رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

چین مشغول تست محصول جدید: کیف پول یوان دیجیتالی

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

با توجه به رشد سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها و ماهیت خاص امنیتی آن‌ها، نیاز کاربران نیز برای یک کیف پول ایمن بیشتر می‌شود. در حال حاضر برندهای مختلف تکنولوژی اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حال ساخت کیف پول‌های خلاقانه و ایمن برای نگه‌داری رمزارزها هستند و بازاری پر از رقابت را شکل داده‌اند. هرکدام از این کیف پول‌ها دارای خواص و همینطور نقاط قوت و ضعف خود هستند و در صورتی که بتوانند قابلیت‌های مفیدی را به کاربران رمزارزها ارائه دهند، می‌توانند در این بازار پر تلاطم بمانند و در صورتی که حرفی برای گفتن نداشته باشند و کاربران را راضی نکنند، به ناچار محکوم به حذف و شکست هستند. در ادامه به بررسی کیف پول یوان دیجیتالی، کیف پول دیجیتال چین که در حال تست و آزمایش است، می‌پردازیم.

دلایل استفاده از کیف پول یوان دیجیتالی

یکی از نکات مهمی که درباره این کیف پول دیجیتال وجود دارد، عدم نیاز آن به هیچ ابزار دیگری برای کارکرد است و اهمیت این نکته زمانی مشخص می‌شود که بدانیم بیش از ۴۰% از جمعیت این کشور همچنان از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند. این یعنی بیش از ۷۰۰ میلیون نفر که برای ذخیره رمزارزهای خود قادر نیستند از کیف پول‌های رایج استفاده کنند.

کیف پول سخت افزاری، که در شانگهای آزمایش شده است، دستگاهی به سبک کارت اعتباری است که در گوشه سمت راست و بالا صفحه کریستال مایع مونوکروم دارد. که در این بخش، مقدار معامله، موجودی و برخی از جزئیات مربوط به معامله را نشان می‌دهد.

در حال حاضر این کیف پول یوان دیجیتالی، نظرات بسیاری را به سمت خود جلب کرده است و یکی دیگر از دلایل آن کمک به مقابله با پاندمیک جهانی است. همچنین استفاده از این کیف پول بسیار ساده است و نیازی به دانش تکنولوژی ندارد. لازم به ذکر است که امروز، مرحله جدیدی از آزمایش کیف پول یوان دیجیتالی در شنژن آغاز شد و در قرعه کشی رایگان، ۲۰ میلیون یوان دیجیتال به ساکنان این شهر اعطا شد که با نرخ ارز فعلی حدود ۳ میلیون دلار است. برندگان این رمزارز، می‌توانند در بیش از ۱۰.۰۰۰ نقطه اطراف شهر از این کیف پول برای خریدهای متفاوت خود استفاده کنند.

کیف پول یوان دیجیتالی

درباره سازندگان و آینده این کیف پول

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این برنامه فقط در لیست سفید چهار شهر شنژن، شیونگ، چنگدو و سوژو برای مشتریان قابل دسترسی است. این کیف پول که توسط بانک مرکزی چین طراحی شده است، در مدت زمان کوتاهی به بازار ارائه خواهد شد.

عملکردهای پرداخت این برنامه شامل پرداخت خرده فروشی از طریق اسکن بارکد، ارسال پول، درخواست پرداخت و لمس تلفن برای پرداخت p2p است. از نظر قابلیت‌های مدیریتی این کیف پول، کاربران می‌توانند بودجه را مدیریت کنند، کیف پول را به حساب‌های دیگر متصل کنند و تمامی معاملات حساب‌های متصل را را بررسی کنند. مطالب مرتبط را بخوانید.

دو ماه پیش، در گزارش دیگری نام ۲۲ شرکت درگیر در این پروژه، برده ‌شدند. هرچند که AliPay، بزرگترین شرکت فعلی پرداخت دیجیتال در این لیست وجود ندارد. تناقض در این مورد درخواست AliPay برای ثبت اختراعات متعدد مربوط به ارز دیجیتال بانک مرکزی است. اخیراً، اخباری مبنی بر اینکه آزمایش ارز دیجیتال کامل است، ظاهر شد و تنها آنچه در این زمینه باقی مانده است، تغییر در قوانین مورد نیاز برای ادامه ارز دیجیتال بانک مرکزی است. در همین حال، فقط هفته گذشته، یائو کیان، مدیر کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) مقاله‌ای نوشت و استدلال کرد که توزیع ارز دیجیتال، باید در سطح خرده فروشی رقابت کند و می‌توان از بلاکچین در حاشیه استفاده کرد. در جای دیگر، کشورهای دیگر نیز با وجود بحران COVID-19 همچنان به جستجوی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ادامه می‌‌دهند و در حقیقت، CBDC می‌توانست برای توزیع کمک COVID-19 همکاری کند.

کیف پول یوان دیجیتالی

نتیجه گیری:

با توجه به افزایش علاقه مردم به سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها، اکنون رقابت شدیدی بین شرکت‌های سازنده و ارائه‌دهنده‌ خدمات رمزارزها در گرفته است. یکی از مهم‌ترین مسایلی که در این میان وجود دارد و ذهن افراد زیادی را مشغول کرده؛ حفظ امنیت و حریم خصوصی است و یکی از مهم‌ترین دلیل جذب افراد به سرمایه‌گذاری نیز همین موضوع است. با توجه به تمامی موارد گفته شده، پیروزی در این بازار پررقابت با کسانی است که نیاز بازار را به درستی درک کنند و خدمات بهتری را ارائه کنند. شرکت‌های بسیاری در حال ساخت کیف پول‌های دیجیتال با قابلیت‌های بالا هستند و باید دید که آیا کیف پول یوان دیجیتالی می‌تواند جایگاه خود را در این بازار پررقابت پیدا کرده و تثبیت کند؟

با توجه به تغییر سمت و سوی بازار به طرف ارزهای دیجیتال و قابلیت‌های موجود، اگر کیف پول یوان دیجیتالی بتواند در بازار امروز حرفی برای گفتن داشته باشد، شاهد موفقیت و پیروزی آن در این بازار رقابتی خواهیم بود. بیشتر بدانید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.