رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر این هفته

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

در حالی که بیت کوین در یک بازه محدود معامله می شود SOL، HT، ETC و AAVE به روند صعودی ادامه می دهند. در ادامه به تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر این هفته می پردازیم.بیت کوین با ۱.۹۸ درصد کاهش ماه را به پایان رساند. این نخستین باری بود که قیمت بیت کوین در ماه آوریل با رشد منفی به پایان می رسید. از آوریل سال ۲۰۱۵ تا کنون هرگز شاهد بروز چنین رویدادی نبوده ایم.

 از سوی دیگر قیمت اتریوم در ماهوی با ۴۴ درصد افزایش به بالاترین رکورد خود در نزدیکی ۳ هزار دلار رسید. اختلاف شدید میان دو رمز ارز برتر بازار نشان می دهد که بازار رمز ارز به بلوغ رسیده است. در حقیقت عملکرد این چندان رضایت بخش بیت کوین تاثیری روی عملکرد دیگر آلت کوین ها ندارد. در حالی که در گذشته کاهش قیمت بیت کوین آسیب بسیار زیادی به بازار رمز ارز می زد.

 تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر و عملکرد درخشان اتریوم

روند صعودی اتریوم توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کرد. اطلاعات به دست آمده است Bybit نشان نرخ بهره قراردادهای آتی اتریوم در تاریخ ۲۹ آوریل به ۸.۵ میلیارد دلار رسیده است. این میزان افزایش نشان می دهد که اتریوم تنها در ماه گذشته بیش از ۵۲ درصد رشد داشته است. معامله گران حرفه ای که در مقایسه با سرمایه گذاران خود اعتماد بیشتری به آینده اتریوم دارند از ادامه روند صعودی برای این رمز ارز دفاع می کنند. 

عملکرد بسیار خوب بخش های دیگر بازار رمز ارز توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از فایننشیال تایمز شرکت های خطر پذیر به جمع سرمایه گذاران بازار اتریوم می پیوندند. میزان سرمایه گذاری این گروه ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار افزایش خواهد داشت. ورود سرمایه به پروژه های متفاوت رمز ارز نشان می دهد که سرمایه گذاران در دراز مدت رویکرد خوشبینانه ای به این بازار دارند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بازار رمز ارز همچنان در مرحله کودکی به سر می برد. سالها باید برای بالغ شدن این بازار در انتظار باشیم.

 در ادامه با ما همراه باشید تا به تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر بپردازیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین در تاریخ ۳۰ آوریل از میانگین متحرک افزایش پیدا کرد. اما گاو ها موفق به ادامه روند صعودی نشدند. تشکیل نمودار شمعی دوجی در تاریخ ۱ می و کاهش قیمت امروز از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۵۶۸۳۳ دلار نشان می دهد که خرس ها با افزایش قیمت به فروش بیشتر دارایی ادامه داده اند. آنها تسلیم نشده اند.

 جفت ارز بیت کوین و دلار

اگر فروشندگان با فروش بیشتر دارایی قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۵ هزار دلار پایین تر بیاورند، جفت ارز بیت کوین و دلار تا ۵۲۳۲۳ و در ادامه تا ۵۰۴۶۰ دلار کاهش پیدا می کند. میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی در میانه قرار دارد. به این ترتیب متوجه می شویم که میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است. در چنین شرایطی به احتمال زیاد قیمت برای چند روز در یک بازه محدود باقی خواهد ماند.

با تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر در می یابیم که این رویکرد بدبینانه تنها در صورتی نقض می شود که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند. و در ادامه به بیش از ۵۸۴۶۹ دلار برسد. در چنین حالتی گاوها به خرید بیشتر دارایی در قیمتهای کمتر ادامه داده اند. جفت ارز بیت کوین و دلار به پشتوانه خرید گاو ها مسیر صعودی را به سمت ۶۱۸۲۵ دلار آغاز می کند. به احتمال زیاد خرس ها بار دیگر در این سطح وارد عمل می شوند. 

اگرچه شاید هنوز برای گفتن این مطلب زود باشد،اما به نظر می رسد شاهد تشکیل شانه الگوی سروشانه هستیم. تا زمان کامل شدن این الگو معامله گران باید با احتیاط عمل کنند. اما تحت هیچ شرایطی نباید هیجان زده و ناگهانی حرکتی انجام دهند. چرا که هنوز برای پیش بینی آغاز روند نزولی زود است.

نمودار ۴ ساعت

جفت ارز بیت کوین و دلار

نمودار ۲۴ ساعته جفت ارز بیت کوین به دلار نشان می دهد که گاوها قیمت را از سطح مقاومت ۵۷۵۰۰ دلار افزایش دادند اما موفق به ادامه روند صعودی نشدند. خرس ها بار دیگر قیمت را از این سطح پایین آورده اند و در حال تلاش برای شکستن میانگین متحرک ۲۰ روز هستند. در صورت وقوع چنین اتفاقی جفت ارز بیت کوین و دلار تا سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند.

 اما از سوی دیگر افزایش قیمت از این سطح توجه به بازار جلب می کند. آنها در این شرایط برای از میان برداشتن موانع پیش رو وارد عمل خواهند شد. در صورت موفقیت آنها این جفت ارز روند صعودی را به سمت ۶۱۸۲۵.۸۴ دلار آغاز خواهد کرد. 

 اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه پایین تر بیاورند، احتمال کاهش قیمت  تا ۵۰۴۶۰ دلار افزایش پیدا می کند.

تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر با جفت ارز SOL و دلار

Solana یا SOL در تاریخ اول می مقاومت ۴۸.۶۴ دلار عبور کرد. این رمز امروز بالاترین رکورد خود را به ثبت رسانده و به ۴۹.۹۹ دلار رسید. با این حال به نظر می رسد سطح مقاومت ۵۰ دلار از نظر روانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است همچنان پیشروی مسیر صعودی قرار دارد. امروز خرس ها موفق به کاهش قیمت از ۴۸.۶۴ دلار شدند.

جفت ارز SOL و دلار

 در این حالت احتمال کاهش قیمت جفت ارز SOL و دلار تا سطح حمایت ۴۰.۵۱ دلار افزایش پیدا می کند. ایش قیمت از این سطح حمایت به این معناست که گاوها به خرید بیشترین دارایی در قیمت های پایین تر ادامه دادند. آنها با تلاشی بیشتر قیمت را از سطح مقاومت ۵۰ دلار عبور خواهند داد.

 در صورت موفقیت آنها این جفت ارز روند صعودی تازه ای را با هدف رسیدن به ۵۶.۷۷ دلار آغاز می کند. و در ادامه به ۶۸.۰۵ دلار می رسد. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد. به این ترتیب شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا است. اما این رویکرد خوشبینانه در حالتی که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی سی و هشت دلار کاهش پیدا کند، نقض خواهد شد. در این صورت این جفت ارز در ادامه از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۲۶ دلار نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 نمودار چهار ساعته

جفت ارز SOL و دلار

نمونه ۲۴ ساعته این جفت ارز نشان می دهد که گاوها در حال حاضر از میانگین متحرک ۲۰ روز دفاع می کنند. در صورتی که آنها موفق به افزایش قیمت از ۴۸.۶۴ به ۴۹.۹۹ دلار شوند، ریتم صعودی با قدرت و مسیر خود ادامه می دهد. میانگین متحرک ۲۰ روزه به تدریج در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب شرایط برای ادامه روند صعودی و حکمرانی گاوها در بازار مهیا است.

 از سوی دیگر اگر بار دیگر قیمت از سطح مقاومت پیش رو کاهش پیدا کند، احتمال شکسته شدن میانگین متحرک افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی خرس ها با تمام قوا برای شکستن قیمت ۴۰.۵۱ دلار وارد عمل می شوند. افزایش قیمت از این سطح حمایت این جفت ارز را برای چند روز در یک بازه محدود حفظ می کند.

 تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر با جفت ارز HT و دلار

HT در تاریخ اول می از سطح مقاومت ۲۶.۸۹ دلار افزایش پیدا کرد. این رمزارز امروز بالاترین رکورد خود یعنی ۲۹.۵۴ دلار را به ثبت رساند. با تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر در می یابیم خرس ها برای کاهش قیمت و به دام انداختن گاو ها در تلاش هستند.

جفت ارز HT و دلار

اگر این جفت ارز برای سه روز قیمت های کمتر از ۲۶.۸۹ دلار را حفظ کند، این جفت ارز به تدریج تا ۲۲ دلار کاهش خواهد داشت. افزایش قیمت از این سطح حمایت این جفت ارز را برای چند روز در یک بازه محدود نگه می دارد.

 از سوی دیگر اگر گاوها از سطح حمایت ۲۶.۸۹ دلار دفاع کنند. یا اجازه کاهش قیمت از ۲۵ دلار را ندهند، متوجه می شویم که آنها در قیمت های پایین تر به خرید بیشترین دارایی ادامه داده اند. در چنین شرایطی افزایش قیمت ۲۹.۵۴ دلار شرایط را برای ادامه روند صعودی برای رسیدن به قیمت ۳۶.۵۴ دلار مهیا می کند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب همه چیز به نفع گاو هاست.

نمودار چهار ساعته

جفت ارز HT و دلار

خرس ها و گاو ها برای به دست آوردن کنترل بازار در نزاع هستند. این درگیری در سطح ۲۶.۸۹ دلار درگرفته است. با وجود اینکه خرس ها قیمت را از ۲۶.۱۰ ر کاهش دادند، موفق به حفظ قیمت های پایین تر نشدند. این امر نشان می دهد که گاوها در قیمت های پایین تر همچنان به خرید این دارایی ادامه می دهند.

میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد. بنابراین همه چیز در بازار به نفع گاو هاست. اما اگر گاوها برای افزایش قیمت از ۲۹.۵۴ دلار با مشکل روبه رو باشد، در بازه زمانی کوتاه مدت شاهد نوسانات زیادی در بازار خواهیم بود.

 کاهش قیمت از ۲۶ دلار قیمت را تا میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش می دهد. افزایش قیمت از این سطح نشان دهنده تلاشی دیگر از سوی گاوها برای ادامه روند صعودی است. از سوی دیگر شکسته شدن میانگین متحرک ۲۰ روزه خبر از آغاز اصلاحات می دهد. 

تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر با جفت ارز ETC و دلار

 خرس ها از دارند از ادامه روند صعودی اتریوم کلاسیک یا ETC در سطح ۳۸ تا ۴۱ دلار دفاع کنند. با این حال دنباله بلند تر نمودار شمعی نشان می دهد که خریداران در قیمت های پایین تر به خرید بیشترین دارایی ادامه می دهند.

جفت ارز ETC و دلار

میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزش بیش از ارزش واقعی قرار دارد. بنابراین همه چیز به نفع گاو هاست. اگر آنها قیمت را افزایش دهند، این جفت ارز روند صعودی را به سمت ۵۳ دلار آغاز خواهد کرد.

 از سوی دیگر اگر قیمت از سطح مقاومت پیش رو کاهش پیدا کند، خرس ها بار دیگر برای کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه وارد عمل می شوند. کاهش قیمت از این سطح حمایت نشان دهنده ضعف روند صعودی است. در این حالت قیمت تا ۲۲ دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

 نمودار ۴ ساعته

جفت ارز ETC و دلار

میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید بیش از اندازه است. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اما خرس ها در این شرایط به سادگی تصمیم نمی شوند. آنها با تمام قوا از ادامه روند صعودی جلوگیری می کنند.

 با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه اولین نشانه از ضعف روند صعودی را مشاهده خواهیم کرد. چنین امری قیمت را تا میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش می دهد. در این حالت قیمت برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود.

 تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر با جفت ارز AAVE و دلار

گاو ها امروز قیمت AAVE را از سطح مقاومت ۴۸۹ دلار افزایش دادند. اما با این حال قادر به حفظ قیمت های بالاتر نبودند. و خرس ها بار دیگر قیمت را به بازه ۲۸۰ تا ۴۸۰ دلار رساندند. امر نشان می دهد که خیلی ها سعی دارد گاوهای سراسیمه را به دام بیاندازد.

جفت ارز AAVE و دلار

اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۴۱۵ دلار کاهش پیدا کند، متوجه می شویم که گاو ها به خرید بیشتر این دارایی در قیمتهای کمتر ادامه نمی دهند. در این حالت احتمال کاهش قیمت و میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۳۸۳ دلار وجود دارد. با کاهش بیشتر قیمت این جفت از برای چند روز در یک بازه محدود معامله می شود.

اما از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند متوجه می شویم که گاوها به خرید بیشتر دارایی در قیمت ها کمتر ادامه داده اند. در این حالت گاوها در اقدامی دیگر قیمت را از ۵۸۱ دلار افزایش می دهند. عبور از این سطح مقاومت شرایط را برای رسیدن به قیمت ۶۹۸ دلار آماده می کند.

معیار VORTECS

معیار VORTECS نشان می دهد که روند صعودی برای این جفت ارز از ۲۵ آوریل آغاز شده است. این معیار که به صورت انحصاری از سوی کوین تلگراف استفاده می شود به مقایسه شرایط فعلی و تاریخچه بازار می پردازد. در این معیار از اطلاعاتی مانند احساسات حاکم بر بازار، حجم معاملات، آخرین تغییرات قیمت و فعالیت های توییتر استفاده می شود.

جفت ارز AAVE و دلار

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید این معیار برای AAVE از تاریخ ۲۵ آوریل و زمانی که قیمت این رمز ارز ۳۵۱ دلار بود در محدوده سبز قرار دارد. 

با استفاده از این معیار معامله گران برای تثبیت سود وارد عمل نمی شدند و اکنون سود قابل توجهی را به دست می آوردند. امروز قیمت این جفت از ۵۰۹ دلار افزایش پیدا کرد. در هفته گذشته این رمز ارز ۴۵ درصد رشد داشته است.

 نمودار چهار ساعته

جفت ارز AAVE و دلار

نمودار ۲۴ ساعته نشان می دهد که گاو ها درسته میانگین متحرک ۲۰ روزه به خرید بیشتر دارایی ادامه دادند. آنها سعی دارند قیمت را از سطح مقاومت ۴۸۹ و ۵۱۲ دلار افزایش دهند. میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۶۳ را نشان می دهد. به این ترتیب شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا است.

در صورتی که قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند، رویکرد خوشبینانه به کلی نقض می شود. چرا که در این حالت میزان عرضه از تقاضا پیشی می گیرد. در چنین شرایطی قیمت و میانگین متحرک ۵۰ روزه نزول خواهد کرد. در صورت حفظ این سطح حمایت این جفت ارز برای چند روز در بازه قیمتی میان ۴۲۰ و ۴۸۹ دلار معامله می شود. 

 در آخر

 این روزها شاهد بلوغ بازار رمز ارز هستیم. در گذشته رمز ارزها تحت تاثیر بیت کوین رفتار می کردند. با کاهش قیمت بیت کوین شاهد کاهش قیمت دیگر آلت کوین ها بودیم. اما این روزها به نظر می رسد از تسلط بیت کوین بر بازار کاسته شده باشد. چراکه کاهش قیمت بیت کوین تاثیری در ادامه روند صعودی دیگر آلت کوین ها نداشت.

همین مسئله توجه سرمایه گذاران بیشتری را به بازار رمز ارز جلب کرده است. آیا شما نیز به سرمایه گذاری در این بازار علاقه مند شده اید؟ با تحلیل قیمت پنج رمزارز برتر در بهترین زمان ممکن برای خرید رمز ارز مورد نظر خود وارد عمل شوید. با ما در رمزارز مارکت آخرین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال را دنبال کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-sol-ht-etc-aave

Leave A Reply

Your email address will not be published.