رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

مقایسه بیت کوین و دلار در رقابتی پایاپای

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

 در شرایط فعلی و با مقایسه بیت کوین و  دلار در می یابیم که این ارز به مراتب بهتر از همتای بدون پشتوانه خود عمل کرده است.

 بیت کوین به یک دارایی معقول تبدیل شده است، چراکه این ارز منبع محدودی دارد و تنها ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج خواهد شد. از این گذشته قدرت محاسباتی عظیمی از شبکه محاظت می کند.

 کمتر از یه دهه قبل بیت کوین از اعتبار و ارزش چندانی برخوردار نبود. اما امروز می بینیم که این ارز از روبل روسیه نیز ارزشمندتر است.

اوضاع وخیم اقتصاد جهانی تمام ارزهای بدون پشتوانه را دستخوش تغییر کرده است. اما گویا بیت کوین در این ماجرا روند دیگری را پیش گرفته است. این ارز در سال ۲۰۲۰ روند صعودی را دنبال می کند و از سرعت خود نیز نکاسته است. این ارز در مقایسه با ارزش آن در سال های گذشته ۱۲۰ درصد افزایش را تجربه می کند. تاریخچه ارز و نظام مالی جهان نشان می دهد که هیچ ارزی بیش از ۱۱۰ سال به فعالیت خود ادامه نداده است. اکنون ۹۵ سال از سیطره دلار می گذرد. بسیاری از افراد امیدوار هستند که دیگر زمان تغییر فرارسیده باشد.

ارز بدون پشتوانه

  ارز های بدون پشتوانه ضعیف می شوند

روبل روسیه یکی از معدود ارزهایی است که از پشتوانه طلای بیشتری برخوردار است. با این حال ارزش مالی این ارز در مقایسه با بیت کوین بسیاری ناچیز است. روبل در شرایط فعلی از دلار و بیت کوین جامانده است. هر بیت کوین برابر با ۱۶ هزار دلار یا ۱.۲ میلیون روبل روسیه است. اگر بیت کوین به روند صعودی خود ادامه دهد در مرز ۱۸ هزار دلاری در کنار این ارزها دلار کانادا را از میدان به در می کند.

این ارز در شرایط فعلی و در مقایسه با ۷ ارز ملی و بدون پشتواره در بالاترین سطح خود قرار دارد. ارز ترکیه، برزیل و آرژانتین نیز در این بین مشاهده می شوند. شیوع بیماری کرونا نیز از سوی دیگر بر وخامت اوضاع مالی دامن زده است و تاثیر مخربی بر ارزش ارزهای بدون پشتوانه داشته است.

درخشش بیت کوین در برابر ویرانی اقتصاد جهانی

 بانک مرکزی در حال دست و پنجه نرم کردن با شرایط وخیم اقتصادی است. بدهی های دولتی در وضعیت ناخوشاندی قرار داشتند که کرونا پا به عرصه گذاشت.  در جربان پنج شنبه سیاه بیت کوین شاهد فروش حجم بالایی از دارایی ها بود. در آن زمان این ارز تا ۵۰ درصد سقوط را تجربه کرد. اما پس از گذشته ۸ ماه قیمت این ارز ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اکنون نیز این ارز در روند صعودی خیره کننده قرار گرفته است. پس از پشت سر گذاشتن هاوینگ اکنون زمان آن رسیده است که رکورد تازه ای برای بیت کوین به ثبت برسد. عبور قیمت بیت کوین از ۱۶ نوید بخش روزهای خوشی در آینده است. چرا که اکنون این ارز سطح مقاومت خود را شکسته و به مسیر خود ادامه می دهد.

مقایسه بیت کوین و دلار در

شیوع بیماری کرونا

کشورهای سراسر جهان با تورم دست و پنجه نرم می کنند. اما در بیت کوین همه نگرانی کاهش میزان موجودی این ارز هستند. چراکه پس از هاوینگ پاداش حاصل از استخراج بیت کوین نصف شده است. بر اساس برآورد بانک جهانی میزان خالص تولیدات داخلی در سال ۲۰۲۰ کاهشی برابر با ۵.۲ درصد را تجربه می کند. این شاید کمترین میزان تولید در ده سال اخیر باشد. بانک جهانی رویکردی را در اختیار کشور ها و ملت ها قرار داده است که به عبور از این شرایط بحرانی کمک می کند:

«باید به دنبال راهکارهایی برای بهبود خدمات درمانی باشیم. حمایت از بخش خصوصی را فراموش نکنیم و پول را مستقیما در اختیار مردم قرار دهیم.»

با کاهش ارزش پول، بسیاری از شرکت ها به بیت کوین روی آورده اند. تزدک نیز در ماه آگوست استراتژی تازه ای را به کار گرفت و چیزی در حدود ۲۱۴۵۴ بیت کوین را خریداری کرد. این تعداد بیت کوین در آن زمان ارزشی برابر با ۲۵۰ میلیون دلار داشتند. بسیاری از شرکت ها به این شیوه از سرمایه گذاری روی آورده اند.

بهبود اوضاع اقتصادی کار ساده ای نیست

سخنگوی بانک فدرال رزور آمریکا در تاریخ ۶ نوامبر اعلام کرد که رکود اقتصادی فعلی از تمام رکودهایی که تا به امروز تجربه کردیم وخیم تر است. بازگشت به شرایط عادی و بهبود وضعیت به صرف زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

او به بانک جهانی و دیگر موساسات مالی هشدار داد که حل این مشکل در بازه زمانی کوتاه مدت یا متوسط کار چندان ساده ای نیست.

با وجود خبر انتشار واکسن کووید ۱۹ ، فایزر همچنان شرایط برای بازگشت به روند همیشگی امکان پذیر نیست.  در واقع خبر های خوب به تنهایی برای ایجاد تقاضا و عرضه در بازار کافی نیستند. بسیاری از شرکت ها در ُآستانه ورشکستگی هستند.

با وجود مشکلات فعلی بیت کوین به روند خود ادامه می دهد. پول هوشمند وال استریت را به حال خود رها کرده است و در بازار بیت کوین سرازیر شده است. میزان سرمایه گذاری در بازار بیت کوین به اندازه ای بوده است که می توان گفت این ارز به زودی جایگاه طلا را به عنوان یک اندخته ایمن خواهد گرفت.

با تمام این تفاسیر بهتر است پیش از آنکه تورم همچون موریانه ای تمام دارایی های شما را با خاک یکسان کند، اندکی در بیت کوین سرمایه گذاری کنید. با ما در رمزارز مارکت اخبار جهان رمزارز را دنبال کنید و راه و رسم خرید و فروش بیت کوین را بیاموزید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/inflation-games-bitcoin-competes-with-fiat-on-value-but-lacks-volume

Leave A Reply

Your email address will not be published.