رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

به نظر می رسد که ساتوشی ناکاماتو اهل لندن بوده است

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

بررسی های در خصوص هویت واقعی ساتوشی ناکاماتو همچنان ادامه دارد. تحلیل گری در تحقیقات رد پای او را در لندن پیدا کرده است. به نظر می رسد او هنگامی که روی معرفی بیت کوین کار می کرده است در لندن سکونت داشته است.

آخرین گزارش های به دست آمده نشان می دهند لندن محتمل ترین مکان برای فعالیت ساتوشی ناکاماتو بوده است. به احتمال زیاد او طی سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در این شهر زندگی می کرده است.

دونکو کاریوانوو (Docho Karaivanov) نویسنده این گزارش است. او فاکتورهای متفاوتی را برای اداعای خود در نظر گرفته است. در این بین می توان به نقشه زمانی انتشار مقالات ساتوشی، استفاده از عبارات محلی، نحوه نگارش کلمات و این حقیقت که تیتر روزنامه تایم (TIme) در اولین بلاک این شبکه ذخیره شده است، همگی نشانه هایی از حضور او در لندن را در خود دارند.  

تاریخچه بررسی هویت ساتوشی ناکاماتو

تا کنون هزاران روزنامه نگار و محقق این ایده را مطرح کرده اند که به احتمال زیاد ساتوشی بریتانیایی بوده است. اما اخرین گزارش منتشر شده در Chain Bulletin  اطلاعات تازه ای را در خود جای داده است. به عنوان مثال در این گزارش به این نکته اشاره شده است که به احتمال زیاد ساتوشی زمانی که عبارت معروف را در بلاک اول شبکه بیت کوین درج می کرده به تیتر روزنامه تایم در آن زمان اشاره داشته است.

این تحلیل گر برای این ادعا دلیل روشنی دارد. تیتر روزنامه تایم در فضای اینترنت حاوی نام فرد در تیتر است. نسخه آمریکایی این روزنامه به کلی فاقد این خبر است. تنها در نسخه بریتانیایی این روزنامه به این عبارت اشاره شده است که «مجلسی ها در آستانه صدور دومین لایحه برای بانک ها هستند»

 ردپای ساتوشی

کاریوانوو اطلاعات مربوط به تعداد خوانندگان روزنامه تایم را بررسی کرده است. او به این نتیجه رسیده است که ۴۳ درصد از آنها در لندن سکونت هستند. تمام نشانه ها حاکی از آن است که ساتوشی ناکاماتو در این شهر زندگی می کرده است.

 این تحلیل گر با بررسی زمان انتشار مقالات ساتوشی و تاریخ ارسال مقالات ساتوشی برای نخستین توسعه دهندگان این ارز و نظراتی که در سایت درج شده اند هنگی نشان می دهد که ساتوشی در منطقه زمانی (GMT) بریتانیا حضور داشته است. البته او می گوید که بر اساس این اطلاعات احتمال دیگری نیز وجود دارد. و آن اینکه ساتوشی ساکن ساحل غربی یا شرقی آمریکا باشد.

در بین مناطق زمانی که در این بررسی ها در نظر گرفته شده اند، ژاپن را نیز مشاهده می کنیم. گویا ساتوشی در حساب کاربری، خودش را ژاپنی معرفی کرده بود. از دیگر مناطقی که با زمان بندی فعالیت های ساتوشی مطابقت دارد، استرالیاست. اما او تنها در صورتی می توانسته است استرالیایی باشد که یک خون آشام بوده باشد.

 چه اهمیتی دارد که ساتوشی کیست؟

البته انتشار این خبر که ساتوشی در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در لندن زندگی می کرده است، چندان خارق العاده نیست. درواقع یکی از کاربران ردیت (Reddit) در پاسخ به این خبر گفته است:« اخبار جالبی به دست ما رسیده است، مبنی بر این که به احتمال زیاد بابانوئل هنگامی که روی هدایای بچه ها کار می کند، جایی در حوالی قطب شمال است»

از سوی دیگر به نظر می رسد که تعداد افرادی که به دنبال کشف هویت ساتوشی ناکاماتو هستند، بسیار اندک است. درواقع بسیاری از تحلیل گران بر این باور هستند که ساتوشی نباید هویت خود را فاش کند و این کار به هیچ عنوان هوشمندانه نیست. از سوی دیگر گویا بهتر است دست از شک و دو دلی در خصوص او برداریم. بهتر است هویت او برای همیشه پنهان بماند.

 ساتوشی ناکاماتو یکی از جذابیت های دنیای بیت کوین است. فردی که سیستم مالی بدون مرکزیت را به بشر معرفی کرد. برای خرید و فروش بیت کوین به اطلاعات زیادی نیاز دارید، اما شاید محل سکونت ساتوشی از آن دسته از اطلاعاتی نباشد که برای سرمایه گذاری در این ارز به آن نیاز دارید. این نکته را به یاد داشته باشید که تنها چیزی که در خرید بیت کوین حائز اهمیت است، اعتبار سایتی است که برای خرید بیت کوین انتخاب می کنید. قیمت بیت کوین را روزانه در سایت رمزارز مارکت مشاهده کنید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/new-analysis-suggests-satoshi-nakamoto-was-a-londoner

Leave A Reply

Your email address will not be published.