رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

سطح جدیدی از کاربردهای بیت کوین (۱)

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

احتمالا فردی از قاره آفریقا کاربردهای بیت کوین را از زاویه دیگری بیان می کند. بیت کوین به عنوان یک سرمایه چند منظوره، کارکردهای متفاوتی می تواند داشته باشد. استفاده از آن به عنوان پول رایج تنها یکی از آنهاست. یک فرد نیجریه ای در توییترش به تازگی توضیح داده که چطور بیت کوین به او کمک کرده است که بر مشکلات عدیده مالی اش فائق شود.

کاربردهای بیت کوین در از میان برداشتن محدودیت های رایج انتقال پول

برنارد پارا (Bernard Parah) که مدیر عامل شرکت bitnob در نیجریه است در توییت روز پنجشنبه خود نوشت: «به عنوان فردی نیجریه ای بیت کوین را از دریچه متفاوتی نسبت به یک آمریکایی می بینم». این توییت او بخشی از مجموعه توییت هاییش با موضوع بیت کوین؛ راه حلی برای بسیاری از مشکلات مالی بود.

پارا در توییتی دیگر نوشت: «اگر خوش شانس باشی می توانی به کشوری توسعه یافته برای کار بروی و کار مورد نظرت را پیدا کنی. اگر بخواهی برای خانواده ات پولی بفرستی باید برای این کار هزینه های اضافه ای پرادخت کنی. اگر خانواده ات در وضعیت اضطراری باشند قطعا این پول به موقع به دستشان نخواهد رسید».

کاربردهای بیت کوین و سهولت استفاده از آن

وقتی صحبت از عبور از مرزهای سیاسی و جغرافیایی به میان می آید، پول و نظام پولی بسیار انعطاف ناپذیر به نظر می رسد. انتقال وجه بین بانکی نیازمند انجام تراکنش در ساعات کاری بانک ها است. دیگر راه های انتقال وجه نیز نیازمند پرداخت وجوه اضافه تر و ارائه اطلاعات شخصی هستند. اما بیت کوین می تواند تحت نام مستعار و بدون توجه به محدودیت های مرزی و ساعات کاری انتقال یابد.

این مدیر عامل نیجریه ای در یکی دیگر از توییت هایش گفته است: «تورم یکی دیگر از مشکلاتی است که در بسیاری از کشورها یک معضل است. در این کشورها نگه داشتن پول رایج برای افراد می تواند یک چالش و ریسک باشد». او به محدودیت هایی که سازمان های اقتصادی می توانند بر حساب های بانکی افراد اعمال کنند نیز پرداخته است. او می گوید: «حساب بانکی شما می تواند توسط بانک مربوطه به علت کمک شما به نهاد خاصی و یا شرکت شما در یک تظاهرات بسته شود». او یکی از شعارهای نسل جوان را نیز تکرار است: «اگر آنها صاحب پولت هستند، صاحب خودت نیز هستند».

وی همچنین پس از اشاره به گسترش اینترنت در جهان و همچنین وجود ارزهای بر پایه وب (web based currency) گفته است: «ارزهای دیجیتال به ما اجازه می دهند تا به عنوان شهروندان جهانی آزادانه با تمام دنیا تجارت کنیم. همچنین با اتصال به اینترنت از منابع مالی بدون محدودیت بهره مند شویم». او همچنین اضافه کرده است. «وقتی از ارزهای جادویی اینترنتی صحبت می کنیم در واقع از آزادی و شکوفایی مالی سخن می گوییم. فعالان این عرصه هرگز روند سرمایه گذاری هرچه بیشتر در ارزهای دیجیتال را متوقف نخواهند».

کاربردهای بیت کوین در آخرین نگاه

امروزه محدودیت های سیستم پولی و بانکی فعلی بر بسیاری از افراد آشکار شده است. محدودیت هایی که مرزهای سیاسی، ساعات کاری بانک ها و کنترل نهادهای اقتصادی به همراه خود دارند. این محدودیت ها در بسیاری از کشورهای دنیا بخصوص کشورهای در حال توسعه و یا توسعه نیافته بیشتر نمایان می شود. بیت کوین اما راه حلی برای رسیدن به آزادی مالی و با سطح دسترسی برابر برای همگان در سراسر جهان است. این امر مدیون گسترش اینترنت در دنیا است.

آیا شما هنوز به فکر ورود به این عرصه نیافتاده اید؟

مزایای استفاده از بیت کوین برای شما چه بوده است؟

برای اطلاع از آخرین تحولات ارزهای دیجیتال به رمز ارز مارکت مراجعه فرمایید.

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-s-usefulness-is-on-a-whole-other-level-depending-on-where-you-live

Leave A Reply

Your email address will not be published.