رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

در شرایط فعلی معامله گران علاقه چندانی به خرید بیت کوین دارند. بنابراین احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت این رمز ارز وجود دارد. امروز قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۲ هزار دلار رسید. با این وجود شاهد کاهش ۳۵ درصدی قیمت این رمز در مقایسه با بالاترین رکورد آن هستیم. در روزهای اخر هفته با انتشار خبر فروش بیت کوین از سوی شرکت تسلا با کاهش قیمت روبرو بودیم. در همین حال میزان تسلط بیت کوین بر بازار رمزارز به کمتر از ۴۰ درصد رسید. در این بخش می خواهیم به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص بپردازیم. 

 در حالی که بیت کوین همچنان به روند کاهش ادامه می دهد، سرمایه گذاران تازه وارد نگران و سراسیمه شده اند. با توجه به گفته های planB بیت کوین همچنان در ابتدای مسیر است و در مقایسه با سال ۲۰۱۷ عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته است. این تحلیل گران به معامله گران هشدار داد که برای افزایش قیمت بیت کوین باید در انتظار کاهش ۳۰ درصدی قیمت باشیم.

با وجود اینکه همچنان رویکرد خوشبینانه به آینده بیت کوین در بازار مشاهده می شود اما کاهش قیمت و شرایط فعلی منجر به نگرانی سرمایه گذاران شده است. حتی پس از این که ایلان ماسک خبر فروش بیت کوین از سوی شرکت تسلا را تکذیب کرد، میزان خرید در بازار بیت کوین افزایش پیدا نکرد.

برای درک بهتر وضعیت بازار بهتر است به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص بپردازیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار

قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۶ می از الگوی سر و شانه کاهش پیدا کرد. اما خرس ها قادر به کاهش بیشتر قیمت این بودند. در پایان روز قیمت اندکی افزایش داشت.

 جفت ارز بیت کوین و دلار

با این حال امروز شاهد افزایش فشار فروش بودیم. خرس ها بار دیگر قیمت را کاهش دادند. اگر جفت ارز بیت کوین و دلار به روند کاهشی ادامه دهد از الگوی سر و شانه خارج می شود.

 اگر گاوها بلافاصله برای افزایش قیمت وارد عمل شوند فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند. در این صورت قیمت این جفت ارز تا ۳۱ هزار دلار کاهش پیدا میکند.

میانگین متحرک ۲۰ روز در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده فروش به ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد.

 در صورت افزایش قیمت در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه با مقاومت روبرو خواهیم بود. اما اگر گاو ها قیمت را از سطح مقاومت افزایش دهند روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد.

 جفت ارز اتریوم و دلار

اتریوم در حال حاضر در مرحله اصلاح قیمت ها پس از افزایش ناگهانی قرار دارد. با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص متوجه می شویم که قیمت این رمز ارز میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر گاوها سعی دارند در دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی از ادامه روند نزولی جلوگیری کنند.

اتریوم و دلار

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و به بیش از ۳۶۰۰ دلار برسد، گاو ها بار دیگر برای افزایش قیمت ها ۴۲۰۰ دلار وارد عمل می شوند. میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی از میانه کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب روند صعودی در بازار ضعیف شده است.

 اگر خریداران قادر به دفاع از سطح حمایت ۳۱۹۵ دلار نباشند روند نزولی تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۲۷۰۹ دلار ادامه خواهد داشت. در این صورت ادامه روند صعودی به تاخیر می افتد.

 جفت ارز بایننس کوین و دلار

 بایننس کوین برای اولین بار از ۱۳ دسامبر از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۵۲۰ دلار کاهش پیدا کرد. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی به کمتر از ۴۲ رسیده است. بنابراین خرس ها در حال تصاحب بازار هستند.

بایننس کوین و دلار

اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند معامله گران برای تثبیت سود و فروش دارایی وارد عمل شده اند. در این صورت احتمال کاهش قیمت از ۴۸۰ دلار افزایش پیدا می کند. در ادامه جفت ارز بایننس کوین و دلار تا ۴۲۸ و در نهایت ۳۴۸ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

 اولین نشانه از قدرت بازار افزایش و عبور قیمت از ۶۱۵ دلار است. در این حالت متوجه می شویم که اصلاحات به پایان رسیده و ادامه روند صعودی امکان پذیر است. افزایش قیمت از ۶۹۱ دلار شرایط را برای رسیدن به ۷۹۶ دلار مهیا می کند.

 جفت ارز کاردانو و دلار

کاردانو در روند صعودی قدرتمندی قرار دارد. تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص نشان می دهد که قیمت این رمزارز در تاریخ ۱۶ می به بالاترین رکورد خود یعنی ۲.۳۴ دلار رسیده است. معامله گران در این سطح برای تثبیت سود وارد عمل شدند.

 اگر قیمت از ۱.۹۵ دلار کاهش پیدا کند قیمت این آلت کوین تا سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱.۷۱ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

جفت ارز کاردانو و دلار

افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای خوشبینی معامله گران به ادامه روند صعودی است. در این حالت آنها از کاهش قیمت به عنوان فرصتی برای خرید و دارای بیشتر استفاده می کنند. از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای افزایش عرضه از تقاضا است. در این حالت قیمت میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا خواهد کرد.

 اما اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و به بیش از ۲.۳۴ دلار برسد، جفت ارز کاردانو و دلار روند صعودی را آغاز می کند. هدف بعدی در ادامه روند صعودی ۲.۸۲ دلار و در نهایت به دلار خواهد بود. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۶۳ را نشان می دهد. در شرایط فعلی همه چیز به نفع گاوهاست.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص با جفت ارز دوج کوین و دلار 

آبها در حال حاضر سعی دارند از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۰.۴۶ دلار دفاع کنند. در صورت موفقیت آنها دوج کوین تا ۰.۵۹ دلار افزایش قیمت خواهد داشت. اما در این سطح بار دیگر با مقاومت خرس ها روبرو می شود.

دوج کوین و دلار

اگر قیمت از ۰.۵۹ دلار کاهش پیدا کند احتمال کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا می کند. در این صورت جفت ارز دوج کوین و دلار تا سطح حمایت ۰.۳۵ دلار کاهش قیمت خواهد داشت. افزایش قیمت از این سطح حمایت این رو از را برای چند روز در بازه ۰۳۵ و ۰.۵۹ دلار حفظ می کند.

از طرفی اگر گاوها قادر به افزایش قیمت از ۰.۵۹ دلار باشند این جفت ارز روند صعودی را برای رسیدن به بالاترین رکورد خود یعنی ۰.۷۳ دلار آغاز می کند. افزایش قیمت از این سطح مقاومت شرایط را برای رسیدن به ۰.۸۳ و در نهایت ۱ دلار مهیا می کند.

 جفت ارز ریپل و دلار

گاوها در سطح حمایت به خرید بیشترین دارای ادامه دادند. خریداران در حال حاظر در تلاش برای افزایش قیمت از حد مقاومت الگوی مثلث متساوی الاضلاع هستند.

جفت ارز ریپل و دلار

در صورت موفقیت آنها جفت ارز ریپل و دلار قیمت ۱.۹۶ دلار را از آن خود می کند. در این سطح با مقاومت خرس ها روبرو خواهیم بود اما اگر گاوها قادر به از میان برداشتن موانع باشند، قیمت جفت ارز تا ۲.۶۸ دلار افزایش پیدا می کند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه ثابت است و شاخص قدرت نسبی ۵۳ را نشان می دهد. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند این جفت ارز برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود.

 با کاهش قیمت از الگوی مثلث متساوی الاضلاع شرایط به نفع خرس ها تمام خواهد شد. در این حالت قیمت تا ۰.۸۸ دلار کاهش پیدا می کند.

 تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص با جفت ارز دات و دلار 

دات در تاریخ ۱۴ می از سطح مقاومت ۴۴ دلار افزایش پیدا کرد. اما گاوها قادر به ادامه روند صعودی نبودند. خرس ها بار دیگر قیمت را به کمتر از ۴۴ دلار رساندند.

دات و دلار

میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی میانه قرار دارد. به این ترتیب این جفت ارز برای چند روز در یک دامنه محدود معامله خواهد شد.

کاهش قیمت از ۳۲ دلار شرایط را برای کاهش بیشتر قیمت ها ۲۶ دلار آماده می کند. افزایش قیمت تعیین سطح به معنای افزایش خریدار در قیمت های پایین تر است.

از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کرده و به بیش از ۴۴ دلار برسد احساس معامله گران بازار خوشبینانه است. آنها در قیمت های پایین تر به خرید بیشتر ادامه می دهند. بنابراین احتمال ثبت دوباره قیمت ۴۹ دلار وجود خواهد داشت.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار

بیت کوین کش از میانگین متحرک ۲۰ روز یعنی ۱۱۷۸ دلار کاهش پیدا کرد. گاوها در تلاش برای افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه هستند اما موفق به انجام این کار نشدند. به این ترتیب فشار فروش در بازار افزایش پیدا کرد و قیمت تا سطح روانی هزار دلار کاهش پیدا کرد.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

گاوها در حال حاضر در تلاش برای دفاع از سطح هزار دلار هستند. اما در صورت افزایش قیمت از این سطح نیز در قیمت ۱۳۷۷ و ۱۳۶۲ دلار با مقاومت روبه رو خواهیم بود.

 اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند جفت ارز بیت کوین کش و دلار برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود.

 با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص در می یابیم که این رویکرد خنثی تنها در صورتی نقض می شود که قیمت این جفت ارز تا سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کند. در این حالت شرایط برای کاهش هرچه بیشتر قیمت تا ۷۰۰ دلار ادامه خواهد داشت.

جفت ارز لایت کوین و دلار

ناکامی گاو ها در ادامه روند صعودی توجه معامله گران ای که به دنبال تثبیت سود هستند را به خود جلب کرد. افزایش فشار فروش قیمت لایت کوین را تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۰۸ دلار پایین آورد.

جفت ارز لایت کوین و دلار

با وجود اینکه قابها در تاریخ ۱۳ و ۱۴ می برای ادامه روند صعودی تلاش کردند، قالب افزایش قیمتی نبودند. در تاریخ ۱۵ می  فشار فروش در بازار افزایش پیدا کرد و قیمت جفت ارز لایت کوین و دلار به کمتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه رسید.

 امروز گاوها با تلاش مضاعف از سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه دفاع کردند. با این حال میانگین متحرک ۲۰ روز در حال کاهش است. شاخص قدرت نسبی کمتر از ۴۵ را نشان می دهد. به نظر می رسد خرس ها کنترل بازار را به دست می گیرند.

اگر قیمت این جفت ارز از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کند فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند. اما در صورتی که گام ها قیمت را از ۳۴۰ دلار افزایش دهنده روند صعودی ادامه خواهد داشت.

 جفت ارز یونی سواپ و دلار 

با تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص در میابیم که یونی سواپ جهت حمایت کاهش پیدا کرده است اما خرس ها قادر به کاهش هرچه بیشتر قیمت نبودند. گاوها برای ادامه روند صعودی وارد عمل شدند.

جفت ارز یونی سواپ و دلار

میانگین متحرک در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی وارد محدوده منفی شده است. به این ترتیب خرس ها در مقایسه با بهادر شرایط بهتری به سر می برند. اگر قیمت از سطح حمایت کاهش پیدا کند و روند بازار تغییر می کند. در ادامه قیمت جفت ارز یونی سواپ و دلار تا ۲۷ و در نهایت با ۲۰ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. با افزایش قیمت از ۴۰ دلار این رویکرد منفی نقض خواهد شد.

 در آخر 

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال شاخص بازار نشان می دهد که بیت کوین همچنان در ادامه روند صعودی ناکام بوده است. کاهش ۳۵ درصدی قیمت بیت کوین نگرانی بسیاری را در بین معامله گران ایجاد کرده است. در شرایط فعلی کمتر کسی برای خرید بیت کوین وارد عمل می شود. اما به گفته تحلیلگران آینده همچنان از آن این رمزارز است.

 در این بین بهتر است بازار دیگر رمز ارزها را نیز زیر نظر داشته باشید. بهترین استراتژی در شرایط فعلی نگهداری بیت کوین است. بنابراین تحت تاثیر اخبار ضد و نقیض بازار دارایی خود را به فروش نرسانید. برای اطلاع از آخرین اخبار بازار رمز ارز با ما در رمزارز مارکت همراه باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-5-17-btc-eth-bnb-ada-doge-xrp-dot-bch-ltc-uni

Leave A Reply

Your email address will not be published.