رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

دو برابر شدن قیمت بیت کوین در ۷۵ روز

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

تحلیلگران ای که تاریخچه بیت کوین را زیر نظر دارند متوجه شدند که مدت زمان مورد نیاز برای دو برابر شدن قیمت بیت کوین کاهش پیدا کرده است. قیمت بیت کوین ظرف ۷۵ روز دو برابر شده است. همین مسئله تحلیلگران را به این فکر فرو برده که آیا روند بازار در حال تغییر است؟

تحلیل هایی که در مورد تاریخ بیت کوین انجام شده نشان می دهد بازار بیت کوین می تواند با سرعت بیشتری به روند خود ادامه دهد. اکنون زمان مورد نیاز برای افزایش صد درصدی قیمت بیت کوین کاهش پیدا کرده است. پیش از آغاز روند صعودی سال ۲۰۱۷ افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بیت کوین تنها ۱۲ روز به طول می انجامید. در سال ۲۰۱۷ در تاریخ ۷ دسامبر قیمت بیت کوین ظرف مدت ۱۲ روز دو برابر شد. این اتفاق تنها ۹ روز پیش از آنکه قیمت به بالاترین حد خود در ۳طول ۳ سال برسد روی داد.

تحلیلگران به این نکته اشاره کردند که سریع ترین حالتی که بیت کوین توانسته است دو برابر شدن قیمت خود را تجربه کند در هفتم ژانویه و در روند صعودی فعلی بوده است. بیت کوین در این تاریخ از ۲۱ هزار دلار به ۴۲ هزار دلار رسید. این اتفاق تنها ظرف ۲۲ روز روی داد. 

 شباهت بازار فعلی امروز با دیروز

شرکت CaseBitcoin شباهت هایی را میان بازار گاوی فعلی و آنچه که در سال ۲۰۱۷ تجربه کرده ایم پیدا کرده است. در آن سال ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین در ۲۶ روز به ۵۰۰۰ دلار رسید. در ادامه قیمت این ارز ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد. این شرکت در اشاره به روند صعودی فعلی گفت: روند صعودی اخیر شباهت زیادی به روند صعودی سال ۲۰۱۷ دارد. در آن زمان نیز دو برابر شدن قیمت بیت کوین تنها در ۲۰ روز روی داد. اما هرگز قیمت ارز در ۲۰ روز دو برابر شدن را تجربه نکرد.

جالب است بدانید که سرعت دو برابر شدن قیمت بیت کوین سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ در چنین روزهایی رخ داد. در سال ۲۰۱۳ سرعت دو برابر شدن قیمت این رمز از از چهار روز کاهش پیدا کرد. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که روند صعودی فعلی بیت کوین همچنان در ابتدای مسیر قرار دارد. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که میزان نقدینگی بازار بیت کوین کاهش پیدا کرده است. این امر نشان دهنده تعداد سکه هایی که در گردش قرار داشته و در والت های سرمایه گذاران ذخیره نشده است. 

با وجود نوساناتی که در بازار بیت کوین مشاهده می شود متوجه می شویم که موجودی بیت کوین در حال کاهش است. نرخ کاهش موجودی بیت کوین افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این با بررسی اطلاعات موجود در شبکه متوجه می شویم که میزان نقدینگی بازار می خواین از سال ۲۰۲۰ به شدت کاهش پیدا کرده است. ۷۸ درصد از بیت کوین های در گردش از دسامبر سال ۲۰۲۰ نقد شده اند. 

 در آخر 

روند صعودی در بازار بیت کوین در سال های متفاوت متغیر بوده است. روند صعودی سال ۲۰۱۷ و روند صعودی سال ۲۰۲۰ تفاوت های بسیاری دارد اما شباهت هایی را نیز می توان در این دو روند صعودی مشاهده کرد. روند صعودی قبل پشتوانه سرمایه گذاران خود روی داد. امروز قدرت خود را از سرمایه گذاری موسسات مالی به دست آورده است.

از این گذشته سرعت دو برابر شدن قیمت بیت کوین در روند صعودی اخیر شباهت هایی را با سرعت دو برابر شدن ارز در روند صعودی فعلی دارد. به نظر می رسد سرعت دو برابر شدن قیمت بیت کوین کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب در آینده باید منتظر ثبات قیمت های تازه ای در بازار بیت کوین باشیم. اگر همچنان در فکر خرید بیت کوین به سر می برید، با ما در رمزارز ماکت در تماس باشید. 

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-s-price-doubled-in-75-days-how-long-until-the-next-100-leg-up

Comments are closed.