رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

نشانه های خروج هش ریت از چین

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

 به نظر می رسد که ایالت متحده آمریکا به تدریج سهم خود از هش ریت را افزایش دهد. با وجود اینکه همچنان بخش زیادی از استخراج بیت کوین در چین انجام می شود نشانه هایی از تغییر مشاهده می شود. هم بنیانگذار یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین اعلام کرده است که چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ تنها نیمی از هش ریت خود را به کار گرفت. این نخستین باری بود که این استخر شاهد کاهش هش ریت بوده است. در هشت سال فعالیت این استخر هرگز شاهد چنین رویدادی نبوده ایم.به نظر می رسد تغییر از راه رسیده است و نشانه های خروج هش ریت از چین واقعیت دارد.

این استخر استخراج بیت کوین در تاریخ ۲۲ آوریل گزارشی را منتشر کرد. در این گزارش به این نکته اشاره شده است که استخر استخراج آمریکایی بیت کوین یعنی Foundry در ماه آوریل به یکی از پنج استخر برتر جهان تبدیل شده است. این استخر ۷.۶ درصد از هش ریت شبکه را تامین می کند.

 خروج هش ریت از چین به آمریکا

به نظر می رسد که هش ریت بیت کوین از چین به شمال آمریکا منتقل شود. با این وجود استخر برتر جهان همچنان استخر AntPool در چین است. این استخر از سوی تولید کننده سخت افزارهای استخراج Bitmain راه اندازی شده است. و ۱۸.۶ درصد از کل هش ریت شبکه را به خود را اختصاص می دهد. 

بر اساس محاسبات انجام شده از سوی دانشگاه کمبریج تسلط چین در حوزه استخراج بیت کوین در آوریل سال ۲۰۲۰ در حدود ۶۵ درصد بود. این میزان در ژانویه سال ۲۰۲۱ به ۵۵ درصد رسید. در همین حال سهم ایالات متحده آمریکا از قدرت هشینگ به ۱۱ درصد رسید.

کنترل گراف در تاریخ ۳۰ آوریل به این نکته اشاره کرد که مراکز استخراج رمز ارز در چین در آینده باید قوانین سختگیرانه تری را در نظر بگیرند. دولت چین نیز به تازگی نظارت خود بر بخش استخراج را افزایش داده است. این شرکت نگران افزایش آزادسازی کربن در جو است. 

گزارشات منتشر شده در اواخر ماه فوریه نشان می دهند که مقامات ناشناس یکی از مناطق مستقل مغولستان داخلی دستور تعطیلی تمام دکل های استخراج رمز ارز را صادر کردند. هدف کاهش مصرف انرژی در منطقه بوده است. سهم این منطقه از هش جهانی ۸ درصد است.

 استخراج مسئله سیاسی جغرافیایی است

در مقاله ای که در تاریخ پنجم ماه می منتشر شد به این نکته اشاره شد که نسبت توزیع هش ریت در جهان به یک مسئله جغرافیایی سیاسی تبدیل شده است. در ادامه این گزارش متوجه می شویم که خبر کاهش قدرت هشینگ ماینر های چینی و خروج هش ریت از چین رضایت بخش بوده است. چرا که ناظران شبکه نگران قدرت گرفتن یک واحد مرکزی در شبکه بیت کوین بودند. به این ترتیب ماینرهای چینی قادر به تهدید شبکه نخواهد بود.

از طرفی افزایش نگرانی های موجود در زمینه مصرف انرژی و تاثیر مخرب استخراج بر محیط زیست می تواند ماینرها را به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر سوق دهد. در این حالت با توجه به زیرساخت ها و قوانین موجود در ایالات متحده آمریکا چنین تغییری را سریعتر شاهد خواهیم بود.

بر اساس گزارشات منتشر شده در تاریخ چهار می از سوی نزدک تگزاس به دلیل هزینه پایین برق به مدینه فاضله ای برای ماینرهای بیت کوین تبدیل شده است. از طرفی بخش عمده انرژی برقی در تگزاس به وسیله باد و یا پنل های خورشیدی تامین می شود.

در آخر

یکی از مهمترین جذابیت های شبکه بیت کوین بدون مرکزیت بودن آن است. ماینرهای چین بخش زیادی از قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین را به خود اختصاص می دادند. اما اکنون پس از سال ها شاهد کاهش سهم این ماینر ها در شبکه هستیم. به نظر می رسد که ایالت متحده آمریکا با توجه به دسترسی به انرژی های تجدیدپذیر سهم بیشتری از هش ریت شبکه را به خود اختصاص دهد.

در آینده ای نه چندان دور ماینرها با خروج هش ریت از چین، تگزاس را برای استخراج انتخاب خواهند کرد. چراکه در این کشور انرژی برق به وسیله پنل های خورشیدی و با تأمین می شود. آیا تا به حال به تاثیرات مخرب استخراج بیت کوین در محیط زیست کرده اید؟ با ما در رمزارز مارکت آخرین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال را دنبال کنید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/signs-the-bitcoin-hashrate-is-starting-to-move-away-from-china

Leave A Reply

Your email address will not be published.