رمز ارز مارکت
هر چیزی در مورد کریپتوکارنسی از آموزش تا خرید وفروش رمز ارز

استخراج بیت کوین با ماینر

0

از اخبار و تخفیف های لحظه ای با عضویت در خبر نامه ها بلافاصله خبر شوید .

محتوا نمایش

بازار رمز ارز هر روز بزرگ تر و جذاب تر می شود. بسیاری از افراد در کنار سرمایه گذاری در این بازار به دنبال راه های دیگری برای تعامل بیشتر با بازار رمز ارز هستند. استخراج بیت کوین یکی از این راه هاست. پروسه استخراج بخش جدا نشدنی بازار رمز ارز است. ماینر هایی که در این بازار فعالیت می کنند در ازای مشارکت خود پاداش می گیرند. وظیفه آن ها استخراج بلوک های جدید و تایید تراکنش های که در شبکه انجام می شوند. به همین دلیل آموزش استخراج بیت کوین با ماینر را برای شما تهیه کردیم.

بیشتر بدانید

 شاید مدت هاست که به دنبال آموزش استخراج بیت کوین با ماینر بوده اید، اما باید بدانید که برای انجام این کار به تجهیزات و دانش بالایی نیاز دارید. قبل از هر چیز باید بیت کوین را بشناسید و با ساز و کار آن آشنا باشید. در یک کلام می توان گفت بیت کوین یک شبکه بدون مرکزیت است که بدون نیاز به افراد واسطه انجام تراکنش بین کاربران را امکان پذیر می کند. این دارایی ماهیت فیزیکی ندارد به همین دلیل نام رمز ارز را بر آن نهاده اند. خبری از قدرت مرکزی نیست و کاربران تمام مسئولیت ها را به عهده دارند.

 مسئولیت تایید تراکنش ها و استخراج بیت کوین های جدید را به عهده گرفتند. در ادامه مقاله با همراه باشید و یکبار برای همیشه پاسخ همه سولات خود درباره استخراج و نحوه انجام این کار را به دست آورید.

آموزش استخراج بیت کوین با ماینر

منظور از استخراج بیت کوین چیست؟

ماینر برای استخراج بیت کوین های جدید و تعیین تراکنش های که در شبکه انجام می شود پاداش دریافت می کنند. اما آن ها این کار را چطور انجام می دهند؟ آن ها برای استخراج بیت کوین های جدید باید مسائل پیچیده ریاضی را حل کنند. اگر تصور می کنید که معاینه ریاضی دان های بسیار باهوشی هستند که این کار را با استفاده از قدرت فوق العاده ذهنشان انجام می دهند، باید بگویم سخت در اشتباه هستید.

ماینر ها درست مثل من و شما هستند. البته نه اینکه من و شما نابغه نباشیم، اما حل مسائل پیچیده ریاضی بیت کوین حتی برای نابغه ها هم ساده نیست. حداقل باید زمان بسیار زیادی را برای حل یک مسئله صرف کنند. سرعت عمل و دقت در حل مسائل تاثیر بسیار زیادی در موفقیت یک ماینر دارد. به همین دلیل است که حل مسائل پیچیده با استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته استخراج انجام می شود.

درواقع پروسه استخراج بیت کوین به معنی راه اندازی نرم افزارهایی است که در کنار سخت افزار های حرفه ای برای تایید تراکنش های بیت کوین در شبکه بلاک چین به کار گرفته می شود. قبلا گفتیم که ماینر ها در ازای مشارکت خود پاداش دریافت می کنند. اما آیا این پاداش دندان گیر است. 

 بگذارید مسئله را این طور مطرح کنم: ماینر ها برای استخراج و تایید تراکنش ها از سخت افزارهای بسیار گران قیمتی استفاده می کنند. آن ها برای مشارکت در شبکه بیت کوین هزینه بسیار زیادی را می پردازند. و ما این را برای این کار دلیل قانع کننده ای دارند. کارمزدی که کاربران برای انجام تراکنش های خود می پردازند نصیب ماینر ها می شود. چرا که آن ها کسانی هستند که این تراکنش ها را تایید می کنند. از طرف دیگر بیت کوین هایی نیز به عنوان پاداش استخراج بلاک به آن ها اعطا می شود.

تجهییزات استخراج

ماینر ها برای استخراج بیت کوین به چه چیزهایی نیاز دارند؟

 در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر تا به اینجا آموخته ایم که آن ها برای مشارکت در شبکه و استخراج بیت کوین های جدید به تجهیزات بسیار پیشرفته نیاز دارند. اما آیا برخورداری از این تجهیزات برای یک استخراج موفقیت آمیز کافی است؟

 دستگاه استخراج مخصوص به کیف پول بیت کوین، اینترنت پرسرعت، برق ارزان قیمت و تهویه مطلوب نیاز دارند. دستگاه هایی که برای استخراج بیت کوین استفاده می شوند انرژی بسیار زیادی صرف می کند. از طرفی انجام این پردازش ها موجب داغ شدن دستگاه می شود. به همین دلیل باید از تهویه بسیار خوب استفاده کنید و ترجیحا به برق رضا قیمت دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت هزینه های بسیار زیادی که برای مصرف برق می پردازید، بخش قابل توجهی از پاداش استخراج شما را به خود اختصاص می دهد.

در نهایت شما برای نگهداری از بیت کوین هایی که استخراج کرده و به کیف پول نیاز خواهید داشت. کیف پول بیت کوین والت های بیت کوین بهترین گزینه هایی هستند که برای این کار در اختیار خواهید داشت. کیف پول هایی مانند لجر نانو ایکس یا لجر نانو اس می توانند برای این کار مناسب باشند. اما انتخاب دستگاه استخراج بیت کوین به این سادگی ها نیست. براین این کار باید محتاطانه عمل کنید. 

دستگاه استخراج بیت کوین چیست ؟

دستگاه های استخراج بیت کوین با نام ماینر ای سیک (ASIC)  شناخته می شوند. این دستگاه ها در واقع ریزپردازنده های مخصوصی هستند که تن ها با هدف استخراج بیت کوین طراحی و تولید شدند. اولین نسخه این ریز پردازنده ها در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد و سرعت استخراج را به شکل قابل ملاحظه افزایش داد. میزان مصرف برق این دستگاه در مقایسه با کارت های گرافیکی برای استخراج استفاده می شدند به مراتب کمتر بود. همین مسئله باعث شد که شرکت های زیادی برای تولید این ریزپردازنده ها وارد عمل شود. اکنون شرکت های بسیاری دستگاه های استخراج که مجهز به این ریزپردازنده ها هستند را تولید و روانه بازار می کند.

اکنون این سوال مطرح می شود که کدام دستگاه برای استخراج بهتر است؟ چطور باید بهترین دستگاه را انتخاب کنیم؟ صبور باشید و مطالعه ادامه دهید. 

نکات استخراج بیت کوین

نکاتی که باید برای انتخاب دستگاه استخراج در نظر داشته باشید

 تعداد دستگاه های استخراجی که از ریز پردازنده های ای سیک (ASIC) استفاده می کنند بسیار زیاد است. برای انتخاب بهترین دستگاه باید موارد بسیاری را مد نظر داشته باشید. برخی از این موارد به این شرح هستند:

 میزان سود شما

ماینر ها برای رضای خدا در شبکه حضور ندارد. آن ها به دنبال کسب سود بیشتر هستند. بنابراین اگر می خواهید به عنوان یک معاینه در شبکه فعالیت داشته باشید، برای انتخاب بهترین دستگاه این موارد را در نظر داشته باشید:

 هش ریت 

هش ریت قدرت دستگاه مورد نظر شما را نشان می دهد. این عدد نشان می دهد که دستگاه مورد نظر شما در هر ثانیه چند بار می تواند برای حل مسئله تلاش کند. بالا بودن این عدد به معنی سرعت بیشتر در تایید تراکنش هاست.

 قیمت بیت کوین 

پاداش ماینر ها از دو طریق تامین می شود. نخست از طریق دریافت کارمزد هایی که کاربران برای انجام تراکنش ها پرداخت می کنند. و دیگر در ازای دریافت بیت کوین هایی که به عنوان پاداش استخراج در نظر گرفته می شود.

پیش از آغاز استخراج قیمت بیت کوین را در نظر داشته باشید. ارزش واقعی پاداش ماینر را تعیین می کند. با محاسبه قیمت بیت کوین متوجه می شوید که آیا مشارکت در شبکه برای شما سودمند خواهد بود. در واقع آیا می توان هایی که پرداخت می کنید برای پرداخت تمام هزینه هایی که در راه استخراج صرف کرده اید کافی است. 

مصرف برق 

همانطور که پیشتر نیزدر آموزش استخراج بیت کوین با ماینر گفته شد راه اندازی دستگاه های استخراج انرژی برق بسیار زیادی نیاز دارد. شاید در ابتدای مسئله برای شما چندان مهم به نظر نرسد. باید بدانید که این دستگاه ها در تمام ساعات شبانه روز روشن هستند و استخراج ادامه می دهند. انجام پردازش های سنگین به انرژی برق بسیار زیادی نیاز دارد در واقع اگر در فکر استخراج بیت کوین با برق خانگی هستید بهتر است استخراج را برای همیشه فراموش کنید.

استخراج بیت کوین در خانه هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. ماینر های بزرگ بازار بیت کوین حواشی شهر هاو مناطقی را برای استخراج انتخاب می کنند که به برقراری قیمت دسترسی داشته باشد. اگر اخبار بیت کوین را دنبال کرده باشید می دانید که بسیاری از مانورهای بزرگ کشور چین را برای این کار انتخاب کردند. دلیل این انتخاب هم بسیار ساده است برای تامین برق در این کشور از زغال سنگ استفاده می شود و این امر از هزینه برق کاسته است. بگذریم که ماینرهای این منطقه نقش بسزایی در آلودگی محیط زیست دارند.

سخت افزار استخراج بیت کوین

انتخاب سخت افزار استخراج بیت کوین به شرایط شما بستگی دارد

 بسیاری از ماینر ها با انتخاب های محدودی روبرو هستند و باید یکی از ریزپردازنده های ASIC را برای استخراج انتخاب کنند. اما گزینه های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد. شرایط شما عامل تعیین کننده در انتخاب دستگاه است.

برخی ترجیح می دهند تن ها از یک واحد استفاده کنند و آن را در اتاق خواب خود راه اندازی کنند. عده ای هم ترجیح می دهند که با صرف هزینه بیشتر چندین ریزپردازنده ASIC  را برای این کار انتخاب کنند. عده ای هم وجود دارند که یک سوله را به این کار اختصاص می دهند و تا جایی که می توانند از دستگاه های استخراج برای پر کردن این سوله استفاده می کنند. شما از کدام دسته هستید؟

انتخاب شما در گرو هش ریت دستگاه، میزان انرژی مصرفی دستگاه، حداکثر دمای موجود در محیط و سرمایه اولیه است. 

بهترین شرکت های تولید کننده دستگاه استخراج بیت کوین

 در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر مث داریم شما را با بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین آشنا کنیم. در این بخش می خواهیم با بهترین شرکت های تولید کننده ریزپردازنده های ASIC آشنا شویم.

 شرکت بیت مین Bitmain

 شرکت بیت مین Bitmain

معروف ترین و شناخته شده ترین دستگاه های استخراج بیت کوین در این شرکت تولید می شود. این شرکت در سال ۲۰۱۳ در چین تاسیس شد.  این شرکت امروزه در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت دارد. نام دستگاه استخراج که در این شرکت تولید می شود انت ماینر Antminer است. این دستگاه برای استخراج بیت کوین، لایت کوین و دش به کار برده می شود.

از این دستگاه در دو مورد از بزرگترین استخر های استخراج جهان نیز استفاده می شود. استخر استخراج BTC.com وAntpool از این دستگاه استفاده می کنند. سهمیه دستگاه های استخراج این کمپانی برابر با ۷۰ تا ۸۰ درصد از بیت کوین های استخراج شده از شبکه است.

میکرو بی تی MicroBT

 این شرکت یکی از جدیدترین شرکت های تولید دستگاه های استخراج است که در این زمینه بسیار موفق بوده است. در سال ۲۰۱۹ این شرکت ۶۵۰ هزار ریزپردازنده ای سیک به فروش رسانده است. این شرکت به رقیب بسیار خوبی برای شرکت بیت مین و دیگر شرکت های موجود در این حوزه تبدیل شده است. تاکنون این شرکت ۵ سری دستگاه استخراج را تولید و روانه بازار کرده است. Whastsminer D1 ,M10,M20و M30 پنج دستگاه هستند که در این شرکت تولید شدند.

کانن کریتیو Canaan Creative

کانن کریتیو Canaan Creative 

این شرکت نیز از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را در بیجینگ چین آغاز کرد.  در آغاز این شرکت دستگاه های با استفاده از تکنولوژی FPGA  را روانه بازار می کرد. اما در ادامه با توجه به مصرف برق بسیار بالای این دستگاه ها ریزپردازنده های ای سیک به کار گرفته شدند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ با ارزش ۹۰ میلیون دلاری خود در فهرست نزدک جای گرفت.  این شرکت دومین تولیدکننده بزرگ پریز پردازنده های ای سیک در جهان است. 

Innosilicon Technology

این شرکت با یک تیم طراحی قدرتمند در چین و آمریکای شمالی فعالیت خود را آغاز کرد.  دستگاه هایی که در این شرکت تولید می شوند مقرون به صرفه و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. مورد استفاده در این دستگاه ها در میلیون ها دستگاه تلفن همراه و دستگاه های الکترونیکی مشاهده می شود. اما این روز ها تجربه و تکنولوژی های موجود در این شرکت در بازار رمز ارز به کار گرفته می شود. دستگاه استخراج که در این شرکت تولید می شود Terminator  نام دارد.

Innosilicon

Zhejiang Ebang Communication

شرکت Ebang محصولاتی بر پایه فیبر نوری را تولید می کرد. اما این روز ها این شرکت به دلیل تولید ریزپردازنده های ای سیک شناخته می شود. موفقیت این شرکت به سبب شده است که در فهرست سهام آمریکا نیز جای بگیرد.  همین امر نشان می دهد که این شرکت آینده بسیار خوبی را پیش رو دارد. 

اکنون با شرکت های قدرتمند تولید دستگاه های استخراج در جهان آشنا شده اید. اکنون زمان آن است که با برخی از بهترین دستگاه های استخراج آشنا شوید. در ادامه فهرستی از بهترین دستگاه های استخراج را با در نظر گرفتن برخی از فاکتور ها معرفی خواهیم کرد. این فاکتور ها عبارت هستند از: 

  • دستگاه های اقتصادی با بودجه اندک؛
  • دستگاه هایی برای استخراج بیت کوین در خانه؛
  • گزینه های مناسب برای تازه کارها؛
  • گزینه های برای یک شروع قدرتمند با صرف هزینه های بالا؛
  • گزینه هایی برای ماینر های حرفه ای.

دستگاه های اقتصادی با بودجه اندک Antminer T9+

این دستگاه بهترین انتخاب برای ماینر هایی است که می خواهند با حداقل هزینه استخراج بیت کوین را آغاز کنند. قیمت این دستگاه در مقایسه با دیگر دستگاه های موجود در بازار به مراتب کمتر است. حتی برای یک لحظه هم تصور نکنید که این قیمت کمتر به معنای کیفیت پایین این دستگاه است. این دستگاه با ظرافت بسیار بالایی طراحی شده است در اختیار کاربران گذاشته می شود که بودجه چندانی برای آغاز کار در اختیار ندارد.

 طراحی فشرده این دستگاه قیمت پایین آن را توجیه می کند. این دستگاه از ۱۶۲ پردازنده بیت بین BM1387  برخوردار است. همین امر این دستگاه را تا ۱۰.۵ ترا هش بر ثانیه افزایش داده است.رابط کاربری این دستگاه بسیار ساده است. بناابراین به سادگی می توانید تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید.

Antminer

 Avalon6 بهترین دستگاه برای تازه کارها

 تولید کننده به دنبال طراحی دستگاهی بود که به سادگی قابل استفاده باشد. این دستگاه یکی از ساده ترین ریزپردازنده های ای سیک را در خود جای داده است. انجام پردازش ساده و پیچیده به یک اندازه آسان هستند. به همین دلیل تازه کار ها به سادگی می توانند از این دستگاه استفاده کنند. اما این دستگاه از نظر سودآوری نتایج چندان رضایت بخشی را در پی نداشته است. مصرف برق این دستگاه ۱۰۵۰ وات است. این درحالی است که هش ریت آن تن ها ۳.۵ تراهش بر ثانیه است. 

درست است که این ویژگی ها برای ماینرهای حرفه ای چندان قابل توجه نیست. اما قیمت پایین رابط کاربری ساده آن برای کسانی که به تازگی وارد این صنعت شده اند مناسب است

البته افراد دیگری نیز هستند که به این دستگاه علاقه نشان می دهند. کسانی که به دنبال کسب سود از استخراج بیت کوین نیستند. در آغاز ایده برای شما مضحک به نظر برسد. واقعیت این است که توسعه دهندگان بسیاری وجود دارند که به دنبال استفاده از دستگاه هایی هستند که امکان استخراج را برای آن ها فراهم کند اما آن ها به دنبال کسب سود از استخراج نیستند. 

 استخراج بدون نیاز به کسب سود!

 برای درک بهتر این نکته باید بدانید که هر اندازه تعداد دستگاه های استخراج در یک شبکه رمز ارز بیشتر باشد، امنیت شبکه بالاتری خواهد داشت. توسعه دهندگان بسیاری با در نظر گرفتن این نکته مشتاق به فعالیت در زمینه استخراج هستند. آن ها دلایل بسیاری برای این کار دارند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

  • عدم دسترسی به فضای کافی در خانه برای اختصاص دادن به استخراج بیت کوین
  • سکونت در منطقه ای بسیار گرم که راه اندازی دستگاههای استخراج را غیرممکن می کند
  • هزینه برق بسیار بالا که عملاً سودآوری از استخراج را غیرممکن می کند
  • عدم حضور در خانه. در این صورت شما امکان راه اندازی دستگاه را نخواهید داشت و از این گذشته در معرض خطر آتش سوزی نیز قرار دارید

به همین دلیل دستگاه Avalon 6  گزینه مناسبی برای استفاده دفاتر کار یا خانه هستند. در این حالت ممکن است پولی را از دست بدهید اما به اهداف دیگری دست پیدا می کنیم. برای بسیاری از توسعه دهندگان هزینه راه اندازی چنین دستگاه هایی در مقایسه با آزادی مالی از بانک ها و موسسات مالی ناچیز است.

دستگاه استخراج بیت کوین

بهترین دستگاه استخراج بیت کوین در خانه Antminer R4

این دستگاه درست مانند نسخه قبلی یکی از بهترین انتخاب هایی است که برای استفاده در محل های کوچک پیش رو دارید. این دستگاه به سرعت راه اندازی می شود. به این ترتیب می تواند این دستگاه را برای تامین امنیت شبکه در اتاق خواب خود راه اندازی کنید. این دست گاه درست مانند نسخه T9+ از پردازنده های BM1387 استفاده می کند. در این دستگاه از ۱۲۶ پردازنده استفاده شده است. 

شرکت بیت مین برای افزایش کارایی این دستگاه فن های متفاوتی را به کار گرفته است. آن ها با الهام از دستگاه های تهویه بی صدا، فن هایی را طراحی کردند که به اندازه فن های قدیمی کارآمد است اما صدای بسیار کمی را تولید می کند . شاید تن ها نقطه ضعف این دستگاه قیمت بالای آن باشد. 

Antminer R4

بسیاری از ماینر ها شرکت بیت کوین را به دریافت کارمزد های بالا متهم کردند. به همین دلیل از استفاده از محصولات این شرکت خودداری می کند. اما اگر اهل سیاست نیستید باید بدانید که واحدهای که در این شرکت تولید می شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

یک شروع قدرتمند با DragonMint T1

بهتر است بدانید که این دستگاه به واقع بهترین دستگاه استخراج بیت کوین در بازار امروز است. این دستگاه از پردازنده های DM8575  استفاده می کند. استفاده از این پردازنده ها باعث شده است که حشریت این دستگاه به ۱۶ تراهش بر ثانیه برسد. جالب اینجاست که هش ریت بالای این که بسیار بالای دستگاه مصرف برق دستگاه را افزایش نداده است.

این دستگاه تن ها ۰.۰۷۵ J/Gh برق مصرف می کند. اگر متوجه معنی این عدد و رقم ها نمی شوید نگران نباشید. این چیزی از صلاحیت شما برای استخراج بیت کوین کم نمی کند. این اعداد و ارقام به سادگی به این معناست که مصرف برق این دستگاه بسیار پایین و مقرون به صرفه است. این میزان برابر با هزار و ۴۸۰ وات برق است.

 تهویه به کار رفته در دستگاه با تعبیه دو و تامین می شود. به این ترتیب دمای دستگاه به طورمتوسط برابر با ۲۵ درجه خواهد بود.با توجه به کارایی بسیار بالای این دستگاه ماینر های بسیاری به دنبال خرید آن هستند. به همین دلیل شاید به سادگی نتوانید این مدل را پیدا کنید. از این گذشته با این که ممکن است باعث ناامیدی شما شود اما باید بگویم که قیمت این دستگاه اندکی بالاست. به همین دلیل آن را در این بخش معرفی کردیم. این دستگاه برای معاینه های مناسب است که مشکلی با پرداخت هزینه بالا ندارند. 

دستگاه استخراج  DragonMint T1

 Antminer s9 برای ماینرهای حرفه ای

تولید دستگاه های قدرتمندی مانندDragonMint T1  رقابت در حوزه تولید دستگاه های استخراج را دشوار کرده است.

 اما نگران نباشید اگر قادر به خرید دستگاه DragonMint T1 نیستید، گزینه های دیگری نیز برای شما وجود دارد 

Antminer S9 درست به اندازه گل دستگاه قبلی کار آمده است. در این دستگاه نیز از پردازنده های بیتمین استفاده شده است. البته تعداد پردازنده های این دستگاه در مقایسه با مدل های قبلی این شرکت بیشتر است. در این دستگاه ۱۸۹ پردازنده استفاده شده است. اینن دستگاه زمانی که ما به بازار معرفی شد بالاترین هش ریت را داشت.

هش ریت این دستگاه برابر با ۱۴ ترا هش برثانیه است. به این ترتیب پس از دستگاه DragonMint T1 رتبه دوم از آن این دستگاه می شود.

در این دستگاه از آلیاژ آلومینیوم برای ساخت تهویه استفاده شده است. و همین باعث می شود که هوای گرم به سرعت از دستگاه خارج شود. این دستگاه درست مانند دیگر دستگاه های شرکت بیت مین به سادگی راه اندازی می شود.

نرم افزارهای استخراج بیت کوین

 نکته دیگری که در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر باید به آن بپردازیم معرفی نرم افزارهای استخراج بیت کوین است.

نرم افزار استخراج و اندازه دستگاه استخراج مهم است. وظیفه اصلی این نرم افزار ها انتقال خروجی دستگاه استخراج به شبکه بلاک چین است. این نرم افزار ها خروجی و ورودی دستگاه های استخراج بیت کوین شما را زیر نظر می گیرند. 

 با استفاده از این دستگاه میتوانید اطلاعاتی از نظیر هش ریت، دمای دستگاه و سرعت فن را مشاهده کنید. به عنوان فردی که به تنهایی استخراج بیت کوین را انجام می دهد این نرم افزار شما را به شبکه بیت کوین متصل می کند. اگر برای استخراج بیت کوین استخر استخراج را انتخاب کرده اید نیز با استفاده از این نرم افزار به استخر استخراج متصل می شوید. 

نرم افزارهای استخراج بیت کوین

برخی از بهترین نرم افزار های استخراج بیت کوین عبارت هستند از:

سی جی ماینر CG Miner 

 این نرم افزار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و برای استفاده در دستگاه های استخراج که از تکنولوژی ای سیک، FPGA کارت های گرافیکی استفاده می کنند مناسب هستند. برای تهیه این نرم افزار زبان برنامه نویسی C استفاده شده است. این نرم افزار روی سیستم عامل های لینوکس و ویندوز نصب و راه اندازی می شود. با استفاده از این نرم افزار تمام فعالیت های استخراج را زیر نظر داشته باشید.

بی اف جی ماینر BFGMiner 

این نرم افزار به صورت انحصاری برای دستگاه های طراحی شده است که از پردازنده های ای سیک یا FPGA استتفاده می کند.

مولتی ماینر MultiMiner 

 نرم افزار ساده ترین نرم افزار استخراج بیت کوین شناخته می شود. امکان استفاده از این نرم افزار روی سیستم عامل های ویندوز و لینوکس وجود دارد.  این نسخه با دستگاه هایی که از تکنولوژی ای سیک، FPGA و کارت های گرافیکی استفاده می کنند پشتیبانی می کند. 

خطرات و معایب استخراج بیت کوین با دستگاه استخراج

 در آموزش استخراج بیت کوین با ماینر باید به خطراتی که در این راه در کمین شماست نیز اشاره کنیم. ممکن است تلاش هایی که در این راه می کنید سودی برای شما در پی نداشته باشد. راه اندازی ریزپردازنده های ای سیک می تواند با مشکلات فنی همراه باشد. آموزش استخراج بیت کوین با ماینر به معنی آموزش راه های کسب سود از بیت کوین نیست. شما باید خطرات استخراج را بشناسید و آگاهانه عمل کنید.

 اگر تهویه محل را به خوبی تامین نکرده باشید، احتمال سوختن تمام تجهیزات بر اثر افزایش دما وجود دارد. مصرف انرژی برق برای انجام پردازش ها محیط اطراف دستگاه را به شدت داغ می کند. به یاد داشته باشید که دستگاه های استخراج مهمترین دستگاهی هستند که در محل وجود دارند. بنابراین باید مراقب مصرف برق در دیگر بخش های فضا باشید. اگر قصد دارید این دستگاه ها را در محل سکونت یا محل کار خود راه اندازی کنید، باید بدانید که هر کدام از خروجی های واحدهای مسکونی و تجاری میزان مشخصی برق را در اختیار شما می گذارد. اگر مصرف برق شما از این میزان افزایش پیدا کند احتمال اتصال و آتش سوزی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است برای افزایش ایمنی با یک متخصص مشورت کنید.

برای افزایش سلامت دستگاه محیط را پاکیزه نگه دارید. گرد و غبار میتواند به دستگاه شما آسیب برساند. در واقع حتی بهترین دستگاه ها نیز با یک مراقبت نادرست به سرعت کارایی خود را از دست می دهند. به این ترتیب باید بدانید که استخراج بیت کوین در کنار سود بسیار بالایی که برای شما در پی دارد می تواند خطرات بسیاری را نیز در پی داشته باشد. با در نظر گرفتن تمام ملاحظات و با مشورت با یک فرد متخصص استخراج را آغاز کنید.

استخراج بیت کوین بدون دستگاه های استخراج

 از نظر فنی امکان استخراج بیت کوین بدون از این تجهیزات نیز امکان پذیر است.  احتمالاً استخراج بیت کوین با اندروید استخراج بیت کوین با کامپیوتر و دیگر شیوه های استخراج به گوش شما رسیده باشد. بله شما از این طریق می توانید می توان را استخراج کنید اما مسئله اینجاست که درآمد شما در ازای تلاشی که با این دستگاه ها انجام می دهید بسیار ناچیز است. آسیبی که بر اثر استخراج بیت کوین به کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه شما می رسد در مقایسه با سود بسیار ناچیزی که ممکن است به شما شود بسیار هنگفت است. 

بنابراین بهتر از فریب تبلیغ های دروغین را نخورید. استخراج بیت کوین رایگان نیست. برای این کار باید سرمایه قابل توجهی را در اختیار داشته باشید. درآمد استخراج -بیت کوین در گرو کیفیت تجهیزاتی است که برای استخراج به کار می گیرید. این دستگاه ها در کنار رعایت تمام مسائل ایمنی پاداش بیت کوین را به شما اختصاص می دهد.بنابراین اگر واقعاً برای استخراج بیت کوین مصمم هستید بهتر است به فکر خرید یک دستگاه استخراج مرغوب و باکیفیت باشید.

استخراج بیت کوین

سوالات متداول کاربران در مورد استخراج بیت کوین

 امیدواریم با آموزش استخراج بیت کوین با ماینر به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده باشیم. در ادامه به برخی از دیگر سوالات متداول کاربران در این باره پاسخ می دهیم.

آیا می توانند با کامپیوتر بیت کوین استخراج کنم؟

 اگرچه استخراج بیت کوین با کامپیوتر از نظر تئوری امکان پذیر است، اما با توجه به افزایش هش ریت شبکه چنین کاری امکان پذیر نیست. در واقع برای اینکه بتوانید با کامپیوتر شخصی بیت کوین استخراج کنید باید به اندازه طول عمر خود برای استخراج زمان بگذارید. در نهایت نیز سودی که عاید شما می شود جبران سال های از دست رفته از عمر شما را نخواهد کرد.

 قیمت دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟

برای خرید دستگاه های استخراج بیت کوین باید قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار را در نظر داشته باشید. البته همیشه امکان خرید دستگاه های دست دوم نیز وجود دارد.  اما هرگز بدون دانش فنی کافی، دستگاه دست دوم نخرید.

آخرین بیت کوین چه زمانی استخراج می شود؟

 بر اساس قوانین هاوینگ بیت کوین آخرین بیت کوین در حوالی سال ۲۱۴۰ استخراج خواهد شد. بر اساس هامینگ میزان پاداش ماینر ها در شبکه هر چهار سال یا پس از استخراج ۲۱۰,۰۰۰ بلاک نصب می شود. با این تناسب سال ۲۱۴۰ آن آخرین سال استخراج بیت کوین تخمین زده می شود.

آیا هنوز درآمد استخراج بیت کوین خوب است؟

 اگر دستگاه های استخراج با کیفیت ای خریداری کرده باشید و برق ارزان قیمت دسترسی داشته باشید همچنان درآمد استخراج بیت کوین برای شما خوب خواهد بود. اما با توجه به تغییرات قیمت بیت کوین و افزایش دشواری استخراج در شبکه، بهتر است قبل از آغاز کار محاسبات دقیقی را انجام دهید.

در یک روز می توان چند بیت کوین استخراج کرد؟

 این مسئله به دستگاهی که برای استخراج انتخاب کرده اید بستگی دارد. اما به عنوان مثال با دستگاه Whatsminer M30++ و با فرض اینکه دشواری استخراج برابر با۱۵۴۶۶۰۹۸۹۳۵۵۵۵ باشد، در یک روز می توانید ۰.۰۰۰۵۴۴۶۶ بیت کوین را استخراج کنید.

کلام آخر

 آموزش استخراج بیت کوین با ماینر با شرکت های معتبر تولید کننده تجهیزات استخراج بهترین نرم افزار های استخراج آشنا شدید. اکنون می دانید که برای استخراج بیت کوین تن ها به خرید دستگاه های استخراج نیاز ندارید. باید نکات بسیار زیادی را در نظر داشته باشید. استخراج می تواند سود بسیار بالا را برای شما در پی داشته باشد اما ممکن است ضررهای سنگینی را نیز متحمل شوید.

 بهتر است قبل از اینکه برای خرید دستگاه وارد عمل شوید اطلاعات خود را درباره بازار بیت کوین، استخراج بیت کوین و آخرین تکنولوژی های مورد استفاده در این صنعت افزایش دهید. 

 برگ برنده در بازار استخراج بیت کوین در دست کسانی است که در کنار بودجه کافی، اطلاعات کافی نیز در اختیار دارند. با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین دستگاه را انتخاب کنید، یک والت را برگزینید و و با استفاده از یک ماشین حساب سود و زیان استخراج را محاسبه کنید. برای این کار باید قیمت بیت کوین، هش ریت، دشواری استخراج، میزان مصرف برق و هزینه تامین تهویه مطبوع را در نظر بگیرید. موفق باشید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.