رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

رشد بیت کوین در هند علی رغم تحریم دولت این کشور

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

میزان علاقه سرمایه گذاران به خرید بیت کوین در هند روز به روز در حال افزایش است. این در حالی است که ترس ناشی از تحریم این ارز از سوی دولت همچنان احساس می شود. هند از جمله کشورهایی است که در ماه های گذشته همواره به آینده بیت کوین و دیگر رمز ارزها بدبین بوده است. این بدبینی ها در ماه فوریه شدت گرفت. و یکی از مقامات ناشناس هند اعلام کرد که رمز ارزها از سوی دولت این کشور تحریم می شوند. و تمام کسانی که این دارایی ها را در اختیار دارند ظرف چند ماه باید با فروش دارایی آنها را به ارز سنتی کشور تبدیل کنند. با این حال شاهد رشد بیت کوین در هند هستیم. 

 وزیر اقتصاد هند اخبار را تصحیح کرد

 وزیر اقتصاد هند اعلام کرد که گزارش های مربوط به خبر تحریم بیت کوین اغراق شده بوده اند. مقامات این کشور قوانینی که در نظر دارند را با دقت و حساسیت بیشتری اعمال خواهند کرد.

شاید به دلیل گفته های وزیر اقتصاد هند باشد که میزان ثبت نام در بزرگترین صرافی ارز دیجیتال هند به شدت افزایش پیدا کرده است. در هفته اول ماه آوریل شاهد افزایش تعداد حساب های رمز ارز در صرافی WazirX بوده ایم. مدیر ارتباطات این صرافی در گفتگو با کوین تلگراف گفت میزان ثبت نام های انجام شده در شش روز اول ماه آوریل سال ۲۰۲۱ از میزان کل ثبت نام هایی که در شش ماه اول سال قبل انجام شد بیشتر است. 

بازار رمزارز CoinDCX یکی دیگر از صرافی های کشور هند است که در فصل اول سال ۲۰۲۱ یک با دو برابر شدن میزان ثبت نام کاربران روبرو بوده است. این امر خود نشان دهنده رشد بیت کوین در هند است.

بدبینی ناشی از ترس از تحریم رمز ارز در کشور ر به افزایش خوشبینی توسعه دهندگان دیگر بخش های جهان شده است.

 خرید بیت کوین از سوی تسلا و دیگر شرکت های بزرگ جهان

پذیرش بیت کوین از سوی شرکت های بزرگی مانند پی پل، تسلا و میکرواستراتژی از چشم مردم هند دور نمانده است. از طرفی قرنطینه ناشی از شروع بیماری کرونا در افزایش علاقه مردم به سرمایه گذاری در بازار رمز ارز موثر بوده است. 

 مدیر یکی از صرافی های هند در این باره می گوید زمانی شاهد افزایش توجه مردم به بازار رمز ارز بودیم که در ۱۲ ماه گذشته تغییرات مثبتی در بازار رمز ارز دیده شد. در آغاز وزارت دادگستری هند تحریم های مربوط به این حوزه را حذف کرد. در ادامه قرنطینه در کشور اجرا شد. این عوامل میزان آگاهی و دانش مردم از رمز ارز را افزایش داد. در نهایت اخبار مربوط به سرمایه گذاری تسلا، میکرواستراتژی، ،Square پی پل و ویزا توجه همه را به خود جلب کرد.

اطلاعات موجود از بازار رمز عرضه نشان می دهد که میزان بازدید کاربران از صرافی WazirX در ۶ ماه گذشته ۶۳۰ درصد افزایش داشته است. تعداد بازدیدکنندگان این صرافی در ماه از ۵۰۰۰۰۰ نفر به ۴ میلیون نفر رسیده است.

بخش عمده کاربرانی که به تازگی در صرافی های هند حساب باز کردند بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند. 

تعداد بازدیدکنندگان صرافی CoinDCX نیز از نوامبر سال ۲۰۲۰ سه برابر شده است. بخش عمده کاربران جدید این صرافی بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند. رشد بیت کوین در هند روز به روز توجه سرمایه گذاران بیشتری را به این بازار جلب می کند.

 عدم تحریم بیت کوین در هند

 مقامات انگشت اتهام را به سمت بازار رمز ارز نگرفتند. به همین دلیل ترس در کنار شک و دودلی که به اختصار FUD خوانده می شود و از سوی دولت در ماه فوریه ایجاد شد، به جای ریشه کن کردن رمز ارز منجر به رونق آن شده است.

تاکنون لایحه ای در مورد رمز ارز صادر نشده است. از طرفی وزیر اقتصاد این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هند قصد تحریم رمز ارز را ندارد. و رویکرد مسالمت آمیز تری را در رابطه با این ارز اتخاذ کند.

صرافی های رمزارز تنها کسانی نیستند که چنین تصوری دارند. بازار رمز ارز آمریکایی Coinbase به تازگی متوجه پتانسیل های موجود در هند شده است. این بازار خدمات مهندسی و آی تی خود را در این کشور راه اندازی کرده است.

میزان تقاضا برای خرید رمز ارز در هند به شدت افزایش پیدا کرده است. به دنبال خبر لغو تحریم بیت کوین سوی دولت شاهد رشد بیت کوین در هند بوده ایم. در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار سرمایه گذار در هند حضور دارند. از این گذشته ۳۵۰ استارتاپ که بر پایه رمز ارز راه اندازی شده اند از مارس سال ۲۰۲۰ و عالی تر خود را آغاز کردند. از طرفی حجم معاملات در مقایسه با پیش از ماه مارس سال ۲۰۲۰ در حدود ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

در آخر

 به تازگی اخبار ضد و نقیضی در خصوص تحریم بیت کوین و دیگر رمز ارزها از سوی دولت هند به گوش می رسید. اما به نظر می رسید اخبار موجود بیش از اندازه اغراق شده بودند. وزیر اقتصاد این کشور با انتشار بیانیه ای سوءتفاهم های موجود را برطرف کرد. او اعلام کرد که این کشور قصد تحریم رمز ارز را ندارد و به دنبال اعمال قوانین مناسب است. با انتشار این خبر در کنار خبر سرمایه گذاری شرکت های بزرگی مانند تسلا و پی پل در بیت کوین، سرمایه گذاران بیشتری به این بازار جلب شد.

اکنون شاهد افزایش تعداد حساب های رمزارز و رشد بیت کوین در هند هستیم. با نگاهی به تعداد اخبار و تبلیغات مربوط به خرید و فروش بیت کوین در ایران، متوجه می شویم که وضعیت در کشور ما نیز چندان متفاوت نیست. شما میزان علاقه مردم به خرید بیت کوین و رمز ارز را چگونه ارزیابی می کنید؟ با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید و نظرات خود را به گوش دیگر کاربران برسانید.

منبع 

https://cointelegraph.com/news/why-cryptocurrency-is-booming-in-india-despite-national-ban-fears

Leave A Reply

Your email address will not be published.