رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

پل پالی گان و استلار حالا به‌صورت زنده در دسترس شماست

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

پل پالی گان و استلار در شبکه اصلی و به‌صورت زنده قرار گرفته است. در حقیقت این پل ارتباطی بین استلار نیوزکریپتو و پالی گان برقرار بوده و همچنین با چین لینک نیز ادغام شده است.

پل پالی گان و استلار

پل پالی گان و استلار

کاربران ارزهای دیجیتال مدت زیادی است که منتظر پل توکن پالی گان (Polygon) و استلار (Stellar) هستند. این پل حالا توسط نیوزکریپتو (NewsCrypto) توسعه یافته است و به‌صورت زنده در شبکه اصلی در دسترس شما قرار دارد. این پل همچنین ویژگی اثبات ذخیره چین لینک (Chainlink) را نیز ادغام کرده است تا بالاترین استاندارد امنیتی ممکن را برای کاربران خود، تضمین کند.

این پل ارتباطی به تمام دارندگان XLM، توانایی معامله توکن‌های خود از بلاک چین محلی استلار به پالی گان را می‌دهد. پالی گان، بزرگ‌ترین راهکار مقیاس‌پذیر اتریوم فول استک با یک اکوسیستم دیفای سریعا در حال رشد است. این راهکار به کاربران پالی گان، فرصت قرار گرفتن در معرض توکن XLM بدون نیاز به رفتن به بلاک چین‌های مختلف را می‌دهد.

بدین صورت، زمانی که یک کاربر توکن‌های XLM خود را با پالی گان معامله می‌کند، در مقابل توکن‌های wXLM را به‌دست می‌آورد که در حقیقت، رپد توکن هستند. این رپد توکن‌ها را می‌توانید در هر زمانی که بخواهید، از طریق پل پالی گان و استلار، به نسخه محلی آن در شبکه استلار بازگردانید.

با توجه به آنکه هر دو زنجیره پالی گان و استلار، هزینه گس بسیار کمی دارند، هزینه معامله نیز فارغ از مقدار آن، تنها ۱ توکن XLM است. این نیز برای آن است که بتوانند هزینه‌های معاملات را برای قراردادهای هوشمند و نود اثبات ذخیره چین لینک، پوشش دهند. این پل ارتباطی با پشتیبانی مالی پالی گان، برای مدتی در دست توسعه بوده است. نسخه شبکه آزمایشی عمومی آن نیز در ماه اکتبر به‌صورت زنده، انتشار یافت. حالا با تمام بهینه‌سازی که در این شبکه، آزمایش و انجام شد، این پل آماده گشودن درهای خود بر روی میلیاردها دلار نقدینگی در شبکه استلار است تا بدین صورت بتواند به تمام آنچه که اکوسیستم دیفای پالی گان برای ارائه دارد، دسترسی پیدا کند.

پل ارتباطی پالی گان و استلار

امنیت در اینجا نیز همچون راهکارهای چندزنجیره‌ای کلی، بسیار ضروری است. به‌همین دلیل نیز نیوزکریپتو، ویژگی اثبات ذخیره چین لینک را اجرا کرده است تا مطمئن شود که معامله و تراکنش‌ها دائما توسط منابع داده قابل‌اعتماد و مستقل، همگام‌سازی می‌شوند. از این طریق، حتی اگر جریان داده پل پالی گان و استلار به هر نحوی در معرض خطر باشد، داده مربوطه همیشه تحت پشتیبانی یک نود مستقل از چین لینک در استلار خواهد بود.

اگرچه‌که شباهت‌هایی از این نظر بین استلار و پالی گان وجود دارد که هر دوی آن‌ها تراکنش‌های بسیار ارزان و سریع دارند، اما هر دو زنجیره از موارد استفاده بسیار متفاوتی برخوردار هستند. شبکه استلار عمدتا ساخته شده است تا نقل‌وانتقالات قیمت فرامرزی را، هم برای سازمان‌ها و هم برای کاربران روزمره، بهینه سازد.

این در حالی است که پالی گان، پروتکل‌های دیفای مبنی بر ماشین مجازی اتریوم (EVM) را در دسترس همه افراد قرار می‌دهد. با این پل، کاربران می‌توانند همچنان توکن‌های XLM خود را داشته و از آن‌ها در هر اپلیکیشن دیفای (dApp) پالی گانی که بخواهند، استفاده کنند.

با وجود این، کاربران دیفایی که به محیط EVM عادت دارند، می‌توانند توکن XLM را بدون نیاز به آنکه به زنجیره متفاوتی بروند، معامله کنند. اگرچه‌که تمام این‌ها، تنها اولین قدم از توسعه نیوزکریپتو در پالی گان و ادغام‌های چین لینک مربوطه است. چراکه تیم این شبکه سخت در حال کار بر روی پروتکل دیفای مبتکرانه خود است. پس لطفا در صفحات رسانه‌های اجتماعی آن‌ها گوش به زنگ و به‌روز باشید.

درباره نیوزکریپتو

نیوزکریپتو یک اکوسیستم معامله آل این وان است که اجرای پل پالی گان و استلار را ممکن ساخته است. این اکوسیستم در وهله اول بر آموزش متمرکز است. به همین ترتیب نیز هم به معامله‌گران تازه‌کار و هم حرفه‌ای، هرآنچه که برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال لازم دارند را ارائه می‌دهد. این اکوسیستم به همین شکل، مهارت‌های معامله‌گران را به سطح بعدی می‌برد. اخیرا نیز این پروژه گسترش یافته است تا از طریق مشارکت با پروتکل‌ها و پروژه‌های توسعه‌محور، راهکارهای نوینی را به دیفای ارائه دهد.

درباره چین لینک

چین لینک نیز یک شبکه اوراکل استاندارد صنعت برای تأمین بودجه قراردادهای هوشمند هیبریدی است. شبکه‌های اوراکل غیرمتمرکز چین لینک، بزرگ‌ترین مجموعه از منابع دیتای باکیفیت را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهند. آن‌ها به‌علاوه، محاسبات خارج از زنجیره را نیز ایمن می‌کنند تا بدین‌وسیله، ظرفیت‌های قراردادهای هوشمند را در هر بلاک چینی، گسترش دهند. چین لینک در حال حاضر با مدیریت یک انجمن غیرمتمرکز و جهانی، میلیاردها دلار قیمت را برای قراردادهای هوشمند در امورمالی غیرمتمرکز (DeFi)، بیمه، بازی و دیگر صنایع بزرگ، ایمن کرده است.

پل پالی گان و استلار

صدها سازمان به چین لینک اعتماد دارند؛ از شرکت‌های جهانی گرفته تا پروژه‌های خط مقدم اقتصاد بلاک چین. آن‌ها از طریق چین لینک می‌توانند اطلاعات قطعی و حقیقی را از طریق شبکه‌های اوراکل قابل‌اعتماد و مطمئن، ارائه دهند.

برای اطلاعات بیشتر درباره چین لینک، از سایت آن https://chain.link/ دیدن کنید، در https://chn.lk/newsletter اشتراک بسازید و https://www.twitter.com/chainlink را در توییتر، دنبال کنید. برای فهمیدن چشم‌انداز کامل شبکه چین لینک نیز خواندن این گزارش را https://chain.link/whitepaper از دست ندهید.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/29/newscryptos-stellar-polygon-bridge-is-live-on-mainnet-with-chainlink-integration/

Leave A Reply

Your email address will not be published.