رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

تحلیل کاهش ارزش بیت کوین و سقوط بازار سهام

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

ریسک کاهش قیمت بیت کوین به دلیل رشد اخیر قیمت دلار افزایش یافته است. تحلیل کاهش ارزش بیت کوین نشان می دهد با سقوط بازار سهام ممکن است قیمت این رمزارز به ۳۰ هزار دلار برگردد.

سقوط بازار سهام

شبح سقوط بازار سهام دوباره به بیت کوین برگشته است.   

این اتفاق قبلا در مارچ ۲۰۲۰ رخ داده بود. در آن زمان، انتظار شیوع ویروس کرونا منجر به قفل شدن اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه شد. این پاندمی همچنین منجر به سقوط بازار سهام در کشورهای مختلف شد. ارزش بیت کوین در دو روز متوالی نصف ارزش خود را از دست داد.

در همین زمان شاخص دلار آمریکا یا DXY که نشان دهنده برتری این ارز در برابر ارزهای خارجی است، ۸.۷۸ درصد رشد کرد و به ۱۰۲.۹۹۲ رسید. این بالاترین سطح از سال ۲۰۱۷ بود.

این همبستگی معکوس نشان می دهد که سرمایه گذران بازار سهام و بیت کوین را رها کرده اند. دارایی ها خود را به جایی بردند که از نظر امنیت مطلوب است. پناهگاه امن از نظر آن ها دلار آمریکا است.

بیش از یک سال از آن زمان گذشته است. حال بازار بیت کوین و سهام دوباره با همان روند نزولی دست و پنجه نرم می کنند. این بار به خاطر اطلاعیه فدرال رزرو ایالات متحده امریکا که تقاضا برای دلار افزایش یافته است.

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد که شروع به افزایش نرخ سود تا پایان سال ۲۰۲۳ کرده است. یک سال زودتر از آنچه که برنامه ریزی شده بود.

پایین بودن نرخ سود باعث خروج بازار سهام و بیت کوین از بی رونقی شده بود. ارزش بیت کوین از ۳۸۸۵۸ دلار در مارس به تقریبا ۶۵ هزار دلار در اوریل ۲۰۲۱ رسید. در همین زمان بانک فدرال نرخ بهره وام را به ۰% تا ۰.۲۵% رساند.

در همین زمان شاخص اس اند پی ۵۰۰ بیش از ۹۵ درصد رشد کرد و به ۴۲۵۷.۱۶ دلار رسید. این بیشترین مقدار از مارس ۲۰۲۰ است. همانطور که در نمودار زیر می بینید داو جونز و نزدک نیز رشد مشابهی داشتند.

سقوط بازار سهام

اثر افزایش رشد نرخ بهره

تصویر زیر نیز اتفاقی است که پس از خبر افزایش نرخ بهره در چهارشنبه توسط فدرال رزرو رخ داده است.

سقوط بازار سهام و بیت کوین

بیت کوین و بازار سهام ایالات متحده امریکا پس از به روزرسانی افزایش نرخ بهره توسط بانک فدرال سقوط کردند.

در همین زمان، شاخص دلار آمریکا رشد کرد و به بالاترین میزان دو ماه گذشته خود رسید. این نشان دهنده میل و رغبت بازار جهانی به دلار امریکا است.

رشد شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا پس از اعلام افزایش نرخ بهره، افزایش یافت و به ۲.۰۶ درصد رسید.

ویلی وو (Willy Woo) تحلیلگر مشهور درون زنجیره ای در روز جمعه گفت که سقوط بازار سهام همراه با افزایش قیمت دلار می تواند نظریه بازار خرسی بیت کوین را تقویت کند.

مایکل بری (Michael Burry) رئیس مدیریت دارایی Scion، همچنین آلارم سقوط قریب الوقوع بیت کوین و سهام را به صدا درآورد. او اضافه کرد که وقتی بازار رمزارزها از تریلیون دلار سقوط می کند یا سهام های شناخته شده ارزششان از بیلیون پایین می آید. ضرر بازارهای بزرگ به همه بازار می رسد.

وی در توییتر خود نوشت: “مسئله رمزارز مانند اکثر موارد، اهرم (leverage) است.” او در ادمه می گوید: “اگر نمی دانید اهرم ارزهای دیجیتال چیست، چیزی در مورد رمزارز نمی دانید.”

امید به روند صعودی بیت کوین

به دور از روندی که قیمت دارد، باید به نکته ای دیگری نیز توجه کرد. نکته مهم رشد پذیرش بیت کوین که به عنوان یک کاتالیزور صعودی است که در سقوط قیمت در مارس ۲۰۲۰ وجود نداشت.

روز جمعه CNBC گزارش داد که گلدمن ساکس معاملات آتی بیت کوین با گلگسی دیجیتال شروع کرده است. گلگسی دیجیتال یک بانک تجارت رمزارز که به وسیله مایک نووگراتز (Mike Novogratz ) سرمایه دار سابق صندوق پرچین ایجاد شده است. سرویس اخبار مالی ادعا کرد که درخواست گلدمن برای اینکه  گلگسی دیجیتال تامین کننده نقدینگی آن ها باشد به خاطر پاسخ به افزایش فشار مشتریان ثروتمند بوده است.

دیمن وندرویلت (Damien Vanderwilt) مدیر مشترک گلگسی دیجیتال، اضافه کرد که اتخاذ این چنین تصمیماتی، به بیت کوین برای از بین بردن بدنامی که در بی ثباتی قیمتش دارد کمک می کند. این سیاست ها باعث ورود سرمایه گذاران نهادی به بازار رمزارز می شود. او در ادمه اضافه کرد:

“هنگامی که یک بانک این کار را انجام می دهد. سایر بانک ها از ترس از دست دادن مشتریان خود، تصمیمی مشابه اتخاذ می کنند. زیرا مشتریانشان از آن ها چنین درخواستی می کنند.”

پیش از این، سایر بانک ها مهم مانند مورگان استنلی، پی پال و بانک نیویورک ملون خدمات مربوط به بازار ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود ارائه کرده بودند.

آیا روند بازار خرسی است؟

او در پاسخ به این سوال که “ایا روند بازار خرسی است؟” گفت که به نظر می رسد همچنان علی رغم افت قیمت اخیر استقبال از بیت کوین ادامه داد. این تحلیلگر برای نشان دادن رشد روزافزون تعداد معامله گران و تزریق سرمایه در بازار بیت کوین به شاخص های موجود اشاره کرد.

او به میزان گردش سرمایه استیبل کوین ها در بازار رمزارزها اشاره کرد. او گفت تمام پودر خشک های که حاشیه نشسته اند دوباره وارد جریان می شوند. منظور او از پودر خشک وجوه نقد است.

وی همچنین اشاره کرد که فروش اخیر بیت کوین فقط سبب شده بیت کوین از دست ضعیف به دست قوی منتقل شود.

سقوط بازار سهام

نمودار بالا میانگین متحرک ۷ روزه ارزهای دیجیتالی که بین دست های ضعیف و قوی منتقل شده است را نشان می دهد.

سخن آخر

به نظر بسیاری از تحلیلگران همبستگی بین بیت کوین و دلار منفی است. اما آنچه داده های آماری نشان می دهند همبستگی مثبت بین آن دو است. ما در مقاله دیگری در رمزارز مارکت به این موضوع پرداخته ایم. در پشت این کاهش قیمت اخیر دلایلی دیگری وجود دارد. آنچه که مشخص است بازار ارزهای دیجیتال در آینده رشد خواهد کرد. زیرا میزان پذیرش آن افزایش یافته است.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-may-lose-30k-price-level-if-stocks-tank-analysts-warn

Leave A Reply

Your email address will not be published.