رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

قیمت بیت کوین، پیش بینی و عوامل موثر بر آن

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

میزان مبادله‌گران بازار رمزارزها در همه جای دنیا به صورت روزافزونی در حال افزایش است هرچند ۹۰% کسانی که وارد این کار می‌شوند با شکست مواجه می‌شوند، چرا که صبر و دانش کافی درباره شناخت بازار ندارند و تنها با رویای ثروتمند شدن در مدت زمان کوتاه به این کار روی می‌آورند. در همین راستا قصد داریم در مقاله حاضر راجع‌به قیمت بیت کوین، عوامل موثر بر آن و روش‌های تشخیص قیمت این رمزارز در بازار پر تلاطم امروز صحبت کنیم.

بررسی قیمت بیت کوین از ابتدا و علت رشد شگفت‌انگیز آن

قیمت بیت کوین (BTC) رکوردهای بالای گذشته را می‌شکند. این تیتری است که در طی چند روز اخیر بسیار در اخبار اقتصادی دیده می‌شد. بیت کوین به ۴۱۰۰۰ دلار رسید و در برخی از مبادلات ۴۲،۰۰۰ دلار نیز دیده شده‌است. این یعنی تقریباً ۱۱۰٪ بالاتر از سطح ۲۰،۰۰۰ دلار. سوالی که اکنون همه در ذهن دارند این است که قیمت BTC در کجا متوقف خواهد شد؟کراکن (Kraken)، یکی از صرافی‌های برجسته رمزارزهای ایالات متحده، در یک توییت، پیش‌بینی نسبتاً سرسختی را ارائه داده‌است. کراکن معتقد است که اگر تاریخ تکرار شو، قیمتی بین ۷۹،۰۴۰ تا ۱۱۸،۵۶۰ دلار تا پایان سال دیده خواهد شد.

برای اینکه این نوع تحلیل‌ها بهتر قابل درک باشد، ابتدا باید به این نکته بپردازیم که قیمت این رمزارز چگونه تعیین می‌شود.

عوامل تعیین کننده قیمت بیت کوین

اولین و واضح‌ترین پاسخی که می‌شود به این سوال داد، میزان عرضه و تقاضای بازار است. البته این شاخص تنها مختص رمزارز نیست و تمامی اجناس و خدمات، تا حد زیادی قیمت خود را از این شاخص می‌گیرند. البته در نهایت تنها عامل تاثیرگذار عرضه و تقاضاست، اما عوامل زیادی هستند که بر آن تاثیر می‌گذارند. عواملی مانند:

قیمت بیت کوین
  • افزایش میزان کاربرد: به دلایل زیادی یک رمزارز می‌تواند مشمول این عامل باشد. دلایلی مانند پشتیبانی یک صرافی جدید از آن رمزارز، آزاد شدن استفاده و ترید یک رمزارز در یک منطقه یا کشور، آپدیت جدید و همکاری با رمزارزهای دیگر، قابلیت استفاده از آن برای خریدهای روزانه و هزاران موارد دیگر که یک رمزارز را برای استفاده به گزینه‌ای مناسب و یا نامناسب تبدیل می‌کنند.
  • افزایش قیمت: یکی از رایج‌ترین دلایل خرید یک رمزارز توسط عموم و یا در حجم وسیع توسط یک سیستم یا شخص، احتمال افزایش قیمت آن در آینده است. تحلیل‌های تکنیکال (تحلیل‌هایی که بر اساس تغییرات گذشته رمزارز انجام می‌شود) و فاندمنتال (تحلیل‌هایی که بر اساس اخبار و اتفاقات مربوط به رمزارز انجام می‌شود) رایج‌ترین روش‌ها برای بررسی قیمت این رمزارزها است.
  • کاهش عرضه: همانطور که گفته شد عرضه و تقاضا یکی از مهم‌ترین عوامل برای تعیین قیمت یک دارایی است. در نتیجه هر تغییری در میزان موجودی آن به طور مستقیم بر قیمت تاثیر خواهد گذاشت. این عوامل ممکن است شامل افزایش حجم سکه‌های موجود در بازار، افزایش شدید خرید و کاهش حجم موجود در بازار، کاهش موجودی آن در یک منطقه خاص و یا سخت شدن شرایط خرید آن در صورت وجود نیاز باشند. مطالب مرتبط را بخوانید.

قیمت بیت کوین به عنوان یک رمزارز محدود

از آنجایی که تعداد سکه‌های این رمزارز از پیش تعیین شده‌است و هیچ تغییری در تعداد آن اتفاق نمی‌افتد، با خرید هرچه بیشتر این رمزارز قیمت آن نیز افزایش می‌یابد و هرچه تعداد در حال گردش این سکه در بازار کمتر شود رشد قیمت آن چشمگیرتر خواهد شد. در سال‌های اخیر بیت کوین توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌است و این حجم خرید خود باعث افزایش شدید قیمت آن شده‌است. شرکت‌های مالی و برخی از صرافی‌ها با استفاده از شاخص‌های مختلف و روش‌های پیچیده میزان ارزش این رمزارز را پیش‌بینی می‌کنند و چنان‌چه قیمت آن با ارزش سکه متفاوت باشد، به مرور زمان قیمت به سمت ارزش تغییر مسیر خواهد داد.

قیمت بیت کوین

نتیجه‌گیری

در حال حاضر تحلیل‌های زیادی با استفاده از روش‌ها و پیش‌بینی‌های متفاوت در رابطه با قیمت بیت کوین وجود دارد که هم به افت شدید و هم به رشد آن اشاره دارند. اما هیچ کسی به طور قطع نمی‌تواند رفتار بازار و قیمت این رمزارز را پیش‌بینی کند. اما یک چیز قطعی است؛ با توجه به حجم خرید و فروش و افزایش کاربری که این رمزارز دارد، مسیری جز ادامه این رشد شگفت‌انگیز برای این رمزارز خارج از تصور است. بیشتر بدانید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.