رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

موسسات سرمایه گذار بیت کوین را به پیش می برند

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

موسسات سرمایه گذار بیت کوین را به سبد سرمایه خود افزوده اند. به نظر می رسد که این حرکت تاثیر زیادی روی این صنعت می گذارد. اما آیا حضور آنها برای بازار بیت کوین سودمند است یا به زیان این ارز تمام می شود؟

وضعیت ناگوار اقتصاد جهانی سبب شده است که سرمایه گذاران به دنبال اندوخته دیگری برای سرمایه گذاری باشند. بیت کوین در این میان خود را به عنوان یک دارایی ارزشمند به اثبات رسانده است.

 از ماه آگوست موسسات سرمایه گذاری خرید و فروش بیت کوین را آغاز کرده اند. MicroStrategy نخستین شرکتی بود که با خرید بیت کوین کلید ورود موسسات به بازار رمزارز را فشرد. این شرکت با خرید ۴۲۵ میلیون دلار بیت کوین سرمایه گذاری قابل توجهی را در این بازار انجام داد. در همان زمان Grayscale نیز اعلام کرد که میزان سرمایه گذاری طی دو فصل آغازین سال به ۱.۴ میلیارد دلار می رسد.

دارایی های امن دچار بحران جهانی شده اند

بیش از هر موضوع دیگری بهتر است به بررسی دلایل استقبال موسسات سرمایه گذار بپردازیم. این روزها کسب سود از دارایی های سنتی درست مانند گذشته امکان پذیر است. جهان دچار بحران اقتصادی بزرگی شده است و دارایی هایی که پیش از این بسیار ارزشمند بوده اند اکنون دیگر چندان که باید سودمند نیستند. در سال های گذشته سرمایه گذاری در اوراق و سهام در کنار اندوختن دارایی های نقدی، سودی را برای فرد در پی داشت. اما این روزها سود ناشی از این سرمایه گذاری به دلیل تورم بالا اصلا به چشم نمی آید. این بدان معناست که سرمایه گذاران به تدریج دارایی های از دست می دهند.

 کشور هایی نظیر ژاپن، دانمارک و سوئیس نیز بهره منفی را در اختیار سرمایه گذاران گذاشته اند. آنها قصد دارند با این کار تا حدی از ضررهای افراد بکاهند. این راهکار برای مبارزه با تورم راه خوبی است. اما بهره منفی باعث می شود که افراد کمتری برای ورود به این بازار وارد عمل شوند. دنیا در حال تغییر است و دارایی های سنتی دیگر سود چندانی را برای سرمایه گذار در پی ندارند.

همین امر باعث محبوبیت بیشتر بیت کوین و رمزارز  شده است. این ارز ها حتی در بحران های اقتصادی نیز عملکرد خوبی را ازخود بر جای گذاشته اند.

 تاثیر حضور موسسات در بازار بیت کوین

موسسات سرمایه گذار بیت کوین را برای کاهش زیان انتخاب کرده اند. نمی توان گفت که سرمایه گذاری های کلان در بیت کوین برای سلامت بازار مناسب نیستند یا کنترل بازار ممکن است در دست این موسسات بیفتد.

بلکه این موسسات قدرت بازار بیت کوین را به شدت افزایش می دهند. به عنوان مثال زمانی که قیمت بیت کوین کاهش پیدا می کند، آنها وارد عمل می شوند و قیمت این ارز را افزایش می دهند. از طرفی اگر این ارز به بهایی بیش از بهای واقعی خود نیز به فروش برسد، آنها می توانند قیمت آن را کاهش دهند.

این سرمایه گذاران به صورت فصلی در بیت کوین حضور دارند. با دارایی های عظیم خود نقدینگی بازار را افزایش می دهند. ورود موسسات سرمایه گذار به بازار بیت کوین راه را برای ورود دیگر موسسات نیز هموار کرده است.

 موسسات سرمایه گذار بیت کوین را به پیش می برند

 در سال ۲۰۱۷ تعداد این موسسات در بازار رمزارز بسیار اندک بود. در آن زمان ترس از غافله جا ماندن یا شاخص FOMO نیز به اوج رسیده بود. نگرانی از جمله های سایبری و بدبینی در بازار موج می زد. اما این روزها بیت کوین به بلوغ رسیده است. به نظر می رسد که بیت کوین برای ادامه مسیر مهیا شده است.

بهتر است هرچه زودتر با این ارز همراه شوید. رمزارز را به دارایی خود بیفزایید و از افزایش قیمت این ارز لذت ببرید. بیت کوین از تورم در امان است و دارایی شما نیز از حضور در این بازار زیاد نمی بیند. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. قیمت بیت کوین را از ما جویا شوید و سرمایه گذاری در بازار رمزارز را همین امروز شروع کنید. روند گاوی همچنان ادامه خواهد داشت و کاهشی که در قیمت ها مشاهده شده است تلاشی برای ایجاد فرصت مناسب برای خرید بیت کوین بیشتر بوده است. فرصت را غنیمت بشمارید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/institutional-investors-won-t-save-crypto-but-they-will-help-it-grow

Leave A Reply

Your email address will not be published.