رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

چگونه بیت کوین بخریم

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

اگر به خوبی می دانید بیت کوین چیست و با ساز و کار این از آشنا هستید، اکنون زمان آن رسیده است که این ارز را به دارایی های خود اضافه کنید. چگونه بیت کوین بخریم؟ خرید بیت کوین در ایران قانونی است؟ از کجا باید بیت کوین بخریم؟ بیت کوین هایی که خریداری کرده ایم را کجا نگهداری کنیم؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که با توجه به قیمت بسیار بالای بیت کوین عملاً امکان خرید این ارز برای همه میسر نیست. باید بگویم یک باور اشتباه است. در واقع هر سرمایه گذاری می تواند با هر میزان بودجه ای بیت کوین خریداری کند. انتخاب با شماست بودجه خود را تعیین کنید و برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید. اگر فکر می کنید به این دلیل که در ایران زندگی می کنید که امکان خرید و فروش بیت کوین برای شما وجود ندارد باز هم سخت در اشتباه هستید.

 در این مقاله قصد داریم شما را در این سرمایه گذاری همراهی کنیم. پس از پایان این مقاله دیگر مشکلی برای خرید بیت کوین نخواهید داشت.

 خرید بیت کوین در ایران

 خرید بیت کوین در ایران

برای خرید بیت کوین در ایران و خارج از کشور باید به بازارهای درستی دسترسی داشته باشید. این روزها بازار های زیادی برای خرید و فروش بیت کوین در راه اندازی شده اند. بهتر از قبل از خرید بیت کوین در صرافی های معتبر برای خرید این ارز را بشناسید. 

صرافی های آنلاین

 بایننس و کوین بیس نمونه هایی از معتبرترین صرافی های آنلاین در سراسر جهان هستند. در این بازارها به سادگی می توانید بیت کوین و دیگر رمز ارزها به دارایی های خود بیفزایید. مسئله اینجاست که ما در ایران به سیستم های الکترونیکی پرداخت دسترسی نداریم.تنها در صورتی که در سیستم هایی مانند پرفکت مانی وب مانی حساب داشته باشید می توانید از این صرافی ها خرید کنید.

البته اگر به ویزا کارت یا مستر کارت دسترسی دارید که دیگر مشکلی برای خرید پیش روی شما نخواهد بود. بازارهای متفاوتی در جهان برای خرید رمزارز در اختیار شما هستند. این صرافی ها در ازای خدمات خود کارمزد هایی را نیز دریافت می کنند. بیایید بیشتر با این صرافی ها آشنا شویم.

بایننس 

بایننس یکی از با سابقه ترین و بهترین بازارهای رمز ارز در جهان است. در این بازار ۱۶۶رمز ارز متفاوت مبادله می شود. بازار به گونه ای طراحی شده که تازه کارها و افراد حرفه ای می توانند به خوبی از امکانات موجود در بازار استفاده کنند. در این بازار می توانید هزینه خرید بیت کوین را با استفاده از ۵۰ ارز سنتی متفاوتی پرداخت کنید. هزینه خرید بیت کوین را با روبل روسیه، دلار آمریکا، دلار استرالیا، وون کره جنوبی و بسیاری از دیگر ارزها پرداخت کنید. 

در اشاره به برخی از معایب و مزایای استفاده از این بازار باید بدانید که این بازار به خوبی از دارایی افراد محافظت می کند. حجم معاملاتی که در این بازار انجام می شود نیز بسیار زیاد است. کارمزدی که برای استفاده از خدمات می پردازید در مقایسه با دیگر بازارها اندک است. جفت ارز های متفاوتی در این بازار وجود دارد. از سراسر جهان می توانید از خدمات این بازار استفاده کنید. تنها عیب استفاده از این بازار گزینه های محدودی است که برای پرداخت در اختیار شما گذاشته می شود.

 چنجلی 

این بازار نیز امکان انجام معاملات رمز ارز لحظه را فراهم می کند. رابط کاربری ساده و چشم نواز است. تراکنش ها در لحظه انجام می شوند. برای خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال از این بازار باید دلار، یورو یا پوند استرلینگ پرداخت کنید.

 تراکشن ها در این بازار با سرعت بسیار زیادی انجام می شوند. بازار به خوبی از اطلاعات کاربران محافظت می کند. کارمزد انجام تراکنش ها ناچیز است. سقف در نظر گرفته شده برای خرید و فروش بالاست. تیم پشتیبانی در تمام ساعات شبانه روز و در تمام روزهای هفته در خدمت شماست.

 در کنار طرافی هایی که پیش تر معرفی شدند، بازارهایی مانند بیت استمپ (Bitstamp.net) و چنجلی (changelly.com) نیز یکی از سایت هایی است که برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارزها ایجاد شده است. اما در کنار استفاده از این بازارها راه های دیگری نیز برای خرید رمزارز وجود دارد. سیستم رمزارز بر پایه یک نظام همتا به همتا ایجاد شده است. بنابراین چرا بیت کوین را به این شکل خریداری نکنیم. 

خرید همتا به همتا

 خرید مستقیم و به صورت همتا به همتا 

 در این روش شما نیازی به استفاده از بازارهای بزرگ ندارید. بلکه برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارزهای خود بدون نیاز به افراد واسطه می توانید، دارایی مورد نظر را از دیگر سرمایه گذاران حاضر در شبکه خریداری کنید. این سیستم یک سیستم فروش همتا به همتاست. در این حالت گزینه های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد.

این امکان وجود دارد که شخصا افرادی که بیت کوین در اختیار دارند را پیدا کنید و به آنها پیشنهاد خرید بیت کوین بدهید. در این حالت فروشنده قیمتی را برای فروش دارایی های خود انتخاب می کند. در ادامه شما نیز با در نظر گرفتن قیمتی که برای خرید در نظر گرفته اید برای خرید دارایی وارد عمل می شوید. در این حالت هیچ فرد واسطه ای در کار نخواهد بود. شما برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارز به حضور افراد واسطه نیاز ندارید.

localBitcoins

 سایت هایی نیز متوجه استقبال سرمایه گذاران از این شیوه شده اند. localBitcoins و Localcryptos از جمله سایت هایی هستند که امکان فروش دارایی میان سرمایه گذاران را ایجاد می کنند. در این حالت شما می توانید فروشندگانی را پیدا کنید که می خواهند بیت کوین های خود را به فروش برسانند. 

این سایت ها نقش واسطه را ایفا می کنند. سرمایه گذار بیت کوین های خود را در این سایت واریز می کند و پس از اینکه خریداری مبلغ مورد نظر را به فروشنده پرداخت کرد، بیت کوین هایی که در این سایت ذخیره شده اند، برای خریدار آزاد می شود. سایت در این بین با نگه داشتن بیت کوین ها سعی می کنند امنیت معاملات را تامین کنند.

این سایت ها نیز در ازای خدمات خود کارمزدی را دریافت می کنند. جالب اینجاست که امکان خرید بیت کوین با استفاده از ریال در سایت localBitcoins وجود دارد. چرا که ممکن است یکی از شهروندان ایرانی را در این سایت پیدا کنید که می خواهد بدون افشای هویت خود بیت کوین های خود را بفروشد. در این حالت می توانید با استفاده از کارت های شتاب بیت کوین بخرید.

در این سایت سرمایه گذاران می توانند پیشنهاد هایی خود را با استفاده از ارزهای متفاوت ایجاد کنند.

 از جمله مزایای استفاده از این بازار می توان به این نکته اشاره کرد که مردم سراسر جهان به این سایت دسترسی دارند. با مراجعه به این سایت به خریداران و فروشندگان بسیاری از دسترسی خواهید داشت. روش های پرداخت متفاوتی در اختیار شما خواهد بود. خریدار در اولین فرصت بیت کوین های خود را تحویل می گیرد. در این سایت نیازی به افشار هویت واقعی خود ندارید. 

خودپرداز بیت کوین در ایران 

پیدا کردن یک دستگاه خودپرداز بیت کوین راه بسیار خوبی برای خرید این ارز است. به بلافاصله و با پرداخت پول نقد بیت کوین خریداری می کنید. این روزها دستگاه های خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان راه اندازی شده اند. با مشاهده نقشه خودپرداز های بیت کوین در جهان نزدیکترین دستگاه به محل زندگی خود را پیدا می کنید.

در تهران نیز یک دستگاه خودپرداز بیت کوین راه اندازی شده است. با مراجعه به سایت Bitcoin ATM map موقعیت این دستگاه را شناسایی کنید. تجربه خرید بیت کوین ازاین دستگاه، به یاد ماندنی خواهد بود. این دستگاه از تاریخ ۲۳ ژانویه مصادف با ۴ بهمن در تهران راه اندازی شده است. 

 صرافی های داخلی برای خرید بیت کوین در ایران 

 سرمایه گذاران بازار بیت کوین با در نظر گرفتن نیازهای خود بازارهای متفاوتی را برای خرید بیت کوین انتخاب می کنند. به همین دلیل در هر کشور بازار متفاوتی توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. دسترسی دشوار به بازارهای خارجی و تحریم هایی که علیه ایران اعمال شده است، خرید از بازارهای جهانی را دشوار کرده است. به همین دلیل بهتر است برای خرید بیت کوین از صرافی های داخلی استفاده کنید. 

 برای پیدا کردن این صرافی ها کافی است عبارت خرید بیت کوین در ایران را در گوگل جستجو کنید. در ادامه صرافی های بسیاری برای شما نمایش داده می شود. اما در ادامه می خواهیم با برخی از معروفترین صرافی های داخلی آشنا شویم. 

 نوبیتکس 

نوبیتکس شاید معروف ترین و شناخته شده ترین صرافی ایرانی باشد. این بازار نخستین بازار است که به صورت حرفه ای برای فروش رمز ارز هایی مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش و تتر راه اندازی شد. در این بازار می توانید با پرداخت ریال رمز ارز دریافت کنید. این بازار به یاری شرکت ها و استارتاپ های داخلی آمده است و آنها کمک کرده است که با استفاده از خدمات بازار تسویه حساب های بین المللی خود را از طریق استتار دیجیتال انجام دهند.

 والکس

واکس یکی دیگر از بازارهای معروف رمز ارز در ایران است. این بازار توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف و دانشگاه تهران راه اندازی شد. آنها تجربه و علاقه خود به برنامه نویسی و مدیریت مالی را در ساخت این بازار به کار گرفتند.

 این بازار با هدف سهولت خرید رمزارز برای ایرانیانی که از کلاهبرداری های داخلی در زمینه خرید رمزارز به ستوه آمده اند ایجاد شد. با خرید از این بازار داخلی امنیت اطلاعات خود را تضمین کنید. اطلاعات کاربران در این بازار به صورت رمزنگاری شده ذخیره می شود بنابراین تنها در صورت بروز حملات سایبری نیز از اطلاعات کاربران سوءاستفاده نمی شود. 

کریپتولند

کریپتولند یکی از بزرگترین پلتفرم های خرید و فروش رمز ارز در ایران است. در این بازار امکان خرید و فروش ۳۰۰ رمز ارز مختلف وجود دارد.

 این بازار در کنار خرید و فروش رمز آموزش هایی را نیز در اختیار کاربران ایرانی می گذارد. کاربرها در این بازار با محدودیت سقف خرید و فروش در معاملات روبرو نیستند. کارمزد بسیار کمی برای انجام تراکنش ها در نظر گرفته شده است. همین مسئله یکی از جذابیت های استفاده از خدمات کریپتولند است. 

رمزارز مارکت

رمزارز مارکت

رمز ارز مارکت یکی دیگر از بازارهای رمز ارز در داخل ایران است. این با دسترسی به منابع نامحدود گزینه های بسیار زیادی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. با استفاده از خدمات این بازار محدودیتی برای خرید و فروش رمزهای پیش رو نخواهید داشت. رمزارز مارکت یکی از باسابقه ترین صرافی های داخلی است و از حسن شهرت خوبی برخوردار است.

 کاربران با استفاده از این سایت از همراهی یک تیم پشتیابی برخوردار هستند که بلافاصله پاسخگوی تمام سوالات آنها خواهد بود. با استفاده از این صرافی در تمام ساعات شبانه روزی و در تمام روزهای هفته امکان خرید و فروش بیت کوین را خواهید داشت.

فهرستی از رمزارزهای معتبر برای کاربران در نظر گرفته شده است. صرافی رمزارز مارکت کارمزد بسیار پایینی را برای خدمات خود از کاربر دریافت می کند. برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارز ها باید احزار هویت را انجام دهید. اما برای فروش به هر میزان نیازی به احزار هویت نخواهید داشت.

با خرید از این صرافی از هر نقطه از ایران، به سادگی و در کمترین زمان ممکن بیت کوین را به دارایی های خود اضافه کنید. بهتر است بدانید که این صرافی دفاتر متعددی را در تهران و خارج از ایران راه اندازی کرده است و در خدمت مشتریان است. 

در این بازار قیمت های متفاوتی را تجربه خواهید کرد. در بسیاری از موارد بهایی که برای خرید رمز در این بازار می پردازید در مقایسه با دیگر بازارها اندکی پایین تر است. چرا که رویکرد اصلی در تعیین قیمت ها در این بازار رقابتی بودن قیمت هاست. در رمزارز مارکت در کنار دسترسی به یک بازار قدرتمند، به دامنه ای از مقالات آموزشی نیاز دارید که شما را در حوزه خرید و فروش رمزارز به یک سرمایه گذار حرفه ای تبدیل می کند. بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای می توانید اخبار مربوط به دنیای رمزارز را زیر نظر داشته باشید و با مفاهیم مربوط به بازار آشنا شوید.

 بیت برگ 

بیت برگ نیز یکی دیگر از بازارهای موفق در داخل ایران است. این بازار با هدف ایجاد بستری امن برای خرید و فروش رمز ارز فعالیت خود را آغاز کرد. کاربران این بازار در تمام روزهای هفته و در تمام ساعات شبانه روز می توانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

همانطور که مشاهده می کنید با رونق بازار رمز ارز در جهان، بازار های معتبر بسیاری در داخل ایران نیز ایجاد شده است. با استفاده از خدمات این بازارها در کمترین زمان و به ساده ترین شکل ممکن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به دارایی خود اضافه کنیم. 

 مهمترین گام در خرید بیت کوین انتخاب یک بازار مناسب است. اکنون شما تمام گزینه های موجود را می شناسید. اگر در پی پل، پرفکت مانی یا وب مانی حساب دارید یا می توانید خرید را به صورت غیر مستقیم و با استفاده از از حساب دوستان و آشنایان خود انجام دهید، از بازارهای بزرگ مانند بایننس برای خرید بیت کوین استفاده کنید.

 اما فراموش نکنید که زمانی که به صف خرید می توان به میان می آید بهتر است به کسی اعتماد نکنید. برای خرید شخصی وارد عمل شوید و بیت کوین را از کسانی که میشناسید خریداری کنید. اما شاید بهترین و امن ترین راه برای خرید بیت کوین استفاده از یکی از صرافی های داخلی باشد. اما آیا خرید بیت کوین در ایران قانونی است؟ و چرا باید به صرافی های داخلی اعتماد کرد؟

آیا خرید بیت کوین در ایران غیرقانونی است؟

ادعاهای متفاوتی در مورد قانونی بودن یا غیر قانونی بودن خرید و فروش بیت کوین در ایران وجود دارد. عده ای می گویند از آنجایی که قانونی مبنی بر اینکه خرید و فروش بیت کوین غیر قانونی است وجود ندارد پس نمی توان گفت که است انجام این کار زیر پا گذاشتن قانون است. اما این روزها اوضاع بیت کوین در داخل ایران تغییر کرده است. به دنبال تحریم هایی که علیه ایران اعمال شد، دولت استفاده از رمز ارز را برای پرداخت هزینه واردات در پیش گرفت.

 در همین راستا دولت از کسانی که در زمینه استخراج فعالیت دارند تقاضا کرد که بیت کوین های خود را به بانک مرکزی یا صرافی های معتبر بفروشند. بنابراین می توان گفت که خرید و فروش بیت کوین در ایران اگر در صرافی ها و بانک های معتبر انجام شود به هیچ عنوان خلاف قانون نیست.

مقالات مرتبط

 اما اگر خرید و فروش را مخفیانه و بدون افشای هویت خود انجام می دهید مسئله به گونه ای دیگر خواهد بود.در واقع اگر فردی با استفاده از بیت کوین مواد مخدر خریداری یا پولشویی کند، مرتکب جرم شده است و باید مجازات شود. 

این روزها اگر بخواهید استخراج بیت کوین را در ایران آغاز کنید، باید مجوزهای مربوطه را از وزارت صنعت و معدن دریافت کنید. دولت به شما اجازه می دهد به صورت قانونی دستگاه های استخراج را وارد کنید. کافیست مجوز مربوطه را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده باشید.

 با در دست داشتن مجوز استخراج بیت کوین وزارت نیرو به شما اجازه می دهد که با استفاده از تعرفه صادراتی برق مصرف کنید. مجوز دریافت نکنید و به صورت غیر قانونی دستگاه های استخراج را راه اندازی کنید، احتمال اینکه نیروی انتظامی دستگاه های شما را توقیف کند بسیار زیاد خواهد بود. 

 خرید بیت کوین در ایران

مراحل خرید بیت کوین در ایران 

برای خرید بیت کوین در ایران باید مراحلی را پشت سر بگذارید. در ادامه هر یک از این مراحل به اختصار شرح داده می شود.

۱.       انتخاب کیف پول بیت کوین

 اولین گام در خرید بیت کوین انتخاب یک کیف پول مناسب است. اگر تصمیم خود را برای خرید بیت کوین گرفته اید باید بدانید که کجا می خواهید آنها را نگهداری کنید. بیت کوین ماهیت فیزیکی نیست و برای نگهداری از آن باید به فکر نصب کیف پول بیت کوین باشید. کیف پول های متفاوتی در بازار وجود دارد که شما را در این راه یاری می کند.

 گزینه های متفاوتی برای شما وجود دارد. با درنظر گرفتن نیاز ها و اولیت های خود می توانید بهترین کیف پول را برای نگهداری بیت کوین های خود انتخاب کنید. با ما در ادامه همراه باشید و با برخی از انواع کیف پول آشنا شوید. به یاد داشته باشید که هر کدام از این کیف پول ها می تواند انتخاب مناسبی برای نگهداری رمزارزهای شما باشد. 

 کیف پول سرد یا کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری ، والت هایی هستند که به صورت فلش مموری در اختیار شما گذاشته می شوند. به این دلیل که این کیف پول ها به اینترنت متصل نیستند به این کیف پول ها والت های سرد گفته می شود. با استفاده از این کیف پول ها دارایی خود را از اینترنت و در نتجه از حملات سایبری دور نگه می دارید. اما این کیف برای کسانی که به صورت روزانه معامله می کنند مناسب نیست. چرا که نمی توانید با این کیف پول ها با سرعت زیادی اقدام به معامله کنید. 

کیف پول سخت افزاری

کیف پول های گرم یا نرم افزاری 

 این کیف پول ها به اینترنت متصل هستند و روی گوشی تلفن همراه یا رایانه های شخصی شما نصب می شوند. با استفاده از این کیف پول ها در کمترین زمان ممکن می توانید برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید. 

کیف پول های کاغذی 

 این کیف پول ها همانطور که از نام آنها پیداست، کاغذی هستند. اما منظور از کاغذای بودن آنها چیست؟ در این حالت کاربر می تواند با مراجعه به سایت هایی مانند bitaddress.org یک کیف پول برای خود ایجاد کند. در ادامه کاربر باید آدرس والت و کد شخصی خود را روی یک تکه کاغذ یادداشت کند و به خوبی از آن مراقبت کند. این راه شاید امن ترین راه برای نگهداری از بیت کوین باشد. اما خطراتی را نیز در پی دارد. هر کسی که این برگه را در اختیار داشته باشد، مالک بیت کوین شما خواهد بود. همین مسئله این گزینه را به آخرین گزینه روی میز برای شما تبدیل می کند. 

۲.      انتخاب صرافی 

 پس از این که والت مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید بازار مورد نظر خود را انتخاب کنید. پیشتر در این رابطه مفصل صحبت کردیم. انتخاب های متفاوتی پیش روی شماست. می توانید بیت کوین را از دوستان و آشنایان خود خریداری کنید یا برای خریداری این ارز به یکی از صرافی های داخلی و خارجی که پیش تر با آنها آشنا شدید مراجعه کنید. 

۳.      انجام احراز هویت 

پس از انتخاب بازار مورد نظر باید اقدامات لازم برای احراز هویت را انجام دهید. تمام بازارهای معتبر از شما می خواهند که با استفاده از مدارک شناسایی هویت خود را احراز کنید. در واقع اگر سایتی به شما اجازه داد که بدون احراز هویت خرید و فروش بیت کوین را انجام دهید باید اندکی نگران شوید. بازارهای معتبر داخلی و خارجی که در این مقاله با آنها آشنا شدید، به شما اجازه می دهند که به سادگی برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید.

 با استفاده از این بازارها به سادگی بیت کوین بخرید. در این حالت باید تصویری از خود را در حالی که کارت ملی و کارت بانکی خود را در دست دارید در سایت بارگزاری کنید. از این گذشته مدارک دیگری نیز از شما خواسته می شود که باید در سایت بارگذاری کنید. 

کیف پول سخت افزاری

۴.      خرید بیت کوین و دریافت در کیف پول

 در نهایت با استفاده از آدرس کیف پول خود می توانید بیت کوین های خریداری شده را تحویل بگیرید. نوع پرداخت به نوع بازاری که انتخاب کرده اید بستگی خواهد داشت. اما در صرافی هایی مانند رمزارز مارکت می توانید با استفاده از کارت های عضر شبکه شتاب هزینه را پرداخت کنید و بیت کوین های خود را در والتی که آدرس آن را هنگام خرید در سایت وارد کرده اید دریافت کنید. 

مزایای خرید بیت کوین 

به احتمال زیاد شما هم شنیده ای که خرید بیت کوین مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. در ادامه برخی از مزایای خرید بیت کوین آشنا می شوید:

نقدینگی

 بدون شک می توان گفت که بیت کوین از نقد ترین سرمایه گذاری های است که در دسترس شما قرار دارد. با توجه به تعداد بسیار زیاد بازارها صرافی هایی که در سراسر جهان برای خرید و فروش این از راه اندازی شدند شما به سادگی می توانید در هر لحظه این دارایی را به پول نقد تبدیل کنید. این مسئله باعث شده است که کسانی که به دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستند نیز بیت کوین را به عنوان یک دارایی ارزشمند به سبد سرمایه خود اضافه کند. اما فراموش نکنید که با توجه به تقاضای بسیار بالا برای خرید بیت کوین به سرمایه گذاری بلند مدت بسیار خوبی برای شما تبدیل خواهد شد.

 تورم پایین

 برخلاف ارزهای سنتی در سراسر جهان میزان تورم در بیت کوین بسیار پایین است. در واقع باید گفت که بیت کوین در برابر تورم مصون است. شبکه بلاکچین یک شبکه نامحدود است و نیازی به نگرانی از بابت از دست رفتن ارزش بیت کوین وجود ندارد. با توجه به موجودی محدود بیت کوین هر روز بر ارزش این ارزش افزوده می شود. این دقیقاً عکس اتفاقی که برای دلار و دیگر ارزهای سنتی رخ می دهد.

 فرصتی نو

 بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها بازار جوانی است. هر روز بر تعداد کسانی که به سرمایه گذاری در این بازار علاقه مند می شوند افزوده می شود. همین مسئله باعث شده است که این عرض سرشار از نوسان باشد. با استفاده از این نوسانات می توانید به سود بسیار بالایی دست پیدا کنید.

 معامله ساده

 انجام معاملات بازار سهام و دیگر داروهای سنتی به تجربه، تخصص و مجوزهای بسیاری نیاز دارد. شما برای خرید سهام یک شرکت باید از این کار گذاری کمک بگیرید. سرمایه گذاری در بیت کوین بسیار ساده است. با استفاده از یک صرافی یا بازار معتبر بیت کوین را خریداری کنید و درباره خود نگهداری کنید. به همین سادگی. گذشته از این تراکنش های بیت کوین برخلاف مبادلات بازار سهام که ممکن است روزها و هفته ها به طول بینجامد در لحظه انجام می شود. 

خرید بیت کوین

 معایب خرید بیت کوین 

خرید بیت کوین مانند هر دارایی دیگری معایبی را به همراه دارد. در ادامه برخی از معایب سرمایه گذاری در بازار بیت کوین آشنا می شوید:

 بازار پرنوسان

 قیمت بیت کوین همواره در حال افت و خیز است. به عنوان مثال اگر در دسامبر سال ۲۰۱۷ بیت کوین خریداری کرده بودید تنها چند هفته بعد با کاهش بسیار شدید قیمت روبرو می شدید. قیمت بیت کوین در دسامبر سال ۲۰۱۷ برابر با ۲۰ هزار دلار بود. اما با گذشته چند هفته قیمت این ارز به ۷۰۵۱ دلار رسید. هیچ کس نمی تواند روند قیمت بیت کوین را پیش بینی کند. به همین دلیل این بازار برای کسانی مناسب است که بیت کوین را با رویکرد بلند مدت خریداری کرده اند. 

خطر حملات سایبری 

 حملات سایبری بخشی از خطراتی موجود در بازار بیت کوین است. تمام نقل و انتقالات بیت کوین در فضای اینترنت انجام می شود. کاربران با استفاده از گوشی های تلفن همراه یا رایانه های شخصی خود برای خرید و فروش بیت کوین وارد عمل می شوند. این نکته را به یاد داشته باشید که بیت کوین هایی که در بازارها نگهداری می شوند نیز از خطر حملات سایبری در امان نیستند. هکر ها می توانند به رایانه های کاربران و سیستم های بازارها حمله کنند. در این حالت بازارها مسئولیتی را در قبال بیت کوین های به سرقت رفته به عهده نمی گیرند. 

عدم قانون گذاری 

در حال حاضر هیچ قانونی در خصوص استفاده از بازارها وجود ندارد. مالیاتی برای این دارایی ها در نظر گرفته نشده است. دولت ها کنترل چندانی روی این بخش ندارند. در نتیجه احتمال اینکه این ارز در ارتکاب به جرایم به کار برده شود نیز وجود دارد. 

کاربرد اندک 

 هنوز کسب و کارهای زیادی بیت کوین را به عنوان ارزی برای پرداخت هزینه خدمات قبول نکرده اند. بیت کوین به عنوان ارزی که جایگزین پول سنتی می شود معرفی شد، اما این روزها به ندرت تجارتی را پیدا می کنید که در قبال دریافت بیت کوین کالایی را به شما بفروشد یا خدماتی را عرضه کند. 

عدم امنیت والت ها

به یاد داشته باشید که ممکن است والت سخت افزاری شما دزدیده شود یا نرم افزارهایی که روی سیستم شما نصب شده است ویروسی شود. در این حالت ناگهان از عرش به فرش سقوط می کنید و راهی نیز باری بازیابی دارایی خود نخواهید داشت. اما فراموش نکنید که هیچ سرمایه گذاری بی خطری در جهان وجود ندارد و با در نظر گرفتن مزایای سرمایه گذاری در بیت کوین، معایب آن چندان هم نگران کننده نیستند. 

 چه عواملی قیمت بیت کوین را تعیین می کند؟

قیمت بیت کوین تحت تاثیر عوامل بسیاری است. میزان موجودی باقی مانده بیت کوین و میزان تقاضای مردم برای خرید این ارز از جمله عوامل تاثیرگذار روی قیمت این ارز هستند. از طرف دیگر آلت کوین های دیگری که وارد صحنه شده اند و بیت کوین را به مبارزه دعوت کرده اند نیز می توانند قیمت این ارز را دستخوش تغییراتی کنند. بازارها نیز تا حد زیادی روی تعیین قیمت این ارز تاثیرگذار هستند. 

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین 

به احتمال زیاد می دانید که بیت کوین از کجا میاد؟ بیت کوین ارز دیجیتالی است که به دنبال حل مسائل پیچیده ریاضی استخراج می شود. کسانی که استخراج را انجام می دهند ماینر نام دارند. ماینرها با حل مسائل پیچیده ریاضی بلاک های تازه ای را به شبکه بلاک چین بیت کوین اضافه می کنند. آنها با دریافت کارمزد تراکنش ها وظیفه تایید آنها را نیز برعهده می گیرند. 

 در نهایت آنها در مقابل مشارکت خود در شبکه بیت کوین هایی را به عنوان پاداش دریافت می کنند. بنابراین اگر می خواهید از راه دیگری بیت کوین به دست بیاورید. استخراج گزینه مناسبی است. اما باید بدانید که این کار به صرف هزینه بسیار بالایی نیاز دارد. با مطالعه دیگر مقالات سایت پاسخ سوال چگونه بیت کوین استخراج کنیم را پیدا می کنید. بدون کسب اطلاعات بیشتر استخراج را شروع نکنید. چرا که ممکن متحمل خسارت سنگینی شوید. 

کلام آخر 

اکنون به خوبی می دانید که برای خرید بیت کوین در ایران گزینه های متفاوتی روبه روی شماست. با استفاده از سیستم های پرداخت بین المللی از بازارهایی مانند بایننس خرید کنید. یا یکی از صرافی های معتبر داخلی را انتخاب کنید. در نهایت بیت کوین های خریداری شده را در والت خود نگهداری کنید و از آینده ای متفاوت لذت ببرید. 

 حتی می توانید برای خرید بیت کوین از دستگاه خودپرداز بیت کوین در تهران استفاده کنید. این تجربه هرگز از ذهن شما پاک نمی شود. اما اگر برای اولین بار می خواهید بیت کوین خریداری کنید، بهتر است از یکی از صرافی های داخلی برای اینکار استفاده کنید. چرا که ممکن است با وارد کردن دستی آدرس والت در دستگاه ATM بیت کوین، دارایی خود را به حساب فرد دیگری انتقال دهید. 

اما در سایت همواره می توانید با کپی کردن آدرس، انتقال را انجام دهید و دارایی های خود را به کیف پول خود انتقال دهید. آموزش بیت کوین را جدی بگیرید، اقدامات لازم را انجام دهید و برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.