رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

شیوع بیماری کرونا چگونه دنیای رمزارز را دستخوش تغییر کرده است

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

کارشناسان و تحلیل گران تکنولوژی بلاک چین و دنیای رمزارز به این سوال پاسخ می دهند: شیوع بیماری کووید ۱۹ چه تاثیری روی این حوزه گذاشته است.

سال گذشته چه کسی تصور یم کند که ظرف ۱۲ماه زندگی بشر تا این اندازه دستخوش تغییر شود؟ بدون شک نوامبر گذشته به عنوان یک بازه زمانی سرنوشت ساز در تاریخ بشر امروزی ثبت می شود و در ذهن همگان برجای می ماند. هنوز شمار بیماران به صفر نرسیده است و هیچ کس نمی داند که آیا چنین اتفاقی روی می دهد یا خیر. تنها می دانیم که این بیماری از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۹ و در کشور چین آغاز شده است.

 در ژانویه ۲۰۲۰ شهر ووهان در مرکز چین با گسترش شدید بیماری دست به گریبان شد. ۴۱ بیمار در شرایط بسیار ناخوشاندی به سر می بردند. پس از دو ماه سازمان بهداشت جهانی WHO  ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی معرفی کرد.

 کشور ها مرزهای خود را بستند، رویدادهای اجتماعی را به حالت تعلیق درآوردند و از تجمع افراد جلوگیری کردند. در همین حین دو اصطلاح تازه به فرهنگ مردم جهان افزوده شده که تا پیش از این به ندرت به کار می رفت : «قرنطینه» و « فاصله اجتماعی».

 تا کنون بیش از ۵۵ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند. در تصویر زیر میزان پراکندگی و آمار افراد مبتلا به این بیماری را در سراسر جهان مشاهده می کنید.

کرونا بیت کوین
شیوع کرونا و رمزارز

اما شیوع این بیماری در کنار صدماتی که بر پیکره سلامت جامعه زده است، مزایایی را نیز در بر داشته است. نظام مالی اروپا پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با سیستم سنتی متحول شد. در پی همین رویداد اقتصاد اروپا به سمت داد و ستدهای بی نیاز از پرداخت نقدی یا استفاده از رمزارز روی آورد.

برخی بر این باروند که کووید ۱۹ میزان پذیرش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را نیز افزایش داده است. به این ترتیب گویا درک انسان های از پول مدام در حال تغییر و تحول است.

بانک جهانی و بیت کوین

 بانک جهانی نیز به دنبال شیوع بیماری و در تلاش برای آرام کردن اوضاع اقتصاد جهانی اقدام به انتشار ۱۵ تریلیون دلار کرد. همین امر سبب شده است که افراد بیشتری به بازار رمزارز روی بیاورند. همین امر نیز منجر به افزایش نرخ تورم و استقبال مردم از ارز دیجیتال شده است.

در همین حال دولت های برای تامین سلامت شهروندان برنامه هایی را برای پیگیری روند گسترش کرونا در نظر گرفتند. همین امر منجر به بروز نگرانی هایی درخصوص حریم شخصی و حضور مرکزیت شد.

دولت ها در ادامه ارز دیجیتال بانک مرکزی را روی کار آوردند. این نوآوری به لطف شیوع بیماری کرونا انجام شده است. روی هم رفته شیوع بیماری کرونا زندگی تمام نوع بشر را دستخوش تغییر کرده است. اکنون بشر به شیوه دیگری به زندگی خود ادامه می دهد. با وجود چالش های موجود گویا ۲۰ سال فعالیت در عرصه تکنولوژی بالاخره به یاری بشر آمده است. شیوع این بیماری بر سرعت پیشرفت بشر در این حوزه نیز افزوده است.

 اکنون پس از گذشته یک سال از شیوع این بیماری هنوز به پایان این بیماری همه گیر نزدیک نشده ایم. کوین تلگراف کارشناسان و تحلیل گران دنیای رمزارز را به پاسخ یک سوال دعوا کرده است. کرونا چه تاثیری بر بازار رمزارز داشته است.

بیماری کرونا
شیوع کرونا رمزارز

 اشش بیرال- Asheesh Biral مدیرکل ریپل نت (RippleNet) در پاسخ به این سوال گفت

شیوع بیماری کرونا ناعدالتی را برای افرادی که به سیستم بانکی دسترسی ندارند به مراتب وخیم تر کرده است. از طرفی این بیماری مشکلات موجودی در نظام بانکی را نیز بیش از هر زمان دیگری نمایان کرد. کسانیکه درآمد کمتری دارند، هزینه های بیشتری را متحمل می شوند. به عنوان مثال متوسط کارمزدی که باید برای انتقال ۲۰۰ دلار پرداخت شود، ۱۴ دلار است. مردم در دوران شیوع بیماری نیز باید برای خانوداه و دوستان خود در خارج از مرزها پول ارسال کنند. کوریدور مکزیک و آمریکا از زمان آغاز بیماری کارمزد های خود را به شدت افزایش داده است.

مکزیک در سال ۲۰۲۰ ۴.۰۲ بیلیون دلار از این طریق درآمد زایی کرده است. این مبلغ افزایش ۳۶ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد. ریپل میزان کارمزد پرداختی را کاهش داده است. از طرفی تکنولوژی بلاک چین نیز نقل و انتقال پول به خارج از مرزها را به سادگی امکان پذیر کرده است. در این حالت نقل و انتقالات با سرعت بیشتر، ارزان تر و قابل اعتماد تر انجام می شود. از طرفی شرکت های بزرگی مانند پی پل و Square به استفاده از رمزارز روی آورده اند. تایید اعتبار دنیای رمزارز از سوی این شرکت های شناخته شده منجر به افزایش رضایت مشتریان و همین‌طور افزایش پذیرش عمومی رمزارز شده است.

 دا هونگفای -Da Honggfei موسس Neo در پاسخ به این سوال گفت

«به نظر من شیوع کووید ۱۹ تاثیر مخربی روی دنیای رمزارز نداشته است. بلکه شیوع این بیماری میزان تقاضا برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین را به شدت افزایش داده است. در شرایط فعلی نیازی به استفاده از این تکلنوژی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. شیوع این بار ضعف زنجیره توزیع را بیش از هر زمان دیگری به تصویر می کشد. بلاک چین می تواند زنجیره توزیع بدون مرکزیتی را ایجاد کند که در زمان شیوع این بیماری بسیار مفید خواهد بود. با استفاده از این سیستم در کنار توزیع لوازم مورد نیاز حریم شخصی افراد بیمار نیز به خطر نمی افتد.»

شیوع بیماری کرونا چگونه دنیای رمزارز را دستخوش تغییر کرده است
کرونا و رمزارز

تیم درپر- Tim Draper در پاسخ به این سوال گفت

« بسیاری از مردم که در خانه های خود به سر می برند، بیش از هر زمان دیگری به سرمایه گذاری در بیت کوین علاقه مند شده اند. قرنطینه خانگی برای بسیاری از مردم طاقت فرسا و آزاردهنده بوده است. زمانی که دولت ۱۳ تریلیون دلار را به عنوان مسکن به مردم تزریق می کنند. به این ترتیب هرروز بر تعداد افرادی که ترجیح می دهند به جای مسکن از درمان واقعی استفاده کنند، بیشتر می شود. همین امر سبب شده است که افراد بیشتری برای خرید بیت کوین وارد عمل شوند. درواقع بسیاری از مردم به عنوان اعتراض به چاپ اسکناس های بی ارزش و بدون پشتوانه به خرید بیت کوین روی آورده اند.»

 در آخر

 بیماری کووید ۱۹  تاثیرات قابل توجهی را بر دنیای رمزارز برجای گذاشته است. شیوع بیماری کرونا با وجود تمام آسیب هایی که به زندگی بشر و اقتصاد جهانی وارد کرده، برای بازار رمزارز مفید بوده است.

 نظام بدون مرکزیت برای شرایط فعلی بسیار مناسبی است. دراین حالت خدمات با سرعت بالاتر و در ازای بهای کمتری در اختیار افراد گذاشته می شود. از سوی دیگر انتشار دلار از سوی بانک جهانی افراد بیشتری را به سمت بازار بیت کوین روانه کرده است. این نکته را به یاد داشته باشید که این امر می تواند پذیرش بیت کوین را در جهان افزایش داده است.  رمزارز و تکنولوژی بلاک چین راهکار مناسبی برای مقابله با شرایط فعلی و شیوع بیماری کروناست.

 اگر تاکنون برای خرید و فروش بیت کوین وارد عمل نشده اید، اکنون زمان آن رسیده است که با خرید بیت کوین دارایی خود را از خطر تورم نجات دهید و به جمع دارندگان ارزهای دیجیتال بپیوندید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید از تازه های دنیای رمزارز باخبر شوید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/how-has-the-covid-19-pandemic-affected-the-crypto-space-experts-answer

Leave A Reply

Your email address will not be published.