رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

توکن NFT و فروش ۶.۶ میلیون دلاری آن با تصویر دونالد ترامپ

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

اگر تا به حال اسم توکن NFT را نشنیده‌اید، به زودی این اتفاق برای شما رخ خواهد داد. دلیل این موضوع نیز ارتباط تصویر توکن این رمز ارز با رییس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا «دونالد ترامپ» بود. همین عامل باعث شد تا توجه بسیاری از روزنامه و رسانه‌های بین المللی به این اتفاق در حوزه ارزهای دیجیتال جلب شود. با هم این مشخصه و ارتباط آن با توکن NFT را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بیشتر بخوانید.

 توکن NFT

تصویر دونالد ترامپ بر روی توکن NFT

اثر هنری خلق شده با نام «تقاطع» که به وسیله «مایک وینکلمن» طراحی شده، توانسته سر و صدای بسیار زیادی ایجاد کند. وی با نام مستعار Beeple نیز در زمینه طراحی و نقاشی شهرت دارد. توکن NFT که آن را توکن غیر قابل تعویض نیز می‌شناسند، یک نکته جذاب و جنجالی در خود دارد. عاملی که باعث شد توجه بسیار زیادی به این توکن شود. بر روی عکس توکن غیر قابل تعویض یا همان NFT عکس رییس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا یعنی دونالد ترامپ نقش بسته بود. فردی که انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا را در چند ماه پیش باخته بود. باختی که به قیمت بسیار زیادی برای وی تمام شد.

بر اساس ایده Beeple، اثر «تقاطع» قرار بود بر اساس نتایج انتخابات آمریکا باشد. در این اثر می‌توان دونالد ترامپ شکست خورده را دید که در خرواری از زباله دراز کشیده و بر زمین افتاده است. اگر در این انتخابات، جناح جمهوری خواه پیروز انتخابات می‌شد، این اثر می‌توانست شکل و ساختار متفاوت‌تری نسبت به حالت فعلی خود داشته باشد. هنرمند این اثر معتقد است در صورت پیروزی دونالد ترامپ، قرار بود این اثر به شکل دونالد ترامپ در حالتی غیررسمی با تاج که در اطراف آن شعله‌های آتش قرار دارد، ترسیم شود.

نکته جالب درباره این اثر، وجود و استفاده آن در توکن NFT بود. این اثر به طور قانونی و به مبلغ ۶.۶ میلیون دلاربه فروش رسید که همین عامل این توکن را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. نکته جالب در این مشخصه، قانونی اما غیر قابل شناسایی بودن فرایند و اشخاصی است که این توکن را به همراه طراح موجود بر روی آن خریداری کرده‌اند. مقالات سایت ما را از دست ندهید.

سناتور«برنی سندرز» را فراموش نکنید!

حدودا دو ماه پیش بود که Topps Digital 14  کارت از NFT را منتشر کرد. نکته جالب در این زمینه این است که کارت منتشر شده این توکن، تصویری از سناتور اسبق دوره «دونالد ترامپ» یعنی «برنی سندرز» بود. وی در همان حالت نشسته در روز معارفه «جو بایدن» با دستکش‌های جالب خود بر روی این توکن قرار داشت.

 توکن NFT

این تنها اثرهای Topps Digital نبود. در ماه فوریه سال جاری نیز تصویر «لیندزلی لوهان» بر کاور توکن لایتنینگ قرار داشت. این توکن در Raible حدود ۷۰ هزار دلار فروخت. همچنین فیلم یوتیوبی Nyan Cat نیز به قیمت ۳۰۰ اتریوم در حراجی Foundation به فروش رسید.

Comments are closed.