیمت خرید بیشتر رمز ارز روی آورده است. از طرفی یکی از صرافی های معتبر کانادا شاهد افزایش ورود سرمایه به بازار بوده است. به نظر می رسد موسسات مالی اشتهای خود برای خرید رمز ارز را به دست می آورند.

از طرفی نمودار قیمت های بیت کوین شباهت بسیار زیادی به نمودار روند صعودی ابتدای سال ۲۰۱۷ دارد. اگر میزان تسلط بیت کوین رفتار مشابهی با سال ۲۰۱۷ را از خود نشان دهد به احتمال زیاد بیت کوین هنوز راه زیادی تا رسیدن به بالاترین قیمت خود را پیش رو دارد و فصل آلت کوین ها هنوز به پایان نرسیده است.

دیگر تاریخ انقضای قراردادهای آتی به پایان رسیده است. معامله گران در انتظار کاهش روند نزولی هستند. در این حالت آلت کوین ها نیز به مسیر صعودی ادامه می دهند. در ادامه ۵ رمز ارز شاخص را ارزیابی می کنیم.

تحلیل ۵ رمز ارز شاخص با جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین در تاریخ ۲۶ و ۲۷ می از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ۴۱ هزار دلار عبور کرده است. این امر نشان می دهد که خرس ها با تمام قوا از این سطح مقاومت دفاع می کنند. میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیداکرده است. شاخص قدرت نسبی وارد محدوده فروش بیش از اندازه شده است. اکنون خرس ها کنترل بازار را در دسترس دارند. 

بیت کوین

اگر جفت ارز بیت کوین و دلار از سطح حمایت ۳۰ هزار دلار کاهش پیدا کند. اولین سطح حمایت در مسیر صعودی ۲۸ و ۳۰ هزار دلار است. اگر این سطح شکسته شود، این جفت ارز شاهد افزایش فروش خواهد بود. دراین صورت احتمال کاهش قیمت تا ۲۰ هزار دلار نیز وجود دارد. 

اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه کاهش پیدا کند، ادامه روند صعودی برای گاوها دشوار می شود. 

اما اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند، از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بالاتر می رود. در این حالت میزان خرید دارایی در قیمت های کمتر افزایش پیدا می کند. و احتمال افزایش قیمت تا دنباله ۶۱.۸ درصد فیبوناچی افزایش پیدا می کند، و قیمت این رمزارز تا ۴۸ دلار افزایش پیدا می کند. 

بیت کوین

 نمودار چهار ساعته تشکیل الگوی مثلثی را نشان می دهد. این الگو نشان دهنده ادامه داد بودن روند صعودی خواهد بود. اگر خرس ها قیمت را از این الگو پایین تر بیاورند جفت ارز بیت کوین و دلار تا کمتر از از ۳۰ هزار دلار کاهش قیمت خواهد داشت.

 اما از سوی دیگر اگر گاوها قیمت را از سطح مقاومت الگوی مثلثی افزایش دهند احتمال ادامه روند صعودی وجود دارد صعودی وجود دارد . 

در این حالت روند نزولی به پایان رسیده و این جفت ارز تا ۵۱ هزار دلار به مسیر خود ادامه می دهد.

 تحلیل ۵ رمز ارز شاخص با جفت ارز MATIC و دلار 

MATIC امروز از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱.۵۸ دلار افزایش پیدا کرد. گاو و خرید بیشترین دارایی در قیمت های پایین تر ادامه می دهند. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. برابر این شرایط برای ادامه روند صعودی مهیاست.

MATIC

با این حال تشکیل الگوی مثلث متساوی الاضلاع برای این جفت ارز مشاهده شده است. این الگو نشان می دهد که گاو و خرس ها و سر به دست گرفتن کنترل بازار در نزاع هستند. اگر گاوها قیمت را از سطح مقاومت الگوی مثلثی افزایش دهند احتمال افزایش قیمت ها ۲.۷۰ و در نهایت تا ۴.۲۰ دلار وجود خواهد داشت.

 از سوی دیگر اگر قیمت از سطح مقاومت بر روی مثلثی کاهش پیدا کند این جفت ارز همچنان در بازه این الگو باقی می ماند. کاهش قیمت از پایین ترین سطح الگوی مثلثی نشانه ضعف بازار خواهد بود. در چنین حالتی قیمت ها ۰.۸ دلار کاهش پیدا می کند.

نمودار چهار ساعته یکی از ۵ رمز ارز شاخص

MATIC

 نمودار ۴ ساعته این جفت ارز نشان می دهد که روند صعودی در ادامه با مقاومت روبرو خواهد بود. با کاهش قیمت از سطح حمایت ۱.۵۱ دلار این جفت ارز الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل کرده و تا ۰.۶۸ دلار کاهش خواهد داشت.

 از سوی دیگر اگر خریداران به خرید بیشتر دارایی ادامه دهند روند نزولی به مسیر خود ادامه می دهد. و در نهایت قیمت ۲.۷۰ دلار را برای این رمز ارز به تثبیت می رساند.

 جفت ارز EOS و دلار 

 EOS در تاریخ ۲۷ می برای عبور از دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی وارد عمل شد اما در سطح ۷.۸۹ دلار با مقاومت روبرو بود. گاوها اجازه کاهش قیمت از ۵.۶۰ دلار را به این رمز ارز ندادند. تحلیل قیمت ۵ رمز ارز شاخص نشان می دهد که معامله گران برای خرید بیشتر دارایی در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت نیستند.

EOS

اگر گاوها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۶.۹۵ دلار افزایش دهند متوجه می شویم میزان عرضه از تقاضا افزایش پیدا کرده است. در این حالت احتمال ادامه روند صعودی تا دنباله ۵۰ درصد یعنی ۹.۲۳ دلار و در نهایت تا دنباله ۶۱.۸ درصد یعنی ۱۰.۵۷ دلار وجود خواهد داشت.

این رویکرد خوشبینانه تنها در صورتی نقض می شود که خرس ها برای کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه وارد عمل شوند. در این حالت قیمت از ۵.۶۰ دلار کاهش پیدا می کند. و احتمال کاهش قیمت و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۳.۵۷ دلار نیز وجود خواهد داشت.

EOS

 نمودار چهار ساعته سومین پنج رمز ارز شاخص

نمودار ۴ ساعته این جفت ارز نشان می دهد که گاوها در حال حاضر استه ۵.۶۰ دلار حمایت می کنند. فشار فروش در بازار کاهش پیدا کرده است. تحلیل ۵ رمز ارز شاخص نشان می دهد که میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی اندکی پایین تر از میانه قرار دارد. بنابراین میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است.

 اگر گاوها قیمت را از ۶.۸۱ دلار افزایش دهند این جفت ارز در ادامه روند صعودی به ۸.۶۹ دلار می رسد. افزایش قیمت از این بازه شرایط را به نفع گاوها تمام می کند. اما اگر خرس ها قیمت را از ۵.۶۰ دلار کاهش دهند احتمال ادامه روند نزولی تا ۳.۵۷ دلار وجود خواهد داشت.

جفت ارز XMR و دلار 

خرس ها در روزهای گذشته بارها برای کاهش قیمت مونرو از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه وارد عمل شده اند اما موفق به انجام این کار نبودند.

این امر نشان می دهد که گاوها در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر این دارایی ادامه می دهند.

مونرو

خریداران سعی دارند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روز یعنی بیست و ۹۴ دلار افزایش دهند. اما با مشاهده دنباله بلند تر و نمودار شمعی متوجه می شویم که فشار فروش در قیمت های بالاتر افزایش پیدا کرده است. با این حال گاوها برای عبور از میانگین متحرک ۲۰ روزه تلاش خواهند کرد.

 در صورت موفقیت آنها و با تحلیل ۵ رمز ارز شاخص این هفته جفت ارز مونرو و دلار روند صعودی تازه ای را برای رسیدن به ۳۶۸ دلار آغاز می کند. به احتمال زیاد در این سطح با مقاومت خرس ها و معامله گرانی که قصد فروش و تثبیت سود را دارند مواجه خواهیم شد.

رویکرد خوشبینانه با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه نقض می شود در این حالت این جفت ارز تا ۱۷۵ دلار و در نهایت تا ۱۲۴ دلار کاهش قیمت خواهد داشت.

مونرو

 نمودار ۴ ساعته 

با مشاهده نمودار چهارساعته جفت ارز مونرو و دلار متوجه تشکیل الگوی مثلث متساوی الاضلاع می شویم. تشکیل این نمودار نشان می دهد که گاو و خرس ها بر سر تعیین ادامه روند بازار در نزاع هستند. میانگین متحرک ۲۰ روزه ثابت است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی میانه قرار دارد. بنابراین میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است.

از سوی دیگر اگر قیمت از الگوی مثلثی کاهش پیدا کند این جفت تا ۱۷۵ دلار و در نهایت تا ۱۲۴ دلار کاهش قیمت خواهد داشت.

جفت ارز AAVE و دلار 

 AAVE در تلاش برای از افزایش قیمت از سطح حمایت ۲۸۰ دلار است. این صفحه حمایت از تاریخ ۲۶ ژانویه تا کنون شکسته نشده است. با این وجود گاها به شدت از این سطح حمایت می کنند. میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۲۹۰ دلار اندکی بالاتر از این سطح حمایت است.

AAVE

تحلیل قیمت ۵ رمز ارز شاخص نشان می دهد که میانگین متحرک ۲۰ روزه این جفت ارز در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی عدد کمتر از ۴۳ را نشان می دهد. شرایط بازار به نفع خرس هاست. فروشندگان سعی دارند با افزایش قیمت هم میانگین متحرک ۲۰ روزه برای فروش دارایی وارد عمل شوند. در این صورت احتمال کاهش قیمت ۲۸۰ دلار وجود خواهد داشت.

 کاهش قیمت از این سطح حمایت شرایط را برای ادامه روند نزولی تا ۱۶۰ دلار مهیا می کند. 

 اما اگر گاو ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند مسیر صعودی تا ۴۸۹ دلار ادامه خواهد داشت.

AAVE

 نمودار ۴ ساعته

 با تحلیل قیمت پنجم ارزش شاخص در میابیم که نمودار و چهار ساعته این جفت ارز از خرید گاو ها در سطح ۲۸۰ دلار خبر می دهد. میانگین متحرک ۲۰ روز ثابت است بنابراین فشار فروش در بازار کاهش پیدا کرده است. اگر خریداران به خرید بیشتر دارایی ادامه دهند روند صعودی تا ۴۱۸ دلار ادامه خواهد داشت. 

 افزایش قیمت از این سطح مقاومت شرایط را برای رسیدن به قیمت ۴۸۰ دلار نیز آماده می کند.

 این رویکرد خوشبینانه تنها در حالتی نقض می شود که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند و به کمتر از ۲۸۰ دلار برسد.در این صورت خرس ها بار دیگر برای کاهش قیمت ها ۲۸۰ دلار وارد عمل می شوند.

در آخر

 با بررسی قیمت ۵ رمز ارز شاخص در هفته جاری متوجه می شویم که بیت کوین همچنان در ادامه روند صعودی ناکام است. کاهش قیمت این رمز از شرایط را برای خرید بیشترین دارایی فراهم کرده است. 

 آیا به ادامه روند صعودی بیت کوین ایمان دارید؟ در این صورت بهتر از فرصت خرید این دارایی را از دست ندهید.

 در رمزارز مارکت برای خرید و فروش بیت کوین در انتظار شما هستیم.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-matic-eos-xmr-aave

Leave A Reply

Your email address will not be published.