رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

سقوط ارزش بیت کوین تا ۲۹ هزار، کف قیمتی یا شروع روند نزولی

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

با سقوط ارزش بیت کوین و رسیدن آن به ۲۹ هزار دلار بسیاری از خریداران از بازار خارج شدند. تحلیلگران معتقدند که ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین و کمبود حجم خرید به این معناست که بازار ارزهای دیجیتال هنوز به کف قیمت نرسیده است.

دلایل روند نزولی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین برای اولین بار از ژانویه به کمتر از ۳۰ هزار دلار رسید. این موضوع باعث وحشت فعالان کم تجربه در این بازار شد. افرادی که هنوز یک چرخه کامل بازار را تجربه نکرده بودند.

در اوایل می فشارهای فراینده ای از سوی چندین منبع به بیت کوین وارد شد که دلیل کاهش قیمت نیز این فشارها بود. اما مهمترین دلیل برای فروش های اخیر سرکوب ماینرها در چین بود. آن ها به خاطر قوانین دولت چین مجبور شدند به صورت ناگهانی استخراج بیت کوین را تعطیل کنند.

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین

تصویر بالا نمودار تغییرات ۴ ساعته جفت ارز بیت کوین و دلار است.

داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهند پس از سقوط ارزش بیت کوین به ۲۸ هزار دلار، قیمت آن دوباره رشد کرد و سطح ۳۰ هزار دلار را پس گرفته است. در حاضر قیمت ۳۳۹۶۰ دلار است.

سرکوب ماینرها در چین

سرکوب ماینرها در چین باعث آشفتگی بازار شد. الی لو رست (Élie Le Rest) که یکی از سهامداران شرکت مدیریت دارایی دیجیتال ExoAlpha در مورد اخبار رمزارزها و فشاری که بر قیمت آن ها وارد می کند صحبت کرد. لو رست می گوید: “فعالان بازار چین در طی چند ماه گذشته فروش زیادی داشتند.”

همچنین وی به برنامه بازکردن گری اسکیل که منجر به فروش بیشتر می شود نیز اشاره کرد. او اعلام کرد این فروش باعث وحشت معامله گرانی می شود که در بازار ارزهای دیجیتال کم تجربه هستند. گری اسکیل یک صندوق سرمایه گذاری در بیت کوین است که قصد دارد مقداری از بیت کوین خود را به فروش برساند. این صندوق حدود ۶۰۶ هزار بیت کوین در حال حاضر دارد.

الی لو رست می گوید: “تازه واردها به بازار ارزهای دیجیتال سود و سرمایه خود را با فروش در نوسانات قیمت از دست می دهد. آن ها ضرر می کنند زیرا نمی توانند نوسانات منفی بازار را هضم کنند.”

لو رست معتقد است با توجه به فشارهای که در بازار وجود دارد. قیمت بیت کوین بین ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار دلار در ماه ژوئیه نوسان خواهد داشت. با توجه به حجم کم معاملات که در ماه آگوست وجود دارد، احتمالا یا این روند سقوط بیت کوین تسریع می شود یا روند صعودی ایجاد می گردد.

دیوید لیفچیتز (David Lifchitz) مدیرعامل و مدیر ارشد شرکت ExoAlpha می گوید با توجه به روند حرکتی امروز بیت کوین به نظر می رسد قیمت بیت کوین به ۲۹ هزار دلار برسد. اتریوم نیز با توجه به سقوط سریعی که دارد قیمتش به ۱۷۰۰ دلار می رسد.

لیفچیتز در مورد روند بازار هشدار می دهد. زیرا ماهیت ناپایدار بازار ارزهای دیجیتال، تعیین کف قیمت را مشکل می سازد.

او می گوید: “خیلی زود است که بفهمیم این کف قیمت یا فقط کف موقت قبل از شروع روند نزولی است. عدم کاتالیزور صعودی و فروش بیش از حد رمزارزها همچنان بزرگترین موانع برای بازگشت روند صعودی هستند.”

زیان دو رقمی آلت کوین ها

در ۲۲ ژوئن بیت کوین و بسیاری دیگر از توکن ها زیان های دو رقمی را تجربه کردند. در همین زمان معامله گران برای حفط امنیت پول خود استیبل کوین ها را بررسی کردند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال

تصویر بالا نشان دهنده عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال است.

قیمت اتریوم همراه با سقوط ارزش بیت کوین کاهش یافت. این رمزارز اصلاح قیمت ۱۵ درصدی را تجربه کرد و قیمت آن به حدود ۱۹۰۰ دلار رسید.

دو رمزارز که در این مدت توانستند رشد کنند و قیمتشان بالا رود لایو پیر و سلو بودند. قیمت لایو پیر ۱۵ درصد و قیمت سلو ۹ درصد افزایش یافت.

سقف کلی بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۳۰۳ تریلیون دلار است. نرخ تسلط بیت کوین نیز ۴۷.۱ درصد است.

سخن آخر

پس از رشد قیمتی بیت کوین در هفته گذشته، این هفته با روند نزولی آغاز شد. بسیاری از معامله گران کم تجربه از سقوط ارزش بیت کوین وحشت کردند و از بازار خارج شدند. در حالی که این چرخه همیشه در بازار وجود داشت. به همین دلیل است که بسیاری از تازه واردها در این بازار ضرر می کنند. احتمال اینکه ارزش بیت کوین در بلندمدت صعودی شود بسیار زیاد است. اما بحث امروز این است که ۲۹ هزار دلار کف قیمت بیت کوین است یا این روند نزولی تا رسیدن به ۲۰ هزار دلار ادامه می یابد. نظر شما در مورد این روند چیست؟

ما در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-bounces-to-33k-but-analysts-say-it-s-too-early-to-call-a-bottom

Leave A Reply

Your email address will not be published.