رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

تحلیل بیت کوین در سال ۲۰۲۱

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

بیت کوین به‌تازگی (سال ۲۰۲۰ میلادی) یکی از بهترین سال‌های طول حیاتش را پشت سر گذاشت؛ در واقع دومین مورد از ثبت جهش دیوانه­‌وار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است. در ادامه می‌خواهیم به احتمالات و پیش‌بینی قیمت بیت کوین بپردازیم.

بیشتر بدانید

قیمت بیت کوین امسال رشدی ۳۰۰ درصدی را تجربه کرد و توانست در بحبوبه منافع سازمانی تجدید یافته و همچنین یک چشم‌­انداز وسیع­‌تر در پذیرش جریان اصلی (سرمایه­‌گذاری) از نقطه اوجش در سال ۲۰۱۷ میلادی پیشی بگیرد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین در زیر قیمت روانی (و نقطه مقاومت) ۳۰ هزار دلاری قرار دارد و مهم‌تر اینکه معامله‌­گران و سرمایه‌­گذاران ارزهای دیجیتالی در پی کشف سرنخ‌­هایی درباره قیمت احتمالی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ هستند.

مارک نیوتن، مؤسس و رییس دفتر مشاوران نیوتن در مصاحبه­ این هفته‌­ا‌ش با برنامه معامله‌­گران شبکه آمریکایی CNBC اعلام کرد با توجه به این‌که بیت کوین به‌تازگی سقف قبلی خودش را زده پس انتظار می‌رود که در میان مدت به روند صعودی­ خودش ادامه دهد. او همچنین با اشاره به نمودارهایی که خبر از یک وقفه (در مسیر صعودی بیت کوین) در اوایل سال ۲۰۲۱ می­‌دهند، می‌­افزاید که این روند مسیر خودش را می‌­یابد و طبق پیش‌بینی او در اواخر ژانویه ما شاهد اوج‌گیری مجدد بیت کوین خواهیم بود.

بیت کوین این هفته توانست خودش را به نقطه مقاومتی ۳۰ هزار دلاری نزدیک کند، در واقع در معاملات صرافی بیتزمپ (BITSMAP) لوگزامبورگ به قیمت ۲۹۷۰۰ دلاری رسید و سپس از این نقطه نزول کرد. بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۰ رشدی چهار برابری را تجربه کرده و همچنین بیشترین رشد ماهیانه‌­اش از ماه می ۲۰۱۹ را در ماه دسامبر امسال به ثبت رساند.

در ماه دسامبر یک گزارش درز کرده از سیتی بانک مشخص کرد که یکی از ارشدترین تحلیلگران این بانک معتقد است قیمت بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۱ به عدد ۳۱۸ هزار دلار خواهد رسید و به همین دلیل هم آن را طلای قرن ۲۱ نامید.

بیت کوین که در طول سال ۲۰۲۰ برای خودش کسب آبرو (لقب طلای دیجیتال گرفت) کرد، حالا تحت حمایت سرمایه‌­گذارانی است که درباره‌ی بی‌ارزش شدن ارزهای سنتی و شکل‌گیری یک موج تورمی به واسطه چاپ پول دولت‌ها بسیار محتاط هستند.

مقالات مرتبط

راس مولد (RUSS MOULD) مدیر سرمایه‌­گذاری در کارگزاری AJ BELL (از طریق ایمیل) می‌­گوید که طلا در سال ۲۰۲۰ توانست به سقف جدیدی برسد و بیت کوین هم توانست بارها و بارها رکوردشکنی کند، به نحوی که این ارز دیجیتالی برای اولین بار در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی توانست ۲۸ هزار دلار را هم پشت سر بگذارد.

مولد همچنین با اشاره به عرضه ثابت ۲۱ میلیون توکنی بیت کوین و رشد عرضه ۲ درصدی هر ساله طلا می‌افزاید که برخی‌­ها همچنان به رشد فزاینده طلا و بیت کوین امیدوارند، البته این چندان بیراه هم نیست، البته اگر دولت‌ها همچنان بدهی­‌هایشان را افزایش بدهند و بانک­‌های مرکزی هم به دنبال تسهیل در فرآیند وام‌دهی باشند و مهم‌تر این‌که به نرخ­‌های بهره صفر درصدی، دستکاری در بازدهی اوراق قرضه و حمایت از پول‌های بدون پشتوانه متوسل شوند.

انتظار می­‌رود که محبوبیت روز افزون بیت کوین تضاد بیشتری را مابین دو گروه به وجود بیاورد. اول، کسانی که سرمایه‌­گذاری در بیت کوین را یک سرمایه‌گذاری مناسب می­‌دانند و دوم، کسانی که به ارزش آن مشکوک­ هستند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

مولد می­‌گوید که در واقع آن‌هایی که نمی‌­توانند پول در بیاورند، طلا و بیت کوین را فاقد ارزش ذاتی معرفی می­‌کنند. البته برخی دیگر هم اعتقاد دارند که بیت کوین تنها یک طرح‌واره پونزی (تسویه حساب) ستودنی­ است چرا که در آن جریانات پول جدید در نقطه تحتانی (کف) به کمک پول هوشمندی می‌­آید که همان ابتدا در نقطه فوقانی (سقف) به وثیقه گرفته شده است.

در سال ۲۰۲۱ میلادی سرمایه‌گذاران از شانس خودشان مبنی بر هزینه کردن برای خرید بیت کوین و طلا به‌عنوان ذخیرگاه‌­های باارزش و متنوع‌سازهای مفید پرتفوی‌شان (سبد دارایی) استفاده خواهند کرد و البته هم‌چنین دولت‌ها و بانک‌های مرکزی هم بدون توجه به مشکلات احتمالی آن، پول بیشتری را هزینه خواهند نمود.

در این میان، جامعه ارزهای دیجیتال هم به­ دلیل خلق ارزهای دیجیتالی کوچکتر دچار انشقاق می­‌گردد. البته حلول تهدید ناشی از به‌کارگیری مقررات نظارتی و همچنین افزایش نظارت دولت‌ها، نگرانی را هم درباره ناموفقیت اغلب ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز به وجود آورده است.

پائولو آردوئینو، مدیر ارشد فناوری در صرافی ارزهای دیجیتال بیت فنیکس واقع در هنگ‌کنگ و بریتیش ویرجین (ثبت شده در ایسلند) در یک سؤال و جواب ایمیلی اعلام می­‌کند که سیطره و حکمرانی بیت کوین پس از یک سال (۲۰۲۰) پرتلاطمی که در آن قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال (بیت کوین) از چهار هزار دلار در ماه مارس به (یک رکورد جدید) بالای ۲۸ هزار دلار رسید، امری اجتناب ناپذیر است.

گرچه سیطره بیت کوین و میزان ارزش آن در مقایسه با تمام ارزهای موجود در بازار دیجیتال، در هفته‌­های اخیر به‌شدت جلب توجه کرد، اما ما باید بدانیم که روند حرکتی آن در کل ۱۲ ماه گذشته کمابیش یک روند یکنواختی را تجربه کرده است.

آردوئینو می‌­افزاید که در حالی که بخشی از رشد فزاینده اخیر ناشی از حضور چشمگیر سازمان‌ها و نهادها بوده است اما ما هم به دلیل سود خرده فروشی افزایش یافته در بیت کوین می­‌توانیم آن را یک نوع طلای دیجیتال در نظر بگیریم. البته این روند می‌تواند علاقه­‌مندی‌­ها را نسبت به برخی از پروژه­‌های نوآورانه سودآور در فضای توکن­‌های دیجیتال تقویت هم نماید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.