رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

نقش زنان در بازار بدون مرکزیت

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

در این مقاله به بررسی پاسخ تحلیل گران بلاک چین و رمزارز در خصوص نقش زنان در بازار فناوری و توسعه های اقتصاد جهانی می پردازیم.  در ادامه به بررسی نقش زنان در بازار بدون مرکزیت می پردازیم.

 بحران مالی سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ منجر به ایجاد و معرفی بیت کوین شده است. این امر در نهایت منجر به ایجاد برند تازه ای در نظام مالی شده است. این بخش در حال حاضر در حال توسعه و پیشرفت است. در آن زمان، انتشارات تجارت هاروارد مقاله ای با عنوان «اقتصاد زنان» را منتشر کرد. این امر شنان داده است که بیش از ۲۰ تریلیون دلار از پولی که در سال خرج می شوند در اختیار زنان است. این آمار در پنج سال گذشته به ۲۸ تریلیون دلار می رسد.

در سال ۲۰۰۹ کیتی کی (Katty Kay) و کلر پیپمن (Claire Shipman) کتاب قوانین خود را برای موفقیت بنویسید  Write Your Own Rules for Success:Womenomics را منتشر کردند. نام این کتاب به خوبی محتوای آن را نشان می دهد. اصطلاح Womenomics اولین بار از سوی کتی متسیو (Kathy Matsui) استفاده شده است. او نماینده و سخن گوی شرکت Goldman Sachs کشور ژاپن استفاده شد. این دو نویسنده این اصطلاح را به مردم آمریکا نیز معرفی کردند. این امر به خوبی نشان دهنده تغییراتی است که در اوضاع اقتصادی جهان روی داده است.

نقش زنان در تجارت

 اکنون دو  دهه از اولین استفاده از این اصطلاح می گذرد. اکنون به خوبی مشخص شده است که زنان نقش مهمی در توسعه های اقتصادی جهان دارند. به عنوان مثال چین بیشتری تعداد زن میلیارد را در خود جای داده است. ژاپن از این نظر از اروپا پیشی گرفته است و آمریکا بیشتری زنان کارمند را در خود جای داده است.

اما با این وجود شرایط ایده آل نیست. همچنان نابرابر های جنسی به خصوص در بخش اقتصاد بیداد می کند. اطلاعات به دست آمده از گزارش اختلاف جنسیت در سال ۲۰۲۰ نشان دهنده افزایش نابربری است. این  امر نشان می دهدکه برابری جنسیتی به ۵۷.۸ درصد رسیده است. این امر نشان می دهد که هنوز ۲۷۵ سال برای رسیده به برابر جنسیتی زمان باقی است.

با وجود این که معیارهایی وجود دارد که نشان می دهد اختلاف جنسیتی با استفاده از رمزارز و بلاک چین بهبود پیدا کرده است. اما به نظر می سد که نابرابری هایی از نظر جنسیتی در این بازار مشاهده می شود. این اطلاعات از eToro به دست آمده است. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که از آغاز سال ۲۰۲۱ تنها ۱۲ درصد از معامله گران اتریوم و ۱۵ درصد از معامله گران بیت کوین را زنان تشکیل می داده اند.

 آیا آمار گواه همه چیز است؟

آمار و اطلاعات به دست آمده همیشه فاقد جنبه شخصی است. این اطلاعات تنها یک جنبه واقعیت را نشان می دهد. به همین دلیل لازم است نظر افرادی که مخاطب این اطلاعات هستند را بشنویم. به همین دلیل کوین تلگراف با متخصص فعالیت زنان در بازار رمرارز و بلاک چین ارتباط برقرار کرده است. کوین تلگراف این سوال را مطرح کرده است و پاسخ را از این متخصصان درباره نقش زنان در بازار بدون مرکزیت جویا شده است:

رمزارز چه نقشی را در اقتصاد جهانی ایفا می کند؟ نقش زنان در پیشرفت بازار بدون مرکزیت و توسعه اقتصاد چیست؟ چه فرصت هایی در حوزه اقتصادی برای زنان ایجاد شده است؟

موسس و مدیر شرکت مشاوره Avandis  آنینو آمووآ (Anino Emuwa)

اقتصاد زنان بزرگ و در حال رشد است. این حوزه فرصت های متفاوتی را در حوزه پایگاه مشتریان و استعدادیابی ایجاد می کند. استخدام و تشویق بانوان برای مشارکت سمت مدیریت میزان سود را افزایش می دهد و اقتصاد را بهبود می بخشد. Deloitte  تخمین زده است که ۱۰ درصد از تولید ناخالص سالانه تا سال ۲۰۲۵ در شبکه بلاک چین ایجاد می شود. رمزارز و بلاک چین نقش مهمی در قراردادهای آتی جهان اقتصاد ایفا می کند. این بازار از پتانسیل کافی برای توسعه اقتصاد ایجاد می کند. این بازارها فرصت های متفاوتی را برای سرمایه گذاری ایجاد می کند.

 اکنون زمان آن رسیده است که زنان روی رشد صنعت تاثیر داشته باشند و نقش زنان در بازار بدون مرکزیت را نشان دهند. آها می توانند بافت مورد نیاز خود را برای تولید محصولات و خدمات ایجاد می کنند. آنها می توانند محصولات و خدمات مرتبط با نیاز های زنان را تولید می کنند. لازم است زنان از فرصت های موجود در حوزه مشاغل و کارآفرینی و سلامت استفاده کنند. این امر بدان معناست که زنان از راه های متفاوتی که برای تولید ثروت استفاده کنند.

موسس Sheqonomi آنو باردوج (Anu Bhardwaj)

در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان به خدمات بانکی دسترسی ندارند. از سوی دیگر بیش از دو میلیارد نفر زن رنگین پوست وجود دارند که از بانک استفاده می کنند اما خدمات مالی بدون مرکزیت را ترجیح می دهند. نقش زنان در بازار بدون مرکزیت هر روز پررنگ تر می شود.

 روز به روز استفاده از تکنولوژی ساده تر می شود. میزان پذیرش این ارزها افزایش پیدا می کند. این بازار یک بازار نوظهور است که شاهد رشد زیادی است و فرصت های متفاوتی را پیش روی کاربران قرار می دهد. دارایی دیجیتال به زنان و کسانی که از قدرت کافی برخوردار نیستند، قدرت می بخشد.

اگر زنان به دارایی های ارزان قیمت و با ارزش دیجیتالی دسترسی داشته باشند می توانند فاصله جنسیتی موجود را کاهش دهند.

آریاناکوسکاروآ (Arijana Koskarova)

 دنیای تجارتی که از کودکی در ذهن من نقش بسته است متشکل مردان سفید بود. تراکنش های رمزارز این تصویر را در هم شکسته اند و به نقش زنان در بازار بدون مرکزیت را شدت بخشیده اند. چرا که آنها در شبکه ای همتا به همتا رد و بدل می شوند. این درست در نقطه مقابل تراکنش های استاندارد و سنتی است. در آن تراکنش ها به تایید افراد، بانک یا دولت نیاز بود. اما این شبکه متکی بر ماینرهاست، ماینرهایی که سائل پیچیده ریاضی را حل می کنند.

برای سیستم فرقی نمی کند که شما مرد هستید یا زن، سفید هستید یا سیاه تا زمانی که می توانید از کامپیوتراستفاده کنید و دکمه ها را فشار دهید می توانید در شبکه مشاکرت داشته باشید. به این ترتیب به این نتیجه می رسیم که بلاک چین شبکه ای  عاری از جنسیت را ایجاد کرده است. این نظام از نظر جنسیتی خنثی است.

 اما زنان چگونه روی این موضوع تاثیرگذار بوده اند؟ اول اینکه زنان از این سیستم حمایت کرده اند. زنان در حال حاضر رمزارز های مخصوص به خود را راه اندازی کرده اند، سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی بازارهای خارجی را تامین می کند. آنها پلتفرم هایی برای پرداخت را ایجاد کرده اند و استارت آپ هایی بر پایه تکنولوژی را راه اندازی کرده اند. زنان به این دلیل در بلاک چین حضور دارند که این سیستم به آنها اجازه می دهد صرف نظر از جنسیت، نژاد یا هر چیز دیگری به چیزی تعلق داشته باشند.

نقش زنان در بازار بدون مرکزیت امروز

به دنیای امروز نگاه کنید: زنان در صدر حرکت های تجاری، سیاسی و بدنه قانون گذاری هستند. رمزارز فضایی به  دور از بانک مرکزی را ایجاد کرده است. بازار بدون مرکزیت و اقتصاد دنیای جدید بر پایه عرضه و تقاضا بنا شده است. این شرکت های خصوصی از سراسر جهان  از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر رقابت می کنند.

ارزهای دیجیتال مثال بسیار خوبی برای اقتصاد بدون مرکزیت هستند. آنها در اختیار دولت یا موسسات مالی نیستند. آیا در نهایت دنیا به یک بازار واحد تبدیل می شود؟ یک موضوع کاملا مشخص است و آن اینکه برای پیدا کردن پاسخ نیازی به تشکیل میز گرد با حضور نخست وزیران کشورهای متفاوت نیست. زنان نیز می توانند از توسعه بلاک چین حمایت کنند یا با آن مخالفت کنند. چالش ها و فرصت های موجود هیچ ارتباطی با جنسیت ندارد. برای توسعه بیشتر به مردم بیشتری نیاز داریم.

 تنها زمانی که به اندازه کافی آموزش ببینیم، می توانیم در بازار اقتصادی جدید مشارکت کنیم. دنیا در حال تغییر و توسعه است. اکنون افراد قدرت بیشتری در اختیار دارند. ما در برابر نابرابری می جنگیم و این مبارزه لزم=وما نباید مانع رشد ما شود. تنها چالشی که پیش روی زنان است که این است که نباید از صحنه بیرون بروند و به مردان اجازه دهند که همه چیز را مدیریت کنند. آموزشی ببینید و به دیگران آموخته های خود را بیاموزید.

در آخر

بازار رمزارز به عنوان یک بازار بدون مرکزیت هیچ گونه محدودیتی را برای کاربران ایجاد نکرده است. زنان و مردان صرف نظر از جنسیت و نژاد می تواند در این بازار حضور داشته باشند. زنان به عنوان یکی از مهمترین عوامل در توسعه اقتصاد می توانند به سادگی از فرصت های موجود در این بازار نوپا استفاده کنند. اگر شما نیز از آن دسته بانوانی هستید که همواره به دنبال دستیابی به فرصت های برابر در زمینه اقتصاد بوده اید، اکنون زمان آن است که از فرصت سرمایه گذاری و مشارکت در بازار بدون مرکزیت حمایت کنید.

سرمایه گذاری در این بازار آینده درخشانی را برای شما رقم می زند. و فرصت های درخشانی را برای پیشبرد اهدافتان در اختیار شما می گذارد نقش زنان در بازار بدون مرکزیت پررنگ تر از آن چیزی است که تصور می کنید. آموزش های لازم در این حوزه را جدی بگیرید و برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارز ها با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/women-decentralization-and-the-world-s-economic-drive-experts-answer

Comments are closed.