رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

بیت کوین نخرید.

2

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

۹۷%
بسیار عالی
  • نظر شما در مورد این مقاله چیست ؟
محتوا نمایش

بیت کوین نخرید. ، مگر این مقاله را خوانده باشید.

در این مقاله به تمامی سئوالات احتمالی شما در مورد بیت کوین چیست، پاسخ داده خواهد.

مطالبی چون ارز دیجتال یعنی چی ؟ صاحب شرکت بیت کوین ! کیست ؟پشتوانه بیت کوین چیست ؟ممکنه بیت کوین صفر بشه ؟ طراح بیت کوین چرا خود را مخفی کرده؟ سازمان های نظامی امنیتی بیت کوین را تولید کرده اند؟ میشه بیت کوین رو هک کرد؟ بیت کوین مجانی از کجا به دست بیاریم ؟ بیت کوینم گم شده به کی مراجعه کنم ؟ چطوری بیت کوینم رو نگهداری کنم ؟ بیت کوین راهی برای ثروتمند شدن هست ؟ قیمت بیت کوین به ریال چند هست ؟ قیمت بیت کوین به دلار چند هست ؟بعد از مرگم بیت کوین هام به کی میرسه؟ استخراج ارز دیجیتال به چه صورت هست؟ قیمت لحظه ارزهای دیجیتال را کجا می توانم ببینم؟ درسته که میگن بیت کوین یک میلیون دلار میشه ؟ بیت کوین با اتریوم چه فرقی داره ؟ ارزون ترین راه خرید بیت کوین چیه ؟ ارزهای دیجیتال ام را چطوری بفروشم ؟

این روزها هر کجا که باشید، صحبتی از رمزارزها به میان خواهد آمد. کاهش ارزش ارزهای سنتی و بی اعتمادی مردم به نظام بانکی جرقه ایجاد یک نظام مالی جدید را روشن کرد. شاید بهتر باشد که در پاسخ به سوال تعریف بیت کوین چیست ؛به صورت بگوییم بیت کوین یک ارز دیجیتال است که واسطه ای برای انتقال آن وجود ندارد، کشور یا سازمانی مالک آن نیست. نماد آن به صورت انگلیسی BTC است .

ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست ؟

 بیت کوین ارز دیجیتال است ، چون هرگز نمی توانید آن را در کیف پول های عادی خود نگهداری کنید یا تا کنید و در جیب عقب تان بگذارید. این ارز هرگز دیده و لمس نمی شود. این اولین بار است که ارزی در جهان معرفی شده است که بیشتر از آنکه به یک نماد فیزیکی اشاره داشته باشد، به یک مفهوم اشاره می کند. مفهومی که کنترل آن در دست هیچ قدرت مرکزی واحدی نیست.

مردم سکان دار این ارز هستند. شاید بیت کوین همان دموکراسی باشد که بشر سال ها در پیاده سازی آن با مشکل روبه رو بوده است.

شاید بشود گفت مثل عکس های دیجیتال ، قبلا عکس ها روی کاغذ چاپ میشدن(فیزیکی بودن) و باید اون ها رو برای چاپ و ظهور به عکاسی میبردین ولی امروزه شما عکس ها خودتون به صورت دیجیتال روی موبایل یا کامپیوتر تون نگهداری می کنید. برای چاپ اونها نیازی به شخص دیگه ای نیست !

زمزمه های ایجاد بیت کوین از سال ۲۰۰۸ شنیده شد. در واقع دامنه سایت اصلی بیت کوین ، Bitcoin.org نیز در آن سال خریدرای شد. وعده هایی که در آغاز تنها توجه عده بسیار کمی از توسعه دهندگان را به خود جلب کرد؛ در ادامه غول های سرمایه گذاری را به این بازار کشاند. این وب سایت مدتی ایست بخش فارسی خود را هم راه اندازی کرده است.

تراکنش ها در بیت کوین سریعتر، ارزان تر و بدون نیاز به وساطت شخص سوم انجام می شود. چه کسی می توانست در مقابل این پشنهاد مقاومت کند؟

 احتمالا شما هم متوجه افزایش پذیرش این ارز از سوی مردم جامعه شده اید. شاید همین مسئله شما را به جستجوی بیشتر در رمزنگاری بیت کوین کشانده باشد. با مطالعه این مقاله با انقلاب ارز دیجیتال و ارز پیشتاز این انقلاب، بیت کوین، آشنا می شوید.

 اولین گام در شناسایی بیت کوین شناخت پول است. در ادامه در می یابیم که چرا پول باید جای خود را به بیت کوین بدهد؟ این ارز دیجیتچرا و چگونه دنیا را تغییر می دهد و چه کسی این ایده ناب را در سر داشته است؟ در ادامه پاسخ این سوالات را در کنار بسیاری از سوالات دیگر می یابید.

تاریخچه بیت کوین
سر آغاز بیت کوین

 تاریخچه پول از مبادله کالا به کالا تا اسکناس

بگذارید همین اول بسم الله آب پاکی را روی دستتان بریزم، شاید این موضوع را ندانید، اما پول به خودی خود هیچ ارزشی ندارد.

 فرقی نمی کند به جای اسکناس و سکه از چند تکه سنگ استفاده می کنید یا دانه های گندم. چیزی که ارزش اسکناس های امروزی را تعیین می کند، توافق میان مردم است.

 بشر از زمانی که طعم به دست آوردن را چشید دیگر از این میدان پا پس نکشید. ابتدا کالاها نقش پول را ایفا می کردند. به عنوان مثال چند عدد گوسفند قیمتی برابر با چند کیسه گندم داشت. ارزش ها قراردادی بود.

 اما همین قراردادی بودن کم کم کار دست بشر آن زمان داد. توافق ها به این سادگی انجام نمی شدند. حکایت این بود که «هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است». هیچ کس باور نداشت که کالایی که برای فروش گذاشته است همان قدری می ارزد که خریدار ادعا می کند.

 از طرفی فروشنده ها هم همیشه کالای خریدار را به اندازه ای که او ادعا می کند ارزشمند نمی دانستند. همین مسئله باعث شد که بشر به استفاده از طلا روی بیاورد. 

·         طلا پول اولیه

 اختلاف نظرهایی که درباره ارزش کالا وجود داشت، بشر را به دنبال راه چاره به کوه و بیابان کشاند. طلا به عنوان ارزشمندترین فلز روی کره زمین، به عنوان واحدی ثابت برای مبادلات به کارگرفته شد.

 این فلز گرانبها هم یک دارایی به حساب می آمد و هم ابزاری برای دادوستد. طلا نرم و از چگالی بالایی برخوردار است. این فلز زرد رنگ درخشنده، تابناک، چکش خوار و انعطاف پذیر است. این ویژگی ها بر محبوبیت این فلز می افزود. به این ترتیب دیگر مردم اختلاف نظر چندانی بر سر ارزش کالاها نداشتند. اما مشکل دیگری پدیدار شده بود. طلا از ارزش بسیار زیادی برخوردار بود.  

کسی نمی توانست برای خرید نان و نیازهای اولیه خود طلا با خود حمل کند. این کار خطرات زیادی را به همراه داشت. نگهداری طلا کار دشواری بود. اینجا بود که پول قدم به عرصه حضور گذاشت.

سکه هایی که از طلا، نقره و دیگر فلزات تهیه می شدند برای مبادلات مردم به کار می رفتند. اولین سکه ۶۰۰ سال قبل از میلاد و از ترکیبی از طلا و نقره ضرب شد. در آن زمان روی سکه ها اشکال متفاوتی ضرب می شد. به عنوان مثال اگر می خواستید ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در شهر سارادیس کوزه ای سفالی را خریداری کنید، باید دو سکه با طرح جغد و یک سکه با نشان مار به فروشنده می پرداختید.

·         پولی که امروز می شناسیم

 اسکانس هایی که امروز می شناسیم از ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح روی کار آمدند. زمانی که مارکوپلو که تاجر و نویسنده و اکتشاف گر بود از آسیا و از راه ابریشم عبور می کرد، چین از پول برای معاملات خود استفاده می کرد. آن روز ها روی سکه های این کشور این عبارت نوشته شده بود «کسانی که تقلب می کنند به دار آویخته می شوند.»

 به تدریج استفاده از سکه کاهش پیدا کرد و درنهایت بانک ها به استفاده از اسکناس روی آوردند. در این زمان بود که آمریکا در سال ۱۹۱۳ دلار را معرفی کرد. دولت آمریکا در آن زمان مدعی شد که هر دلار ارزشی معادل ۰.۶ تا ۱.۵ گرم دارد. به این ترتیب هر کسی که یک دلار پول در اختیار داشت می توانست با مراجعه به بانک به همان اندازه طلا دریافت کند. بعدها آمریکا روی دلارهای خود نوشت «ما به خدا اعتماد داریم».

 بنابراین دلار نخستین ارزی بود که پشتوانه طلا داشت. بانک ها کنترل طلا و دلار را برعهده داشتند. اما شاید این سوال مطرح شود که بانک بیت کوین در جا واقع شده است و چه کسی آن را کنترل می کند؟

کنترل بیت کوین
قدرت در بیت کوین

قدرت بیت کوین در دست چه کسی است؟

شاید یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این ارز دیجیتال همین باشد؛ هیچ کس کنترل این ارز را برعهده ندارد. سیستم مالی سنتی با حضور بانک های مرکزی به حیات خود ادامه داده است. اما رمزارزها نیازی به حضور یک قدرت مرکزی واحد ندارند.

شبکه بیت کوین به هیج کس تعلق ندارد. درست مانند ایمیل که هیچ کس نمی تواند ادعای مالکیت آن را داشته باشد. بیت کوین را دارندگان بیت کوین مدیریت می کنند.

آنها هستند که ارزش این ارز را تعیین و اعتبار تراکنش ها را تایید می کنند. شبکه بیت کوین از ماینرها و برنامه نویسان و نودها تشکیل شده است. اگر حوصله موارد فنی تر را ندارین از این قسمت صرف نظر کنید و به بخش هدف از هدف از روی کار آمدن بیت کوین چیست؟ بروید.

  1. نود ( Node ) نقش نگهبان و ناظر اطلاعات را بازی می کند و اطلاعات موجود در شبکه را در خود جای می دهد. نودها همان کامپوترهای حاضر در شبکه هستند.
  2. توسعه دهندگان و برنامه نویسان متعددی در این شبکه حضور دارند، وظیفه آنها بهینه سازی شبکه است. آنها نمی توانند تغییری در پروتکل های بیت کوین ایجاد کنند.
  3. در آخر ماینر ها نیز افرادی هستند که در کنار استخراج بیت کوین تراکنش های انجام شده را تایید می کنند.

بیت کوین تنها زمانی به خوبی به عملکرد خود ادامه می دهد که تمامی کاربران رضایت خود را اعلام کرده باشند. هر کسی در این شبکه وظیفه خاصی را برعهده دارد. سودی که از سرمایه گذاری در بیت کوین نسیب آنها می شود، انگیزه کافی برای ادامه کار را برای آن ها ایجاد می کند.

 

هدف بیت کوین
هدف بیت کوین

هدف از روی کار آمدن بیت کوین چیست؟

بیت کوین در پاسخ به یک نیاز جهانی روی کار آمد. نابسامانی نظام مالی و مشکلات متعددی که در سیستم بانکداری مشاهده می شد، مردم به ستوه آورد. بشریت به راهکاری نیاز داشت که از نفوذ و دستکاری دولتمردان و قدرتمندان به دور باشد.

 بیت کوین بهترین پاسخی بود که تا به امروز به این نیاز بشر داده شده است. ارزی که دارای مرکزیت نیست و به گونه طراحی شده است که هیچ اطلاعاتی در آن از بین نمی رود. تمام داده های ورودی و خروجی به شبکه بیت کوین در کامپیوتر های موجود در شبکه ذخیره می شوند. به این ترتیب اطلاعات در میلیون ها کامپیوتر در سراسر جهان نگهداری و به روزرسانی می شود. هیچ کس نمی تواند دخل و تصرفی در این اطلاعات ایجاد کند. به عبارتی می توان گفت که بیت کوین تعریف اعتماد را به کلی تغییر داده است.

 در دنیایی که به دست بیت کوین ساخته می شود، نیازی به اعتماد یا بی اعتمادی نیست؛ همه چیز واضح است و سوابق تمام تراکنش ها در شبکه ذخیره شده است.

بیت کوین برای اولین بار کنترل پول و نظام مالی را به مردم سپرده است. با استفاده از انتقال بیت کوین از هر نقطه جهان برای عزیزان خود پول بفرستد.

پول در هر قالبی که باشد، مدت بسیاری زیادی است که ارزش خود را از دست داده است. چرا که دیگر به اندازه اسکناس هایی که در دست مردم است، طلایی در صندوق بانک ها وجود ندارد. بی ارزشی دلار سبب شده است که این ارز به ذخیره نامناسبی برای دارایی مردم تبدیل شود.

این کاستی ها منجر به سوء استفاده هایی از این ارز شده است. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که فردی با انتقال پول به حساب فردی دیگر و برگرداندن پول به حساب خود از یک دارایی دوبار برای خرید یا پرداخت هزینه ها استفاده کند. بیت کوین برای همیشه به این مشکل خاتمه داده است. در ادامه بیشتر با این مسئله آشنا می شوید.

سازنده بیت کوین چه کسی است؟

واقعیت این است که هیچ کس به درستی نمی داند که چه کسی این رمزارز را ساخته است. ساتوشی ناکاماتو نام مستعار فرد یا گروهی است که این ارز را ایجاد کرده اند. ساتوشی همان کسی است که در سال ۲۰۰۸ اوراق سفید یا وایت پی پر (White paper) بیت کوین را منتشر کرد. وایت پی پر مقاله ای بود که طرزکار، کاربرد بیت کوین و هدف بیت کوین را به صورت دقیق توضیح می داد. اولین نرم افزار بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد نیز به دست این فرد یا افراد طراحی شد.

ایده اصلی ساتوشی از ایجاد چین ارزی ساختن شبکه ای بود که همه اطلاعات آن در اختیار تمام کاربران باشد. او اولین بلک شبکه یعنی بلاک #۰ را ایجاد کرد. جالب اینجاست که هیچ کس نمی تواند پاداش سکه های موجود در بلاک اول را دریافت کند، مبلغی به این بلاک بیفزاید یا از آن کم کند. پاداش این بلاک ۵۰ بیت کوین بود که هرگز امکان خرج کردن آن وجود نخواهد داشت.

 ساتوشی پیامی را در بلاک اولیه یا بلاک پیدایش که با نام Genesis block شناخته می شود درج کرده است. گویا او از این کار دو هدف را دنبال می کرده است. برای درک بهتر اهداف او باید پیام را بخوانید: «خزانه در آستانه دومین کمک مالی به بانک هاست.»

 ساتوشی با درج تیتر روزنامه تایمز در این بلاک، در کنار مشخص کردن تاریخ ایجاد بلاک یعنی سوم ژانویه ۲۰۰۹، به وضعیت نابسامان نظام مالی سنتی نیز اشاره کرده است. حقیقت این است که در سال های گذشته افراد بسیار مدعی شده اند که ساتوشی ناکاماتوی واقعی هستند. اما هویت واقعی ساتوشی ناکاماتو همچنان پنهان است.

بلاک اولیه
بلاک اول بیت کوین

 انگیزه ساتوشی از پنهان کردن هویت خود چیست؟

 اگر خودتان را به جای او بگذارید به احتمال زیاد انگیزه های متفاوتی برای پنهان کردن هویت خود خواهید داشت. در ادامه با برخی از انگیزه های او آشنا می شوید.

·         حریم شخصی

 بیت کوین رفته رفته به ارز دیجیتال محبوب مردم و یک پدیده در تمام جهان تبدیل می شود. به احتمال زیاد از اگر شما هم جای او بودید ترجیح می دادید که تا جای ممکن در مرکز توجه رسانه و دولت نباشید.

·         اجتناب از کشته شدن به دست دولت ها

 علت دیگر این پنهان کاری پتانسیل احتمالی بیت کوین برای مختل کردن روند فعلی سیستم بانکداری و مالی جهان است. اگر ساتوشی به عنوان خالق این ارز لحظه ای به این مسئله اندیشیده باشد که این ارز روزی از سوی مردم جهان مورد استفاده و توجه قرار می گیرد، به خوبی می دانسته است که در این صورت این ارز ارزهای سنتی را از میدان به در می کند. دولت ها در مقابل تهدید نظام مالی ساکت نمی مانند و برای نابودی ساتوشی وارد عمل می شوند.

·          امنیت فردی

انگیزه نهایی ساتوشی از این کار امنیت است. تعداد بلاک های بیت کوین در همان سال نخست یعنی سال ۲۰۰۹ برابر با ۳۲۸۴۹ عدد بود. در آن زمان پاداش استخراج هر بلاک ۵۰ بیت کوین بود. مجموع بیت کوین های پرداختی در آن سال برابر با ۱۶۲۴۵۰۰ بیت کوین بود. این تعداد بیت کوین به قیمت امروز برابر با ۶۸.۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

 بسیاری از مردم تصور می کنند که ساتوشی و افرادی که به همراه او در روزهای نخست در بیت کوین فعالیت داشته اند بخش عمده این بیت کوین ها را در اختیار دارند. اگر ساتوشی وجود خارجی داشته باشد، هدف مجرمان قرار می گیرد.

 فراموش نکنید بیت کوین شباهتی به سهام ندارد و درست مانند پول نقد است. تنها چیزی که برای سرقت بیت کوین لازم است پیدا کردن کلید شخصی مالک حساب است. درست است که آنها به عنوان سازندگان اصلی شبکه می توانستند راهکاری برای ردگیری بیت کوین های خود ایجاد کنند. اما بهترین و ساده ترین راه استفاده از هویت فردی ناشناس است.

اگر باید یک چیز را از ساتوشی بیاموزیم، آن این است که مراقب هویت خود باشید. شاید وعده بیت کوین های رایگان شما را وسوسه کند اما به یاد داشته باشید که هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد. امنیت خود را به خطر نیندازید و به دنبال راه های غیر عادی برای کسب بیت کوین نباشید.

آیا آژانس امنیت ملی، CIA و ناسا در ساخت بیت کوین دست داشته اند؟

 این تصورات باطل را از ذهن خود دور کنید. شاید فکر کردن به اینکه دست های بزرگتری در پس پرده است در سریال هایی مانند «دائی جان ناپلئون» جذاب باشد؛ اما دروغ چرا در این ماجرا خبری از داستان های مورد علاقه شما نیست.

 هیچ مدرکی دال بر اینکه ساتوشی وجود خارجی داشته باشد در دست نیست. این معما تاکنون حل نشده است. همین مسئله به گسترش شایعاتی از قبیل دخالت آژانس امنیت ملی و ناسا در ساخت بیت کوین دامن زده است.

در حقیقت حتی اگر این سازمان ها قصد ساختن بیت کوین را داشتند نیز قادر به انجام این کار نبودند. قوانین آمریکا به گونه ای طراحی شده است که امکان انجام این کار را به هیچ کدام از این سازمان ها نمی دهد. تمامی تجهیزات، سیستم ها، کامپیوتر ها و تجهیزات ارتباط الکترونیک این سازمان ها با سازمان اطلاعات آمریکا به اشتراک گذاشته می شود. بیت کوین انقلابی برای نابودی ارزهایی مانند دلار است. دولت آمریکا در هیچ شرایطی اجازه انجام این کار را به این سازمان ها نمی دهد.

هک بیت کوین
هک بیت کوین

آیا کسی می تواند بیت کوین را هک کند؟

امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد استقبال سرمایه گذاران سراسر جهان از پادشاه ارزهای دیجیتال هستیم. عملکرد این پول دیجیتال به اندازه ای تاثیرگذار بوده است که بسیاری از دولت ها نیز به دنبال فرصتی برای سرمایه گذاری در بیت کوین هستند.

 ارزش زیاد بیت کوین و تمایل شدید سرمایه گذاران به خرید بیت کوین سبب بروز نگرانی هایی درباره امنیت شبکه می شود. سرمایه گذاران نگران هک شدن بازار بیت کوین هستند. اما آیا این امکان وجود دارد؟ سرمایه گذار چطور می تواند دارایی خود را از این خطرات نجات دهد؟

درست است که بیت کوین سیستم بانکداری دیجیتال و بدون مرکزیتی را ایجاد کرده که امنیت تراکنش ها را تامین می کند. و تمام افراد حاضر در شبکه امکان مشاهده و تایید اطلاعات را دارند. این اطلاعات روی شبکه بلاک چین ذخیره و در سراسر شبکه توزیع می شود.

 امنیت یکی از مهمترین دغدغه های برنامه نویسان این شبکه بوده است. بلاک چین تا حد زیادی از نگرانی افراد می کاهد، چرا که در این شبکه همه چیز در معرض دید تمام کاربران است.

اما این به این معنا نیست که هیچ کس نمی تواند این ارز را هک کند. از آنجایی که کاربر برای انجام تراکنش های خود به کلید شخصی نیاز دارد، باید این نکته را در نظر داشته باشید که نگهداری از این کلید ها کار دشواری است. اگر کلید خود را در ایمیل یا گوشی شخصی خود نگهداری می کنید همواره در خطر حمله  هکرها هستید. اما کل شبکه نیز در معرض خطر است.

·         حمله ۵۱ درصدی

 نکته ای که باید به آن اشاره کنیم احتمال وقوع حمله ۵۱ درصدی در شبکه بلاک چین است. هرچند احتمال وقوع این حمله بسیار نادر است. چرا که هکر برای اینکه بتواند دست به این حمله بزند باید کنترل بیش از ۵۰ درصد نودهای موجود در شبکه را به دست بگیرد.

 دراین صورت او می تواند بلاک چین ۵۰+۱ درصد از کامپیوترهای موجود در شبکه را دستکاری کند. درواقع هکر تنها زمان می تواند این کار را انجام دهد که کنترل بخش اعظم شبکه را برعهده داشته باشد.

 این کار به توان محاسباتی بسیار عظیمی نیاز دارد. این روزها هزینه استخراج و استفاده از کامپیوترهای قدرتمند بسیار هنگفت شده است. هکری که دست به این کار می زند باید از قدرت بسیار زیادی برخوردار باشد. شبکه بیت کوین روز به روز بزرگتر می شود و کنترل ۵۱ درصد نودهای موجود در شبکه کار بی نهایت دشواری خواهد بود.

برای موفقیت این حمله اگر تعداد کل نودهای موجود در شبکه برابر با ۱ میلیون کامپیوتر باشد، هکر باید کنترل نیم میلیون + ۱ کامپیوتر را به دست بگیرد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را در شبکه دستکاری کند. چرا که در بلاک چین همه چیز باید با رضایت اکثر افراد انجام شود.

در حمله ۵۱ درصدی هکر تعیین کننده اصلی همه چیز است. چرا که اکثریت آرا را از آن خود کرده است. در صورت وقوع چنین حمله ارزش بیت کوین به شدت سقوط می کند. اما همانطور که گفته شد احتمال وقوع چنین حمله ای بسیار ناچیز است.

پشتوانه بیت کوین
پشتوانه بیت کوین

پشتوانه پادشاه ارزهای دیجیتال چیست؟

هر ارزی از پشتوانه ای برخوردار است که ارزش آن را تضمین می کند. به عنوان مثال پشتوانه دلار تا زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ طلا بود. در آن زمان و به دنبال ادعای رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه «آمریکا دیگر به اندازه دلارهای خود در صندوق خزانه طلا ندارد.» سیلی محکمی به اقتصاد جهان زده شد.

 این اتفاق در روی کار آمدن بیت کوین نیز تاثیر گذار بود. اما واقعیت این است که این دارایی نیز باید از پشتوانه ای برخوردار باشد. پشتوانه بیت کوین بلاک چین است. بلاک چین یک دفتر یادداشت دیجیتال است. این زنجیره حاوی اطلاعاتی است که صحت و درستی تمام تراکنش های انجام شده در شبکه را تایید می کند.

احتمالا از کمیابی بیت کوین و موجودی ناچیز آن چیز هایی شنیده باشید، این مسئله شباهت این ارز به طلا را به شدت افزایش داده است. باور عمومی حاکی از آن است که چون هیچ دارایی فیزیکی پشتیبانی این ارز را برعهده ندارد، بنابراین این ارز هیچ ارزشی ندارد.

درواقع حتی میلیاردر سرشناسی مانند وارن بافت (Warren Buffett) نیز همین مسئله را به عنوان استدالی برای بی ارزش دانستن این ارز به میان کشیده است. اما بیت کوین در کنار برخورداری از پشتوانه اطلاعاتی پهناوری مانند بلاک چین که با حضور میلیون ها کاربر به فعالیت خود ادامه می دهد، از ارزش بسیار زیادی برخوردار است.

·         ریاضیات پشتوانه بیت کوین است

 هیچ کس نمی تواند اطلاعات موجود در شبکه را تغییر دهد. تراکنش هایی که در این فضا انجام می شوند به وسیله اطلاعات غیر قابل تغییر و شفاف به سرانجام می رسند. توضیح عملکرد بلاک چین کار ساده ای نیست. شاید بهتر باشید برای درک بهتر ساز و کار بلاک چین این مطلب را مطالعه کنید و با پشتوانه بیت کوین بیشتر آشنا شوید. بلاک چین مانند یک معمای ریاضی دقیق و حساب شده عمل می کند.

اما باید به شما بگویم که درک بلاک چین و عملکرد بیت کوین ساده نیست. اگر از درک مفهوم بلاک چین و این پدیده نوین ناتوان هستید، فراموش نکنید که همواره می توانید بهترین ماشین سال را خریداری کنید، رانندگی با آن را بهتر از کسی بلد باشید، اما ندانید که موتور محرک ماشین با چه فرایندی شما را به جلو می راند.

 چیزی مانع یادگیری ساز و کار موتور آن ماشین یا عملکرد بلاک چین نمی شود. اگر لذت بردن از سرعت ماشین یا ارزش بیت کوین برای شما کافی نیست، دست به کار شوید و تکنولوژی روز را بیاموزید.

ارزش بیت کوین
ارزش بیت کوین

چه چیزی ارزش بیت کوین را تعیین می کند؟

شاید اولین و مهمترین عاملی که منجر به ارزشمند شدن بیت کوین شده است، شباهت این رمزارز به دیگر پول است. در ادامه با برخی از ویژگی های بیت کوین آشنا می شوید که ارزش بیت کوین را به شما نشان می دهد.

۱.     کمیابی بیت کوین

اولین مسئله این است که تعداد بیت کوین هایی که در نهایت در کره زمین وجود خواهد داشت از قبل مشخص شده است. موجودی زیاد سبب می شود که قیمت کالاها به شدت افزایش پیدا کند. این همان اتفاقی است که در مورد بسیاری از ارزهای سنتی روی داده است.

 از طرفی موجودی کم ارز باعث بروز مشکلاتی در اقتصاد می شود. کشورها برای جلوگیری از افزایش تورم و بی ارزش شدن پول از نرخی ثابتی برای تورم استفاده می کنند. به عنوان مثال این نرخ برای دلار ۲ درصد است. یعنی ارزش دلار هر سال ۲ درصد کاهش پیدا می کند. اما ماجرای بیت کوین متفاوت است. نرخ استخراج و پاداشی که در شبکه در نظر گرفته شده ثابت است و در بازه های زمانی مشخص تغییر می کند.

قیمت لحظه ای بیت کوین و تاریخچه قیمتی آن و همچنین آخرین مقالات فنی و اخبار آن را در بخش قیمت ارزهای دیجیتال میتوانید مشاهده نمایید

قیمت بیت کوین

۲.     قابل تقسیم بودن

ارزهای موفق ارزهایی هستند که به بخش کوچکتری بخش پذیر باشند. ارزی که می خواهد به عنوان وسیله ای برای خرید و فروش به کار گرفته شود، باید با در نظر گرفتن تمام کالاها و با ارزش های متفاوت ایجاد شده باشد. این کار به انعطاف پذیری بالایی نیاز دارد. بیت کوین نیز به خوبی تقسیم پذیر است. و در حال حاضر کوچکترین واحد بیت کوین یک ساتوشی است که برابر با ۱۰ به توان -۸ یا ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ است.

۳.     کارایی

ارزی که کاربردی ندارد بی ارزش است. افراد باید قادر باشند که از ارز مورد نظر برای خرید و فروش کالا استفاده کنند. هرچه باشد هدف اولیه از روی کار آمدن پول، رفع نیاز انسان ها بوده است. از سوی دیگر باید امکان جابه جایی ارز از محلی به محل دیگر نیز وجود داشته باشد.

۴.     قابل انتقال بودن

 کاربران شبکه باید قادر باشند که دارایی موردنظر خود را برای دیگر افراد حاضر در شبکه ارسال کنند. ارز باید بین کشورها و ملت های متفاوت در گردش باشد و امکان انتقال آن به خارج از مرزهای کشور وجود داشته باشد. این قابلیت نیز در بیت کوین دیده می شود.

۵.     دوام

ارز برای آنکه بتواند روی اقتصاد جامعه تاثیرگذار باشد باید از دوام بالایی برخوردار باشد. از بین بردن یا آسیب دیدن سکه و اسکناس بسیار ساده است. درنهایت بسیاری از این ارزها با گذر زمان دیگر قابل استفاده نیستند. اما بیت کوین پول دیجیتال است و در بانکداری دیجیتالی هیچ گزندی به این دارایی وارد نمی شود. 

۶.      امکان جعل

 ارز باید با دوام باشد. جعل آن باید دشوار باشد. در غیر این صورت افراد شرور از چنین ارزی سوءاستفاده می کنند. جعل چنین اسکناس هایی کار دشواری نخواهد بود. انتشار پول های تقلبی از اعتبار ارز می کاهد. این امر نیز در بیت کوین شدنی نیست.

قیمت بیت کوین
ارزش گذاری بیت کوین

چه چیزی قیمت بیت کوین را مشخص می کند؟

 قیمت بیت کوین بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. زمانی که تقاضا برای بیت کوین افزایش پیدا کند، قیمت این ارز نیز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل است که مهمترین مسئله برای بیت کوین میزان پذیرش این ارز از سوی مردم است.

 در سال ۲۰۰۹ در ازای پرداخت ۱ دلار چیزی در حدود ۱۳۰۹ عدد بیت کوین دریافت می کردید. در ادامه در سال ۲۰۱۱ قیمت این ارز به ۳۰ دلار رسید. قیمت این ارز رو به افزایش و در ارتباط مستقیم با تقاضای بازار است.

 از طرف دیگر کاهش تقاضا می تواند به کاهش قیمت این ارز بیانجمد. تعداد بیت کوین ها محدود است. ریتم تولید بیت کوین و پاداش بلاک از پیش تعیین شده است. بنابراین تقاضا برای خرید بیت کوین روبه افزایش است. تقاضا و میزان آزاد سازی بیت کوین باید به گونه ای باشد که تورم در بازار ایجاد نشود.

بیتکوین با وجود محبوبیت بالایی که پیدا کرده است همچنان بازار کوچکی را به خود اختصاص داده است. بنابراین اندکی افزایش نقدینگی می تواند قیمت را افزایش دهد. همین مسئله سبب شده است که این ارز بسیار پر نوسان باشد.

چه عاملی Bitcoin  را متمایز کرده است؟

در مقایسه بیت کوین با دلار و دیگر ارزهای دیجیتال و همینطور طلا به موارد متفاوتی بر می خوریم. ظرفیت بیت کوین محدود است. درحالی که هیچ موجودی مشخصی برای دلار تعیین نشده است. همانطور که شاهد بودید دولت آمریکا به دنبال شیوع بیماری کرونا و برای حمایت از اقتصاد رو به نابودی این کشور اسکناس های بیشتری را روانه بازار کرد. این اتفاق هرگز در بیت کوین روی نمی دهد.

 ارزش بیت کوین به دلیل همین ذخیره نامحدود روز به روز در حال افزایش است. اما موجودی دقیق طلا مشخص نیست. طلا با وجود اینکه از پشتوانه فیزیکی قدرتمندی به دست آمده و خود یک ذخیره مطمئن به شمار می رود، در رقابت با بیت کوین ناکام می ماند. ارزش بیت کوین و طلا ذاتی است.

وقتی به تعریف بیت کوین چیست می پردازیم، ناخواسته به تفاوت این ارز با دیگر آلت کوین ها پی می بریم. بیت کوین شبکه ای منحصر به فرد را به خود اختصاص داده است. ساز و کار این ارز کاملا متفاوت است. امکان تغییر دادن آن وجود ندارد.کسی نمی تواند اندازه این ارز را تغییر دهد. حال می دانید بیت کوین چیست اما آیا با نحوه کار آن آشنا هستید؟

طرز کار بیت کوین

 به عنوان یک تازه کار کافی است والتی را روی گوشی یا رایانه خود نصب و اولین آدرس بیت کوین خود را ایجاد کنید. آدرس شما مانند شماره کارت یا حساب شما عمل می کند. می توانید این شماره را در اختیار خانوداه و دوستان خود قرار دهید و برای انتقال بیت کوین از آن استفاده کنید.

تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش ها در بلاک چین نگهداری می شود. برای تایید انتقال به کلید شخصی خود نیاز دارید. این کلید امضای شما زیر حواله واریز است. کلید شخصی یک مدرک ریاضی است که نشان می دهد انتقال به وسیله مالک والت انجام شده است. به این ترتیب پس از تکمیل تراکنش هیچ کس نمی تواند آن را به حالت قبل باز گرداند.

 تایید هر تراکنش در حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد. ماینرها همان کسانی هستند که در کنار استخراج بیت کوین تراکنش های انجام شده را تایید می کنند. به این ترتیب هر بلاک با اطلاعات کاملی در خصوص تراکنش های انجام شده تکمیل می شود. این ارز با استفاده از تکنولوژی بلاک چین به عملکرد خود ادامه می دهد.

بلاک چین
عملکرد بلاک چین

آیا بلاک چین را می شناسید؟

بلاک چین در واقع نوعی پایگاه داده است. این پایگاه داده اطلاعات را در بلاک های مجزایی انباشته و در ادامه زنجیره ای از اطلاعات را به وجود می آورد. اطلاعات جدید در قالب یک بلاک جدید به زنجیره اضافه می شوند. اطلاعات متفاوتی در این زنجیره ذخیره می شود. اما متداول ترین استفاده از بلاک چین در نگهداری از اطلاعات مربوط به تراکنش هاست.

مطالعه و دانش در موردی بلاک چین حتما برای درک بیت کوین لازم است. در مقاله زیر سعی شده به ساده ترین راه ممکن بلاک چین توضیح داده شده.

بلاک چین چیست

 در مورد بیت کوین این تکلنولوژی به صورت کاملا بدون مرکزیت به فعالیت خود ادامه می دهد. به این ترتیب هیچ کس نمی تواند اطلاعات موجود در این پایگاه اطلاعاتی را دستکاری کند. چرا که تمام کاربران شبکه روی این اطلاعات نظارت دارند. بنابراین اطلاعاتی که در بلاک ها ذخیره می شوند هرگز تغییر نخواهند کرد. اطلاعات مربوط به پرداخت ها در هر بلاک ذخیره شده و برای عموم نمایش داده می شود. Proof of Work یا اثبات انجام کار پروسه ای است که برای اضافه شدن هر بلاک در شبکه بلاک چین به کار گرفته می شود.

تمام افراد حاضر در شبکه به این دفتر کار توزیع شده یا پایگاه داده دسترسی دارند. تمام افراد شبکه در آن واحد قادر به مشاهده اطلاعات موجود در شبکه هستند و هیچ کس به تنهایی نقشی در شبکه ایفا نمی کند. همین امر منجر به ایجاد یک ارز بدون مرکزیت شده است.

ویژگی های منحصر به فرد بلاک چین

بلاک چین به زبان ساده ایمن ترین شیوه برای نگهداری اطلاعات است. تمام بلاک های جدید به انتهای زنجیره بلاک های قبلی اضافه می شوند. بنابراین بلاک ها بر اساس توالی زمانی پشت سر هم جای گرفته اند. هر بلاک از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است که Height یا بلندی نامیده می شود. این عدد نشان دهنده محل قرار گیری بلاک در زنجیره است.

ارتفاع بلاک های شبک بیت کوین تا نوامبر سال ۲۰۲۰ به ۶۵۶۱۹۷ بلاک رسیده است. زمانی که بلاک جدید به زنجیره اضافه می شوند، تغییر دادن اطلاعات آن بسیار دشوار می شود. چرا که برای انجام این کار اکثریت افراد شبکه باید با شما همراهی کنند.

مطالبی جذاب در مورد بلاک چین فراهم کرده ایم که مطالعه چند تا از آنها را حتما پیشنهاد میکنیم

بلاک چین

 هر بلاک دارای هش است که مانند شماره شناسنامه بلاک عمل می کند. به این ترتیب بیت کوین از بهترین و ایمن ترین شبکه دیجیتالی برای نگهداری اطلاعات خود استفاده می کند. بلاک چین سال ها قبل از بیت کوین معرفی شده بود، اما با از راه رسیدن بیت کوین این تکنولوژی نیز دوباره مطرح و به کارگرفته شد.

تولید بیت کوین
استخراج بیت کوین

 بیت کوین چطور به دست می آید؟

 پیشتر با ساتوشی خالق بیت کوین آشنا شدیم، اما اگر هنوز با این سوال مواجه هستید که سازنده بیت کوین چه کسی است؟ باید با ماینرها آشنا شوید.

ماینرها با استخراج بیت کوین خود را برای دریافت پاداش شبکه آماده می کنند. ماینرها با انجام محاسبات ریاضی پیچیده ای که به وسیله سیستم های رایانه ای انجام می شود، پاسخ پازل بیت کوین را پیدا می کنند.

 حل این مسائل به قدرت محاسباتی بسیاری زیادی نیاز دارد، بنابراین ماینرها از تجهیزات گران قیمت و پیشرفته ای برای اینکار بهره می برند که از انرژی اولیه زیادی استفاده می کند. برای تامین هزینه های جاری  ناشی از مصرف برق و خرید تجهیزات یک دکل استخراج به دارایی زیادی نیاز است. ماینرها با تایید تراکنش ها، دریافت کارمزد انجام تراکنش ها و پادش استخراج هر بلاک این هزینه را تامین می کنند.

 برای پیدا کردن بیت کوین یک نانس ( Nunce ) در اختیار ماینرها گذاشته می شود. ماینری که پیش از سایرین بتواند نزدیک ترین عدد به نانس را پیدا کند جایزه را از آن خود می کند. برنده کسی است که عدد کوچکتر یا مساوی با نانس را پیدا کرده باشد.

 با یک مثال این مسئله را بهتر متوجه می شوید: اگر با دوستان خود مشغول بازی باشید و عدد ۳۵ را در ذهن خود در نظر بگیرید، کسی برنده بازی می شود که عدد ۳۵، ۳۴،۳۳ وغیره را حدس بزند. به این ترتیب این فرد همان ماینری خواهد بود که بلاک جدید را استخراج کرده است.

والت های بیت کوین

 کیف پول های بیت کوین برای نگهداری بیت کوین روی کار آمده اند. کیف پول بیت کوین شباهتی به کیفی پول هایی ندارد که در کیف خود حمل می کنید. به عنوان یک تازه کار می توانید از حساب کاربری خود در بازارهایی مانند بایننس یا اپلیکیشن ها برای نگهداری رمزارز های خود استفاده کنید.

 اما مسئله اینجاست که بازارهای رمزارز هرگز مسئولیت دارایی شما را برعهده نمی گیرند و هکرهای بسیاری در سال های گذشته به این بازارها حمله کرده اند. از طرف دیگر اپلیکیشن های موجود نیز در صورت ارتباط با اینترنت قابل هک هستند. همین امر دارایی شما را به خطر می اندازد. بهترین راه برای نگهداری بیت کوین ذخیره آن در فضایی است که از اینترنت و حمله های سایبری در امان باشد.

 والت ها یکی از گزینه های موجود برای نگهداری بیت کوین هستند. با توجه به نگرانی های موجود درباره امنیت این ارز و افزایش ارزش BTC شرکت های متفاوتی والت های منحصر به فردی را وارد بازار کردند. در مجموع دو نوع والت در اختیار شما قرار دارد:

·         والت گرم 

این والت ها به اینترنت دسترسی دارند و از دیگر والت ها ارزان تر هستند. سرعت انجام تراکشن ها در این والت ها به مراتب بیشتر است. اگر در زمینه خرید و فروش بیت کوین فعالیت دارید، این والت برای شما مناسب خواهد بود. اما برای نگهداری طولانی مدت بهتر است والت سرد را انتخاب کنید.

·          والت سرد

 والت های سخت افزاری به اینترنت دسترسی ندارند و اندکی گران قیمت تر از دیگر والت ها هستند. البته والت کاغذی نیز نمونه ای از این والت هاست که شاید ایمن ترین و ارزان ترین راه برای نگهداری از بیت کوین باشد. اما نمی توانید این کاغذ را زیر بالشت خود نگهدارید یا تصویر آن را برای خود ایمیل کنید. چرا که در این صورت باز هم اطلاعات حساب خود را در مکانی که به اینترنت دسترسی دارد، نگهداری کرده اید.

کیف پول بیت کوین
والت بیت کوین

 آینده بیت کوین چگونه است؟

 بیت کوین از موجودی محدودی برخوردار است. بنابراین همزمان با افزایش تقاضا برای خرید این ارز موجودی آن نیز کاهش پیدا می کند. همین امر منجر به افزایش قیمت این ارز می شود. هر چهار سال پاداش استخراج به دنبال هاوینگ، نصف می شود و در نهایت بخش عمده درآمد ماینرها از طریق کارمزد های شبکه تامین می شود.

۲۱ میلیون بیت کوین وعده داده شده در سال ۲۱۴۰ به پایان می رسد. تا آن زمان تغییرات بسیاری در شبکه بیت کوین روی می دهد. کارمزد انجام تراکنش ها افزایش پیدا می کند. این امر ادامه فعالیت ماینرها برای تایید تراکنش ها را توجیه می کند.

 آیا استفاده از بیت کوین قانونی است؟

 در آغاز این ارز از سوی دولت بسیاری از کشورها نادیده گرفته شد و غیر قانونی خوانده شد. اما در ادامه و از فوریه سال ۲۰۲۰ این ارز از سوی کشورهای آمریکا، ژاپن، انگلستان و بسیاری از کشورهای درحال توسعه پذیرفته شد.

 چین با استفاده از تدابیری بیت کوین را محدود کرده اما آن را غیر قانونی نکرده است. دولت هند استفاده از بیت کوین و انجام تراکنش ها بیت کوین را برای بانک ها ممنوع کرده است. با توجه به این موارد باید بدانید که قانونی یا غیر قانونی بودن بیت کوین به قوانین اختصاصی هر کشور بستگی دارد.

 در روزهای اولیه دارک وب تنها جایی بود که برای خرج کردن بیت کوین وجود داشت. اما این روزها این ارز به دارایی محبوب موسسات مالی تبدیل شده است.

 ایران نیز استخراج بیت کوین را قانونی اعلام کرده است. البته بانک مرکزی اعلام کرده است که ماینرهای ایرانی باید بیت کوین های استخراج شده را به بانک مرکزی بفروشند. از طرفی امکان خرید و فروش بیت کوین در صرافی های منتخب نیز وجود دارد.

 آیا امکان نابود شدن Bitcoin وجود دارد؟

برای پی پردن به پاسخ این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که بیت کوین ارزش و اعتبار خود را از کاربران شبکه می گیرد. هر اندازه میزان پذیرش بیت کوین بیشتر باشد، قیمت این ارز نیز بیشتر می شود. در واقع نظر دولت ها تاثیر زیادی روی قیمت و آینده این ارز ندارد.

 حتی اگر تمام دولت ها استفاده از این ارز را ممنوع کنند نیز بیت کوین به روند خود ادامه خواهد داد. در واقع تا زمانی که کاربری بیت کوین را به رسمیت می شناسد، این ارز پابرجا خواهد بود.

اما اگر حمله ۵۱ درصدی در شبکه روی دهد، دیگر دلیل برای ادامه حیات بیت کوین وجود ندارد. چرا که این حمله می تواند طبیعت بدون مرکز بیت کوین را به کلی از بین ببرد.

 در این صورت هیج کس به این ارز اعتماد نمی کند. خروج کاربران به سلطه بیت کوین این پادشاه ارزهای دیجیتال خاتمه می دهد. اما همانطور که گفته شد احتمال وقوع این حمله بسیار نادر است.

 آیا می توان بیت کوین را حباب دانست؟

در طول تاریخ حباب های بسیاری وجود داشته که در زمان انفجار خود جهان را متحول کرده اند. حباب راه آهن انگلستان در سال ۱۸۴۰ و حباب دات- کام در سال ۱۹۹۹ دو نمونه از این دست حباب ها بودند.

انفجار دات- کام به بسیاری از کسب و کار ها پایان داده است. اما سایت فروشگاهی آمازون و گوگل در این زمان فعالیت خود را آغاز کردند و به اوج رسیدند. با رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۹ هزار دلار در سال ۲۰۱۷ بسیاری از ناظران باور داشتند که این ارز حبابی است که خواهد ترکید. اما واقعیت این است که اکنون پس از گذشت ۴ سال قیمت بیت کوین به بیش از ۴۰ هزار دلار رسیده است.

شاید بسیاری از بخش های بازار رمزارز هنوز بالغ نشده باشند، اما بیت کوین یک حباب نیست. در واقع ممکن است که درست مانند پروژه هایی که روزهای اول در دیفای شکل گرفت، شاهد حذف برخی از توکن ها و پروژه ها باشیم، اما این به معنای بی ثباتی این ارز نیست.

بسیاری در پاسخ به سوال بیت کوین چیست این ارز را با حباب هایی مقایسه کرده اند که در تاریخ مشاهده شده اند، اما این نمی تواند به معنای حباب بودن بیت کوین باشد. با مشاهده نمودار قیمت بیت کوین با تاریخچه بیت کوین و روندی که این ارز طی کرده آشنا می شوید. این روند هیچ شباهتی به یک حباب سست ندارد.

سرانجام بیت کوین
سرانجام بیت کوین

 پس از استخراج همه بیت کوین ها چه اتفاقی خواهد افتاد؟

روزگاری تمام بیت کوین های وعده داده شده استخراج می شوند. در سال ۲۱۴۰ موجودی بیت کوین تمام می شود. این سوال مطرح می شود که پس از اینکه بیت کوین ها تمام شدند درآمد ماینرها چگونه تمام می شود.

 ماینرها تاییدکننده تراکنش های شبکه هستند. با تمام شدن بیت کوین دیگر خبری از پاداش استخراج بیت کوین در میان نخواهد بود. اما مسئله اینجاست که تا آن زمان پاداش استخراج بیت کوین به اندازه ای کم شده است که حذف شدن آن نیز چندان تفاوتی ایجاد نمی کند. افزایش تعداد کاربران و تقاضا برای خرید و فروش این ارز کارمزدها را افزایش می دهد. ماینرها نیز با افزایش سرعت تایید تراکنش ها درآمد خود را افزایش می دهند.

 اهمیت بیت کوین چیست؟

بیت کوین می تواند نظام مالی جهان را به کلی تغییر دهد. پرداخت به وسیله بیت کوین مزایای بسیاری را برای کاربران به همراه دارد. هدف بین کوین ایجاد پولی امن و در دسترس بوده است.

 بنابراین پذیرش بیت کوین و خرید و فروش این ارز به منزله اعلام آمادگی بشر برای استفاده از سیستم های بدون مرکزیت است. سیستمی که نظام مالی شفاف، بدون مرکزیت و ایمنی را ایجاد می کند که از پشتوانه کافی برخوردار است. در این حالت تراکنش با حداقل هزینه و در سریعترین زمان ممکن انجام می شوند. افرادی که در محل زندگی خود به بانک ها دسترسی ندارند نیز دیگر نیازی به نگرانی نخواهند داشت. بیت کوین ارزی برای همه مردم جهان است.

 چه کسی بیت کوین را کنترل می کند؟

 به احتمال زیاد با مطالعه بخش های قبل متوجه شده اید که هیچ قدرت مرکزی در این شبکه وجود ندارد. نه ساتوشی ناکاماتو به عنوان خالق این ارز و نه هیچ قدرت مرکزی دیگری در این شبکه حضور ندارد. کاربران کنترل شبکه را در دست دارند و برای کنترل آن از پایگاه اطلاعاتی دقیقی که روی بلاک چین طراحی شده است استفاده می کنند.

  Bitcoin Core توسعه دهندگان

  Bitcoin Core یک نرم افزار است که بر پایه بلاک چین فعالیت می کند. این نرم افزار مجهز به یک والت است. این نرم افزار امنیت شبکه بیت کوین را تامین می کند. توسعه دهندگان در طراحی این نرم افزار به گونه ای عمل کرده اند که امکان شناسایی بلاک های معتبر در شبکه میسر باشد.

 این نرم افزار توسط ولادیمیر ون در لان (Wladimir J. van der Laan) طراحی شد. او این نرم افزار را بر اساس کد های موجود در طراحی کرده است. توسعه دهندگان این نرم افزار وظیفه بهبود شبکه و رفع مشکلات احتمالی را بر عهده گرفته اند.

اکنون Bitcoin  را می شناسید

 در قرن بیست و یکم نیاز به اصلاح سیستم مالی بیش از هر زمان دیگری احساس شد. بحران مالی سال ۲۰۰۸ در کنار تورم بالای ارزهای سنتی، توجه عده زیادی را به دنیای رمزارز جلب کرد.

 به این ترتیب سیستم مالی جدیدی روی کار آمد که بدون نیاز به یک قدرت مرکزی تمام نیازهای کاربران را بر طرف می کرد. کاربران روی نحوه انجام امور نظارت دارند و می توانند درستی تراکنش ها را تایید کنند. به این ترتیب شبکه ای روی کار آمد که به دقت از اطلاعات موجود محافظت می کند.

کسی نمی تواند اطلاعات موجود در شبکه را تغییر دهد. کاربرد بیت کوین نیاز به استفاده از بانک ها و پرداخت کارمزد های سرسام آور از میان برداشته شده است. این روزها می توانید از هر کجای دنیا برای عزیزان خود در هر نقطه این کره خاکی بیت کوین بفرستید.

 ظرفیت این ارز محدود است. به همین دلیل برخی آن را طلای دیجیتال می نامند. به خاطر همین ظرفیت نامحدود روزی قیمت بیت کوین به شدت افزایش پیدا می کند. این ارز آینده را شکل می دهد؛ اطلاعات خود درباره انقلابی که در راه است افزایش دهید.

برای اینکه بدانید چگونه باید بیت کوین بخریم یا از کدام صرافی های آنلاین بیت کوین را تهیه کنیم، به مطالعه مقالات سایت ادامه دهید و با این مفاهیم و نحوه عملکرد بلاک چین آشنا شوید. 

2 Comments
  1. امیرقربانیان امیرخیز. از تبریز. says

    باسلام و عرض ادب.
    امیدوارم روزی برسد که انسان ها در همه نوع قومیت و فرهنگها و نوع تفکر و زندگی مانند بیت کوین به تعالی برسند.

    1. نجمه نظری
      نجمه نظری says

      من هم امیدوارم. در این صورت در جامعه ای شفاف به دور از دروغ و به دور از کنکاش زندگی می کنیم. دنیایی که به انسان ها اجازه می ده حقیقت خودشونو نشون بدن. شاید آدم ها با بیت کوین به حقیقت خودشون نزدیک تر بشن

Leave A Reply

Your email address will not be published.