رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

بازار رمز ارز تایلند به دنبال قانونگذاری

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

به نظر می رسد تعداد حساب های کاربری سرمایه گذاران در ۱۸۰ روز گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. تایلند ادعا می کند که در حال حاضر یکی از قانون مدار ترین بازارهای رمزارز در جهان را در اختیار دارد. بازار رمز ارز تایلند از قوانین محلی تبعیت می کنند. به عنوان مثال با آغاز سال جاری بازار رمزارز Bitkub که بزرگترین بازار رمزارز تایلند به شمار می رود به واسطه قانونگذاران بسته شد. این بازار پس از اینکه برای یک بازه زمانی طولانی قادر به ارائه خدمات به مشتریان نبود بسته شد.

با وجود شرایط به وجود آمده بازار رمزارز در این کشور با قدرت تمام به مسیر خود ادامه می دهد. فعالیت این بازارها با انتشار اعلامیه از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور افزایش پیدا کرد. در این اعلامیه به این نکته اشاره شده بود که سرمایه گذاران بازار بیت کوین می تواند سالانه ۳۳ هزار دلار از این بازار به دست بیاورد. 

 مخالف سرمایه گذاران

این تصمیم با مخالفت هایی از سوی سرمایه گذاران محلی این کشور روبرو شد. چرا که در این اعلامیه سرمایه گذاران کوچک و متوسط از بازار جدا می شوند. به همین دلیل قانونگذاران باید ظرف چند روز جزئیات اعلامیه منتشر شده را در اختیار مردم بگذارند.

هیئت قانونگذاری اعلام کرده است که اعلامیه که پیشتر منتشر شده است برای تعیین احساسات سرمایه گذاران بازار طراحی شده بود. د یکی از بازارر ادامه به این نکته اشاره شده است که هدف از انتشار این اعلامیه پی بردن به نظر مردم در خصوص این قانون بوده است. هدف پیاده سازی و اعمال این قانون نبوده است.

 مدیر یک بازار رمز عرضه تایلند در گفتگو با کوین تلگراف به این نکته اشاره کرده است که انتشار این اعلامیه شکایتی از سوی دولت نبوده است بلکه این اعلامیه به سرمایه گذاران کمک می کند که از خدمات بازارهای نام معتبر استفاده نکنند.

 او در ادامه به این نکته اشاره کرد که ما از نیت دولت آگاه هستیم. اما بسیاری از سرمایه گذاران با پیاده سازی چنین برنامه ای مخالف هستند. مدیر این بازار اعتقاد دارد که تعیین محدودیت برای درامد سرمایه گذاران مکانیزم درستی برای حمایت از آنها نیست. درعوض باید اطلاعات دقیق تری از مجریان بازارها و سرمایه گذاران دریافت شود. 

قانونگذاری نباید از رشد بازار بکاهد

کوین تلگراف برای درک بهتر شرایط با مدیر یکی از بزرگترین بازارهای رمزارز در تایلند گفت و گو کرده است. مدیر بازار CEX.OI در گفتگو با خبرگزاری به این نکته اشاره کرده است که اعمال محدودیت برای درامد اقدام هوشمندانه نیست. او در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد: چنین زیرساخت هایی در تضاد با بازار مالی آزاد است. و همینطور آزادی انتخاب سرمایه گذاران را از بین می برد.

 در ادامه به این نکته اشاره کرد اکثریت سرمایه گذارانی که درآمد ناچیزی دارند، اطلاعات چندانی در رابطه با بازار مالی ندارند. اگردرک درستی از خطرات احتمالی بازار و سرمایه گذاری در بازار رمزارز نداشته باشند، اعمال محدودیت در خصوص درآمد تنها راهی است که برای حمایت از آنها وجود دارد. 

او در ادامه به این نکته اشاره کرد: رویکرد های متعددی برای محافظت از سرمایه گذاران باید در نظر گرفته شود. اعمال محدودیت در آمد یکی از این رویکردها خواهد بود. دولت نظر سرمایه گذاران را محترم می شمارد و رویکردهایی را در نظر می گیرد که به نفع آنها باشد.

 دیگر نظرات

از این گذشته مدیر یک بازار محلی دیگر در تایلند در گفتگو با کویت تلگراف به این نکته اشاره کرده است که عمیقاً اعتقاد دارد انتشار چنین اعلامیه با نیت خیرخواهانه از سوی دولت منتشر شده است. هدف از انتشار این اعلامیه کاهش خطرات سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران است.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که بازار رمز ارز در تایلند همچنان جوان است. و در ابتدای مسیر قرار دارد. قانون گذاری هایی که در این حوزه انجام شده است از سه سال پیش شروع شده اند. به نظر می رسد که دولت کمیسیون بورس و اوراق بهادار به دنبال ایجاد زیرساخت هایی برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارز است. چنین زیرساخت هایی از سرمایه گذاران در برابر خطرات احتمالی در آینده حمایت می کند. و در آخر به این نکته اشاره کرد که اگر بنا بود اعلامیه مذکور پیاده سازی شود، کلاهبرداری های بیشتری در بازار دیده می شد. و همین امر سرمایه گذاران را به سمت بازارهایی که بدون استفاده از قانون گذاری خدمات خود را ارائه می دهند روی بیاورند. علاوه بر این چنین اقدامی منجر به خروج نقدینگی از کشور می شود. چنین امری در درازمدت برای اقتصاد تایلند مضر خواهد بود.

 رونق بازار رمز ارز تایلند 

بازار رمز ارز تایلند در ماه های اخیر به شدت رونق پیدا کرده است. به گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار تعداد حساب هایی که در این بازار سرمایه گذاری می کنند از ۱۶۰۰۰۰ به ۴۷۰ هزار عدد رسیده است. از سوی دیگر ۵۰ درصد این حساب های کاربری به سرمایه گذارانی اختصاص دارد که زیر ۳۰ سال دارند. از سوی دیگر حجم معاملات انجام شده در بازار رمز ارز از ۱۸.۴۴ بات به ۱۰۰.۹۰ بات رسیده است. این امر رشد ۴۴۷.۱۸ درصدی را نشان می دهد. رشد که تنها در سه ماه روی داده است. 

سرمایه گذارانی که می خواهند در بازار رمز ارز یا بازار سهام سرمایه گذاری کنند باید دانش خود را در خصوص این بازارها افزایش دهند. اولویت اول باید آموزش سرمایه گذاران باشد. سرمایه گذاری در بازار رمز ارز یک فرصت جدید برای سرمایه گذاران به شمار می رود. بنابراین افزایش آگاهی مهمترین کاری که باید در نظر گرفته شود. 

شرکت Zipmex در سال ۲۰۲۰ یک میلیارد دلار را در بازار رمز ارز سرمایه گذاری کرده است. در حال حاضر ارزش گل سرمایه گذاری های این بازار به ۱۰۰ میلیون دلار می رسد.

آیا آینده خوبی در انتظار بازار رمز ارز این کشور است؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار از اعمال اعلامیه مذکور خودداری کرده است. براساس اطلاعات به دست آمده از بازار رمزارز این کشور مشخص شده است مردمی که دارایی هایی که به سختی به دست آورده اند و آن را در بازار رمز ارز سرمایه گذاری می کنند، سرمایه گذاران جدیدی هستند که از خطرات ناشی از این سرمایه گذاری آگاه نیستند. آنها بازار رمز ارز را به خوبی نمی شناسند و از نوسانات این ارزها آگاه نیستند. اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این زمینه اقدامی انجام ندهد، مسئولیت خسارت هایی که به سرمایه گذاران می رسد بر دوش دولت است. 

به نظر می رسد که دولت باید با اعضا قدیمی و ثابت بازار رمز ارز مشورت کند. به احتمال زیاد نظر قطعی در این رابطه را تا تاریخ ۲۴ مارس خواهیم شنید.

 در آخر

 بازار رمز ارز تایلند یکی از بزرگترین بازارهای رمز ارز در جهان است. است بسیاری از بازارهایی که در این کشور فعالیت می کنند از قوانین کشور تبعیت کردند. با این وجود دولت به دنبال راهکارهایی است که از خطرات ناشی از سرمایه گذاری در بازار رمز ارز به خواهد شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور برای کاهش خطرات پیشنهاد محدودیت اعمال محدودیت برای درآمد از رمز ارز را مطرح کرد.

 اما این پیشنهاد با مخالفت جامعه رمز ارز این کشور روبرو شد. دولت همچنان در حال انجام مذاکراتی برای اعمال قوانین موثر است و در آینده این قوانین را منتشر خواهد کرد. بازار رمز ارز هر روز با استقبال بیشتری روبرو می شود. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که می خواهید در این بازار سرمایه گذاری کنید، اطلاعات خود را افزایش دهید و با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/thailand-s-crypto-market-seeks-clearer-regulations-as-industry-interest-peaks

Comments are closed.