رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

بازار رمز ارز چرا ۱۰۰ میلیارد دلار را در عرض ۲۴ ساعت از دست داد؟

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

بازار رمز ارز موضوعی است که دانستن آن به شما در بدست آوردن سودهای هرچه بیشتر در این زمینه کمک بسیاری خواهد کرد. بازار ارزهای رمزنگاری شده یکی از ریسکی‌ترین بازارها به حساب می‌آید؛ در چنین بازاری شما باید تمام مدت گوش به زنگ باشید تا بتوانید از اموال خود در برابر نوسانات این بازار محافظت کنید. این بازار اخیرا تنها در عرض ۲۴ ساعت حدود ۱۰۰ میلیارد دلار را از دست داد! که مبلغ بسیار هنگفتی است. با ما همراه باشید تا امروز علت این موضوع را بررسی کنیم.

بازار رمز ارز

بازار رمز ارز و نوسانات آن

بازار ارزهای رمزنگاری شده با افت قیمت بیت کوین تا زیر ۳۰،۰۰۰ دلار برای اولین بار از ۲۲ ژوئن، ۱۰۰ میلیارد دلار از دست داد. افت قیمت بیت کوین موجب پایین آوردن قیمت دیگر کوین‌های دیجیتالی نیز شده است.

CoinMarketCap که وبسایتی شناخته شده در زمینه رمز ارزهاست برآورد کرده است که ۱۰۰ میلیارد دلار فقط در عرض ۲۴ ساعت به کل از بازار ارزهای دیجیتالی پاک شده است.

بر اساس داده‌های این سایت ارز دیجیتال بیت کوین نزدیک به ۷٪ افت داشته است در حالی که اتریوم تقریبا ۱۱٪ سقوط کرده است.

چرا بازار رمز ارز ۹۰ میلیارد را از دست داد؟

ارز دیجیتال بیت کوین پس از تنزل قیمتی بسیار بزرگ در بازار سهام جهانی، افت کرد. در روز دوشنبه شاخص داو جونز بدترین روز خود را از ماه اکتبر تا به امروز به ثبت رسانید.

«آنابل هوانگ» یکی از شرکای امبرگروپ (Amber Group) گفت:

«تنزل قیمتی گسترده در بازارهای جهانی وجود داشته است. دارایی‌های ریسکی در سرتاسر این صفحه در کف هستند. نگرانی‌هایی درباره کیفیت و قدرت بهبود اقتصادی وجود دارد و دارایی‌های ریسکی وسیع‌تر از جمله آنهایی که بازده بالاتری دارند، ضعیف‌تر شدند. همراه با ضعف اخیر بیت کوین این رویداد به تنهایی بازار ارزها را با خود پایین کشاند.»

قیمت بیت کوین تا بیش از نصف رکورد خود در ماه آوریل که ۶۵،۰۰۰ دلار بوده است، افت کرد.

تهدیدی جدید به نام نوع دلتای ویروس کرونا نیز به بازارهای آسیایی ضربه سنگینی وارد کرده است. بازارهای ایالات متحده و اروپا بخاطر نگرانی از شیوع ویروس جدید که می‌تواند ضربات بزرگی به رشد جهانی وارد کند، افت کرده‌اند.

شاخص S&P وال استریت در حال حاضر ۱.۶٪ کمتر از مقدار پیشین خود پایان یافت، در حالی که سهام Nasdaq که شرکتی متمرکز بر فناوری است ۱.۱٪ افت کرده است. شاخص ۱۰۰ FTSE لندن و ۶۰۰ Stoxx اروپا نیز هر دو ۲.۳٪ افت داشته‌اند.

«تای هوی» استراتژیست ارشد بازار آسیا در برند جی پی مورگان نیز گفت:

«سرمایه گذاران نگرانند که شیوع بیماری تازه بتواند به صورت بالقوه مانع سرعت بازگشایی دوباره اقتصاد شود.»

نزول وسیع قیمت‌ها در بازار سهام جهانی در حال پایین آوردن بازار رمز ارزهاست.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین درست در میانه فراخوان اتحادیه اروپا (EU) برای آنکه رمز ارزها را به طور قابل ردیابی بتوان انتقال داد، دچار لغزش و افت شد.

«گاردین» می‌نویسد:

«در روز سه شنبه نهادهای نظارتی اروپا طرحی را تنظیم کردند تا به عنوان بخشی از برخورد با پولشویی گسترده در اتحادیه، ارزهای رمزنگاری شده را بیشتر قابل ردیابی شوند. کمیسیون اروپا گفت شرکت‌هایی که دارایی‌های مجازی همچون بیت کوین را اداره می‌کنند باید همراه با برخورداری از الزامات شفافیت انتقال دارایی‌های رمز ارز، تابع قوانین ضد پولشویی نیز بشوند.

برای مثال شرکتی مانند یک بانک که ارزهای رمزنگاری شده را برای یک مشتری اداره می‌کند نیازمند آن است که نام خود، آدرس، تاریخ تولد و شماره حساب و همچنین نام مشتری را نیز داشته باشد. کیف پول‌های دارایی رمز ارز بی نام و نشان نیز غیر قانونی خواهند بود. این طرح‌ها نیز شاید حدود دو سال زمان بگیرد تا به قانون تبدیل شود.»

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین همچنین تحت تاثیر سرکوب مجدد معامله و استخراج ارزهای رمزنگاری شده در چین نیز قرار گرفته است.

مناطق عمده‌ای که مسئول استخراج بیت کوین در چین هستند مجبور به رها کردن تجارت شده‌اند.

بانک مرکزی چین همچنین سخت در تلاش بود تا به شرکت‌های مالی و فین تک یادآوری کند که خدمات مربوط به رمز ارزها را به مشتریان ارائه ندهند.

کشور چین صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده محلی را در سال ۲۰۱۷ غیر قانونی اعلام کرد و آنها را مجبور به انتقال به خارج از کشور کرد. اگر چه این عمل نیز نتوانست تریدرهای چینی را از خرید و فروش ارزهای دیجیتالی باز دارد. این بار قانون گذاران چینی اقدامات شدیدی را برای سخت‌تر کردن محدودیت‌های معامله و استخراج رمز ارزها انجام داده‌اند.

بازار رمز ارز

جمع‌بندی

بازار رمز ارز موضوع مهمی است که آشنا شدن با آن به شما در بدست آوردن سودهای بیشتر در این زمینه کمک خواهد کرد. این بازار از ریسکی‌ترین و پر نوسان‌ترین بازارهای جهانی به حساب می‌آید که تمام مدت باید در آن گوش به زنگ باشید تا اموال خود را از دست ندهید و بتوانید سود بیشتری بدست آورید. این بازار اخیرا در عرض ۲۴ ساعت حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از دست داد. این نیز به علت افت قیمت بیت کوین بود. نوسانات حاضر در قیمت بیت کوین نیز ریشه در عوامل بسیاری دارد که امروز آنها را با هم بررسی کردیم. پیشبینی شما از قیمت‌های آینده این بازار چیست؟

Leave A Reply

Your email address will not be published.