رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

بازیابی قیمت بیت کوین به ۳۳ هزار دلار

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

با وجود این که قیمت بیت کوین با اصلاح روبه رو شده است، قراردادهای مشتق بیت کوین،خرید گاوها  و بازیابی قیمت بیت کوین نشان می دهد که بیت کوین همچنان در روند صعودی است.

 دو هفته پیش سرمایه گذاران اندکی انتظار داشتند که قیمت بیت کوین از ۲۰ هزار دلار بالاتر برود. در حقیقت پیش بینی هایی که درباره قیمت ۳۰ هزار دلاری بیت کوین انجام شده بود نیز حاکی از آن بود که این ارز تا اواسط سال ۲۰۲۲ به این قیمت نمی رسد. این امر بدان معناست که بسیاری از دارندگان بیت کوین با افزایش قیمت بیت کوین غافلگیر شده اند. بیت کوین پس از گذشت ۱۷ روز از رسیدن به قیمت ۲۰ هزار دلار به ۳۴۸۰۰ دلار رسیده است.

این امر به آن معناست که بسیاری از دارندگان این ارز با افزایش قیمت بیت کوین غافل گیر شده اند. روی هم رفته تحلیلگران در انتظار اصلاح قیمت ها هستند. آنها از ماه نوامبر و افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت این ارز منتظر این رویداد هستند. اما واقعیت این است که هیچ شاخص بنیادینی برای حمایت از این مرز وجود ندارد.

بازیابی قیمت بیت کوین
بازیابی قیمت بیت کوین

برخلاف روند گاوی که در حوالی بازیابی قیمت بیت کوین روی داده است، این دارایی دیجیتالی با افت شدید ۵۶۰۰ دلاری روبه رو بوده است. بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از نقدینگی بازار به دنبال نمودار شمعی به راه افتاد. این امر معمولا نشانه آن است که بازار وارد روند معکوس شده است و قیمت به روند نزولی ادامه می دهد.

روند بیت کوین

هر بار که بیت کوین به بالاتری قیمت می رسد، سرمایه گذاران انتظار دارند که شاهد اصلاح قیمت ها باشند. با وجود این که این ارز از سطح مقاومت ۳۴۵۰۰ دلار عبور کرده است، قیمت به سرعت به روند صعودی بازگشته است. این امر تا حد زیادی بسیاری از سرمایه گذاران را وحشت زده کرده است. اما این امر نشانه حضور گاوها در بازار است.

در هفته گذشته تسلط بیت کوین بر بازار به بالاترین حد خود از مارس سال ۲۰۱۷ رسید. خرید بسیار زیاد بیت کوین از سوی موسسات سرمایه گذاری به ادامه روند صعودی دامن زده است. شرکت Grayscale  72950 بیت کوین دیگر را در ماه دسامبر به دارایی های خود افزوده است.

علاوه براین سرمایه گذاران MicroStrategy، Ruffer Investment، MassMutual  و SkyBridge بخشی از دارایی های خود را به سرمایه گذاری در بازار رمزارز اخصاص داده اند. به این ترتیب بیت کوین به یکی از ارجح ترین و اختصاصی ترین دارایی ها برای این شرکت ها بدل شده است. این ارز به محبوب ترین ارز در نزد این شرکت ها بدل شده است.

کاهش قیمت بیت کوین آغاز فصل تازه ای را برای آلت کوین ها

در کنار جهت گیری معامله گران حرفه ای، سرمایه گذارهای خرد نیز روی الت کوین ها تاثیر گذار بوده اند. بنابراین باید گفتکه روند صعودی بیت کوین فرصتی را برای معرفی آلت کوین ها و پروتکل های دیفای ایجاد کرد.

پروتکل دیفای
اتریوم و دیفای

در هفته ای که گذشت بیت کوین از ۱۵ آلت کوین دیگر در بازار عملکرد بهتری داشته است. از همه مهمتر اینکه حجم کل بازار به شدت افزایش پیدا کرده است. این امر تا حد زیادی از شک و شبهه های ناشی از نزدیک شدن به روزهای اخر هفته و تعطیلات نیز کاسته است.

حق استفاده از GBTC  شرکت Grayscale به حالت عادی بازگشت

صندوق اعتبار GBTC درتاریخ ۲۱ دسامبر ۴۱ درصد افزایش داشته است. اما از آن زمان تاکنون میانگین متحرک این ارز ۱۹ درصد افزایش داشته است. تنها موسسات دارای صلاحیت می توانند ازاین بخش بازار استفاده کنند و به طور مستقیم سهمی از Grayscale  دریافت کنند. دیگر معامله گران باید این صندوق اعتباری را در بازارهای درجه دو خریداری کنند.

شرکت سرمایه گذاری
Grayscale

این اختلاف از آنجایی ایجاد شد که برخی از سهام تازه منتشر شده در بازار به حالت تعلیق درآمد. توقف  پیشنهادات مشتریانی که در قالب موسسات وارد بازار شده اند، باعث شده است ک دیگر تقاضا ها به بازار درجه دوم کشانده شود. این امر می تواند فشار بسیار زیادی را به معامله گران وارد کند. چراکه این بازار به حق عضویت بالاتری نیاز دارد.

قراردادهای اتی دائمی ثابت مانده اند

 معامله گران حرفه ای با بازیابی قیمت بیت کوین ترجیح می دهند که قراردادها طولانی مدتی را برای سرمایه گذاری های خود در نظر بگیرند. آنها تاریخ انقضایی برای این قراردادها در نظر می گیرند. معامله گر با در نظر گرفتن هزینه ای که برای استفاده از قراردادهای اتی و قراردادهای معمولی بیاد بپردازد می تواند سطح خوشبینی خود را بسنجد. تقویت ثابت سه ماه قرارداد آتی حق ورودی ۱.۵درصد گرانتر از دیگر بازارها دارد.

زمانی که ایناندیکاتور از میان برداشته شود، آژیر خطر به صدا در می آید. چنین شرایطی می تواند نشان دهنده عقب نشینی بیشتر بازار باشد. این امر نشان می دهد که بازار به دست خرس ها افتاده است.

قرارداد آتی
خرید و فروش بیت کوین

نمودار بالا نشان می دهد که این شخص ۵ درصد بالاتر است و وارد محدود خرید به ارزش بالاتر از ارزش واقعی شده است. این شاخص حتی هنگامی که قیمت تا ۲۸ هزار دلار نیز سقوط کرد رشد ۳درصدی خود را نگه داشته بود. این امر نشان می دهد که آستانه حق امتیاز برای معامله گران حرفه ای حداقل ۱.۵ درصد است. این اطلاعات تا اندازه ای مثبت است. تغییرات ناگهانی قیمت ها از سوی خریداران دور از انتظار بوده است.

از سوی دیگر اگر نقدینگی در بازار روند نزولی را در پیش بگیرد، می تواند نگرانی های بیشتری را در بازار ایجاد کند.

 افزایش فعالیت شبکه های اجتماعی

بیت کوین توییتر
شبکه های اجتماعی و بیت کوین

اطلاعات به دست آمده از TheTie نشان می دهد که افزایش قیمت بیت کوین در حالی روی داد که توییت هایی درباره بیت کوین شد. اگرچه افزایش تعداد توییت های منتشر شده در زمینه بیت کوین نمی تواند به معنای افزایش خرید سرمایه گذارهای خرد در بازار بیت کوین باشد، اما شبکه های اجتماعی توجه افراد بیشتری را به بازار بیت کوین جلب می کند.

نرخ گزینه های خرید به فروش Put-t-call

بهترین راه برای پی بردن به احساس حاکم بر بازار اندازه گیری میزان فعالیت هایی است که در زمینه خرید و فروش انجام می شود. روی هم رفته باید گفت که خرید بیشتر در استراتژی گاوی به کار گرفته می شو، در حالی که فروش، حرکت مورد علاقه خرس هاست.

نرخ ۰.۷۰ خرید به فروش نشان می دهد که خرید بیشتری در بازار انجام می شود. ۳۰درصد از معاملات نیز به دست خرس ها انجام می شود و به فروش دارایی ختم می شود.

از سوی دیگر شاخص ۱.۲۰ نشان می دهد که خرید تنها ۲۰ درصد از معاملات بازار را به خود اخصاص داده است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این معیار تمام ماه ها را در نظر می گیرد.

معامله محتاطانه
معامله محتاطانه

در هفته گذشته سرمایه گذاران به شدت به سمت استراتژی هایی گام برداشته اند که محتاطانه تر از گذشته است. در نتیجه می توان گفت که نرخ خرید به فروش نیز به ۰.۶۸ رسیده است. این امر نشان می دهد که این نرخ به وضعیت سه ماه پیش خود بازگشته است.

اطلاعات نشان می دهد که سرمایه گذاران بازار نسبت به ادامه روند صعودی خوشبین هستند. علت این امر نیز افزایش ۱۷ درصدی قیمت بیت کوین در هفته گذشته است.

 در یک کلام

 تمام این عوامل رویکردی خنثی یا گاوی را در مواجه با قیمت ها حفظ کرده اند. معامله گران حرفه ای رویکرد گاوی خود را حفظ کرده اند. قیمت ها نیز تا این لحظه مطابق میل آنها پیش رفته است. بازیابی قیمت بیت کوین با این سرعت و رسیدن به ۳۳ هزار دلار نشان دهنده اعتماد گاوها به روند بازار است. در نتیجه می توان گفته که تا این لحظه نشانه ای از خستگی یا فشار بیش از اندازه از سوی خریداران مشاهده نمی شود.

بازیابی قیمت بیت کوین نشان دهنده ادامه روند صعودی و قدرت این ارز در رسیدن به رکوردی است که تا کنون در هیچ بازار دیگری مشاهده نشده است. این فرصت را از دست ندهید.

 خرید و فروش بیت کوین در کنار سود سرشار خود دامنه اطلاعات شما را در خصوص بازار رمزارز نیز افزایش می دهد. با خرید بیت کوین برای معامله به سبک قرن بیست و یکم آماده می شوید. به یاد داشته باشید که این ارز می تواند ذخیره ارزشمندی برای دارایی های شما باشد. به این ترتیب می توانید ارزش دارایی خود را برای دنیای متفاوت افزایش دهید.

 با ما در رمزارز مارکت ساده ترین خرید را تجربه می کنید. خرید از سایتی که از اغاز به بیت کوین باور داشته است و همچنان یکی از حامیان پر و پا قرص این ارز است، نگاه شما به رمزارز و تکنولوژی بلاک چین را به کلی متحول می کند. آیا تا کنون بیت کوین خریده اید؟

 آیا خرید این ارز را در برنامه های خود دارید؟ چه چیزی شما را از خرید این رمزارز بازداشته است؟ با ما از چالش های رمزارز خود سخن بگویید، ممکن است پاسخ سوالات شما در خاطرات ما و دیگر کاربران نهفته باشد.

منبع

https://cointelegraph.com/news/5-reasons-why-bitcoin-price-just-reclaimed-33-000

Leave A Reply

Your email address will not be published.