رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

ارزهای دیجیتال در هند قانونی است؟

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

ارزهای دیجیتال در هند از موضوعات جالبی است که دانستن اطلاعات آن برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال از ضروری‌ترین مسائل است. ارزهای دیجیتال، درحال حاضر در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارند. این ارزها در حال یافتن راه خود به تمام نقاط جهان هستند. البته از آنجایی که این ارزها را نمی‌توان ردیابی کرد، در بیشتر نقاط جهان نیز غیرقانونی تلقی شده و ممنوع هستند. امروز نیز می‌خواهیم این سوال جنجالی را بررسی کنیم که آیا سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در کشور هندوستان قانونی است؟ با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اطلاعات دررابطه با این موضوع را خدمت شما ارائه دهیم.

ارزهای دیجیتال در هند

ارزهای دیجیتال در هند

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، اخیرا دچار حرکات و نوسانات بسیاری شده است. در آغاز دومین ربع سال‌های مالی ۲۱ تا ۲۲، تقریبا ۱۵ میلیون سرمایه‌گذار رمز ارز در کشور هند وجود داشته است. از آنجایی که گفت‌وگوهای مربوط به صورت حساب ارزهای دیجیتال این دولت در جریان است، سرمایه‌گذاران هندی ممکن است سوالات بسیاری دررابطه با پیامدهای قانونی سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال داشته باشند. در این مقاله نیز قصد داریم به برخی از سوالات بحرانی درباره سرمایه‌گذاری چنین ارزهایی در کشور هند پاسخ داده و پیامدهای قانونی آن را بررسی کنیم.

آیا سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هند قانونی است؟

بگذارید قبل از هر چیز به مشکل عمده‌ای بپردازیم که معمولا سعی می‌کنند آن را نادیده بگیرند اما درعین حال، بسیار مهم است. آیا خرید این ارزها در کشوری همچون هندوستان قانونی است؟ پاسخ کوتاه این سوال، بله است. به‌دلیل آنکه هیچ قانونی تا به امروز دررابطه با این قضیه، تعریف نشده است؛ پس هیچ قانونی وجود ندارد که سرمایه‌گذاران را از کار خود، منع کند. ارزهای دیجیتال درحال حاضر از طرف هیج دولت و یا شخص قانون‌گذاری، صادر و یا کنترل نمی‌شوند. درحال حاضر، اگر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید، سرمایه‌گذاری شما همچون خرید یک دارایی یا کالا در سطح طلا یا معاملات املاک، تلقی می‌شود.

لایحه جدید ارزهای دیجیتال در کشور هند

در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم که لایحه جدید ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری‌های رمز ارز چه معنایی دارد؟ پس با ما همراه باشید تا هر آنچه که تا کنون می‌دانیم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از آنجایی که ارزهای دیجیتال درسال ۲۰۱۸ توانست محبوبیت بسیاری را بدست آورد، بانک ذخیره هندوستان (Reserve Bank of India) تمام بانک‌ها و موسسات مالی را از معامله با ارزهای دیجیتال در هند به‌کل ممنوع کرد. این محدودیت نیز توسط دادگاه عالی این کشور در ۲۰ام مارس، لغو شد. بانک هندوستان یا همان RBI همچنین بیانیه‌ای را صادر کرد که از بانک‌ها خواست تا به بخش‌نامه ۲۰۱۸ خود برای ممنوع‌کردن معاملات ارزهای دیجیتال مراجعه نکنند. این عمل نیز با استقبال سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال روبه‌رو شد.

از آنجایی که گفت‌وگو حول ارائه صورت حساب ارزهای دیجیتال در جریان است، گزارشات بسیاری دررابطه با آن است که مسیر بعدی این اعمال چه می‌تواند باشد؟ براساس گزارشی از روزنامه اکونومیک تایمز (Economic Times)، برخی از ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، اتریوم، تتر و غیره، به‌عنوان دارایی یا کالا محسوب خواهند شد. به‌همین ترتیب نیز آن‌ها مشمول مالیات شده و می‌توانند برای کاربردهای بسیار دیگری همچون پرداخت، سرمایه‌گذاری و موارد بیشتر، به‌کار آیند. نایب رئیس سابق RBI «آر گاندی» از دسته‌بندی ارزهای دیجیتال به‌عنوان دارایی، طرفداری کرد. چرا که بدین‌صورت، قانون‌گذاری برای چنین ارزهایی، بسیار آسان خواهد شد.

دیگر جنبه مهم این گزارش آن است که پس از آنکه این لایحه اجرایی شد، تنها ارزهای دیجیتالی که از سمت دولت تأیید شده باشند مجاز به معامله هستند. بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوارند که این لایحه بتواند فضای پرتنش پیامدهای مالیاتی ارزهای دیجیتال را از بین ببرد.

آیا ارزهای دیجیتال در هند اعتبار دارند؟

ارزهای دیجیتال، ارزهای استاندارد یا معتبری در هندوستان به‌حساب نمی‌آیند. ارز یک کشور، پول قانونی است که توسط ضمانت حکومتی، تنظیم و کنترل می‌شود. در هندوستان نیز تنها RBI می‌تواند ارزها را صادر کند. این بدان معناست که اگر بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را در هندوستان خریداری کنید، نمی‌توانید آن را معامله و یا از آن برای خرید هیچ چیز دیگری استفاده کنید. به‌همین ترتیب، ارزهای دیجیتالی را نمی‌توان در این کشور به‌صورت آنلاین معامله و یا تولید کرد. رمز ارزها، ارزهای دیجیتالی بوده و به‌عنوان یک دارایی معتبر به‌حساب می‌آیند.

آیا معامله ارزهای دیجیتال ایمن است؟

خرید ارزهای دیجیتالی در کشور هند و یا معامله این ارزها، به‌اندازه معامله با هر سرمایه‌گذاری دیگری، ایمن است. قطعا این ارزها نیز در معرض ریسک‌های بازاری همچون صندوق‌های مشترک، سهام، املاک، طلا و غیره قرار دارند. اما باید گفت که در حال حاضر، معامله ارزهای دیجیتال توسط هیچ شخص حکومتی همچون معامله و صندوق‌های مشترک، تنظیم نمی‌شود و تنظیم آن‌ها ممکن است با لایحه ارزهای دیجیتال، رخ دهد.

آینده سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هند

لایحه ارزهای دیجیتال می‌تواند بازی را برای سرمایه‌گذارانی که برنامه دارند تا برروی بیت کوین، اتریوم و هر ارز دیجیتال دیگری سرمایه‌گذاری کنند، به‌کل تغییر دهد. یکی از تغییرات مثبتی که ممکن است مشاهده کنیم، نوآوری در اپلیکیشن‌هایی است که می‌توان دارایی‌های دیجیتال را در آن‌ها تولید کرد. قانونی کردن ارزهای دیجیتال، بهینه‌سازی نوسانات سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتالی را تضمین خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری‌های چنین ارزهایی در گذشته، بازگشت‌های سرمایه خوبی را به کاربران ارائه داده است. اگرچه، ارزهای دیجیتال همچنین در معرض وضعیت بازار نیز بوده است. پس منطقی است که با مطالعه بازار و درک ریسک‌های موجود، برای پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود در ارزهای دیجیتال، برنامه‌ریزی داشته باشید. ارز دیجیتال بیت کوین، تا کنون محبوب‌ترین و پایدارترین ارز دیجیتال بوده است. بنابراین، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتالی همچون بیت کوین ممکن است بسته به بازار، برای شما سودآور باشد. پلتفرم « Zebpay» نیز یک بازار بدون توقف است که می‌تواند به شما کمک کند تا به‌طور ایمنی در بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری کنید.

شما می‌توانید سفر سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال خود را نیز با استفاده از پلتفرم Zebpay با تنها زیر صد روپیه آغاز کنید.

ارزهای دیجیتال در هند

جمع بندی

ارزهای دیجیتال در هند از موضوعات مهم اخیر است که دانستن آن برای علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال بسیار ضروری است و در مقاله امروز نیز به آن پرداختیم. این ارزها را امروزه در هر مکانی می‌توان یافت. ما نیز در این مقاله، به بررسی قانونی یا غیرقانونی بودن این ارزها در کشور هندوستان پرداختیم. چرا که به‌تازگی لایحه‌ای دررابطه با این ارزها، امکانات و وضعیت آن‌ها در این کشور در دست اجراست که آینده این ارزها را در هند تعیین می‌کند. ما امروز هر آنچه که از این لایحه در دست داشتیم را خدمت شما ارائه دادیم. پیشبینی شما از آینده این ارزها در کشور هندوستان چیست؟

Leave A Reply

Your email address will not be published.