رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

چگونه تتر بخریم

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

قبل از اینکه خرید تتر باید در موردش خلاصه ای بدانیم ، تتر ابتدا در اوایل سال ۲۰۱۴ با نام ریل کوین (Realcoin) راه‌اندازی شد. اما کمی بعد در ماه نوامبر، توسط شرکت iFinex، مالک تشکیلات Tether و صاحب صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) که آن را پایه‌گذاری نموده است، دوباره نام‌گذاری شد.

اما قبل از اینکه تتر بخریم باید حتما اطلاعات کاملی راجع به آن داشته باشیم، تتر چیست و ۶ راز مهم آن چیزی است که حتما قبل از خرید تتر باید بدانیم.چرا که ممکن سرمایه امان به خطر بیافتد.

درباره “تتر” بیشتر بدانید

تتر (Tether)، این ارز دیجیتال پایدار یا Stable Coin که مهمترین ویژگی آن این است که از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال محفوظ می‌باشد، در اصل به عنوان ابزاری برای کنترل عدم پایداری قیمت در معاملات رمز ارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب این ارز دیجیتال بلاک چین محور هم از امکانات ارزهای دیجیتال بهره‌مند است و هم مشابه ارزهای رایج فیزیکی، فاقد نوسانات قیمت رمز ارزها می‌باشد و قیمت نسبتاً ثابتی دارد. اما چطور؟

خرید تتر ، فروش تتر

دلیل این که تتر دچار نوسان قیمت سایر رمز ارزها نمی‌شود، این است که این ارز دیجیتال توسط ارزهای فیات (از جمله دلار، یورو و ین) پشتیبانی می‌شود. در نتیجه، برخلاف رمز ارزهایی مانند بیت‌کوین یا اتریوم، ارزش آن بسته به قیمت ارزی که پشتوانه آن است افزایش یا کاهش می‌یابد.

شرکت iFinex که تتر را راه‌اندازه کرده و اداره می‌کند، مدعیست همیشه به اندازه توکن‌های در گردش تتر در بلاک چین، دلار آمریکا (یا سایر ارزهای رایج مثل یورو) کنار می‌گذارد؛ ادعایی که با بررسی‌های مستمر ناظران و کارشناسان دنیای رمز ارزها، تاکنون تایید شده است.

محبوب‌ترین توکن تتر، USDT نام دارد که پشتوانه دلاری دارد و ارزش آن تقریباً معادل ۱ دلار آمریکا است. همانطور که انتظار می رود USDT در میان سایر توکن های تتر گسترده‌ترین کاربرد را دارد؛ به خاطر همین است که در بیش‌تر مواقعی که در مورد تتر صحبت می‌کنیم، منظور همان توکن USDT تتر می‌باشد. در واقع به طور ساده می‌توانیم بگوییم که USDT، دلار دیجیتالی است که در صرافی‌ها به عنوان جایگزین دلار عمل می‌کند.

شرکت iFinex همچنین توکن‌ EURT را بر پایه ارز یورو که ارزشی معادل ۱ یورو دارد نیز راه اندازی کرده است. این شرکت به طور مشابه ارز دیجیتال Tether Gold با نماد XAUT که پشتوانه طلا دارد را نیز ارائه نموده است؛ ولی این دو توکن، کم‌‌تر از توکن دلاری تتر شناخته شده‌ هستند.

ساختار USDT

توکن Tether برای اولین بار با استفاده از پلتفرم Omni Layer بر روی بلاک چین بیت کوین منتشر شد؛ کمی بعد و با هدف کاهش کارمزد انتقال ارز، این توکن بر روی بلاک‌ چین اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، ایاس (EOS) و الگوراند (Algorand) نیز فعال شده است.

با وجود آن که تراکنش‌های Tether مبتنی بر بلاک‌چین و غیر متمرکز صورت می‌گیرد، توزیع توکن‌های آن در عمل به صورت متمرکز انجام می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان تتر را مانند بیت کوین یا بسیاری از رمز ارزهای دیگر یک ارز دیجیتال غیر متمرکز دانست. در شرایطی که شرکت iFinex تمامی توکن‌های تتر را تولید می‌کند و سپس آن‌ها را وارد صرافی بیت فینکس می‌نماید و از آن‌جا توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر می‌روند، نمی توان تتر را یک رمز از غیرمتمرکز دانست.

لازم به ذکر است که شفافیت مالی، حسابداری و انطباق تمامی تراکنشها با تبادلات ثبت شده، در بلاک چین انجام می‌گیرد. بنابراین هر فردی می‌تواند با استفاده از ابزارهای موجود، مقدار تتر در گردش بر روی بلاک چین بیت کوین را بررسی نماید و اینجاست که تتر ماهیت خود را به عنوان یک رمز ارز به اثبات می‌رساند.

مهم‌ترین ویژگی‌های تتر 

ثبات قیمت: قیمت تتر تقریباً معادل ۱ دلار آمریکا است؛ اما این موضوع همیشه صادق نیست و گاهی نوسانات بسیار کمی در قیمت این رمز ارز رخ می‌دهد. مثلاً گاهی قیمت آن به ۰.۹۸ یا ۱.۰۲ دلار آمریکا تغییر می‌کند که این موضوع به دلیل عرضه و تقاضای این رمزارز اتفاق می‌افتد.

دارای پشتوانه بودن: بنا بر ادعای شرکت سازنده تتر، تتر به وسیله ارزهای فیات، ذخیره نقدی و موارد مشابه پشتیبانی می‌شود. 

شفافیت مالی: اطلاعات مربوط به ارزهای پشتوانه تتر به طور زنده قابل مشاهده و پیگیری است.

 تبدیل آسان به پول نقد: تتر به آسانی در صرافی‌ها، قابل نقد کردن به ارزهای فیات است.

امنیت: تکنولوژی بلاک چین محور تتر، امنیت انتقال پول به وسیله آن را تامین می‌کند. تمامی تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین تتر نیز با استفاده از ابزارهای موجود از جمله وب‌سایت‌هایی مانند etherscan در دسترس است. 

کاربردهای Tether چیست؟

مقالات مرتبط

Tether دو کاربرد اصلی دارد:

انتقال آسان، سریع و ارزان پول 

تتر به دلیل ثبات قیمت نسبی، می‌تواند در بسیاری از موارد جایگزین دلار شود. همچنین انجام تراکنش از طریق تتر در مقایسه با ارزهای فیات بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر صورت می‌گیرد که این ویژگی برای انتقال فوری سرمایه امری کلیدی است. 

حفظ ارزش سرمایه در برابر نوسانات ارزهای دیجیتال

در نوسانات شدید ارزش رمز ارزها، مثلاً کاهش شدید قیمت بیت کوین و اتریوم، با تبدیل آن ها به تتر می‌توانید ارزش دارایی‌های خود را حفظ نمایید و در فرصت مناسب‌تری (مثلاً پس از کاهش بیشتر قیمت و پیش از افزایش مجدد نرخ) اقدام به خرید مجدد رمز ارز به میزان بیشتر نمایید. در واقع ثبات قیمت تتر، سرعت بالای انجام تراکنش‌ها و کارمزد ناچیز انتقال آن، موجب شده است که بسیاری از تریدرها از تتر برای خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم استفاده کنند. 

البته توجه داشته باشید با وجود آن که تتر از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در امان است، اما همچنان تحت تاثیر افزایش و کاهش قیمت ارزهای فیات قرار دارد. یعنی با افزایش یا کاهش نرخ برابر دلار نسبت به سایر ارزها (مثل یورو و پوند) یا طلا، ارزش USDT نیز نوسان خواهد داشت.

چطور می‌توان تتر را نگهداری کرد؟

پس از خرید و فروش تتر؛ تتر در کیف پول‌های اینترنتی مخصوص موبایل/کامپیوتر و یا کیف پول‌های موجود در صرافی قابل نگهداری است. از جمله کیف پولهای مناسب برای نگهداری تتر، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  کیف پول رسمی سایت تتر (Tether Wallet) که در سایت رسمی آن موجود است؛ البته فعلاً امکان ثبت نام در این سایت برای کاربران ایرانی وجود ندارد.
  •  کیف پول‌های تحت وب مانند CoinPayment ،MyEtherWallet و OmniWallet
  •  اپلیکیشنهای موبایلی مانند Coinomi که مخصوص سیستم عامل‌های اندروید و iOS می‌باشد و Freewallet که مخصوص اندروید است.
  •  کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند کیف پول ترزور (TREZOR) و لجر نانو که USDT را پشتیبانی می‌کنند.

چطور در ایران تتر بخریم؟

بهرین روش خرید احراز هویت در سایت های فروشنده معتبر چون تترلند، نوبیتکس , یا والکس است که شما میتوانید با پرداخت ریال از کارت بانکی خود به آنها به صورت امن و مطمعن تتر بخرید.

چطور در ایران تتر بفروشیم؟

سایت‌هایی مانند رمز ارز مارکت خدمات خرید و فروش تتر در ایران را به آسانی به کاربران خود ارائه می‌دهند. بدین ترتیب در صورتی که قصد دارید تتر خریداری کنید و یا موجودی تتر خود را به فروش برسانید و ریال دریافت کنید، می‌‌توانید از خدمات رمز ارز مارکت برای تبدیل موجودی تتر خود به ریال استفاده کنید.

خرید تتر ارزان

قیمت خرید صرافی ۳۰۰۰۰ تومان است دوستی به من پیشنهاد کرده از او تتر بخرم ۲۴۰۰۰ تومان چون پول لازم است ، یا باید سریع بفروشد یا هزاران مثال دیگر ، قطعا شما قربانی کلاهبرداری خواهید شد، قیمت لحظه ای دلار تتر به ریال مشخص است و به نظرم قیمت لحظه ای چندین صرافی مطمعن مثل قیمت لحظه ای تومان به تتر را در صرافی نوبیتکس و همچنین قیمت لحظه ای خرید و فروش تتر والکس و یا حتی تترلند و آبان تتر را چک کنید تا از قیمت درست مطعن شوید. در یک کلام ، تتر خیلی ارزان یعنی کلاه برداری !

تتر TRC20 یا ERC20

تتر TRC20 یعنی انتقال تتر بر بستر ترون TRX که هزینه انتقال آن حدود ۷ یا ۸ ترون هست قیمت لحظه ای ترون را چک کنید تا متوجه شوید هزینه انتقال آن چند دلار میشود ولی در حال حاظر حدود ۰.۸ دلار هزینه انتقال آن میشود.

تتر ERC20 یعنی انتقال بر بستر اتریوم ، که معمولا هزینه ای بالاتر دارد در شرایطی حتی تا ۵۰ دلار هم هزینه انتقال آن میشود، اگر دوست دارید بیشتر در مورد ERC20 بدانید مطلب اتریوم چیست حتما مطالبی جذاب برای شما دارد.

ولی در مجموع از لحاظ ماهیت و ارزش تتر هر دو یکی هستند به همین خاطر است که اکثرا تمایل به استفاده تتر بر روی بستر ترون را دارند که هزینه ای کمتر برای انتقال بپردازند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.