رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۰ را در این مقاله مطالعه کنید

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

محتوا نمایش

هاوینگ بیت کوین موضوع بسیار مهمی است که دانستن آن در زمینه ارزهای رمزنگاری شده به شما کمک بسیاری می‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی به حساب می‌آید. این ارز، در حقیقت ارز شماره یک است که تمام زمان‌ها در صدر جدول ارزها قرار داشته است. اما این ارز نتوانست سال ۲۰۲۰ موفقیت زیادی کسب کند. هاوینگ نیز از اصطلاحات مخصوص رمز ارزهاست. این کلمه از ریشه “Half” به معنای نصف می‌آید و معنای آن در دنیای رمز ارزها، نصف شدن قیمت و ارزش یک ارز دیجیتال است. با ما همراه باشید تا امروز این مفهوم و همچنین علل نصف شدن قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ را با هم بررسی کنیم.

هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین به چه معنی است؟

برای درک هاوینگ ارز بیت کوین در سال ۲۰۲۰، ابتدا لازم است بدانیم که هاوینگ بیت کوین چیست؟ در این بخش این مفهوم را به شما توضیح می‌دهیم.

هاوینگ ارز بیت کوین در حقیقت رخدادی توصیف می‌شود که در آن نرخی که بیت کوین‌ها در آن تولید می‌شوند، نصف شود. این رویداد نیز هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد.

همانطور که خیلی‌ها می‌دانند عرضه ارز رمزنگاری شده بیت کوین (BTC) یک ارز محدود است. همین محدودیت موجب آن شده است که به محض تولید ۲۱ میلیون کوین، شبکه دیگر چیزی تولید نکند. این نیز به خودی خود یکی از دلایل هاوینگ بیت کوین است.

همچنین این یکی از دلایل اصلی است که ارز رمزنگاری شده بیت کوین به عنوان «طلای دیجیتال» شناخته می‌شود.

درست مانند آن فلز زرد، تنها میزان محدودی از بیت کوین نیز در سرتاسر جهان وجود دارد و یک روز سرانجام هرآنچه که باید استخراج می‌شد استخراج شده و دیگر هیچ ارز دیجیتال بیت کوینی برای استخراج باقی نمی‌ماند.

هم اکنون نزدیک به ۱۸ میلیون بیت کوین در گردش وجود دارد که تقریبا ۸۵٪ از کل عرضه گردش است. اگر چه این بدان معنا نیست که رمز ارز بیت کوین به زودی به پایان خود می‌رسد. دلیل این امر نیز پروتکل رمزگذاری شده در بلاک چین بیت کوین از همان ابتداست.پس از آنکه هر ۲۱۰،۰۰۰ بلاک استخراج شد که هاوینگ ارز بیت کوین نام گذاری می‌شود، تولید کوین‌های جدید سخت‌تر خواهد شد. درست مانند استخراج طلا که در آن کشف منابع جدید در گذر زمان چالش برانگیزتر می‌شود.

به خصوص این پروتکل هربار که هاوینگ ارز بیت کوین رخ می‌دهد پاداش بلاک را نصف می‌کند و باعث می‌شود که استخراج کنندگان ۵۰٪ بیت کوین معامله تایید شده کمتری دریافت کنند.

چقدر طول می‌کشد تا رمز ارز بیت کوین نصف شود؟

از آنجایی که به طور متوسط می‌توان ۶ بلاک را در طول یک ساعت یافت و هاوینگ نیز پس از استخراج هر ۲۱۰،۰۰۰ بلاک اتفاق می‌افتد، پس بر اساس این محاسبات می‌توان گفت که هاوینگ هر ۴ سال یکبار اتفاق می‌افتد.

این اساسا بدان معناست که دستمزد استخراج ۵۰٪ کمتر از قبل می‌شود.

برای مثال اگر هر استخراج کننده ۱۲.۵ بیت کوین برای حل یک بلاک دریافت کند در این حالت تنها می‌تواند ۶.۲۵ ارز رمزنگاری شده بیت کوین را بعد از هاوینگ بیت کوین بعدی دریافت کند و این چرخه به همین صورت ادامه می‌یابد.

البته این حقیقت که ۲۱ میلیون بیت کوین تولید شده است به آن معنی نیست که ۲۱ میلیون بیت کوین می‌تواند خرج شود.

شما باید این را نیز حساب کنید که بسیاری از بیت کوین‌های از دست رفته دیگر هرگز بازیابی نخواهند شد و همچنین ارزهای رمزنگاری شده بیت کوین تولید شده نیز باید به مرور زمان حتما استخراج شوند تا بتوان از آنها استفاده کرد.

هاوینگ ارز بیت کوین ۲۰۲۰ چیست؟ یا هاوینگ بعدی بیت کوین چه زمانی رخ خواهد داد؟

بنابراین هم اکنون از آنجایی که مفهوم هاوینگ ارز دیجیتال بیت کوین را به خوبی متوجه شده‌اید بیایید به هاوینگ این ارز در سال ۲۰۲۰ نگاهی بیاندازیم.

فرض می‌شود که هاوینگ بعدی بیت کوین در هفته ۱۸ام می ۲۰۲۰ و زمانی که تعداد بلاک‌ها به ۶۳۰،۰۰۰ برسد، اتفاق خواهد افتاد. پاداش بلاک نیز از ۱۲.۵ تا ۶.۲۵ بیت کوین افت خواهد کرد.

تاریخ دقیق این هاوینگ هنوز مشخص نیست چون زمان تولید بلاک‌های جدید متغیر است.

این شبکه هر ده دقیقه میانگین یک بلاک را محاسبه می‌کند. میانگین تاریخ این رویداد نیز می‌تواند ۱۸ام می ۲۰۲۰ باشد.

تاریخچه تاریخ‌های هاوینگ ارز دیجیتال بیت کوین

رویداد اصلیتاریخ‌هابلاک‌ها #پاداش بلاک
راه اندازی بیت کوین۳ ژوئن ۲۰۰۹۰ (پیدایش بلاک)۵۰ بیت کوین جدید
هاوینگ ارز بیت کوین ۲۰۱۲۲۸ نوامبر ۲۰۱۲۲۱۰،۰۰۰۲۵ بیت کوین جدید
هاوینگ ارز بیت کوین ۲۰۱۶۹ جولای ۲۰۱۶۴۲۰،۰۰۰۱۲.۵ بیت کوین جدید
هاوینگ ارز بیت کوین ۲۰۲۰۱۸ می ۲۰۲۰ انتظار می‌رود۶۳۰،۰۰۰۶.۲۵ بیت کوین جدید
هاوینگ ارز بیت کوین ۲۰۲۴۲۰۲۴ انتظار می‌رود۷۴۰،۰۰۰۳.۱۲۵ بیت کوین جدید
هاوینگ ارز بیت کوین ۲۰۲۵۲۰۲۸ انتظار می‌رود۸۵۰،۰۰۰۱.۵۶۲۵ بیت کوین جدید

پس از هاوینگ ارز بیت کوین استخراج کنندگان چقدر دریافت خواهند کرد؟

هر بلاک جدید ۶.۲۵ بیت کوین می‌سازد. در زمان شروع پاداش هشت برابر بیشتر بود.

زمانی که بیت کوین بازار را در سال ۲۰۰۹ تکان داد استخراج کنندگان برای هر بلاک ۵۰ بیت کوین دریافت کردند. مجموع ۱۰،۵۰۰،۰۰۰ بیت کوین پیش از هاوینگ بعدی که در نوامبر ۲۰۱۲ اتفاق افتاد ساخته شد؛ این زمانی بود که استخراج کنندگان ۲۵ بیت کوین برای هر بلاک دریافت می‌کردند.

این مانند یک پاداش بسیار سخاوتمندانه با بیش از ۳۶۵،۰۰۰ دلار برای هر بلاک و بر اساس ارزش کنونی به نظر می‌آید.

اما شبکه تنها به تازگی شروع به پردازش کرده است. همین عامل باعث می‌شود تا اطمینانی نسبت به سرمایه گذاری قدرت پردازش در بلاک چین بیت کوین وجود نداشته باشد. در صورت سرمایه گذاری کاربران، قدرت بلاک چین بیت کوین نیز می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت آن است که بالاترین قیمت تمام زمان‌ها برای آن برهه از زمان ۳۱ دلار برای هر بیت کوین در تاریخ ژوئن ۲۰۱۱ بود اما این حباب بعدتر زمانی که بیت کوین پیش از پایان سال به ۲ دلار بازگشت، ترکید.

اگر چه استخراج سرانجام جوری ورق خورد که برای کسانی که به تازگی شروع کرده بودند بسیار سودآورتر بود.

این دلیل عمده‌ای است که چرا منتقدان بیت کوین آن را برنامه پانزی (Ponzi) می‌خوانند.

هاوینگ بیت کوین دوم در ۶ جولای ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. زمانی که تعداد ۴۲۰،۰۰۰ بلاک تولید شده بود و استخراج کنندگان شروع به جمع‌آوری ۱۲.۵ بیت کوین برای هر بلاک جدید کردند که نرخ کنونی است.

هاوینگ سوم نیز این نرخ را دوباره هاو یا نصف خواهد کرد. این هاوینگ پاداش بلاک را با توجه به قیمت کنونی بازار تا ۶.۲۵ بیت کوین یا حدود ۴۵،۰۰۰ دلار کاهش می‌دهد.

سوالات پر تکرار

آیا قیمت بیت کوین پس از هاوینگ ۲۰۲۰ تغییر خواهد کرد؟

ارز رمزنگاری شده بیت کوین در حال حاضر نشان دهنده یک نرخ تورم ۳.۸۸ درصدی است و استخراج کنندگان در حال تخلیه ۱۸۰۰ ارز دیجیتال بیت کوین به صورت روزانه هستند.

پس از این هاوینگ تورم تا زیر ۲٪ کاهش می‌یابد و تنها می‌توان روزانه ۹۰۰ بیت کوین جدید را خریداری کرد.

اگر تقاضا برای ارز دیجیتال بیت کوین ثابت بماند در حالی که عرضه پس از هاوینگ این ارز در سال ۲۰۲۰ نصف شود،‌ این امر به خودی خود می‌تواند منجر به یک افزایش قیمت در این ارز شود.

در گذشته قیمت پس از هاوینگ افزایش یافت اما این افزایش منحصرا به رابطه میان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

در اصل هاوینگ ارز رمزنگاری شده بیت کوین عرضه بیت کوین را کاهش داده است و باعث کمبود دارایی‌ها می‌شود.

حالا در این شرایط اگر تقاضایی باشد احتمال دارد که قیمت‌ها بالاتر برود.

سابقه‌های تاریخی نیز در این بین وجود دارد. در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ که روز اولین هاوینگ بیت کوین است قیمت ارز رمزنگاری شده بیت کوین از ۱۱ دلار به ۱۲ دلار افزایش یافت و تا سال بعد به ساخته شدن ادامه داد و توانست در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۱۳ به ۱۰۳۸ دلار برسد.

نزدیک به چهار سال بعد یعنی یک ماه پیش از هاوینگ دوم، قیمت بیت کوین یک الگوی شبه صعودی را نشان می‌داد.

این قیمت در تاریخ ۹ ژوئن از ۵۷۶ دلار تا ۶۵۰ دلار در تاریخ ۹ جولای سال ۲۰۱۶ افزایش یافت.

روزی که پاداش بلاک‌ها برای بار دوم در تاریخ دارایی‌ها نصف شد.

بیت کوین به شتاب خود تا سال بعد ادامه داد و سال بعد در تاریخ ۹ جولای ۲۰۱۷ با قیمت ۲۵۲۶ دلار معامله می‌شد.

آیا اینبار نیز اینطور خواهد شد؟ این صنعت به طور چشمگیری در ۴ سال گذشته تکامل یافته است. از آن جایی که ارزهای رمزنگاری شده و مخصوصا ارز دیجیتال بیت کوین تبدیل به یک بخش ضروری و عضو ثابت خبرگزاری‌های بزرگ در حیطه اقتصاد نوین شده‌اند.

هنوز هم برخی افراد ممکن است انگیزه قمار کردن را داشته باشند مخصوصا با توجه به الگوهای پیشین که نصف شدن قیمت بیت کوین را اعلام کرده بودند.

اگر تاریخ تکرار شود و قیمت‌های بیت کوین در آوریل ۲۰۲۰ افزایش یابد، معامله‌گران بیشتری ممکن است دارایی‌ها را به دلیل ترس از دست دادن بخرند و بدین صورت تقاضا را بالا برده و در نهایت نیز موجب افزایش قیمت شوند.

چگونه می‌توان با وجود هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۰ همچنان معامله کرد؟

آسان‌ترین راه برای خرید ارز رمزنگاری شده بیت کوین مستقیما و از طریق صرافی‌ها مانند صرافی بایننس یا هر صرافی رمز ارز برجسته دیگری است.

اگر این راه را انتخاب کردید نیاز است که یک حساب صرافی باز کنید. هر سودی نیز از این طریق مشمول مالیات می‌شود.

شما همچنین می‌توانید بیت کوین را پیش از یک یا دو ماه قبل از هاوینگ بخرید؛ بدین صورت اگر قیمت شروع به افزایش کند شما می‌توانید سود دریافت کنید و اگر نه، شما باید جلوی ضرر را بگیرید تا پول کمتری از دست بدهید.

آیا می‌توان از هاوینگ ارز بیت کوین پول درآورد؟

بله! احتمال آن وجود دارد که بتوان از هاوینگ ارز بیت کوین با پیشبینی حرکات قیمت بیت کوین در هفته‌ها و ماه‌های مرتبط با این رویداد پول درآورد. اگر چه مهم است بدانیم که تمام روش‌های معامله ریسک دارند.

پس در حالی که شانس برد وجود دارد شما نباید بیش از حد توان خود ریسک کنید.

هاوینگ ارز بیت کوین هر چند وقت یکبار رخ می‌دهد؟

هاوینگ هر ۲۱۰،۰۰۰ بلاک یکبار اتفاق می‌افتد که موردی است که تقریبا هر چهار سال یکبار می‌تواند پیش بیاید.

استخراج کنندگان بیت کوین در حال حاضر اگر بتوانند یک بلاک را با موفقیت استخراج کنند ۱۲.۵ ارز دیجیتال بیت کوین دریافت می‌کنند.

در عوض تا پایان می ۲۰۲۰ آنها می‌توانند تنها ۶.۲۵ بیت کوین بدست آورند.

آیا استخراج رمز ارز بیت کوین ممکن است برای همیشه پایان یابد؟

استخراج تا زمانی به کار می‌آید که ارزهای رمزنگاری شده بیت کوین وجود داشته باشند. اگر تمام ارزهای رمزنگاری شده بیت کوین کاملا استخراج شود سپس تنها از طریق کارمزد معاملات به استخراج کنندگان پاداش داده می‌شود.

چقدر بیت کوین برای استخراج باقی مانده است؟

بر اساس اطلاعات Blockchain.info ۲۱ میلیون بیت کوین در عرضه کلی وجود دارد و تنها ۴ میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است. این نیز کاملا با هاوینگ بیت کوین مرتبط است.

۱۷ میلیون بیت کوین از ۲۱ میلیون استخراج شده است.

پاداش بلاک برای استخراج کنندگان بیت کوین چیست؟

این پاداش در حقیقت میزان بیت کوینی است که یک استخراج کننده برای هر بلاک جدیدی که به بلاک چین اضافه کند، دریافت دریافت خواهد کرد.

برای تصویرسازی این مفهوم با جزئیات بیشتر باید به طور خلاصه به ریشه‌های ارز رمزنگاری شده بیت کوین و بلاک چین بازگردیم.

در ساده‌ترین مفهوم، یک بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال است که در آن اطلاعات معاملات در بلاک‌هایی که هرکدام تقریبا ۱ مگابایت هستند ذخیره شده است.

برای مثال اگر شخص الف به شخص ب بیت کوین بفرستد این معامله به همراه تقریبا ۵۰۰ معامله دیگر که تقریبا هم زمان در حال انجام هستند در یک بلاک ذخیره می‌شود.

پاداش بلاک نیز مقدار ارز رمزنگاری شده‌ای است که استخراج کنندگان برنده می‌شوند. این پاداش زمانی به استخراج کنندگان تعلق می‌گیرد که بتوانند با استفاده از سخت افزارهای استخراج خود مسائل ریاضی به شدت سخت را حل کنند و از این طریق یک بلاک جدید را با موفقیت استخراج کنند.

می‌توان گفت که این نوعی پاداش برای تلاش سخت آنهاست.

آیا استخراج کنندگان بیت کوین حتی در صورت نصف شدن پاداش آنها پس از هاوینگ BTC در سال ۲۰۲۰ همچنان به استخراج علاقه‌مند خواهند بود؟

برخی بازیکنان کوچک‌تر در این بازی ممکن است مجبور به ترک آن شوند یا دست کم مجبور شوند سخت افزار خود را ارتقا دهند.

در این نقطه بیشتر استخراج بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگی همچون بیت مین (Bitmain) انجام می‌شود.

این شرکت چینی که در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲ میلیارد دلار ارزش داشت مدارهایی را ادغام کرد که گران قیمت هستند و به انرژی بسیار و همچنین مهارت‌های فنی نیاز دارند.

اگر پاداش بلاک کمتر شود، تجهیزات استخراج که به سختی هزینه‌های تولید را پوشش می‌دهند باید به سرعت از بازار خارج شوند.

همچنان نیز شرکت‌هایی وجود خواهد داشت که مایل به استخراج ارز رمزنگاری شده بیت کوین حتی با نرخ کاهش یافته هستند. اما این باعث می‌شود که بازار کمتر غیرمتمرکز باشد.

با این وجود روش‌های جدید و کارآمدتر استخراج بیت کوین می‌تواند ظاهر شود که شاید به شرکت‌های کوچک نیز اجازه مشارکت دهد.

آیا بیت کوین می‌تواند بدون استخراج کنندگان آن نیز زنده بماند؟

بدون استخراج کنندگان در حقیقت بلاک چین ارز رمزنگاری شده بیت کوین دیگر کاربردی ندارد.

چگونه رمز ارزهای بیت کوین بسیاری از دست می‌روند؟

Chainalysis که یک شرکت تحقیقاتی است که فعالیت‌های چندین بازار ارزهای رمزنگاری شده مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد پیشبینی کرده است که ۱۷ تا ۲۳ درصد از کل ارزهای رمزنگاری شده بیت کوین کاملا از دست رفته است و دیگر نمی‌توان آن را جبران کرد.

چه اتفاقی می‌افتد اگر آخرین ارز رمزنگاری شده بیت کوین نیز استخراج شود؟

زمانی که تمام بیت کوین استخراج شود این هزینه‌های معاملات می‌تواند بسیار با ارزش شود؛ آنقدری که استخراج کنندگان را تشویق به ادامه استخراج کند. این موضوع حتی اگر هیچ پاداش بلاکی هم دریافت نکنند نیز می‌تواند امکان پذیر باشد.

در این شرایط نیز همچنان از هزینه‌های معاملات به استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده بیت کوین پرداخت می‌شود. این نیز خود از نکات موثر بر هاوینگ بیت کوین است.

چه کسی شبکه بیت کوین را اجرا می‌کند؟

هیچکس مالک شبکه ارز دیجیتال بیت کوین نیست. بیت کوین توسط تمامی کاربران آن در سرتاسر جهان کنترل می‌شود.

همانطور که توسعه دهندگان نرم افزار را ارتقا می‌دهند نمی‌توانند پروتکل بیت کوین را نیز مجبور به تغییر کنند؛ چرا که تمام کاربران کاملا آزاد هستند که انتخاب کنند که با کدام نرم افزار و نسخه معاملات خود را به انجام برسانند.

هاوینگ بیت کوین

جمع‌بندی

هاوینگ بیت کوین از موضوعات مهمی است که دانستن آن در بدست آوردن سود به شما کمک بسیاری می‌کند. بیت کوین ارز دیجیتال شماره یک در تمام جهان است. این ارز در سال‌های اخیر دچار نوسانات بسیاری شده است. امروز نیز از مفهومی به نام هاوینگ با شما صحبت کردیم که در سال ۲۰۲۰ این مفهوم برای رمز ارز بیت کوین رخ داد.

هاوینگ از کلمه “Half” به معنای نصف گرفته شده است و خود نیز به معنای نصف شدن است. در زمینه رمز ارزها از این کلمه به مفهوم نصف شدن قیمت یک رمز ارز یاد می‌شود. در حقیقت هاوینگ ارز دیجیتالی همچون بیت کوین بدین صورت پیشبینی شده است که هر چهار سال یکبار و با رسیدن تعداد بلاک‌های این شبکه به تعداد مشخصی، رخ می‌دهد. ما امروز این مفهوم، علل آن و تاریخچه هاوینگ‌های ارز دیجیتال بیت کوین را به طور کلی برای شما بررسی کردیم. همچنین در نیمه دوم این مقاله به سوالات پر تکرار کاربران در رابطه با این ارز دیجیتال جنجالی نیز، پاسخ دادیم.

Leave A Reply

Your email address will not be published.