رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

پروتکل زیروایکس (0X) چیست؟

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

پروتکل زیروایکس (0X) چیست؟

پروتکل زیروایکس (0x) یک پروتکل فراسازمانی است که امکان تبادل توکن‌های ERC20 و سایر داراییهای دیجیتال را در بستر بلاک چین اتریوم بدون نیاز به دخالت سازمان­های واسطه­ای متمرکز نظیر صرافی­های سنتی! ارزهای دیجیتال!  که به ازای انجام هر معامله کارمزدهای بالایی را اخذ می کنند، فراهم می سازد.

پروتکل زیروایکس با استفاده از مجموعه ای از قراردادهای هوشمند منبع باز و قابل کنترل عمومی، یک پروتکل تجارت انعطاف پذیر، کم­ ریسک و کم­ هزینه تولید می­ کند که طرفین قرارداد می ­توانند به راحتی به قابلیت مبادله غیرمتمرکز دست یابند. هدف پروتکل زیروایکس ! ایجاد یک شبکه استاندارد روی بلاک چین یا بستر اتریوم است که به کاربران اجازه می­دهد تا هرگونه توکن اتریوم را به صورت یک مبادله غیر متمرکز، با هم مبادله کنند.

ایجاد شبکه براساس زیروایکس

توکن بومی این پروتکل با یک رمز ابزار سودمند به نام ERC20 ! شناخته می­ شود که به ZRX معروف است. نودهایی( تاییدگرها) که میزبان مجموعه­ ای از زنجیره­ ها هستند، برنامه ­هایی را به کاربر ارائه می­ دهند و به کاربران امکان می دهند معاملاتی را که با رمزهای ZRX پرداخت می شوند را ایجاد، تایید و لغو کنند.

زیرو ایکس

در سال ۲۰۱۹، پروتکل زیروایکس 0X با انجام تعمیرات اساسی، قابلیت­ های دیگری به شبکه خود اضافه کرد و به دارندگان ZRX اجازه داد سهام خود را به یک بازارساز منتقل کنند تا ضمن حفظ قابلیت نظر دادن خود، پاداش جداگانه­ای نیز کسب کنند. پروتکل زیروایکس(0X) ! همواره به دنبال ایجاد ارتباط بهتر در مبادلات‌ غیرمتمرکز است.

برخلاف بسیاری دیگر از پروتکل­های تبادل غیرمتمرکز بر پایه اتریوم، پروتکل زیروایکس! از توکن­های انعطاف پذیر(ERC20) ! و غیر انعطاف ­پذیر(ERC-723)! پشتیبانی می­ کند. این بدان معناست که می ­توان از آن برای تجارت بدون مجوز دامنه وسیعی از دارایی ­ها استفاده کرد و به دارندگان راهی برای خرید! فروش و مبادله اکثریت دارایی های بر پایه اتریوم! از طریق بیش از ده برنامه مختلف می­ دهد.

همچنین این پروتکل باعث جلوگیری از ایجاد حباب قیمتی در شبکه می‌شود. از دیگر نکات مثبت پروتکل زیروایکس(0X) ! می‌توان به حل مشکل کارمزدهای بالا در صرافی‌های غیرمتمرکز اشاره کرد.

مغز متفکر پروتکل زیروایکس کیست؟

پروتکل زیروایکس در سال ۲۰۱۷ در سانفرانسیسکو آمریکا توسط ویل وارن (Will Waren)! مدیر اجرایی و امیر بندعلی (Amir Bandeali)! مدیر فناوری این پروتکل، ایجاد شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش رمز ارز و یا بمنظور مطالعه بیشتر درباره مفهوم زیروایکس 0X روی لینک های مربوطه کیلک نمایید و یا با کارشناسان ما در سایت رمزارز مارکت دات کام در ارتباط باشید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.