رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

✔️همه چیز راجع به پرفکت مانی و ۸ راز بزرگ آن که هر کسی نمی داند

10

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

۸۳%
بسیار عالی
  • لطفا به مطلب امتیاز دهید

پرفکت مانی چیست

به صورت کلی روشهای انتقال پول دیجیتال بدون استفاده از سیستم های بانکی زیادی وجود ندارند یعنی چی؟

یعنی اینکه من و شما بدون استفاده از سیستم بانکی بخواییم ۱۰۰ دلار جابجا کنیم و من بخوام ۱۰۰ دلار برای شما بدون توجه به اینکه کجای دنیا هستین ارسال کنم یا از سایت شما به اندازه ۱۰۰ دلار خرید کنم. این کار از طریق سیستم های بانکی امکان پذیر هست ولی هزینه آن خیلی بالاست اگر در فاصله فیزیکی شما با مشتری تون خیلی دور باشه .

مشکلات تح ر*یم و این حرفا هم برای کشور ما مزید بر علت شده که عملا انتقال پول کار راحتی و حتی بعضا غیر ممکنی به نظر برسه

البته باید توجه داشته باشید پول دیجیتال مثل پرفکت مانی یا وب مانی از بحث ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم کلا جداست . چرا که در پول دیجیتال یک شرکت مشخص طرف حساب شماست.

به هر حال زیاد نمیخوام وارد مسایل تکنیکی بشم که حوصله اتون سر بره . بگذارین یک داستان براتون تعریف کنم

در سالهای قبل دنبال که میخواستم مقداری پول به دبی منتقل کنم، بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگه ای نبود و یا اگر بود خیلی عمومی نشده بود دنبال راه کاری بودم که به پرفکت مانی بر خوردم ، شرکتی که زیاد اسمشو نشنیده بودم ولی امروز این شرکت پس از سالها دیگه تونسته اعتماد همه رو جلب کنه . امروز حتی شرکت مالک آن صفحه فارسی خود رو هم داره.

امروز دیگه فقط مساله انتقال پول نیست ، سایت های زیادی هستند که به علاوه کردیت کارت ، پی پال و یا انتقال بانکی که همشون رو ما در ایران محدود هستیم ، پرفکت مانی هم میپذیرند . شما حتی میتونید ارز دیجیتال باهاش بخرید. به راحتی به پول نقد تبدیل کنید حتی در ایران به راحتی میتونید پرفکت مانی بخرید یا پرفکت مانی به ریال بفروشید.

مالک آن ، شرکتی ایست که در روسیه ثبت شده و به ازای هر یک دلار فیزیکی یک دلار پرفکت مانی به شما پرداخت میکند. شما باید در ابتدا یک اکانت در سایت آن رجیستر کنید و نکنه مهم اینکه شما با مدارک ایرانی به راحتی میتوانید اکانت خود را در آن تایید (ویریفای ) کنید. سود این شرکت در در هزینه تراکنش هست که در انتهای مقاله راجع به آن خواهیم گفت.

در بسیار از جاها گفته شده این شرکت در پاناما ثبت شده ولی این فقط به جهت فرار های مالیاتی بوده و فعالیت اصلی این شرکت در روسیه است .

که خب البته همین که در روسیه فعالیت میکند خودش میتواند خیال کاربران ایرانی را از کار کردن با آن راحت کند.

مساله کارکردن اونها با ایران خودش بعلاوه سابقه خوب و مثبت اون با کاربران شرایط خوبی را برای اعتماد کردن به این مرکز مالی فراهم شده.

اما شما برای شروع یاید به این ترتیب عمل کنید:

۱- یک حساب پرفکت مانی برای خودتون باز کنید .

۲- حسابتون رو ویریفای کنید

۳- شماره حساب پرفکت مانی خودتون رو یاداشت کنید

۴- از سایت های معتبر اقدام خرید کنید

۵- اگر پرکت مانی برای فروش دارید به سایت های معتبر بفروشید و ریال و هر ارز معادل آن را دریافت کنید

ساخت اکانت پرفکت مانی

اول از همه باید بدانید ساخت حساب پرفکت مانی مجانی ایست و هزینه برای شما ندارد ، از آنجا که این شرکت ایران را رسما ساپورت میکتد و بخش فارسی دارد پس برای راه اندازی حساب خود نیازی به کمک از کسی ندارید فقط کمی حوصله کنید و قدم به قدم پیش بروید . در ضمن اگر سئوالی داشتین میتونید در آخر مقاله از ما بپرسید.

برای ساخت اکانت آن ، باید به سایت رسمی شرکت آن مراجعه کنید در قیمت سمت راست بالا زبان آن را به فارسی تغییر دهید. روی ساخت یک حساب در قسمت بالای سمت چپ کلیک کنید صفحه زیر برایتون پدیدار میشود

شما برای تکمیل این فرم لازم است نام درست خود را وارد کنید، همچنین آدرس کامل به همراه کد پستی خود را وارد کنید. شما همچنین به یک آدرس ایمیل و شماره موبایل نیاز دارید . این همه آن چیزی ایست که شما برای ساخت اکانت پرفکت مانی نیاز دارید.

در این صفحه اطلاعاتی را که لازم است باید به انگلیسی وارد نمایید توجه کنید شماره تلفن ایران را ۹۸+ وارد نمایید، آدرس و ایمیل خود را هم به درستی وارد کنید. تا در آینده دچار مشکل نشوید.

ساخت اکانت پرفکت مانی
ساخت اکانت پرفکت مانی

تبریک کار ساخت اکانت شما تمام شد.شما عضوی از سایت شدید. حالا باید برین مرحله بعد.

حالا ایمیل تاییدی به آدرس شما ارسال می شود که شامل خود Your personal Member ID شماست ، آن را حتما در جایی امن یاداشت کنید که در واقع کلمه کاربری شماست.

برای ورود به سایت در همان قسمت بالای سایت بخش ورود را انتخاب کنید . به همراه این کلمه کاربری و کلمه رمزی که موقع ثبت نام انتخاب کرده اید وارد نمایید.

ثبت نام در پرفکت مانی

برای تکمیل ثبت نام در خود؛ پس از تکمیل اولیه در آن باید یکی از مدارک شناسایی(مثل ترجمه شناسنامه و پاسپورت)و همچنین یک مدرک که تاییده آدرس شما هست (مثل قبض آب ویا برق ترجمه شده ) و شماره موبایلتون رو وارد کنید.

متوجه باشید در صورتی که حساب خودتون رو ویریفای نکنید هزینه نقل و انتقال پول در آن برای اکانت تایید نشده بسیار بالاتر از اکانت تایید نشده است.

کیف پول پرفکت مانی چیست؟

برای دریافت و همچنین ارسال پرفکت مانی شما باید اصطلاحا کیف پول خودتان را بشناسید، این کیف پول یه شناسه است و هر کسی دیگری جز شما با داشتن این شناسه ، میتواند به آن پول ارسال کند. شما هم برای ارسال پرفکت مانی به کس دیگری نیاز دارید این کار را از طریق کیف پول پرفکت مانی انجام دهید. به طور ساده می توان آن را معادل شماره حساب بانکی خودتان در بانکی که حساب دارید فرض کنید.

از آنجایی که شما حساب های مختلفی در آن دارین که شامل حساب دلاری ، یورو، طلا و بیت کوین است پس شما دارای چهار کیف پول مختلف یا در واقع چهار شماره حساب مختلف هستین.

عکس فوق یک مثال از انواع حساب هاست که شما دارین.

حساب های طلا معمولا با G که مخفف Gold هست شروع می شوند.

حساب های دلار با U که مخفف USD هست شروع می شوند.

حساب های یوری هم با E که اختصار EUR هست شروع میشوند.

و در آخر حساب بیت کوین با B شروع میشوند. همانطور که در عکس پیداست موجودی شما رو به روی هر اکانت نوشته شده که البته در عکس بالا همه صفر هستند.

شما به صورت کلی میتوانید اکانت خود را با استفاده از ارسال مستقیم پول به حساب شرکت و یا واریزی از طرف شخص یا شرکت دیگر خرید پرفکت مانی را انجام دهید و همچنین خرید وچر پرفکت مانی نیز یکی از گزینه هاست که معمولا کدی ایست که شما آن در اکانت خود وارد میکنید و اکانت شما به ارزش آن شارژ می شود.

قیمت پرفکت مانی

قیمت پرفکت مانی دلار ، به صورت رسمی برابر با یک دلار است اما از آنجا که ممکن که خریدار یا فروشنداگان در بازار کم و زیاد شوند در واقع بازار وابسه به عرضه و تقاضا است ولی به صورت کلی در ایران قیمت هر دلار پرفکت مانی کمی پایین تر قیمت رسمی دلار در بازار ایران است.

خرید پرفکت مانی

یکی از خدماتی که توسط این شرکت روسی ارائه می‌شود، ووچر الکترونیکی (Perfect Money e-Voucher) است. سهولت استفاده و سرعت در انجام تراکنش‌ها با ووچر باعث شده تا به یکی از محبوب‌ترین خدمات پرفکت مانی بدل شود.

دو راه برای خرید پرفکت مانی وجود دارد (در واقع شارژ حساب ) یکی خرید وچر پیش پرداخت شده است و دیگری انتقال از حساب دیگر یا صرافی دیگر است.

اطلاعات بیشتر در مورد وچر پرفکت مانی را بخوانید.

ووچر پرفکت مانی چیست؟

به طور کلی ووچر پرفکت مانی را می‌توانید مانند یک کارت شارژ یا یک کارت هدیه در نظر بگیرید با این تفاوت که فیزیکی نیست.

به سادگی می‌توانید با وارد کردن کدهای موجود در این ووچرها، کالا و خدمات مورد نیاز خود را از سایت‌های خارجی خریداری نمایید. همچنین امکان شارژ حساب پرفکت مانی با ووچر وجود دارد.

برای استفاده از ووچر در خریدهای اینترنتی، نیاز به داشتن حساب در سایت پرفکت مانی نیست. به عبارت دیگر شما به سادگی می‌توانید از سایت‌های صرافی معتبر، ووچر تهیه کنید و با وارد کردن کدهای آن، کالا و خدمات مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

روی هر ووچر پرفکت مانی یک شماره ۱۰ رقمی، یک کد فعال سازی ۱۶ رقمی، مقدار و تاریخ ایجاد ثبت شده است. برای خرید کردن از طریق ووچر، فقط کافی است شماره ۱۰ رقمی و کد فعال‌سازی ۱۶ رقمی را داشته باشید.

این یک نمونه از ووچر پرفکت مانی ایست:

۱۹۴۰۳۳۵۱۵۱

۱۸۶۷۷۷۸۹۹۷۰۱۹۲۳۱
Amount 100.00 USD

شما باید این اطلاعات را سایت پرفکت مانی در بخش ورود ای ووچر وارد نمایید. خط اول شماره e-Voucher و خط دوم کد فعال سازی آن است که پس از ورود این اطلاعات فوق مبلغ فوق بلافاصه به اکانت شما اضافه می شود و قابل استفاده است.

وچر پرفکت مانی

علاوه بر امکان خرید با ووچر پرفکت مانی، هر کاربر پرفکت مانی می‌تواند در حساب کاربری خود، به میزان دلخواه ووچر ایجاد کند یا ووچرهای خریداری شده را در آن وارد و حساب پرفکت مانی خود را شارژ کند.

نقطه برتری این ووچرها نسبت به سیستم‌های سنتی، زمان بسیار کوتاه فعالسازی و نقد کردن آنهاست. از آنجایی که محدودیت زمانی در خصوص این ووچرها وجود ندارد، در هر لحظه امکان فعالسازی ووچرهای پرفکت مانی وجود دارد.

به‌وسیله این ووچرهای الکترونیکی می‌توان با کارمزد بسیار کم، کارهای انتقال سرمایه را به شکلی سریع انجام داد.

چگونه ووچر پرفکت مانی بخریم؟

بهترین و راحت‌ترین راه برای خرید ووچر پرفکت مانی مراجعه به سایت‌های ایرانی است که با جستجوی ساده‌‎ای در گوگل می‌توانید آنها را پیدا کنید. این ووچرها با مبالغ مختلف از یک دلار تا چند صد دلار به فروش می‌رسند.

تنها کافی است در گوگل عبارت «خرید ووچر پرفکت مانی» را جستجو کرده و صرافی مورد نظر خودتان را پیدا کنید. پس از طی کردن مراحل احراز هویت در صرافی، مبلغ مورد نیاز خود را وارد کنید و آن را با کارت بانکی پرداخت کنید. در نهایت و تقریبا به صورت آنی، ووچر به شما تحویل داده می‌شود.

پس از خرید ووچر، همانطور که گفتیم تنها کافی است شماره ووچر و کد فعال‌سازی آن را در وب‌سایتی که قصد خرید یا ثبت نام در آن را دارید وارد کنید. صد البته وب‌سایت و خدمات موردنظر شما باید از ووچر پرفکت مانی پشتیبانی کند.

استفاده از ووچر شباهت بسیاری به استفاده از یک کارت هدیه دارد. شما با خرید یک کارت هدیه با مبلغ مشخص می‌توانید از آن به راحتی استفاده کرده و با تمام شدن اعتبارش، کارت را دور بیندازید.

انتقال از حساب

در این روش شما مبلغ دریافتی را از حساب معتبر صرافی هایی که در سایت خود پرفکت مانی لیست شده میتوانید پرفکت مانی خرید کنید ، و آنها با دریافت آدرس حساب شما برایتان معادل آن را برای شما واریز میکنند .

فقط متوجه باشید که از صرافی های معتبر اقدام به خرید کنید.

صرافی پرفکت مانی

صرافی های معتبر زیادی برای خرید پرفکت مانی در ایران وجود دارد که بعضی از آنها حتی مورد تایید خود شرکت پرفکت مانی هستند برای خرید یا فروش پرفکت مانی در تمامی کشور های دنیا میتوانید از طریق خود سایت اصلی شرکت پرفکت مانی در این بخش ، صرافی های مورد تایید را بشناسید .

پرفکت مانی یا وب مانی

هر دو اینها خوب هستند ولی نظارت بر عمل کرد وب مانی به مراتب بالاتر هست و پرداخت کننده وجه در وب مانی میتواند درخواست کند که پولش توسط دریافت کننده بر گردانده شود. در سیستم وب مانی شما میتوانید مستقیما با واریز کننده در ارتباط باشید که خب برای خیلی ها زیاد جالب نیست . معمولا ارزش وب مانی کمی بالاتر از پرفکت مانی است ، چه قیمت فروش ، چه قیمت خرید آن.

والبته هر رو میتوان در ایران کار کرد و حتی با مدارک ایرانی احراز هویت کرد.

راز هایی که کسی در مورد پرفکت مانی به شما نمی گوید

۱- قبلا از اینکه اکانت خود را ویریفای نکنید، از دریافت یا ارسال پول به آن جدا خوداری کنید چرا که هم برای مبالغ زیاد احتمال بلوکه شدن حساب شما و درخواست مدارک شناسایی وجود دارد و هم هزینه انقال آن حدود ۲ درصد است .

۲- برای هر تراکنش شما باید حدود ۰.۵ درصد هزینه تراکش پرداخت کنید این هزینه تراکنش را واریز کننده باید پرداخت کند.

رازهای پرفکت مانی

۳- از قبول وچر های نا شناس خود داری کنید ممکن است این وچر ها قبلا استفاده شده باشند و یا توسط افرادی قبل از استفاده شما به سرقت رفته باشند.

۴- از دریافت پول از افراد یا صرافی های ناشناس خود داری کنید این ممکن است ب حدود شدن و یا بلوکه شدن حساب شما شود.

۵- اگر مورد کلاه برداری از طریق پرفکت مانی واقع شدین بلا فاصله با پشتیبانی سایت پرفکت مانی تماس بگیرید ممکن است بتوانند برای شما کاری بکنند.

۶- هرگز از حساب ریالی خود برای کسی نا آشنا اقدام به خرید پرفکت مانی نکنید ممکن است کسی به شما بگوید در قبال واریز ریالی برایش پرفکت بخرید که سود خوبی هم بکنید ، اما متوجه باشید ممکن است در دام کلاه بردا افتاده باشید .

۷- از اقدام به خرید پرفکت مانی برای سایت های خلاف قوانین ایران خوداری کنید ، ممکن است برای شما درد سر شود چرا که پرفکت مانی در صورت نیاز اطلاعات اکانت شما در اختیار مراجع ذی صلاح خواهد گذاشت.

۸- شما میتوانید در سایت های واسطه دلار یا یوروی پرفکت مانی مستقیما اقدام به خرید بیت کوین کنید

به روز رسانی :

مهمترین کاربرد های پرفکت مانی شاید بتوان به این شکل لیست کرد

  • امکان انتقال، دریافت و سپرده کردن پول به صورت آنلاین و براساس دلار، یورو، طلا، بیت کوین
  • امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که از پرفکت‌مانی پشتیبانی می‌کنند
  • امکان شارژ حساب و یا برداشت در وب سایت‌های اینترنتی
  • امکان تبدیل پرفکت‌مانی به دیگر ارز‌ها( دلار ، یورو، طلا، بیت کوین) به سادگی
  • امکان تبدیل پرفکت مانی به ارز‌های دیجیتال که در خود مقاله مفصل شرح داده شده

خوشحال میشیم در مورد تجربیات و مشکلاتتون در مورد پرفکت مانی ، نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارین.

10 Comments
  1. مهوی says

    صرافی مطمعن ایرانی که برای فروش بدون احراز هویت پرفکت مانی معرفی میکنید؟

    1. Admin
      Admin says

      صرافی بدون احراز به احتمال زیاد کلاه بردار است چرا که بر اساس دستور العمل پلیس فتا خرید و فروش پرفکت مانی باید با احراز هویت کامل انجام شود

  2. مستانه عبدی says

    شما تو مقاله گفتین هزینه ساخت مجانی ایست ولی بعضی سایت ها مثل … برای ساخت اکانت پرفکت مانی در حدود ۵۰ دلار درخواست پول میکنن چطوریه ؟

    1. Admin
      Admin says

      سایت های دیگه دقیقا همین کارهایی رو که در مقاله گفته شده از طرف شما انجام میدن و بابت این کارمزد میگیرن .. ولی اگر شما خودتون انجام بدین نیازی به پرداخت اون هزینه برای ساخت اکانت ندارین

  3. علی ابراهیمی says

    درسته بیشتر سایت های ق م ا ر از پرفکت مانی استفاده میکنن ؟

    1. Admin
      Admin says

      این سئوال شما مثل این میمونه که بفرمایید درسته از چاقو برای کشتن آدم ها تو دعوا استفاده میشه .. ممکنه از پرفکت مانی در هر زمینه نقل انتقال مالی استفاده بشه و مورد مورد نظر شما هم میتونه یکی از کاربرد های نا درستش باشه

  4. شبنم اسدی says

    برای خرید پرفکت مانی تو ایران صرافی های پی تو پی یا مثل همون نوبیتکس وجود دارن ؟

    1. Admin
      Admin says

      خیر صرافی هایی که نام بردین فقط کریپتو کارنسی میتونید خرید و فروش بفرمایید ..

  5. ناشناس says

    سلام آیا با سپرده گذاری دلار میشه سود دریافت کرد؟

    1. Admin
      Admin says

      بله

Leave A Reply

Your email address will not be published.