رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

سرقت ۶۰۰ هزار دلار بیت کوین در آیفون

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

شرکت اپل بارها اپلیکیشن تقلبی Trezor را از فروشگاه اپ استور حذف کرده است. اما هر بار پس از گذشت چند روز این اپلیکیشن بار دیگر در اپ استور ظاهر شده است. بنابر گزارش های به دست آمده یک اپلیکیشن تقلبی که از طریق اپ استور روی گوشی کاربران نصب شده بیش از ۶۰۰ هزار دلار بیت کوین را از کاربران این شرکت به سرقت برده است. سرقت بیت کوین در آیفون نارضایتی کاربران این گوشی ها را به همراه داشته است.

 مالباختگان اپلیکیشن تقلبی Trezor  در آیفون

 یکی از قربانیان این حادثه تمام پس انداز زندگی خود را در این اپلیکیشن ساختگی از دست داده است. ماه گذشته فیلیپ کریستودولو (Phillipe Christodulou) با جستجوی اپ استور به دنبال اپلیکیشن Trezor بوده است. او داشت با استفاده از این اپلیکیشن حساب بیت کوین خود را بررسی کند. بدون اینکه بداند شرکت Trezor نسخه برای گوشی های آیفون طراحی نکرده است، اپلیکیشن موجود را نصب و راه اندازی می کند. این اپلیکیشن با ۵ ستاره در اپ استور خودنمایی می کرد. به همین دلیل کار بر تصور می کرد که با یک اپلیکیشن رسمی سروکار دارد. او می گوید پس از وارد کردن عبارت بازیابی ۱۷.۱ بیت کوین که در حساب خود هستند آغاز کرده بود به سرقت رفت.

این قربانی در ادامه گفته است شرکت اپل که هنگام فروش ۱۵ تا ۳۰ درصد حق کمیسیون دریافت می کند باید مسئولیت این اتفاق را بر عهده بگیرد. او در ادامه به این نکته اشاره کرد که آنها به اعتماد من خیانت کردند. اپل حق ندارد به این سادگی از زیر بار مسئولیت این ماجرا شانه خالی کند. بر اساس گزارش های به دست آمده از روزنامه واشنگتن پست این قربانی از اپل شکایت کرده است.

 تلاش ناکام برای ممانعت از سرقت بیت کوین در آیفون

شرکت اپل به دنبال تذکرات شرکت Trezor بارها اپلیکیشن تقلبی را از بازار اپ استور حذف کرده است. اما این اپلیکیشن چند روز بعد دوباره در اپ استور نمایان می شده است. 

اکنون جامعه رمز ارز به دو گروه تقسیم شده است. گروهی که اپل را برای این سرقت مقصر می دانند، و گروهی که اپل را مسئول این ماجرا نمی دانند. یکی از سرمایه گذاران بازار رمز ارز در توییتر به این نکته اشاره کرده است که: «مورد کلاهبرداری واقع شدن آن هم به وسیله یک اپلیکیشن تو Trezor که در فضای امن و قابل اعتماد اپ استور پنهان شده مثل کابوس لعنتی است.» هم بنیانگذار پلتفرم Casa که به نیابت از مشتریان در بازار رمز از فعالیت می کند در این رابطه گفته است: « دست از وارد کردن عبارت بازیابی در چنین نرم افزارهایی بردارید. این عبارت را تنها در دستگاه های سخت افزاری وارد کنید.» 

پیش از این نیز والت های رمز ارز تقلبی و اپلیکیشن های معاملاتی تقلبی دیگری در اپ استور مشاهده شده بودند. شرکتی که در زمینه فناوری رمز ارز در انگلستان فعالیت دارد در این باره می گوید تاکنون بر اساس گزارش های به دست آمده پنج نفر دارایی های خود را به واسطه استفاده از اپلیکیشن Trezor تقلبی از دست داده اند. ارزش کل دارایی های به سرقت رفته به ۱.۶ میلیون دلار می رسد.

شرکت Trezor در رابطه با انتشار اپلیکیشن های تقلبی که با نام این شرکت در پلی استور وجود دارند نیز به کاربران هشدار داد. 

 در آخر

 آیفون یکی از گرانقیمت ترین و قابل اعتماد ترین گوشی های تلفن همراه هوشمند را در اختیار مردم جهان می گذارد. کاربران هزینه بسیار بالایی را برای استفاده از خدمات انحصاری این شرکت پرداخت می کند. اما به تازگی خبر سرقت ارز دیجیتال تعدادی از کاربران این گوشی های تلفن همراه به گوش می رسد. می رسد به نظر اپلیکیشن تقلبی Trezor به عنوان نقابی برای سرقت استفاده شده است. شرکت آیفون بارها این اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرده است. اما تنها چند روز بعد اپلیکیشن دوباره در اپ استور ظاهر شده است. اکنون مالباختگان آیفون را مسئول دارایی از دست رفته می دانند.

در رمزارز مارکت برای خرید بیت کوین در خدمت شما هستیم. اما به یاد داشته باشید که پیش از خرید، کیف پول مناسبی را برای نگهداری از دارایی خود انتخاب کنید. نظر شما دررابطه با سرقت بیت کوین در آیفون چیست؟ آیا آیفون باید غرامت مالباختگان را بپردازد؟ آیا دارندگان بیت کوین به دنبال فلسفه بازار بدون مرکزیت باید مسئولیت از دست دادن دارایی های خود را به عهده بگیرند؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. 

منبع 

https://cointelegraph.com/news/iphone-user-blames-apple-for-600k-bitcoin-theft-via-fake-app

Comments are closed.