رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

۵ نکته مهم درباره بیت کوین در هفته جاری

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

بیت کوین در روزهای آخر هفته با افزایش قیمت روبرو شده و روز دوشنبه قیمت ۵۹۰۰۰ دلار را ثبت کرد. بیت کوین در تلاش برای ثبت دوباره بالاترین رکورد خود است. پس از اینکه بزرگترین رمز ارز بازار روز جمعه با کاهش قیمت روبرو بود، شاهد افزایش قیمت بودیم. بیت کوین در حال حاضر برای عبور از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلار در تلاش است. در این مقاله به بررسی ۵ نکته مهم درباره بیت کوین در هفته جاری می پردازیم. این عوامل بر سرنوشت بیت کوین تاثیرگذار خواهد بود.

۱.    بیت کوین توجهی به رشد شاخص ارزش دلار ندارد

یکی از ۵ نکته مهم درباره بیت کوین این است که با نزدیک شدن به تعطیلات ماه می بسیاری از بازارهای بزرگ تعطیل شدند. در شرایط فعلی اخبار کمتری از بازار کالا و سهام گوش می رسد. بازار آسیا به دنبال اخبار وخیم شدن شیوع کرونا در هند ضررهایی را تجربه کرده است. در زمان نگارش این خبر شاخص S&P 500 در آمریکا در حال بازیابی ضررهایی است که روز جمعه پشت سر گذاشته است.

برخلاف بیت کوین دیگر بازارها در مقابل شیوع شایعاتی مبنی بر کاهش حمایت مالی از سوی بانک ها واکنش خوبی از خود نشان ندادند. مسئله یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار روی عملکرد شاخص S&P بوده است.

 از طرفی دیگر در این شرایط شاهد افزایش ارزش دلار هستیم. پس از یکماه کاهش شاخص ارزش دلار این شاخص افزایش پیدا کرده است.

به گزارش کوین تلگراف شاخص ارزش دلار و بیت کوین در رابطه معکوس قرار دارند. اما روز جمعه شاهد نقض این رابطه بودیم. جفت ارز بیت کوین و دلار روز جمعه و به صورت ناگهانی از ۵۸۳۰۰ دلار افزایش پیدا کرد.

 موضوعی که همچنان مطرح است تورم است. یک مقام رسمی دولت آمریکا و این باور است که انتشار چو میلیون ها دلار به عنوان بسته حمایتی تاثیر چندانی روی تورم نخواهد داشت. اما دیگران با نظر مخالف هستند.

۲.    بیت کوین وارد مرحله تازه ای می شود

 یکی دیگر از ۵ نکته مهم درباره بیت کوین در هفته جاری بازگشت دوباره این رمز ارز به میادین است. تنها یک هفته پس از افزایش قیمت بیت کوین از ۴۶ هزار دلار شاهد عملکرد بهتری از این رمز ارز هستیم. در آخر هفته شاهد افزایش قیمت این رمز ارز بودیم. روز دوشنبه سرمایه گذاران بیشتری برای خرید این عرصه وارد بازار شدند. در زمان نگارش این خبر قیمت ارز بیت کوین و دلار از ۵۸۳۰۰ دلار عبور کرده است. با نگاهی به میزان تقاضا برای خرید و فروش این دارایی در دفتر ثبت سفارشات بازارهای بزرگ مانند بایننس متوجه می شویم که همچنان درست هزار دلار به مقاومت بسیاری روبرو هستیم. گاوها برای ادامه روند صعودی باید موانع بسیاری را در هم بکوبند. سطح مقاومت دیگری که در شرایط فعلی مانع از ادامه روند صعودی خواهد شد ۶۸ هزار دلار است.

در مورد سطح حمایت تا این لحظه قیمت ۵۲ هزار دلار اولین سطح حمایت قابل اتکا در بازار است. در ادامه سطح ۵۰ هزار دلار و ۴۸ هزار دلار به عنوان سطح حمایت ایفای نقش می کنند.

از طرفی با افزایش میزان استیبل کوین های موجود در صرافی ها به نظر می رسد اشتهای خریداران برای خرید بیت کوین افزایش پیدا کرده است. این مسئله به ادامه روند صعودی کمک می کند. تحلیلگران در این رابطه می گویند سرمایه گذاران در حال حاضر استیبل کوین های خود را بار دیگر وارد صرافی ها می کنند. و همه ما می دانیم این به چه معناست. 

۳.    بازی موش و گربه بیت کوین و اتریوم

یکی دیگر از ۵ نکته مهم درباره بیت کوین این است که بیت کوین استاندارد روندی که به وسیله اتریوم آغاز شده است را دنبال کند. عملکرد خوبی نرخ ارز و انتظارات بسیاری را در پی داشته است. قیمت جفت ارز اتریوم و دلار اکنون بیش از ۳ هزار دلار است. در این حالت متوجه می شویم که اتریوم در مقایسه با بیت کوین در هفته گذشته ۲۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. در حالی که بیت کوین در همین بازه زمانی ۱۱ درصد را تجربه کرده است.

 همین مسئله بیشتر تا حد زیادی از میزان تسلط بیت کوین در بازار رمز از کاسته است. سهم بیت کوین از ارزش کل بازار رمز ارز در شرایط فعلی ۴۷.۷ درصد است. سهم بیت کوین از بازار رمز ارز از تاریخ جولای سال ۲۰۱۸ تا این اندازه کاهش پیدا کرده بود.

یک سرمایه گذار معروف می گوید اگر این هفته شاهد اتریوم ۳۵۰۰ دلاری باشیم به عنوان تعجب نمی کنم. اطلاعات به دست آمده از Glassnode نشان می دهد که کاهش ارزش شبکه در مقایسه با نرخ تراکنش ها نشان دهنده قدرت شبکه اتریوم است. در واقع این امر نشان می دهد که حجم معاملات طبیعی منجر به افزایش قیمت این رمز ارز شده است.

در شرایط فعلی حجم تراکنش هایی که در شبکه اتریوم انجام می شود بسیار زیاد است و روز به روز بر میزان آن افزوده می شود. 

۴.    تغییرات بنیادی

یکی دیگر از  5 نکته مهم درباره بیت کوین در هفته جاری زیرساخت های شبکه است. بیت کوین همچنان در حال بهبودی است. اولین مشکلاتی که در زیرساخت های این شبکه ایجاد شد قطعی برق در چین بود. با قطع شدن برق در این کشور هش ریت شبکه به شدت کاهش پیدا کرد. در ادامه میزان دشواری استخراج در شبکه بیت کوین کاهش پیدا کرد. هر دو هفته یکبار شاهد تنظیم مجدد میزان دشواری استخراج در شبکه بودیم. در نهایت کاهش ۱۲ درصدی دشواری استخراج در شبکه را تجربه کردیم. دشواری شبکه ای از اواخر ماه نوامبر تاکنون تا این اندازه کاهش نداشته است. 

 صرفنظر از کاهش دشواری استخراج در شبکه شرایط برای افزایش هش ریت مهیا است. همچنان برای پیش بینی زود است اما احتمال مشاهده کاهش دوباره دشواری شبکه وجود دارد. این بار به احتمال زیاد شاهد کاهش ۷ درصدی آن خواهیم بود.

هش ریت شبکه در حال حاضر ۱۶۱ اگزاهش ۸ بر ثانیه است. 

۵.    طمع به بازار بازگشته است

با افزایش سود احساس معامله گران بازار تغییر می کند. آنها طمع خواهند کرد. شاخص ترس و طمع از روز دوشنبه وارد محدوده افزایش طمع در بازار شده است. این شاخص از فاکتورهای متفاوتی برای تعیین امتیازی بین صفر تا صد استفاده می کند. این امتیاز نشان دهنده میزان طمع یا ترس بازار رمز ارز است. این معیار نزدیک شدن کف قیمت را نشان می دهد یا از سوی دیگر زمانی که فروش در بازار افزایش پیدا کرد خودنمایی می کند. در شرایط فعلی شاخص ترس و طمع ۶۱/۱۰۰ را نشان می دهد. بنابراین هنوز به حداکثرطمع در بازار نرسیده ایم. 

 در آخر

 بیت کوین پس از هفته ها ثبات اکنون روند صعودی را در پیش گرفته است. با این حال در ادامه مسیر موانع بسیاری سد راه این رمز ارز خواهند شد. در این بین اتریوم عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. در شرایط فعلی به نظر می رسد بیت کوین در تلاش برای دنبال کردن مسیر اتریوم است. در هفته جاری ۵ نکته مهم درباره بیت کوین زیر نظر داشته باشید. کوچکترین تغییری می تواند روی روند بازار تاثیر گذار باشد. نظر شما در رابطه با ادامه روند صعودی بیت کوین چیست؟ اخبار رمزارز مارکت را دنبال و بهترین زمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/btc-price-nears-60k-showdown-5-things-to-watch-in-bitcoin-this-week

Leave A Reply

Your email address will not be published.