رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

سقوط ارزش دوج کوین

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

آیا بعد از یک دوره اوج گیری غیر منتظره ارزش دوج کوین در حال سقوط است؟

در طول سال ۲۰۲۱ این ارز دیجیتال توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. با تمام تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی انجام شد ارزش دوج کوین ۱۵۰۰۰% افزایش داشته است.

با افزایش ارزش دوج کوین توجه بسیاری از کاربران اینترنت که تا به حال اسم آن را نشنیده بودند به سمت این ارز دیجیتال جلب شد. ارزی که پس از گذشت ۸ سال از ابداع آن حتی متخصصان نیز امیدی به آن نداشتند.

در عرصه رمزارزها کمتر نامی از دوج کوین که در ابتدا برای شوخی ابداع شده بود به میان می آمد.

خیلی ها نیز گمان می کردند که تنها  نام دیگری است که برای بیت کوین استفاده می شود.

به همین دلیل وقتی در اوایل ماه می حجم جستجوی نام دوج کوین در گوگل به آمار جستجوی بیت کوین رسید باعث شگفتی همگان شد. در هفته اول ماه می هنگامی که ارزش دوج کوین به بالاترین حد خود یعنی ۰.۷۳ دلار رسیده بود تعداد دفعات جستجوی این دو اسم با هم برابر شد. در حالی که در ماه ژانویه آمار دفعات جستجوی نام بیت کوین ۸۰۰۰% بیشتر از نام دوج کوین بود.

محبوبیت دوج کوین در توئیتر

دلیل دیگر محبوب شدن دوج کوین توییت های متوالی ایلان ماسک بود. وی در توئیت هایش بارها به نام این رمزارز اشاره کرده بود .

آمارهای منتشر شده از بیت اینفو چارتز (Bitinfocharts) نشان می دهد زمانی نام دوج کوین در توییتر به اوج رسید که کاربران ردیت (Reddit) این ارز را معادل سهام گیم استاپ (GameStop) اعلام کردند.

وقتی ارزش دوج کوین ۳۰۰% در یک روز بالا رفت تعداد ۹۴۴۰۰۰ توییت شامل واژه دوج کوین ثبت شد. این در حالی بود که توییت های حاوی کلمه بیت کوین تنها ۱۹۶۰۰۰ عدد بودند.

بازگشت ارزش دوج کوین به قبل

اما ارزش دوج کوین پس از مدتی بیش از ۶۰% سقوط کرد و محبوبیتش رنگ باخت. آمار جستجوی این ارز در گوگل ۹۰% کاهش یافت. کاربران اینترنت نیز به سراغ موضوعات دیگری رفتند.

آمار بیت اینفو چارتز همچنین نشان می دهد تراکنش های دوج کوین به کمترین حد خود از سال ۲۰۱۸ تا کنون رسیده است.

آیا بر خلاف محبوبیت یکباره و تبلیغات شبکه های اجتماعی مردم به کلی از دوج کوین ناامید شده اند؟

از تاریخ ۵ می بیش از ۸۲  میلیارد دلار در روز در بستر بلاک چین جا به جا شده است. سهم تراکنش های روزانه دوج کوین ۴.۴ میلیارد دلار بوده است.

امیدها هنوز کاملا نامید نشده اند

با وجود کاهش ارزش دوج کوین و تراکنش های آن در روز های اخیر نمی توان کاملا از این ارز دیجیتال قطع امید کرد. حتی اگر ایلان ماسک دیگر در توییتر از این ارز طرفداری نکند. آیا ممکن است شخص مشهور دیگری بار دیگر اسم این ارز را بر سر زبان ها بیندازد؟

در همین هفته گذشته توکن های غیر قابل معاوضه دوج کوین شیبا (Shiba Inu) به قیمت ۴ میلیون دلار در اتر فروخته شد. این فروش نشان می دهد که امیدها کاملا از دوج کوین قطع نشده است. طی نظرسنجی که در ماه می انجام شد اعلام شد تعداد آمریکایی هایی که اسم دوج کوین را شنیده اند از افرادی که اسم اتریوم را شنیده اند بیشتر است. در حالی که اتریوم پروژه ای است که بیشترین تعداد توسعه دهندگان فضای ارزهای دیجیتال در آن مشغول به کارهستند.

در آخر

ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به یکباره و بر اثر تبلیغات شبکه های اجتماعی بالا رفت. توئیت های حمایتی ایلان ماسک در این زمینه بسیار موثر بود. در برخی شاخص ها نظیر جستجو در گوگل این رمزارز از بیت کوین و اتریوم پیشی گرفت. با این حال به نظر می رسد این موج در حال فروکش کردن است. آمارها نشان می دهند تراکنش های بیت کوین در ماه می ۶۰ درصد کاهش یافته اند. اما هنوز هم بسیاری امیدوار هستند با حمایت افراد تاثیرگذار دیگر این رمزارز به روزهای اوج خود برگردد.

آیا با کاهش ارزش دوج کوین قیمت بیت کوین مجددا افزایش خواهد داشت؟

تحولات بازار دوج کوین چه تاثیری بر خرید فروش رمزارز در ماه های آینده خواهد گذاشت؟

در رمزارز مارکت آخرین تحولات دوج کوین را دنبال کنید

https://cointelegraph.com/news/has-the-doge-had-its-day-dogecoin-interest-cools

Leave A Reply

Your email address will not be published.