رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

نهنگ ها و پیش بینی روند بیت کوین

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

 یکی از معیارهایی که در بازار معروف شده است، انتقال بیت کوین به صرافی هاست. بسیاری از معامله گران وارد شدن بیت کوین به حساب صرافی ها را نشانه ای از کاهش قیمت یا تغییر روند بازار برداشت می کنند. اما به نظر می رسد این معیار در برخی از مواقع گمراه کننده است. معامله گران مدام در حال بررسی روند بازار و تحلیل قیمت ها هستند. آنها می خواهند روند قیمت در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت را پیش بینی کنند. پلتفرم هایی مانند CryptoQuant، Glassnode و WhaleAlert برای این منظور ایجاد شدند و توجه معامله گران بسیاری را به خود جلب کردند. برخی از معیارهایی که توسط سرمایه گذاران به کار گرفته می شود میزان بیت کوین ورودی و خروجی به صرافی ها و همین طور میزان استیل کولین هایی است که وارد بازار می شود. معامله گران برای پیش بینی روند بیت کوین از این معیارها استفاده می کنند.

اما بهتر است محتاطانه از این معیارها و اطلاعات استفاده کنید چراکه معامله گران بسیاری به این اطلاعات دسترسی دارند. علاوه بر این سرمایه گذارانی که دارایی بسیار زیادی را در اختیار دارند عموماً با نام نهنگ ها از آنها یاد می شود. آنها برای تغییر دادن وضعیت بازار به نفع خود این اطلاعات را دستکاری می کنند.

تحریک روانی با اطلاعات موجود در بازار

 زمانی که حجم زیادی از بیت کوین وارد یک صرافی می شود، معامله گران تصور می کنند که یک نهنگ یا یک سرمایه گذار بزرگ قصد دارد بیت کوین های خود را بفروشد. 

سرمایه گذارانی که بیت کوین های زیادی را در اختیار دارند، مدیریت دارایی خود را به افراد واسطه واگذار نمی کنند. آنها همواره نگران امنیت دارایی خود هستند.

نهنگ ها به خوبی می دانند که دیگر سرمایه گذاران به سادگی اطلاعات موجود در شبکه را مشاهده می کنند. و از این فرصت برای تغییر وضعیت بازار استفاده می کنند. از نظر فنی باید اصطلاح جعل کردن یا تمارض کردن را برای این شرایط استفاده کنیم. در این موارد معامله گر با پیش بینی روند بیت کوین و بررسی تغییرات جایگاهی را ایجاد می کند. اما سیگنال یا تغییراتی که به معامله گر نشان داده شده است ست با تغییر واقعی قیمت متفاوت است.

اشتباه در پیش بینی روند بیت کوین

همانطور که گفته شد، در برخی از موارد انتقال دارایی به صرافی تلاشی برای تغییر شرایط به نفع نهنگ هاست. به عنوان مثال نهنگ ها می توانند بیت کوین های بسیاری را وارد حساب صرافی های متعدد در سراسر جهان کنند. به این ترتیب به نظر می رسد آنها قصد دارند حجم زیادی از بیت کوین را بفروشند. این حرکت ترس را در دل سرمایه گذاران می اندازد. آنها تصور می کنند قیمت بیت کوین به زودی کاهش پیدا خواهد کرد.

اما در حقیقت احتمالا نهنگ ها غصب فروش بیت کوین های خود را ندارند. بلکه با انتقال بیت کوین به صرافی ها منجر به کاهش قیمت می شود. چرا که سرمایه گذاران از ترس از دست دادن دارایی تمام دارای خود را می فروشند. بی خبر از اینکه نهنگ ها هرگز دارای خود را به فروش نرساندند. کاهش قیمت فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین های بیشتر را در اختیار نهنگ ها می گذارد.

یک معامله گر ناشناس اما سرشناس در بازار بیت کوین می گوید:

«در شرایط فعلی اطلاعات موجود در شبکه، انتقال بیت کوین از حساب های شخصی به صرافی ها و راهکارهای دیگر برای دستکاری بازار متداول است. آیا تصور می کنید که بازیگران بزرگ بازار به هدف و تلاش خود اعتراف می کنند؟ به نظر من هر کسی می تواند فریب چنین نیرنگی را بخورد.»

 اصلاحات تازه برای مشکلات تازه

 مدیرعامل پلتفرم CryptoQuant اصطلاح دیگری را برای اشاره به این شرایط به کار گرفته است. او از کلمه psyops برای تشریح این شرایط استفاده کرد. این اصطلاح به معنی انجام اقداماتی برای تحریک روان بازار است. وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که ممکن است نهنگ ها کوین های خود را برای تغییر احساسات حاکم بر بازار و تحریک ترس و طمع معامله گران وارد صرافی ها کنند. 

زمانی که احساسات منفی بر بازار حاکم می شود، قیمت کاهش پیدا میکند. اگر در همین حال حجم زیادی از معامله گران در بازار معاملات آتی قرار داشته باشند میزان نقدینگی نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

بسیاری از سرمایه گذاران رفتار نهنگ ها و موسسات مالی را دنبال می کنند. بنابراین احتمال دارد نهنگ ها برای ترساندن مردم بیت کوین های خود را وارد صرافی ها کنند.

به عنوان مثال پیش از کاهش قیمت به کمتر از ۵۴۵۰۰ دلار، بیت کوین های زیادی وارد صرافی جمینی شد. در آن زمان مدیر عامل پلتفرم CryptoQuant اعلام کرد: ممکن است کاهش قیمت نشانه ای برای فروش دارایی باشد. اما از طرفی ممکن است کاهش قیمت به دنبال تحریک روانی سرمایه گذاران در بازار ایجاد شده باشد. در این حالت به سرمایه گذاران القا می شود که فشار فروش در راه است. در ادامه گفت :

«در این حالت ۳ سناریوی احتمالی وجود دارد. ۱.psyops تحریک روانی بازار . . بازار جمینی یک کارگزاری خصوصی را برای فروش دارایی دیگر صرافی ها ایجاد کرده است. ۳. برخی از کارگزاری ها به بازار جمینی اجازه دادند که به نیابت از آنها برای فروش دارایی دست به کار شود.»

تحلیل گران، نهنگ ها و یپش بینی روند بیت کوین 

یکی از تحلیلگران برجسته بازار در این رابطه گفته است که سرمایه گذاران نباید بیش از اندازه روی حرکت دارایی بین والت ها حساس باشد. چرا که در بسیاری از موارد بررسی این اطلاعات شما را سردرگم خواهد کرد.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که احتمال اینکه دست های بزرگتر در بازار با ایجاد موج تقلبی فروش در بازار شرایط را به نفع خود تغییر دهند وجود دارد.در این حالت سرمایه گذارانی که مدام حرکت و انتقال دارایی به والت ها را زیر نظر دارند در دام می افتند. به یاد داشته باشید که نهنگ ها برای فروش دارایی خود راه های متفاوتی پیش رو دارند. در بسیاری از مواقع آنها نیاز ندارند بیت کوین های خود را وارد حساب صرافی ها کنند. هدف آنها فروش نیست. بلکه آنها می خواهند مردم را به این فکر بیندازند که بیت کوین هایی که وارد صرافی شده فروخته می شود.

صحت نسبی و نه وحی منزل

 تاریخ بیت کوین نشان داده است که ورود دارایی به صرافی ها در پیش بینی روند بیت کوین موثر بوده است. به عنوان مثال در ۳ هفته گذشته تعداد بیت کوین هایی که وارد صرافی شدند افزایش پیدا کرد. این اتفاق در تاریخ ۲۲ فوریه و ۱۵ مارس روی داد. بنابراین می توان گفت که بسیاری از معیارهای موجود در شبکه از جمله معیار نقل و انتقال بیت کوین به و از صرافی ها نقش مهمی در پیش بینی روند بیت کوین دارد.

اما معامله گران باید این نکته را در نظر داشته باشند که اطلاعاتی که از این طریق به دست شما می رسد در اختیار همه است. به همین دلیل نمی توانید این اطلاعات را طلایی در نظر بگیرید. با افزایش محبوبیت این معیار احتمال به بازی گرفته شدن آن از سوی نهنگ ها و رسانه بالا می رود. امر در نهایت معامله گران را به اشتباه می اندازد. و پیش بینی نادرستی از وضعیت بازار را برای آنها به تصویر می کشد. 

در آخر 

نهنگ ها و سرمایه گذاران بزرگ از تجربه بسیار زیادی در زمینه معامله در بازار رمز ارز برخوردار هستند.به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران رفتار آنها را الگو قرار می دهند. همان طور که می دانید اطلاعات موجود در شبکه بلاک چین در اختیار همه قرار دارد. روزبه روز بر تعداد افرادی که میزان و تعداد بیت کوین هایی که وارد صرافی ها می شوند را زیر نظر گرفته اند افزوده می شود. به این ترتیب دست های بزرگتری که قصد دارند شرایط را به نفع خود تغییر دهند از این عادت سرمایه گذاران سوء استفاده می کنند.

به یاد داشته باشید که وارد شدن بیت کوین به حساب صرافی ها آن هم از سوی سرمایه گذاران بزرگ همیشه به معنای افزایش فشار فروش در بازار نخواهد بود. تمام معیارهایی که در دست دارید را بررسی کنید و در نهایت بهترین نتیجه را بگیرید. هرگز با اتکا بر یک معیار برای سرمایه گذاری های خود تصمیم گیری نکنید. پس از بررسی تمام عوامل با ما در رمز از ماکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/can-bitcoin-whale-deposits-to-exchanges-actually-predict-btc-price

Comments are closed.