رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

کاهش دوباره قیمت بیت کوین ; خطر برای معامله گران

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

معامله گران در تلاش هستند که از روش ها و استراتژی های مختلفی برای اثبات اینکه آیا قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند یا خیر، استفاده کنند. اما شرایط کنونی و بررسی ها حاکی از آن است که وضعیت قیمت بیت کوین هنوز مبهم و نامشخص است.

آیا قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند؟

سوالی که فکر همه معامله گران و سرمایه گذاران بازار کریپتو کارنسی را به خود مشغول کرده این است که آیا قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند. طبق توییت نوشیت کوینز (@noshitcoins) بازار کنونی بیت کوین در آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت بیت کوین خواهد بود.

معامله گران پس از اصلاح قیمت بیت کوین در ماه می از ۴۸ هزار دلار به ۳۰ هزار دلار در تلاش هستند که زمانی را برای تغییر روند مورد انتظارشان در نظر بگیرند. این اقدام آنها با لیکویید شدن ۱۲ میلیارد دلار از ارزش های معاملات آتی همراه شد. بسیاری از معامله گران اعتماد به نفس خود را برای سرمایه گذاری از دست داده اند.

آیا قیمت بیت کوین باز هم روند نزولی پیدا می کند؟

متخصصان بازار کریپتو کارنسی به دنبال نشانه ای از تغییر روند بیت کوین از نزولی به صعودی هستند. آنها می خواهند بدانند که آیا قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند یا خیر. آنها همه جوانب مانند الگو های تکنیکال، شاخص تورم ایالات متحده و سپرده های ارزی را نیز بررسی کردند. یکی از تحلیلگران این بازار اعلام کرده است که صعود قیمت بیت کوین تا ۴۰ هزار دلار کافی خواهد بود.

طبق گفته @inmortalcrypto :

ما باید سطح بالای بیت کوین را بسازیم که از این طریق کاهش قیمت را تایید کنیم. ما به دنبال قیمت ۴۰ هزار دلار در بیت کوین هستیم. اما با این حال در مورد بازگشت قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار صحبت می کنیم.

دو روز بعد از این توییت، بیت کوین از مرز ۴۰ هزار دلار گذشت. هرچند این افزایش قیمت بیشتر از ۶ ساعت دوام نیاورد. بسیاری از معامله گران از این افزایش قیمت بیت کوین نتیجه گرفتند که ۳۰ هزار دلار در واقع شروع یک جهش قیمت است. بنابراین استدلال آنها احتمالا قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند زیرا قرار است که شاهد صعود بزرگ این رمز ارز باشیم.

سناریو سبز و قرمز در رابطه با قیمت بیت کوین

طبق گفته جانی وو Johnny woo در این برهه از زمان شاهد یک روند نزولی گسترده هستیم. ممکن است قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا کند. در واقع این بازار صعود می کند اما دو سناریو پیش رو داریم:

  • سناریو سبز: بیت کوین سطح مقاومت را می شکند و روند صعودی را حفظ می کند.
  • سناریو قرمز: بار دیگر به ۳۰ هزار دلار می رسد و بعد از آن جهش قیمت پیدا می کند.

ممکن است پشتوانه منطقی و شواهد تجربی پشت تمام این بیانیه های مربوط به قیمت بیت کوین باشد، اما باز هم قیمت بازار همیشه طبق اخبار و نمودار های قبلی تغییر نمی کند. سرمایه گذاران بین کوین، برخلاف سهام از این قیمت گذاری های متعدد بیت کوین مطمئن نیستند. آنها نمی دانند که آیا قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند یا خیر.

روش های پیش رو در مقابل کاهش قیمت بیت کوین

  • عده ای هنوز به سرمایه گذاری در این بازار شک دارند. ذخیره دیجیتالی دارایی به خودی خود یک کار پر سود و مزیت است. اما این دارایی به راحتی منتقل می شود و قابل اطمینان نیست.
  • عده ای از فعالان بازار کریپتو کارنسی ارزش بیت کوین را برابر با فیات ( پول بی پشتوانه) می دانند زیرا این رمز ارز در خارج از معاملات روزمره بازار رمز ارز قابل تبدیل است.
  • طرف دیگر این بازار سرمایه گذارانی هستند که به علت عدم تطابق بیت کوین با دارایی های مالی سنتی، سهم بیت کوین خود را افزایش می دهند.

این راه حل های متنوع و بیانات متضاد در واقع موانعی را برای مدل سازی پتانسیل بازار و بررسی اثر بخشی این پیشرفت ها ایجاد می کنند.

در این بازار پر تلاطم عده ای کمپانی تسلا و دیگر شرکت های بزرگ را برای ذخیره بیت کوین تشویق می کنند. این در حالی است که عده ای دیگر به این که چه کسی بیت کوین ذخیره می کند اهمیت نمی دهند. این افراد تمام تمرکز خود را بر روی تعویض و سازگاری این رمز ارز گذاشته اند.

بزرگ ترین سوالی که ذهن این افراد را به خود مشغول کرده این است که آیا قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند یا خیر.

انحراف دلتا ۲۵ درصدی; دوراهی بین ترس و طمع

اختیار خرید سهام با نرخ معین این اجازه را به خریداران می دهد که بیت کوین را زمانی که قرارداد منقضی شده است با قیمت ثابت ذخیره کنند. این اختیار ها از خریداران در برابر کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین محافظت می کند. در واقع اگر قیمت بیت کوین باز کاهش پیدا کند این خریداران در امان خواهند بود.

زمانی که معامله گران و سازندگان بازار شاهد روند صعودی هستند خرید بیشتری را انجام می دهند. این کار باعث انحراف دلتا ۲۵ درصدی می شود. از طرفی اگر حفظ روند نزولی هزینه بر باشد شاخص انحراف شاهد تغییرات مثبت خواهد بود.

انحراف دلتا 25 درصدی

اگر انحراف دلتا ۲۵ درصدی بین منفی و مثبت ۱۰ درصد نوسان داشته باشد معمولا خنثی در نظر گرفته می شود. این وضعیت تعادل تا ۱۶ می ادامه داشت. درست زمانی که بیت کوین سطح حمایتی ۴۷ هزار دلار را به مدت ۷۶ روز از دست داد.

با از بین رفتن بازار، انحراف دلتا ۲۵ درصدی نیز از بین رفت. بنابراین تا وقتی که شاهد الگو خنثی شاخص ها تا سطح ۵ درصد نباشیم به نظر می رسد که بازار روند نزولی دارد.

بیت کوین های فعال عامل افزایش رقابت

معامله گران تمامی بیت کوین هایی که اخیرا فعال بوده اند را زیر نظر دارند زیرا این کار به آنها کمک می کند که بدانند آیا بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند یا خیر.این شاخص ها، به خودی خود، به عنوان روند نزولی یا صعودی در نظر گرفته نمی شوند. زیرا اطلاعات کافی در مورد روند های گذشته را به ما نمی دهد.

بیت کوین های فعال عامل افزایش رقابت

صعود قیمت ۵۰۰ درصدی در ۱ اکتبر سال ۲۰۲۰ و رسیدن به قله ۶۴ هزار دلار در ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ باعث افزایش عرضه بیت کوین درست یک ماه قبل از صعود قیمت بود. کاهش شدید قیمت ها توسط شاخص ها به این معنی است که سرمایه گذاران دیگر تمایلی به انجام معامله در این سطح قیمت ندارند.

البته عدم تمایل آنها برای سرمایه گذاری در این سطح قیمت احتمالا بیانگر این خواهد بود که قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند.

در حال حاضر ۲.۲ میلیون بیت کوین در طی ۳۰ روز گذشته فعال بوده اند. این سطح بالاتر از سطحی است که در اکتبر سال ۲۰۲۰ شاهد آن بوده ایم.

با توجه به نتایج به دست آمده، معامله گران حداقل تا زمانی که بازار هیچ فعالیتی زیر قیمت ۴۰ هزار دلار نداشته است، نباید از کاهش قیمت بیت کوین مطمئن باشند.

در اخر

در چند روز اخیر شاهد کاهش قیمت بیت کوین بوده ایم. این رمز ارز ارزش قبلی خود را از دست داده است. آخرین قیمتی که به دست آورده بود ۶۴ هزار دلار بود. خیلی از معامله گران و فعالان بازار کریپتو کارنسی بر این باورند که قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند. بازار رمزارز هنگامی نزول پیدا می کند که معامله گران هیچ سرمایه گذاری در آن سطح قیمت انجام ندهند.

 این کاهش قیمت ها، فعالان این بازار را دچار سردرگمی و شک و تردید کرده است. آنها نمی دانند آیا در حال حاضر بهتر است رمز ارز را خریداری کنند یا اینکه قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند.

·        آیا بیت کوین باز هم روند نزولی خود را حفظ می کند؟

·        آیا قیمت بیت کوین باز هم کاهش پیدا می کند؟

·        آیا اکنون بهترین زمان برای خرید بیت کوین نیست؟

ما در رمز ارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

https://cointelegraph.com/news/2-bitcoin-price-indicators-suggest-btc-has-not-bottomed-yet

Leave A Reply

Your email address will not be published.