رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

خرید بیشتر بیت کوین از سوی نهنگ ها و قیمت ۸۳ هزار دلاری

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

دو مورد از مهمترین معیارهای قیمت بیت کوین نشان می دهند که نهنگ ها با کاهش قیمت ها ۴۲ هزار دلار برای خرید این دارایی وارد عمل شدند. خرید بیشتر بیت کوین از سوی نهنگ ها نشان می دهد که این رمزارز تا اواسط ماه ژوئن روند صعودی تازه ای را آغاز کند. 

بیت کوین برای سومین روز متوالی سطح حمایت و ۴۳ هزار دلار را به محک آزمایش گذاشته است. نهنگ ها در صرافی ها وارد صف خرید شدند. با وجود اینکه تغییر چندانی در قیمت این رمز ارز مشاهده نمی شود اما حق استفاده از قراردادهای بیت کوین به پایین ترین میزان خود در ۶ ماه گذشته رسیده است. بیت کوین در تاریخ ۱۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ تنها ۱۰ روز پیش از آن که بالاترین رکورد خود را در ۱۹۹۱۵ دلار به ثبت برساند چنین شرایطی را تجربه کرده بود.

در دسامبر سال ۲۰۲۰ فعالیت های معامله گران در بازار مشتقات منجر به افزایش ۹۵ درصدی قیمت این رمز در طول ۲۳ روز شد. در ادامه این فعالیت ها قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی ۴۲ هزار دلار رسید. در آن زمان نیز خبر قانونگذاری های دولت آمریکا در حوزه رمز ارز منجر به کاهش قیمت شد.

بی اعتمادی در نظام قانونگذاری و خرید بیشتر بیت کوین از سوی نهنگ ها

معاون خزانه داری ایالات متحده آمریکا در تاریخ چهارم ای اعلام کرد نگرانی هایی در مورد پولشویی و استفاده نادرست از ارزهای دیجیتال برای پرداخت فعالیت های غیرقانونی وجود دارد. 

در تاریخ ششم می سخنگوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا پیشنهاد نظارت و بررسی فضای رمز ارز را مطرح کرد. او در این باره گفت در حال حاضر قوانینی برای نظارت و صرافی های رمز ارز در نظر گرفته نشده است. و به همین دلیل امکان جلوگیری از کلاهبرداری نیز وجود ندارد.

در ادامه در تاریخ یازدهمین اطلاعیه ای مبنی بر اعلام خطر در خصوص سرمایه گذاری در بازار رمز ارز سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شد.

زمانی که قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۱ دسامبر به بالاترین حد خود یعنی ۱۹۹۱۵ دلار رسید حق استفاده از قراردادهای آتی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد. بیت کوین مدت دو ماه ۹۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

درست زمانی که سطح ۱۷۶۰۰ از استحکام کافی برخوردار شده حق استفاده از قراردادهای آتی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد.

اما شرایط فعلی به دلیل خوش بینی بیش از اندازه معامله گران به بیت کوین متفاوت است. البته این شرایط با توجه به کاهش ۲۶ درصدی قیمت بیت کوین در هفته گذشته تغییر کرده است. به دنبال این تغییرات حق استفاده از قراردادهای آتی به پایین ترین حد خود در شش ماه گذشته یعنی هشت درصد رسیده است.

 خرید بیشتر بیت کوین از سوی نهنگ ها در سطح ۴۳ هزار دلار 

با وجود اینکه بدبینی به ادامه روند صعودی در تاریخ ۱۷ می آغاز شده و مدت کوتاهی ادامه داشت اما نهنگ ها بالاخره برای خرید بیشتر و دارایی وارد عمل شدند. 

 برای اندازه گیری شاخص خرید به فروش از تمام جایگاه های موجود در بازار استفاده می شود. شاخص از تاثیر بسزای سهم معامله گران حرفه ای خبر می دهد. برای اندازه گیری این شاخص از اطلاعات بازارهای متفاوت استفاده می شود.

 در تاریخ ۱۶ می شاخص خرید به فروش برای معامله گران حرفه ای بازار OKEx برابر با ۱.۶۲ بود. این میزان با رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۳ هزار دلار و در ساعات اولیه روز ۱۷ می به ۲.۷۴ رسید. این اطلاعات نشان می دهد که میزان خرید نهنگ ها و بازارسازان سه برابر بیشتر از میزان فروش بازار بوده است.

با وجود اینکه به نظر می رسد آنها با خوشبینی قمار کردند اما این امر الگوی هفته گذشته را کامل می کند. شرکت میکرواستراتژی ۱۰ میلیون دلار بیت کوین دیگر را به قیمت ۴۳۶۶۳ دلار خریداری کرد.

 شاید هنوز برای اعلام پایان دوره اصلاحات بیت کوین زود باشد. اما مدارک موفقی وجود دارد که نشان می دهد حق امتیاز قراردادهای آتی کاهش پیدا کرده است. از طرفی شاهد خرید بیشتر بیت کوین از سوی نهنگ ها در سطح ۴۳ هزار دلار هستیم. 

اگر تاریخ بار دیگر تکرار شود. بیت کوین در ادامه افزایش ۹۵ درصدی را تجربه خواهد کرد. و تا اواخر ماه ژوئن به ۸۳ هزار دلار می رسد.

 در آخر

 قیمت بیت کوین در هفته گذشته با کاهش بسیار زیادی روبرو بود. امر نگرانی هایی را در بین معامله گران تازه وارد ایجاد کرد. اما حرفه ای ها دست از نگهداری بیت کوین بر نداشتند. از طرفی شاهد خرید بیشتر بیت کوین از سوی قدرت های بازار هستیم.

چنین روندی پیش از این نیز در تاریخ مشاهده شده است. در صورتی که تاریخ تکرار شود، به زودی شاهد بیت کوین ۸۳ هزار دلاری خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با ادامه روند صعودی بیت کوین چیست؟

در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/83k-bitcoin-price-in-the-cards-after-data-shows-btc-whales-bought-the-dip

Leave A Reply

Your email address will not be published.