رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

کیف پول بیت کوین + معرفی بهترین والت برای اندوختن بیت کوین

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

بیت کوین یک پول دیجیتال است. بنابراین می توان آن را در کیف پول های معمولی و حساب‌های بانکی پس انداز کرد. این دارایی فاقد ماهیت فیزیکی است کیف پول های خاصی نیاز دارید کیف پول بیت کوین یا والت بیت کوین بهترین گزینه برای نگهداری از این ارز در اختیار دارید. در واقع تنها چیزی که باید حسابی از آن مراقبت کنید کلید شخصی حسابتان است. کلید شخصی رمز ورود شما به به آدرس بیت کوینی است که به شما تعلق دارد. در یک کلام می توان گفت کلید شخصی درست مانند امضای شما در پای برگه انتقال وجه است. بدون امضا خبری از ارسال بیت کوین نیست. بنابراین بهتر است بیت کوین یا هر رمرارز دیگری کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید.

انتخاب کیف پول مناسب تا همین چند سال پیش کار چندان دشواری نبود، حمام با افزایش قیمت بیت کوین و پذیرش رمز ارز از بین مردم سراسر جهان هر روز والت های بیشتری وارد صحنه می شود. همین انتخاب یک کیف پول مناسب را کمی دشوار کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با تهیه این مقاله شما را با انواع کیف پول های بیت کوین آشنا کنیم. پس از مطالعه این مقاله دیگر از شنیدن نام های عجیب و غریب والت ها متعجب نخواهید شد. با ما همراه باشید.

کیف پول رمزارز
کیف پول رمزارز

 کیف پول بیت کوین چیست؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی انواع کیف پول های متفاوت بیت کوین برویم، بهتر است بدانیم منظور از کیف پول بیت کوین چیست؟ کیف پول یا والت بیت کوین در واقع یک نرم افزار است. نرم افزاری که به شما اجازه می دهد بیت کوین های خود مهمتر از همه کلید شخصی حساب خود را بدون هیچ نگرانی در یک فضای امن نگهداری کنید. با استفاده از این نرم افزارها به سادگی هر چه تمام تر تراکنشهای خود را انجام می دهید می توانید با هدف رفع نیازهای اولیه کاربران در سراسر جهان به کار آمد. کیف پول های بیت کوین با چه رویکردی با توجه به نیازها و انتظارات کاربردهای متفاوت به بازار عرضه شدند. به همین دلیل شاهد تنوع بالای والت های بیت کوین هستیم. والت ها به دو دسته کیف پول های سرد و کیف پول های گرم تقسیم می شود. اصولاً ‌این کیف پول ها با نام‌های متفاوتی از قبیل کیف پول سخت افزاری ، کیف پول کاغذی ، کیف پول موبایل ، کیف پول دسکتاپ و کیف پول تحت وب شناخته می شود. در ادامه بیشتر با هر یک از این کیف پول ها بیشتر آشنا می شوید.

کیف پول سخت افزاری 

کیف پول سخت افزاری یکی از بهترین راهکارها برای نگهداری بیت کوین است. کاربران می توانند با استفاده از این کیف پول ها کلید شخصی حساب خود را در محل امنی نگهداری کند هر اندازه که رمز ارز داشته باشید می توانید در این کیف پول ها از آنها نگهداری کنید. تاکنون هیچ اتفاق ناخوشایندی برای رمز ارز هایی که در تولید کیف پول های نگهداری می‌شوند روی نداده است. والت سخت افزاری در برابر ویروس های کامپیوتری مقاومت هستند . هیچ کس نمی تواند از موجودی داخل این وانتها خروجی بگیرد.

از این گذشته برخی از والت های سخت افزاری مجهز به صفحه نمایش هستند. همین امر بر امنیت این دستگاه ها افزوده است. کاربر می تواند با مشاهده اطلاعات به جزئیات مهم والت خود پی ببرد. به عنوان مثال با استفاده از این صفحه نمایش می توانید عبارتی را برای بازیابی اطلاعات خود ایجاد کنید. از این عبارت می توانید برای تایید مقدار رمز ارز و آدرس تراکنش های خود استفاده کنید. به این ترتیب تا زمانی که کیف پول سخت افزاری خود را از یک برند معتبر تهیه کنید جایی برای نگرانی از بابت امنیت رمز ارزها باقی نمی ماند. برخی از معروفترین والت های سخت افزاری عبارتند از لجر نانو اس (Ledger nano s  )، ترزور ( Trezor ) و کیپ کی (KeepKey).

کیف پول کاغذی
کیف پول کاغذی

 کیف پول کاغذی 

کیف پول کاغذی شاید ساده ترین و ایمن ترین نوع کیف پول وارداتی باشد که می توانید برای نگهداری رمز های خود از آن استفاده کنید. مشخصات این کیف پول ها تنها یک برگه کاغذ هستند که محتوی آدرس حساب و کلید شخصی می باشد. در بسیاری از موارد این قبیل کیف پول ها به صورت کدهای کیو آر (QR) در اختیار کاربر گذاشته می شود. به این ترتیب کاربر می تواند به سادگی را با اسکن این کد ها کلید شخصی حساب خود را به نرم افزار والت اضافه کند و تراکنش های خود را انجام دهد.

سایت های متفاوتی وجود دارند که به کاربران اجازه می دهند آدرس های بیت کوین را به صورت تصادفی برای خود ایجاد و به کلید شخصی منحصر به فردی دست دست پیدا کنند. سایت های مانند bitAddress , Bit coinPaperwallet برخی از این سایت ها هستند. نام کاربر می تواند کلید ایجاد شده را به‌صورت لیزرهای هولوگرافیک یا بارکد استخراج کند.

مهمترین وضعیت کیف پول کاغذی عدم اتصال آن به اینترنت است. همین مسئله باعث شده است که این قبیل کیف پول ها در مقابل حملات هکرها مقاوم باشد. اما با این وجود بهتر است در هنگام ایجاد چنین والت هایی محتاطانه عمل کنید. به یاد داشته باشید که هیچ کس نباید هنگام ایجاد این حالت ها در کنار شما حضور داشته باشد. پیشنهاد می شود برای این کار از سیستم عامل های تمیزی مانند اوبونتو (Ubontu) استفاده کنید.

قطع ارتباط با اینترنت

به این ترتیب به محض این که والت ایجاد شد اتصال شما از اینترنت قطع می شود. این بدان معناست که والت ایجاد شده و کد شخصی شما هرگز ارتباطی با اینترنت نداشته است. در نهایت می توانید کلید شخصی خود را با استفاده از پرینتر روی یک برگه کاغذ چاپ کنید.

اطلاعاتی که روی کاغذ چاپ کرده‌اید از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین باید این برگ را در جای امنی نگهداری کنید. پیشنهاد ما به شما این است که حتماً برگ را لمینت کنید یا در پوشش پلاستیکی قرار دهید. در ادامه می توانید این برگه را در محلی به دور از رطوبت نگهداری کنید. اری از کاربرانی که کیف پول کاغذی را برای نگهداری از مرزهای خود انتخاب می کنند و ترجیح می‌دهند که این برگه را در صندوق‌های امانات بانک نگهداری کنند.

 کیف پول موبایل
کیف پول موبایل

 کیف پول موبایل

همانطور که گفته شد کاربران و نیازهای متفاوتی برای انتخاب والت وارد عمل می شود. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در طول روز از بیت کوین برای خرید و فروش کالا یا مبادله ارز استفاده می کنید بهتر است کیف پول موبایل را را به عنوان یک گزینه مناسب در نظر بگیرید. این کیف پول ها درواقع اپلیکیشن روی گوشی‌های هوشمند شما هستند که کلید شخصی شما را نگهداری می کند. با استفاده از این اپلیکیشن ها می توانید به صورت مستقیم و با استفاده از گوشی تلفن خود معاملات متفاوتی را انجام دهید. برخی از اپلیکیشن‌هایی که به عنوان کیف پول موبایلی در اختیار کاربران گذاشته می‌شوند امکانات جالبی را برای کاربران فراهم کرده‌اند. به عنوان مثال در برخی از موارد کاربرد نیازی به ورود اطلاعات شخصی خود ندارد، گوشی تلفن همراه خود روی دستگاه رمز ارز خوانی که در محل وجود دارد قرار دهد.

همانطور که می دانید کاربران شبکه بیت کوین برای انجام تراکنش های خود به تایید تراکنش از سوی نودهای موجود در شبکه نیاز دارند. اما مسئله اینجاست که نگهداری شبکه بلاک چین روی گوشی های تلفن همراه هوشمند شدنی نیست. چرا که شبکه بلاک چین روز به روز بزرگ و بزرگتر می شود و برای نگهداری از آن به حجم بسیار بالایی از حافظه نیاز خواهید داشت. برای رفع این مشکل کیف پول های موبایل تنها بخش کوچکی از شبکه را مورد استفاده قرار می‌دهد. می دهد به این ترتیب تعدادی از نوت های قابل اعتماد در شبکه اطلاعات مربوط به تراکنش های کاربر را تایید می کنند.

سرعت عمل

کیف پول های موبایل راهکار بسیار خوبی برای انجام تراکنش ها در کمترین زمان ممکن هستند، اما مسئله اینجاست که این کیف پول ها در معرض خطر هکرها قرار دارند. علاوه بر این شما با از دست دادن گوشی تلفن همراه خود دسترسی خود به حساب بیت کوین تان را نیز از دست می دهید. این روزها نسخه های متفاوتی از اپلیکیشن های والت بیت کوین برای گوشی های اندروید منتشر شده است. اپل سال ۲۰۱۴ از والت های بیت کوین را برای گوشیهای سری اپل ممنوع کرد اما چند ماه بعد در تصمیم خود تجدید نظر کرد. کیف پول اتمیک والت (Wallet Atomic) و مایسلیوم (Mycelium) برخی از انواع کیف پول ها هستند.

 کیف پول دسکتاپ 
کیف پول دسکتاپ

 کیف پول دسکتاپ 

کیف پول های دسکتاپ در واقع نرم‌افزارهای هستند که روی سیستم کامپیوتر شما نصب می شود. این نرم افزارهای کیف پول اطلاعات شخصی شما را روی هارد درایو کامپیوتر نگهداری می کند. از آنجایی که کنترل این کیف پول ها در اختیار شخص سومی نیست گزینه مناسبی برای نگهداری از رمز ارزها به شمار می رود. اما مسئله اینجاست که این کیف پول ها همچنان به اینترنت متصل هستند و این مسئله اندکی از ایمنی آنها می کاهد. با این وجود کیف پول دسکتاپ برای افرادی که مقدار اندکی بیت کوین را از طریق کامپیوتر خود مبادله می کنند گزینه مناسبی به شمار می رود.

کیف پول های تنوع بسیار بالایی دارد. ی از معروف‌ترین نمونه‌ها به عبارت هستند از الکتروم (Electrum)، اتمیک والت (Wallet Atomic) واکسودوس (Exodus).

 کیف پول تحت وب
کیف پول تحت وب

 کیف پول تحت وب

کیف پول تحت وب همانطور که از نام آن پیداست کلید شخصی شما را روی یک سرور ذخیره سازی می کند. همیشه آنلاین است مسئول یک شخص سوم کنترل می شود. با توجه به سروری که برای این منظور انتخاب کرده‌اید خدمات متفاوتی در اختیار شما گذاشته می‌شود. برخی از این سرویس های خدماتی به شما اجازه می دهد که اپلیکیشن موبایل خود را با نسخه کیف پول تحت وب سازگار کنیم. به این ترتیب آدرس شما در تمام دیوایس های متصل به این حساب قابل دسترس است.

کیف پول تحت وب شباهت زیادی به کیف پول موبایل دارد. E-wallet به شما اجازه می دهد از طریق هر دستگاهی که به اینترنت متصل است به اطلاعات حساب رمز ارز تان دسترسی داشته باشید. اگر به درستی از اینکه پول نگهداری نکنید سازمانی که وب سایت را راه‌اندازی کرده است می تواند به کلید شخصی شما دسترسی پیدا کند و کنترل دارایی شما را به عهده بگیرد.

علاوه بر این برخی از کیف پول های تحت وب در بازارهای مبادلات ای عمل می کند. فراموش نکنید که در این صورت همواره احتمال از دست دادن دارای شما وجود دارد. چرا که ممکن است بازار مورد نظر بسته شود و حساب کاربری شما نیز از بین برود. بلاک چین دات کام ( blockchain.com) و کوین بیس (coinbase)  برخی از انواع کیف پول های تحت وب هستند.

 بهترین کیف پول بیت کوین

اکنون با کیف پول های متفاوت بیت کوین آشنا شده اید. همانطور که گفته شد شرکت‌های متفاوتی در این زمینه وارد عمل شدند و کیف پول های متفاوتی را در اختیار کاربران گذاشته اند. همین امر انتخاب را برای کاربران به مراتب دشوارتر کرده است. در ادامه فهرستی از بهترین کیف پول های بیت کوین را برای شما در نظر گرفته ایم. با مطالعه این بخش می توانید بهترین کیف پول بیت کوین را برای نگهداری از رمزهای خود انتخاب کنید.

 کیف پول لجر (Ledger) 
` کیف پول لجر (Ledger)

 کیف پول لجر (Ledger

کیف پول لجر بهترین کیف پول سخت افزاری موجود در بازار است. این کیف پول به اینترنت متصل نیست. لجر نانو ا سس (Ledger nano s )  دومین نسل از این که پول های سخت افزاری است. کمپانی فرانسوی در سال ۲۰۱۴ را معرفی کرد. از آنجایی که این کیف پول یکی از نخستین کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار بود تا سالیان سال توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. قنات لازم به ذکر است که در دسامبر سال ۲۰۲۰ هکرها به لجر حمله کردند و بسیاری از اطلاعات مشتریان از جمله اسامی شماره های تلفن آدرس های ایمیل و حتی آدرس منزل آنها را از این شرکت ربودند. در جریان این حکم های شخصی کاربران به سرقت نرفت. اما این مسئله تا حد زیادی کاربران را نسبت به انسجام و یکپارچگی امنیت لجر بدبین کرد.

کیف پول لجر نانو ایکس ( Ledger nano x ) با استفاده از usb به کامپیوتر شما متصل می شود. البته شما می‌توانید برای برقراری اتصال از بلوتوث استفاده کنید. این بدان معناست که شما می توانید سوالات خود را به دیوایس های اندروید و آیفون کنید. درواقع با استفاده از این کیف پول نیازی به استفاده از رایانه‌های شخصی ندارید. این کیف پول کاملا آفلاین است اما در کنار آن نسخه نرم‌افزاری آنلاین نیز در اختیار کاربران گذاشته می شود. به این ترتیب کاربران می‌توانند وارد های متفاوتی را برای رمز ارزهای متفاوت خود والت سخت افزاری اضافه کند. این حالت تا به حال معروف ترین و محبوب ترین والت موجود در بازار بوده است.

با خرید این وسیله یک کابل تایپ سی نیز در اختیار شما گذاشته می شود که برای اتصال به کامپیوتر و گوشی های تلفن همراه هوشمند مناسب است.

 معایب و مزایای کیف پول لجر

نکته ای که بیش از هر چیز دیگری توجه کاربران را به خود جلب کرده است رابط کاربری بسیار ساده این کیف پول است. از این گذشته اپلیکیشن متفاوت را در این حالت ذخیره کنید. نرم افزار به صورت اپن سورس طراحی شده است به این ترتیب کاربران می توانند به راحتی از حمایت تیم پشتیبانی برخوردار شوند. امکان برقراری اتصال از طریق کابل usb به بلوتوث فراهم شده است. یکی از معایبی که کاربران به آن اشاره می کنند احتمال بروز حمله حملات سایبری به دلیل استفاده از اتصال با بلوتوث است. در واقع اتصال از طریق بلوتوث در این دستگاه هنوز به درستی بهینه سازی نشده است. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید ظرفیت محدود است.

 کیف پول ترزور (Trezor)

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که تعداد بسیار زیادی رمز ارز از خانواده های متفاوت رمز پردازی را خرید و فروش می کنیم بهتر است این گزینه را برای نگهداری و انتقال بیت کوین های خود انتخاب کنید. این موارد از موارد های سرد است و به اینترنت متصل نمی شود. ترزور درست مانند لجر از نام های آشنایی است که زمانی که صحبت از فعالیت‌های سخت‌افزاری به میان می آید به گوش شما می رسد. مدل T این کیف پول نسل دوم والت هایی است که توسط این کمپانی تولید شده است. ترزور تی شباهت بسیار زیادی به لیجر دارد. کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد که به بازارهای دیگر نیز دسترسی داشته باشد. این قابلیت بسیار چشمگیر است اما قیمت ۱۷۰ دلاری این والت را توجیه نمی‌کند.

مدل ترزور تی مجهز به صفحه نمایش لمسی است. این مسئله استفاده از کیف پول را برای کاربران تازه وارد ساده‌تر کرده است. امکان استفاده از میکرو اس دی نیز وجود دارد. به این ترتیب می توانید امنیت دستگاهی که خریداری کرده اید را نیز افزایش دهید.

این کیف پول نیز مجهز به کابل تایپ سی است و امکان اتصال به گوشی های تلفن هوشمند و کامپیوتر های دسکتاپ را فراهم می کند. در حال حاضر با استفاده از این کیف پول به ۱۶۰۰ عرضه متفاوت دسترسی خواهید داشت.

معایب و مزایای کیف پول ترزور

این کیف پول مجهز به رابط کاربری بر پایه وب است. بازاری در درون کیف پول طراحی شده است. کاربران به دامنه متنوعی از رمز ارزها دسترسی دارند. کد های مورد استفاده در این کیف پول کاملا اپن سورس و برای تمام کاربران قابل مشاهده است. ظرفیت حافظه این کیف پول نامحدود است. برخی از معایب این کیف پول عبارت هستند از قیمت بسیار بالای آن در مقایسه با دیگر کیف پول های سخت افزاری، صفحه نمایش کوچک که تایپ کردن را دشوار می‌کند و رابط کاربری پیچیده که برای تازه واردها چندان مطلوب نیست.

 کیف پول والت تراست
کیف پول والت تراست

کیف پول والت تراست (Trust Wallet)

کیف پول والت تراست برای نگهداری از رمز ارزها ایجاد شده است. در کمتر از ۵ دقیقه می توانید بیت کوین را به دارایی های خود در این کیف پول اضافه کنید. کاربرانی که از این کیف پول استفاده می کنند در ازای رمز ارز هایی که در این کیف پول نگهداری می کند سود دریافت خواهد کرد. از آنجایی که اینکه پول مجهز به بازار داخلی است می توانید رمز های خود را بدون ترک کردن اپلیکیشن مبادله کنید. در کیف پول نمودارها متفاوتی برای کاربران نمایش داده می شود. امنیت بسیار بالای این کیف پول یکی دیگر از ویژگی هایی که توجه کاربران را به خود جلب کرده است.رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده است هم این مسئله توجه بسیاری از تازه کار ها را به خود جلب کرده است. کاربرانی که از این کیف پول استفاده می کنند می توانند اپلیکیشن های بدون مرکزیت یا دپ های مورد نظر خود را نیز پیدا کنند.

معایب و مزایای کیف پول والت تراست

تولید کنندگان این کیف پول کاربر را در مرکز توجه قرار دادند. در همین راستا کیف پولی را تهیه کردند که به سادگی قابل استفاده باشد. خرید و فروش در این کیف پول به سادگی هرچه تمام تر امکان پذیر شده است. این پول به شما اجازه می‌دهد با تهیه یک فایل بکاپ و پشتیبان از اطلاعات خود نگهداری کنید. از این گذشته کاربرانی که از این کیف پول استفاده می‌کنند می‌توانند کلید شخصی خود را در دستگاه‌های خود ذخیره کند.

کیف پول الکتروم (Electrum)

کیف پول الکترونیک برای کاربرانی طراحی شده است که بیت کوین را به عنوان رمز عرضه مورد علاقه خود انتخاب کردند. این کیف پول نیز به اینترنت متصل است و از جمله کیف پول های گرم به شمار می رود. الکترونیک از اصلی ترین والت های بیت کوین در جهان است. این کیف پول از سال ۲۰۱۱ و دوسال پس از ایجاد بیت کوین فعالیت خود را آغاز کرد. از آن زمان تا کنون تغییرات بسیار ناچیزی در این کیف پول اعمال شده است. پچیدگی ساختار این کیف پول کاربران حرفه‌ای بازار رمز از بیش از دیگر کاربران از این کیف پول استقبال می کند. الکترون به صورت اپن سورس ایجاد شده است.

به این ترتیب کاربران می‌توانند کارمزد مورد نظر خود را برای انجام تراکنش ها تعیین کنند. کاربران می توانند میزان امنیت بالاتر خود را نیز انتخاب کنند. به عنوان مثال شما می توانید با ایجاد یک بالت استاندارد فعالیت خود را آغاز کنید. کاربران همچنین می‌توانند از واحدهای استفاده کنند که از دو فاکتور برای تایید هویت استفاده می‌کند. برای تهیه عبارت بازیابی می توانید از کلمات مورد نظر خود استفاده کنید.

 معایب و مزایای کیف پول الکتروم

همانطور که گفته شد کاربرانی که از این کیف پول استفاده می کنند قادر خواهند بود برای انجام تراکنش های خود کاربردهای متفاوتی را در نظر بگیرد. میزان امنیت این حال در مقایسه با دیگر ولت های داغ موجود در بازار بسیار بالاتر است. بسیاری از کاربران برای اطمینان است داری از اطلاعات شخصی خود از عبارت‌های بازیابی استفاده می‌کنند. با استفاده از این کیف پول کاربران می‌توانند عبارت بازیابی را با کلمات مورد نظر خود ایجاد کنند. معایب این کیف پول می توان به محدودیت استفاده از بیت کوین اشاره کرد. در واقع تنها امکان مبادله و نگهداری از بیت کوین در این کیف پول وجود دارد. این کیف پول برای تازه کار ها مناسب نیست. چرا که خبری از تیم پشتیبانی برای پاسخگویی به سوالات متداول وجود ندارد.

بیت کوین والت
بیت کوین والت

 بیت کوین والت (Wallet Bitcoin)

این کیف پول یکی از قدیمی ترین کیف پول های بیت کوین است که از سال ۲۰۱۳ برای استفاده در گوشی های تلفن همراه فعالیت خود را آغاز کرد. رابط کاربری این کیف پول ساده است. کاربرانی که از این والت استفاده می کنند از طرفداران پروپاقرص بیت کوین هستند. چرا که تنها امکان از ذخیره ذخیره‌سازی بیت‌کوین در این باره فراهم شده است. این کیف پول به صورت اپن‌سورس طراحی شده است. این امر بدان معناست که تمامی کاربران می توانند کد های مورد استفاده در ساخت این کیف پول را مشاهده و از امنیت دارایی خود اطمینان حاصل کنند. کیف پول ها در اکثر موارد عبارت هایی را برای بازیابی اطلاعات در اختیار کاربر قرار می دهند اما بیت کوین والت از روش دیگری استفاده کرده است. این که پول یک فایل پشتیبان را در اختیار کاربر می‌گذارد که در صورت فراموشی حذف شدن کیف پول امکان بازیابی دارایی را به کاربر می دهد.

 معایب و مزایای کیف پول بیت کوین والت

امنیت بسیار بالای این کیف پول از جمله نکاتی است که از نگاه هیچ کاربری دور نمی ماند. رابط کاربری این والت بسیار ساده است. کیف پول به صورت اپن صورت طراحی شده و تمامی کاربران قادر به مشاهده لایه های امنیتی آن هستند. متاسفانه این کیف پول تنها در اختیار کاربران گذاشته می شود که از دستگاه های اندروید استفاده می کنند. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به استفاده از عبارت های بازیابی ۱۲ یا ۲۴ کلمه عادت کرده اید بهتر است به دنبال گزینه دیگری باشید. چرا که این والت چنین عبارت هایی را در اختیار شما نمی گذارد.

کیف پول بلاک چین داتکام (com.Blockchain

دات کام یکی از بهترین کیف پول های موجود در بازار است. کارربران به سادگی می‌تواند از این کیف پول استفاده کند. بلاک چین دات کام از ۲۵ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. امنیت بالای این که به پشت شما را حیرت زده میکند. می کند اما یک والت سخت افزار نیست. دات کام در واقع یکی از کیف پول های تحت وب است. کاربر در سرورهای شرکت تامین کننده ذخیره می شود. در این کیف پول برای راحتی هرچه بیشتر کاربران یک نسخه نرم افزاری از والت نیز برای استفاده در تلفن همراه نیز در نظر گرفته شده است.

 معایب و مزایای کیف پول بلاک دات کام

همانطور که گفته شد امنیت بالای این کیف پول زبانزد همگان است. از آنجا که کیف پول تحت وب طراحی شده است با استفاده از هر دستگاهی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای راحتی بیشتر کاربران اپلیکیشنی میز طراحی شده است. یکی از معایب این کیف پول این است که کلید های خصوصی کاربران روی سرور متصل به اینترنت نگهداری می‌شود. عامل دیگری که به یاد داشته باشید عدم وجود فایل پشتیبان است. در این کیف پول اگر اطلاعات ورود خود را از دست بدهیم در واقع دارای خود را از دست داده اید. کیف پول بلاک چین دات کام خدمات پشتیبانی را در اختیار کاربران نمی‌گذارد.

 کیف پول اتمیک والت
کیف پول اتمیک والت

 کیف پول اتمیک والت (Wallet Atomic)

کیف پول اتمیک والت یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین در گوشی‌های تلفن همراه است. با استفاده از این کیف پول تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از شبکه بلاک چین استخراج کنید. رابط کاربری این کیف پول به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده است. این کیف پول به خودی خود از ایمنی بالایی برخوردار است، اما اگر به درستی از کیف پول خود استفاده نکنید، ممکن است امنتی دارایی های خود را به خطر بیندازید. برای اطمینان از امنیت دارایی خود می توانید عبارتی را برای بازیابی اطلاعات حساب خود تعیین کنید. این کیف پول به شما اجازه می دهد که بیش از ۵۰۰ رمزارز متفاوت را رد و بدل کنید.

کیف پول مایسلیوم (Mycelium)

کیف پول چرم کیف پولهای موبایل است که به اینترنت متصل هستند. تمامی کاربران می توانند کد های مورد استفاده در ساخت این کیف پول را مشاهده کنند. به صورت اپن سورس ایجاد شده است. در حال حاضر کیف پول تنها برای نگهداری و مبادله می توان قابل استفاده است. مایسلیوم بسیاری از شبیه به کیف پول الکتروم است. شاید یکی از مهمترین تفاوت های این کیف پول با کیف پول الکتروم این باشد که این کیف پول تنها در گوشی های تلفن همراه استفاده می شود. گذشته از این کیف پول دارای یک بازار داخلی نیز است.

مایسلیوم درست مانند الکتروم یکی از اولین والت هایی است که در جامعه رمز ارز فعالیت خود را آغاز کرد. در این کیف پول کاربران می توانند کارمزد مورد نظر را برای انجام تراکنش ها انتخاب کنند. به این ترتیب کاربر تعیین می کند که چه مدت برای تایید تراکنش مورد نظر خود منتظر بماند.

این کیف پول کاربران اجازه می‌دهد که دارای خود را در یک حالت سخت افزاری نیز نگهداری کنند. به این ترتیب کاربران می‌توانند دارایی خود را در دستگاهی که به اینترنت متصل نیست نگهداری کنند. در این حالت نیز رابط کاربری مایسلیوم برای کاربر قابل استفاده است.

 مزایا و معایب استفاده از مایسلیوم

با استفاده از این کیف پول نیز می‌تواند کاربردهای مورد نظر را برای انجام تراکنش‌های خود در نظر بگیرید. از این گذشته دارای شما همواره در یک والت سخت افزاری نیز نگهداری می‌شود. کد های مورد استفاده در ساخت این کیف پول برای تمام کاربران قابل مشاهده است. متاسفانه این کیف پول تنها در گوشی‌های تلفن همراه قابل استفاده است. کاربران تنها می توانند بیت کوین را در این کیف پول نگهداری کند. کارربرانی که به تازگی وارد فضای رمز ارز شده‌اند به سادگی قادر به استفاده از این والت ها نیستند.

کیف پول بیت آدرس (BitAddress)

این کیف پول درواقع سایتی است که به شما اجازه می دهد کیف پول کاغذی برای حساب خود ایجاد کنید. همانطور که با پیشتر با کیف پول های کاغذی آشنا شده اید به خوبی می دانید که این کیف ها از امنتی بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر می خواهید بیت کوین های خود برای مدت طولانی نگهداری کنید، بهتر است این کیف پول ها را برای نگهداری بیت کوین انتخاب کنید.

 معایب و مزایای استفاده از کیف پول بیت آدرس

این کیف پول یک کیف پول کاغذی است و امنتی بالایی را برای کاربر به همراه خواهد داشت. کسانی که قصد دارند برای مدت زیادی بیت کوین را در سبد دارایی های خود نگهداری کنند، از استفاده از این کیف پول لذت می برند.

ا زآنجایی که این کیف پول کاغذی امکان گم شدن یا از بین رفتن اطلاعات حساب کاربری شما وجود دارد و وارد کردن کلید شخصی از کیف پول کاغذی کار دشواری است، این گزینه برای استفاده روزمره مناسب نمی باشد.

 کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس از جمله کیف پول های داغ یا هات والت ها به شمار می رود. همانطور که می دانید این دسته از کیف پول ها به اینترنت متصل هستند. کیف پول اکسودوس به صورت رایگان در اختیار کاربران گذاشته می شود. اکسودوس در واقع یک کیف پول دسکتاپ و موبایل است که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. از این گذشته با استفاده از این کیف پول به یک بازار داخلی نیز دسترسی دارید. یکی از بهترین و جذاب ترین ویژگی های این کیف پول امکان تبادل رمز ارزها است. این کیف پول امروزه به شما اجازه می دهد که دارای خود را با ۱۰۰ رمز از متفاوت دیگر جابجا کنید.

استفاده از این کیف پول بسیار ساده است. همین مسئله باعث شده است که افرادی که به تازگی با دنیای رمز از آشنا شدند و آن را برای نگهداری از رمز ارزهای خود انتخاب کنند. نکته جالب توجه دیگر پشتیبانی بسیار قوی این کیف پول است. به این ترتیب تازه کارها می توانند سوالات خود را از تیم پشتیبانی بپرسند.

این کیف پول گزینه بسیار مناسبی برای تازه وارد هاست. اما حرفه ای ها چندان علاقه‌ای به استفاده از این کیف پول ندارد. چرا که گزینه های مورد نیاز آنها در این کیف پول مشاهده نمی شود. اولین مسئله اینجاست که اکسودوس یک والت بسته است. این بدان معناست که طبیعت این کیف پول با ایده اصلی ایجاد بلاک چین و بیت کوین منافات دارد. مشکلات را در امنیت این کیف پول ایجاد می‌کند چراکه کدهای استفاده شده در ساخت این کیف پول برای همه افراد قابل مشاهده نیست. درواقع کاربران برای حفظ ایمنی کیف پول های خود به تیم برنامه نویسی اکسودوس اعتماد می کنند. برانی که از این کیف پول استفاده می‌کنند می‌توانند کارمزد مورد نظر خود را برای انجام تراکنش ها انتخاب کنند.

معایب و مزایای کیف پول اکسودوس

این کیف پول از دامن های بسیار متنوعی از رمز ارزها پشتیبانی می کند. این مسئله در کنار بازاری که در داخل خود کیف پول طراحی شده است از جمله مزیت های استفاده از اکسودوس به شمار می رود. علاوه بر این کاربران می توانند پاسخ تمام سوالات خود را از تیم پشتیبانی کیف پول اکسودوس دریافت کنند. مهمترین و تنها اکسودوس بسته بودن کد های نرم افزاری آن است.

 کیف پول الکترونیکی
کیف پول الکترونیکی

چگونه امنیت کیف پول های ارز دیجیتال خود را حفظ کنیم؟

اکنون به خوبی می دانید که برای نگهداری از دارایی های خود در فضای رمزارز به یک کیف پول الکترونیکی مطمئن نیاز دارید. در اولین گام بهتر است کیف پول الکترونیکی مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که بهترین فضا برای نگهداری و انتقال بیت کوین های شما کیف پول سخت افزاری است. بهتر است دارایی خود در مکانی نگهداری کنید که به اینترنت متصل نباشد. اگر والتی که برای نگهداری بیت کوین انتخاب کرده اید روی لپ تاپ شما نصب شده است، بهتر است برای اتصال به اینترنتی از هات اسپات گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید و نه از شبکه های اینترنتی عمومی.

برای افزایش ایمنی دارایی خود از یک آنتی ویروس قدرتمند کمک بگیرید. هرگز لینک های ناشناس را باز نکنید. این کار می تواند امنتی دارایی شما را به خطر بیندازد. کلید شخصی خود را به خوبی نگهداری کنید. از اطلاعات خود در والت فایل پشتیبان تهیه کنید. بیت کوین دریافت کنید و به خوبی از دارایی خود دفاع کنید.

 در آخر

این روزها همه برای خریدن رمزراز برنامه ریزی می کنند. اما آیا برای نگهداری از دارایی های دیجیتال خود نیز چاره ای اندیشیده اید؟ بهترین راهکار برای نگهداری بیت کوین استفاده از کیف پول های بیت کوین است. بهترین کیف پول را از بین گزینه های موجود در بازار انتخاب کنید. کیف پول ها داغ، کیف پول های سرد و کیف پول های کاغذی با در نظر گرفتن نیازهای کاربران متفاوت ایجاد شده اند. نیاز های خود را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید در معاملات روزانه شرکت کنید، کیف پول سخت افزاری یا کیف پول کاغذی گزینه چندان مناسبی نخواهد بود. اما اگر می خواهید ارزهای خود را برای یک بازه زمانی دراز مدت نگهداری کنید بهترین انتخاب کیف پول سخت افزاری یا کاغذی است.

نیازهای شما عالم تعیین کننده در انتخاب بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است. با شناخت بهترین والت ها گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

Comments are closed.