رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

دستگاه استخراج بیت کوین

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

محتوا نمایش

بیشتر بدانید

این روزها بازار بیت کوین از هر زمان دیگری داغ تر شده است. احتمالاً شما نیز نام استخراج بیت کوین به گوشتان رسیده باشد. واقعا نمی دانم منظور از استخراج بیت کوین چیست؟ دستگاه استخراج بیت کوین چیست و از کجا باید پول بدست بیاوریم؟ وقتی نام استخراج به میان می آید همه ما به فکر استخراج طلا نه الماس وغیره می افتیم. اشتباه نکنید برای استخراج بیت کوین نیازی نیست بیل و کلنگ بردارید روانی کوه و بیابان شوید.

برای این کار به تجهیزاتی نیاز دارید که استخراج بیت کوین را ممکن می کند. با توجه به سود بسیار بالای بازار استخراج هر روز بر تعداد کسانی که می خواهند سهم خود را از این بازار به بدانید که منظور از استخراج بیت کوین چیست. بعد از از اینکه با این موارد آشنا شدید زمان آن می رسد که دستگاه های استخراج بیت کوین را بشناسید. در نهایت باید با طرز کار این دستگاه ها نحوه استخراج بیت کوین آشنا شوید.

بیت کوین ارزی برای نسل هزاره سوم بود. این ارز با سربلندی خود را به قرن بیست و یکم رسانده است. قرن بیست و یکم قرن ظهور تکنولوژی های نوین و خارق العاده بوده است. تکنولوژی هایی که استخراج بیت کوین را به کلی متحول کردند. با ما همراه باشید استخراج بیت کوین را در منزل بیاموزید.

استخراج بیت کوین
استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین چیست؟

به این سوال پاسخ دهم باید بپرسم که آیا می دانید بیت کوین چیست؟ بیت کوین ارزی که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو به جهان معرفی شد. این ارز به سلطه بانک ها، دولت ها قدرت های مرکزی پایان داد.

در بیت کوین هیچ فرد، نهاد ، سازمان یا دولتی در مرکز قدرت نیست.

این عرض بر پایه یک سیستم همتا به همتا تولید شد. منظور از همتا به همتا این است که تمام تراکنش ها مبادلات و تعامل های درون سیستم بین کاربران و بدون دخالت افراد واسطه انجام می شود. اما بیت کوین از کجا پیدا می شود؟ کاربران شبکه و کسانی که بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال پذیرفتند هر کدام نقشی را در این سامانه بر عهده دارد. تعدادی از افرادی که در شبکه حضور دارند وظیفه استخراج این ارز را به عهده گرفتند. آنها همان ماینرها هستند. ماین (Mine) در زبان انگلیسی به معنی استخراج است و ماینر (Miner) کسی که این کار را انجام می دهد. همانطور که گفته شد در بیتکوین خبری از بیل و کلنگ برای استخراج نیست پس ماینر ها در شبکه چه کاری انجام می دهند?

ماینر ها با صرف هزینه های بسیار بالایی سیستم های کامپیوتری قدرتمندی را خریداری می کند. می دانیم که بیت کوین یک ارز دیجیتال است. این بدان معناست که هیچ ماهیت فیزیکی برای ارز در نظر گرفته نشده است. همه چیزی که شما از یک بیت کوین می بینید تعدادی اعداد و ارقام است. برای به دست آوردن یک بیت کوین باید معادلات و مسائل بسیار پیچیده ای را حل کند. حل کردن این مسائل بسیار پیچیده ریاضی نیازمند قدرت محاسباتی بسیار بالایی است. به همین دلیل ماینرها به کامپیوترهای بسیار قدرتمندی نیاز دارند که از عهده این کار بر بیاید.

مسئولیت خطیر ماینرها

ماینرها مهمترین عناصر سازنده شبکه بیت کوین هستند. آنها در کنار استخراج بیت کوین اعتبار تراکنش های انجام شده را نیز تایید می کند. برای این کار نیز به قدرت محاسباتی بسیار بالایی نیاز دارد. ماینری که پیش از دیگران موفق به حل مسئله ریاضی شود، بلاک جدیدی را شبکه بلاک چین اضافه می کند. او در ازای انجام این کار ۶.۲۵ بیت کوین پاداش می گیرد. در نوامبر سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین برابر با ۱۸ هزار دلار بود. بنابراین ماینر در ازای استخراج هر بلاک ۱۰۰ هزار دلار پاداش می گرفت. برای درک بهتر پروسه استخراج و پاسخ دادن به سوال دستگاه استخراج بیت کوین چیست با ما همراه باشید.

استخراج رمزارز
استخراج رمزارز

 استخراج بیت کوین یعنی چه؟

قبل از اینکه راجع به استخراج بیت کوین بدانید لازم است حتما درباره اینکه بیت کوین چیست دانش لازم را داشته باشید.

تمام استخراج ها از یک بلاک چین آغاز می شوند. بلاک چین یک پایگاه اطلاعاتی بدون مرکزیت برای ثبت تاریخچه تراکنش هایی شبکه است. مجموعه ای از تراکشن های تایید شده در کنار یکدیگر یک بلاک را تشکیل می دهند. این بلاک ها به دنبال یکدیگر یک زنجیره را ایجاد می کنند. این زنجیره با نام بلاک چین شناخته می شود. چین (Chain) در زبان انگلیسی به معنای زنجیر است.

ماینر با حل مسائل پیچیده ریاضی بلاک جدیدی را به شبکه اضافه می کند. آنها برای انجام این کار به کامپیوتر های قدرتمندی نیاز دارند که برق بسیار زیادی را مصرف می کنند. برای قدردانی از تلاش ماینر ها پاداشی برای آنها در نظر گرفته شده است. این پاداش پس از هر ۲۱۰ هزار بلاک که تقریبا ۴ سال به طول می انجامد نصف می شود. این پروسه را هاوینگ (Halving) می نامیم. این کلمه به معنای نصف شدن است.

به این ترتیب نرخ استخراج بیت کوین هایی که هر بار وارد بازار می شوند از پیش تعیین شده است و به تدریج کاهش پیدا می کند. واقعیت این است که استخراج بیت کوین برای همه مناسب نیست. برای استخراج بیت کوین به تجهیزات بسیار زیادی نیاز دارید برای درک بهتر این موضوع بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیاندازید.

تجهیزات استخراج بیت کوین
تجهیزات استخراج بیت کوین

این عکس دستگاه ماینر بیت کوین تنها نمونه ای از دستگاه های بزرگ است که در سراسر جهان در این زمینه فعالیت دارد. اگر می خواهید رقبای خود را بشناسید بیشتر به این تصویر نگاه کنید. با چنین قدرت هایی در شبکه رقابت برای شما بسیار دشوار است. احتمال اینکه از این را به سود برسید بعید به نظر می رسد. اما در ادامه مقاله راهکارهایی را برای استخراج بیت کوین به شما معرفی خواهیم کرد به مطالعه ادامه دهید.

پاداش دستگاه استخراج بیت کوین چیست ؟

برای استخراج هر بلاک پاداشی تعیین شده است. پاداش در نظر گرفته شده هر چهار سال نصف می شود. آخرین هاوینگ که در ماه می سال ۲۰۲۰ انجام شد بار دیگر پاداش استخراج بیت کوین کاهش پیدا کرد. نگاهی به تاریخچه کاهش پاداش استخراج بیت کوین از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیاندازیم:

  1. سال ۲۰۱۲ ماینر ۲۵ عدد می توان در ازای استخراج بیت کوین دریافت می کرد؛
  2. سال ۲۰۱۶ این مقدار به ۱۲.۵ عدد کاهش پیدا کرد.
  3. سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۶.۲۵ عدد رسید.

این روند ادامه خواهد داشت. محاسبات انجام شده نشان می دهد که آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ استخراج می شود. در آن زمان پاداش استخراج بیت کوین کمتر از چیزی که امروز مشاهده می کنیم. اما ارزش این ارز به مراتب بیشتر از قیمت امروزی آن است. از طرف دیگر به احتمال زیاد تعداد کاربران شبکه نیز تا آن زمان به شدت افزایش پیدا می کند و تراکنش هایی که در طول روز انجام می شود بسیار بیشتر از امروز خواهد بود. احتمال می رود که کاربرد هایی که برای انجام تراکنش انجام می شود به مراتب گران تر از قیمت امروزی آنها باشد. به این ترتیب ماینر ها همواره پاداش خوبی را برای فعالیت در شبکه دریافت می کنند.

وظیفه ماینرها
وظیفه ماینرها

 ماینرها دقیقا چه وظایفی را بر عهده دارند؟

یکی سوالاتی که در کنار دستگاه استخراج بیت کوین چیست ، به شدت ذهن کاربران شبکه را به خود درگیر کرده است این است که واقعا نقش ماینر ها در شبکه چیست؟

آنها وظایف متعددی را در شبکه برعهده دارد که به بقای شبکه کمک می کند. برخی از این وظایف عبارت هستند از:

  1. انتشار بیت کوین های جدید؛
  2. تایید تراکنش هایی که در شبکه انجام می شود؛
  3. تامین امنیت.

·        انتشار بیت کوین های جدید

ارزهای سنتی مانند دلار و یورو از سوی بانک مرکزی سال می شود. بانک های مرکزی منتشر می شود .بانک مرکزی  با توجه به وضعیت اقتصاد تصمیم به انتشار اسکناس های بیشتر می گیرد. ماجرا در بیت کوین کاملا متفاوت است. موجودی بیت کوین محدود است. تنها ۲۱ میلیون بیت کوین برای استخراج وجود دارد. ماینر ها در شبکه در هر ۱۰ دقیقه یک بیت کوین را به موجودی بیت کوین های در گردش اضافه می کنند. همانطور که می دانید آنها در ازای انجام این کار پاداشی را نیز به دست می آورد. نرخ انتشار بیت کوین در کد های نوشتاری این ارز تعیین شده است. هیچ کس نمی تواند این نرخ را تغییر دهد. ساتوشی ناکاموتو فرایند اضافه شدن بیت کوین های جدید به بازار را در کدهای برنامه نویسی این ارز تعیین کرده است. همه چیز از قبل مشخص شده است. به همین دلیل هیچ قدرت مرکزی نمی تواند کنترل شبکه را به عهده بگیرد.

تایید تراکنش ها
امنیت شبکه

·         تایید تراکنش ها

تراکنش های انجام شده را در بلاک استخراج کرده اند جای می دهند. تنها زمانی که یک تراکنش در یک بلاک قرار بگیرد تکمیل و تایید می شود. تراکنشی که به یک بلاک افزوده می شود به شبکه بلاک چین می پیوندد.

هر تراکنش نیاز به تایید یا کانفرم از سمت ماینر ها دارد.به صورت کلی متوجه باشید:

  1. تراکنشی که ۰ تایید گرفته باشد قابل بازگشت است.
  2. برای تراکنش های کمتر از ۱۰۰۰ دلار که تراکنش های کوچکی به شمار می روند یک تایید لازم است.
  3. برای تراکنش های بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار به ۳ تایید نیاز است.
  4. برای تراکنش های بزرگ ۶ تایید نیاز است.
  5. که البته به تازگی گفته می شود هر تراکنشی که دو تایید داشته باشد تایید شده محسوب می گردد.

تایید تراکنش امنیت آن را تامین می کند.که یکی از وظایف ماینرهاست.

·        تامین امنیت شبکه

مهمترین وظیفه ماینرها در شبکه تامین امنیت است. آنها تغییر کدهای شبکه را دشوار می کنند. از بروز حمله جلوگیری می کنند و اجازه نمی دهند کسی عملکرد شبکه را متوقف کند. هر اندازه تعداد ماینر های شبکه بیشتر باشد امنیت شبکه نیز بالاتر است. در واقع یک فرد تنها در صورتی می تواند تراکنشی را دستکاری کند که کنترل ۵۱ درصد از قدرت استخراج شبکه را به دست بگیرد. قدرت استخراج شبکه یا هش ریت بین ماینرها توزیع شده است. همین امرامنیت شبکه را دو چندان می کند.

 هش ریت در دستگاه استخراج بیت کوین چیست ؟

هش ریت در استخراج بیت کوین به عنوان معیاری برای اندازه گیری قدرت پردازش در شبکه بیت کوین به کار برده می شود. شبکه برای تامین امنیت خود به حل کردن مسائل بسیار پیچیده ریاضی نیاز دارد.قدرت سخت افزار های مایینگ استفاده از تعداد هش هایی که در ثانیه پردازش می شود اندازه گیری می شود. به عبارتی برای به دست آوردن این عدد باید بدانید که کامپیوتر مورد نظر چند فرایند هش را در یک ثانیه انجام می دهد.

هش ریت همان سرعت پردازش کامپیوتر نیست.

هش ریت به سرعت پردازش هر هش اشاره می کند. هشینگ پروسه ای است که برای اثبات انجام کار(PoW) در شبکه بیت کوین انجام می شود. در این پروسه یک ورودی با هر طولی به کامپیوتر داده می شود و در نهایت یک خروجی با یک طول مشخص س استخراج می شود. در بیت کوین تراکنش ها نقش ورودی را بازی می کند. این تراکنش ها در الگوریتم های هش جای می گیرند و یک خروجی با طول مشخص تحلیل می دهند. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند.این پروسه بخشی از رمزنگاری انجام شده در بیتکوین است.

 هش ریت
هش ریت

 هش ریت به زبان ساده

به زبان ساده هش ریت به ما نشان می دهد که چه اندازه قدرت محاسباتی در سراسر جهان برای استخراج بیت کوین به کار گرفته می شود. هر اندازه هش ریت دستگاه ماینر بالاتر باشد، تعداد بیت کوین هایی که توسط دستگاه استخراج می شود بیشتر است. هش ریت بالای شبکه نشان دهنده تعداد دستگاه های استخراج بسیار زیاد موجود در شبکه است. بنابراین با افزایش هش ریت شبکه استخراج بیت کوین دشوارتر می شود.

زمانی که هش ریت شبکه برابر با ۱۰تراهش بر ثانیه (Th/s) باشد شبکه می تواند ۱۰ تریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد. هر اندازه شرایط شبکه بالاتر باشد به ماینرهای بسیار بیشتری برای تحقق حمله ۵۱ درصدی نیاز خواهد بود.

اگر بخواهیم از زاویه دیگری به هش ریت نگاه کنیم، باید بگویم هش ریت سلامت شبکه را نشان می دهد. افزایش هش ریت برای بیت کوین خوب است. چرا که این امنیت شبکه را افزایش می دهد. هر اندازه تعداد دستگاه هایی که تراکنش های شبکه را تایید می کنند و بیت کوین های جدید را به شبکه اضافه می کنند بیشتر باشد حمله به شبکه بیت کوین نیز دشوارتر می شود. پراکندگی دستگاه های استخراج بیت کوین در سراسر جهان امنیت شبکه را تامین می کند. چرا که احتمال از کار افتادن همزمان دستگاه ها به حداقل می رسد.

دستگاه استخراج بیت کوین
دستگاه استخراج بیت کوین

منظور از هش ریت چیست و دستگاه استخراج بیت کوین چگونه کار می کند؟

استخراج بیت کوین شباهت بسیار زیادی به یک شرط بندی دارد. کدهای بیت کوین تقریباً در هر ۱۰ دقیقه یک عدد را ایجاد می کند. این عدد هش نام دارد. ماینر ها باید این عدد را حدس بزنند. اولین دستگاهی که این عدد را حدس بزند پاداش استخراج بیت کوین که برابر با ۶.۲۵ BTC است را دریافت می کند. ماینرها در کنار این پاداش کارمزدی که کاربران برای انجام تراکنش به شبکه پرداخت کرده اند را نیز از آن خود می کند.

درست مانند برنده شدن در بخت آزمایی احتمال پیدا کردن هش درست بسیار پایین است. اگر هنوز نمی دانید نقش دستگاه استخراج بیت کوین چیست ، باید بگویم که دستگاه استخراج قوی تر شانس معاینه را برای بردن بلیط بخت آزمایی افزایش می دهد. این دستگاه ها در هر ثانیه تریلیون ها حدس متفاوت را در اختیارمان می گذارد. هر یک از این حدس ها یک هش هستند. تعداد حدس هایی که توسط یک دستگاه زده می شود با هش ریت اندازه گیری می شود. همانطور که مشاهده می کنید ریاضیات در استخراج بیت کوین حرف اول را می زند.

 دشواری استخراج بیت کوین

دشواری استخراج بیت کوین ، یا دیفیکالتی( Difficulty)شبکه  ، معیاری است که برای اندازه گیری سختی استخراج هر بلاک بیت کوین در نظر گرفته می شود. در واقع هر اندازه پیدا کردن هش موردنظر دشوارتر باشد دشواری استخراج هم بیشتر است. میزان دشواری استخراج شبکه در ارتباط مستقیم با قدرت محاسباتی و هش ریت کلیه شبکه است. دشواری شبکه پس از هر ۲۰۱۶ بلاک یا هر دو هفته تعیین می شود.

نودها در استخراج بیت کوین
فارم یا مزرعه استخراج بیت کوین

 نقش نودها در استخراج بیت کوین

نودها یکی دیگر از اعضای حاضر در شبکه هستند. منظور از نود، نقاطی در شبکه هستند که اطلاعات موجود در شبکه یا بلاک چین را در خود نگهداری می کند.عوامل تاثیرگذار بر درآمدزایی از طریق دستگاه استخراج بیت کوین چیست ؟

با توجه به قیمت بسیار بالای بیت کوین استخراج بیت کوین بسیار منطقی به نظر می رسد. عوامل متفاوتی می تواند درآمد ماینر را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه با برخی از عوامل تاثیرگذار در درآمدهای ماینرها آشنا می شوید.

·         سخت افزارهای کامپیوتری

در روزهای آغازین ظهور بیت کوین کامپیوترهای موجود در شبکه وظیفه استخراج بیت کوین را بر عهده داشتند. اما با دشوار شدن فرآیند استخراج تنها تعداد کمی از این کامپیوترها قادر به ادامه فرآیند بودند. نودهایی که می توانند استخراج بیت کوین را انجام دهند ماینر نامیده می شود.

ماینرها برای موفقیت در شبکه به آخرین نسخه های سخت افزاری در دنیای کامپیوتر نیاز دارند. هزینه تامین این سخت افزار ها بسیار بالاست. برای خرید پردازندهASIC  باید چیزی در حدود ۱۵۰۰ دلار به ازای هر کامپیوتر پرداخت شود. افزایش رقابت برای استخراج بیت کوین تکنولوژی های تازه پا به عرصه گذاشتند.

ماینرها به زودی متوجه این موضوع شدند که کارت های گرافیکی و برنامه نویسی نرم افزار های استخراج آنها در این راه کمک می کند. امروزه کسانی که به صورت جدی در حوزه استخراج بیت کوین فعالیت دارند از دستگاه های ASIC استفاده می کند. این پایگاه های استخراج مجهز به دستگاههای تهویه بسیار قدرتمندی است و در مناطقی واقع شده است که به برق ارزان تر دسترسی داشته باشد.

·        هزینه مصرف برق

هزینه مصرف برق بیشترین بودجه را در استخراج بیت کوین به خود اختصاص می دهد. هزینه مصرف برق بر اساس کیلووات مصرفی در یک ساعت محاسبه می شود. بنابراین  برای استخراج بیت کوین کجا را انتخاب می کنید نقش مهمی در درآمد شما خواهد داشت.

تنها کمی برق ارزان تر تفاوت سود شما را به طرز چشمگیری تغییر می دهد. به همین دلیل ماینرهای بزرگ به دنبال مناطقی هستند که به برق ارزان تر دسترسی داشته باشد. چین یکی از کشورهایی که برای تامین انرژی برق از زغال سنگ استفاده می کند. هزینه برق در این منطقه از سایر نقاط جهان کمتر است. این مسئله باعث شده است که ماینرهای زیادی این کشور را برای استخراج بیت کوین انتخاب کند.

در ایران نیز استخراج بیت کوین روز به روز در حال افزایش است. توجه دولت و مردم به این صنعت جذب شده است. شایعاتی مبنی بر اینکه استخراج بیت کوین منجر به قطعی برق در برخی از مناطق کشور شده است نیز شنیده می شود. اگر قصد استخراج بیت کوین را دارید باید بدانید که حرفه دشواری را برای درآمدزایی انتخاب کرده اید این کار به سرمایه بسیار زیادی نیاز دارد.

قیمت برق برای مزارع تولید بیت کوین که تعداد زیادی ماینر بین کوین را در خود جای داده اند در ایران بر اساس قیمت برق صادراتی محاسبه می شود.

درآمد استخراج بیت کوین
درآمد استخراج بیت کوین

·        قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین یکی دیگر از فاکتورهای مهم در درآمدزایی ماینرهاست. چرا که همانطور که می دانید ماینرها پاداش مشارکت درشبکه را در قالب بیت کوین دریافت می کنند. در حال حاضر پاداش استخراج هر بلاک ۶.۲۵ بیت کوین است. هر اندازه قیمت این ارز بالاتر باشد سود ماینر نیز بیشتر خواهد بود.

این عوامل در کنار یکدیگر سود ماینر را تعیین می کند. اگر همه چیز در شرایط مطلوب باشد، استخراج بیت کوین سود بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. اما بسیاری از ماینرها انگیزه دیگری برای فعالیت در شبکه دارند. آنها به بیت کوین باور دارند و مطمئن هستند که قیمت این ارز روزی به ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار می رسد. قیمت این ارز در حال حاضر ۳۰ هزار دلار است اما با افزایش تقا قیمت تقاضا و کاهش موجودی، قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد. همین مسئله انگیزه بسیار خوبی برای استخراج بیت کوین به شمار می رود.

برای استخراج بیت کوین به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

با توجه به مواردی که پیشتر به آن اشاره کردیم برای آغاز استخراج بیت کوین به این موارد نیاز خواهید داشت:

  1. کامپیوترها و سخت افزارهای بسیار قدرتمندی به نام ASIC
  2. دسترسی به برق ارزان قیمت ؛
  3. نرم افزارهای استخراج؛که معمولا رایگان است
  4. عضویت در استخر استخراج بیت کوین.
 استخر استخراج بیت کوین
استخر استخراج بیت کوین

 استخر استخراج بیت کوین

ایده راه اندازی استخر استخراج بیت کوین زمانی مطرح شد که دشواری استخراج بیت کوین به شدت افزایش پیدا کرد. در این حالت تعدادی ماینر قدرت محاسباتی کامپیوتر های خود را در کنار یکدیگر برای استخراج بیت کوین به کار می گیرد. زمانی که استخر با موفقیت یک بلاک را استخراج کند ماینرها به نسبت قدرت محاسباتی که در اختیار استخر گذاشتن سهم خود را از پاداش دریافت می کنند.

این روزها بر تعداد استخر های استخراج بیت کوین در جهان افزوده شده است. شاید ساتوشی ناکاموتو هرگز به ایجاد چنین استخرهایی فکر نکرده بود.امروزه استخرهای استخراج زیادی در اینرنت مشغول به فعالیت هستند در نمودار دایره ای زیر پراکندگی قدرت استخراج بر اساس استخرها را مشاهده می کنید.

قدرت استخراج اسخر
قدرت استخراج استخرهای بیت کوین

بزرگترین مشکل ایجاد استخر های استخراج بیت کوین است که پس از مدتی قدرت استخراج در اختیار گروه کوچکی از افراد قرار می گیرد. به این ترتیب بدون مرکزیت بودن شبکه خدشه دار می شود.

خرید دستگاه استخراج بیت کوین

برای خرید دستگاه استخراج بیت کوین بهتر است بهترین های بازار را بشناسید. در ادامه با برخی از بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین آشنا می شوید:

·        Bitmain Antminer S9i

این دستگاه یکی از معروف ترین دستگاه های استخراج بیت کوین از سراسر جهان است. Bitmain قیمت دستگاه استخراج بیت کوین Antminer s6 ۴۹۹ دلار در نظر گرفته است. هش ریت این دستگاه به ۱۴ تراهش بر ثانیه می رسد. میزان مصرف برق این دستگاه و با ۱۳۲۰ وات است. به این ترتیب این دستگاه کمترین میزان برق را در مقایسه با دیگر دستگاه ها مصرف می کند. اگر تجربه کافی در حوزه استخراج بیت کوین برخوردار هستید و می خواهید هزینه کمی را برای شروع فعالیت صرف کنید بهتر است این دستگاه را انتخاب کنید.

·        Bitmain Antminer T9

هش ریت دستگاه برابر با ۱۲.۵ تراهش بر ثانیه است. میزان برق مصرفی دستگاه برابر با ۱۵۷۶ با است. قدرت این دسته از نسخه قبلی کمتر است اما گزینه قابل اعتمادترین به شمار می رود. پردازنده های به کار رفته شده در این دستگاه از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و به زودی از کار نمی افتند. برای تهیه این دستگاه باید ۵۰۰ دلار بپردازید.

·        Avalon6

این دستگاه یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه های استخراج بیت کوین است که در سایت آمازون به قیمت ۳۰۰ دلار به فروش میرسد. راه اندازی دستگاه بسیار ساده است اما کارایی چندانی ندارد. دستگاه برابر ۳.۵ تراهش بر ثانیه است. میزان برق مصرفی دستگاه با توجه به هش ریت پایین آن بالاست. این دستگاه ۱۰۵۰ وات برق مصرف می کند. تنها در صورت استفاده از این دستگاه منطقی به نظر می رسد که به برق بسیار ارزان قیمت دسترسی داشته باشید. این دستگاه برای کسانی طراحی شده است که به تازگی کار استخراج را آغاز کردند و یا به استخراج به چشم نوعی سرگرمی نگاه می کنند.

استخراج بیت کوین در خانه
استخراج بیت کوین در خانه

استخراج بیت کوین در خانه

زمانی که ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ بیت کوین را به صورت رسمی به جهان معرفی کرد، استخراج بیت کوین با کامپیوتر بسیار ساده بود. از آنجایی که تعداد کامپیوترهای موجود در شبکه بسیار اندک بوده شد هش ریت شبکه نیز بسیار پایین بود. به این ترتیب شما می توانستید استخراج بیت کوین با کامپیوتر را تجربه کنید. از طرفی پاداش استخراج بیت کوین نیز به مراتب بالاتر است امروز بود.

در آن زمان برای استخراج هر بلاک ۵۰ بیت کوین دریافت می کردید. پاداش استخراج بیت کوین امروز ۶.۲۵ عدد است و هش ریت شبکه در مقیاس تریلیون، گواردیلیون و کوانتیلیون اندازه گیری می شود. امروز استخراج بیت کوین خانه آن هم با استفاده از کامپیوتر های خانگی غیر ممکن است. شما برای انجام این کار به تجهیزات بسیار گران قیمتی نیاز دارید.

استخراج بیت کوین با برق خانگی

همانطور که می دانید درآمد شما از استخراج بیت کوین تحت تاثیر عواملی مانند قیمت بیت کوین، میزان دشواری استخراج در شبکه و قدرت دستگاه استخراج بیت کوین است. قدرت دستگاه استخراج بیت کوین و میزان دشواری استخراج در شبکه از جمله عواملی هستند که در کنترل شما نیستند.

تنها عاملی که می تواند روی میزان درآمد شما تاثیر داشته باشد هزینه برای تامین برق دستگاه ها می پردازید. برق خانگی گزینه مناسب برای استخراج بیت کوین نیست. به همین جهت ماینرها مناطق دور از شهر را برای این کار انتخاب می کند. البته بسیاری از کاربران به فکر استخراج بیت کوین با گوشی تلفن همراه نیز افتاده اند و این کار نیز در جامعه رمزارز هواداران خاص خود را دارد.

استخراج بیت کوین با ASIC

ASIC مخفف عبارت Application Specific Integrated Circuit. به زبان ساده منظور از این عبارت این است که این پردازنده برای انجام یک نوع محاسبه خاص طراحی شده است. در مورد بیت کوین این پردازنده به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از الگوریتم هشینگ SHA256 مسائل پیچیده ای را حل کند . عملکرد این پردازنده تفاوت بسیار زیادی با کارت گرافیک دارد. و فقط برای استخراج بیت کوین طراحی شده.

 استخراج بیت کوین با کارت گرافیک

زمانی که برای استخراج بیت کوین یا قرمز ارز دیگری از کارت گرافیکی استفاده می کنید درواقع از GPU استفاده می کنید. این شیوه استخراج یکی از اولین راههای پیدا کردن بیت کوین بود. اما با روی کار آمدن ای سیک ها (ASIC) استخراج بیت کوین با استفاده از کارت گرافیک دیگر سود چندانی ندارد.

هر چند که از سیستم های مبتنی برکارت گرافیک های قوی میتوان برای استخراج رمز ارز های دیگری چون اتریوم ، مونرو و.. استفاده نمود.

استخراج بیت کوین برای تازه کاره
استخراج بیت کوین برای تازه کاره

استخراج بیت کوین برای تازه کارها

دنیای استخراج بیت کوین پر از قدرت های بسیار بزرگ وتجهیزات بسیار پیشرفته است. اما هنوز برای این کار مصمم هستید و می خواهید به عنوان یک سرگرمی استخراج بیت کوین را تجربه کنید این مراحل را دنبال کنید.

·         یک والت بیت کوین تهیه کنید

بیت کوین هایی که از طریق استخراج به دست می آورید را در این والت ها ذخیره می کنید. بدون کیف پول بیت کوین امکان استخراج بیت کوین  وجود ندارد. لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، لجر نانو اس
(Ledger Nano s) و ترزور (Trezor) برخی از معروف ترین کیف پول های بیت کوین موجود در بازار هستند.

·        یک بازار بیت کوین را پیدا کنید

اگر فرض کنیم که با استخراج بیت کوین هایی را به دست آورده باشید، به احتمال زیاد می خواهید آنها را بفروشید. برای این کار بهتر است بازارهای رمز ارز را بشناسید. کوین بیس و بایننس از جمله بازارهای معروف جهان هستند. در ایران رمز ارز ماکت گزینه مناسبی برای خرید و فروش بیت کوین خواهد بود.

·        خرید دستگاه استخراج بیت کوین

بدون ای سیک یا ASIC استخراج بیت کوین ممکن نیست. این دستگاه ها کامپیوترهای بسیار پیشرفته ای هستند که تنها با هدف استخراج بیت کوین تولید شده اند. سعی نکنید که برای استخراج بیت کوین از کامپیوتر خانگی خود استفاده کنید. در این سرعت هزینه بسیار بالایی را مصرف برق می پردازید و سودی هم عاید شما نمی شود.

·        به یک استخر استخراج بپیوندید

بعد از اینکه تجهیزات مورد نظر را تهیه کردید باید یک استخر را برای استخراج انتخاب کنید. بدون استخر استخراج شانس چندانی برای استخراج بیت کوین نخواهید داشت.

استخر هایی چون btc.com یا َAntpool میتوانند گزینه های مناسبی باشد.

·        نرم افزار استخراج بیت کوین را تهیه کنید

این نرم افزار به شما اجازه می دهد که سخت افزار خود را به یک استخر استخراج متصل کنید. با استفاده از این نرم افزار میزان هش ریت سخت افزارهای شما در مقایسه با استخر مورد نظر مشخص می شود.

معمولا شما وقتی یک ASIC میخرید روی آن نرم افزار مربوطه نصب هست و فقط لازم است آن را برای اتصال به استخر استخراج تنظیم کنید.

 کلام آخر

استخراج بیت کوین سود بسیار زیادی را در بر دارد. اما این سود در گرو کیفیت تجهیزاتی که برای استخراج استفاده می کند. رقابت برای استخراج هر روز بیشتر می شود. تجهیزات تازه ای برای انجام این کار روانه بازار می شوند. استخراج صعنت بسیار گران قیمتی است. شما برای فعالیت در این حوزه به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارید.

در کنار خرید تجهیزات مناسب باید به برق ارزان قیمت دسترسی داشته باشد. با پرداخت هزینه کمتر برای برق سود بیشتری از استخراج نسیب شما می شود. اما فراموش نکنید که همه به این برق دسترسی ندارند و برق خانگی برای استخراج بیت کوین گزینه مناسبی نیست.

اکنون به خوبی می دانید که دستگاه استخراج بیت کوین چیست و چگونه شما را به بیت کوین می رساند. اطلاعات خود را افزایش دهید. محل مناسبی را برای استخراج بیت کوین انتخاب کنید و بهترین دستگاه های استخراج را خریداری کنید و شانس خود را بیازمایید. اما فراموش نکنید که ممکن است تمام سرمایه گذاری شما از دست برود؛ چرا که رقابت در این حوزه بسیار شدید است.

افراد زیادی برای سالیان متمادی در این بازار حضور داشته اند و به دستگاه های بسیار قدرتمندی دسترسی دارند. استخراج بیت کوین در کنار سود بسیار بالای خود هزینه بسیار بالایی را نیز در بر دارد. بودجه خود را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که در دنیای امروز که مملو از ماینرهای کارکشته است، استخراج بیت کوین مانند شرکت در مسابقه بخت آزمایی است، شاید هرگز برنده نشوید.

کارشناس ناظر نویسنده : مهندس مهدی بیات

Leave A Reply

Your email address will not be published.